Keresés

Részletes keresés

BGbr Creative Commons License 1 napja 0 0 42007

Klaus Voormann drawing of himself, John Lennon, Alan White, and Eric Clapton rehearsing for their first Plastic Ono Band show in Toronto in 1969.

Rainvan Creative Commons License 2025.09.03 0 0 42006

a Revolveren megváltozik a helyzet a Lennon dalokat illetően

 

Hát mert Lennon akkoriban csapott bele a lecsóba. :D

(https://mnytud.arts.unideb.hu/szleng/egyeb/drog2.htm)

Előzmény: sutcliffe (42005)
sutcliffe Creative Commons License 2025.09.03 0 1 42005

Hát igen a Beatles magasra tette a lécet...

 

Tiszteletben tartom véleményedet, de szerintem a három dal közül a Now and then a legkevésbé fülbemászó.

Én eléggé egysíkúnak érzem.

A Real Love viszont az.

Emlékszem, már elsőre megfogott, mikor 14 évesn először meghallgattam az Imagine  duplakazettámon. 

A Day in the Life-ot is azon hallottam először, elsőre lenyűgözött az is.

A Strawberry Fields -et viszont csak később kezdtem el értékelni.

 

Gyerekfejjel számomra a Beatles egyet jelentett a dallamossággal, ezért akkoriban inkább a korai korszakuk dalai tetszettek jobban.

A korai Beatles-ben az a jó , hogy nincsenek üresjáratok a nótákban, egyből belevágnak a lecsóba.

Egyből magával ragadják az embert és fülbemászó majdnem mindegyik.

És ez nagyjából igaz az albumok dalaira is.

Aztán szerintem a Revolveren megváltozik a helyzet a Lennon dalokat illetően.

McCartney viszont ezen az albumon is brillírozik, ontja magából a fülbemászó dallamokat.

Előzmény: Tontotonto (42002)
rubbersoul1968 Creative Commons License 2025.09.02 0 0 42004

A fellépő Petruska András Beatles-előadásait (fingerstyle) érdemes meghallgatni a YouTube-on, mert világszínvonalúak. Egyébként itt, a fórumon is jelen szokott lenni (de nem akarom doxolni).

 

https://www.youtube.com/watch?v=l04WtpGn7s0

https://www.youtube.com/watch?v=12t6obj7Nlc

https://www.youtube.com/watch?v=Kn9pzTnqWHw

https://www.youtube.com/watch?v=N2AMAZOFvLc

https://www.youtube.com/watch?v=b7OLcKbrw3s

Előzmény: MIHI (42003)
MIHI Creative Commons License 2025.09.02 0 0 42003

Ha nem vagytok Facebookon, lesz egy ilyen szeptember 22-én este - BEATLES-KLUB AKUSZTIKUS KONCERT A MIXÁT UDVARBAN

Tontotonto Creative Commons License 2025.08.31 0 1 42002

Számomra felérnek.

 

- A Now and Then megjelenése előtt eléggé izgultam, hogy csak el ne rontsák, de lassan 2 évvel a megjelenés után úgy vélem méltó az "Utolsó Beatles dal" jelzőre. Szomorkás, meghitt, fülbemászó, szeretnivaló. 

 

- Free as a Bird első hallgatásra elképesztő volt, pláne a videóklippel együtt. Azóta csökkent bennem a megítélése, egy kicsit túlszerkesztettnek érzem. Az Anthology 2025 mix viszont Lennon hangja miatt megint leporolta. 

 

- Real Love évekig nagyon átlagos volt. A szellemvokál elütött, repetitívnek gondoltam és egyértelműen gyengébbnek a Free as a Bird-nél. Egy kis hatoskának. Aztán egyszer olvastam egy kommentet, hogy az a kedvenc része (3:19), amikor George nyújtja a kezét Paul-nak, Paul pedig megöleli őt. Elnézést a szentimentális kommentért, de ott megértettem a dalt. Váltig állítom, hogy top10 Beatles dalban benne van. Gitárjáték szenzációs és érzelemmel teljes. Nagyon várom az új, jobb éneksávos verziót. 

 

 

Nekem valahol Fab: 8,5;  RL:10; N&T: 9. Egy zenekar se kívánhat méltóbb "búcsút".

 

Kiváncsi vagyok Ti hogy viszonyultok hozzájuk, vagy hogy volt-e olyan zene, ami egy pillanatban óriásit nőtt a szemetekben, és azóta is élen jár. 

Előzmény: rubbersoul1968 (42001)
rubbersoul1968 Creative Commons License 2025.08.31 0 2 42001

Szerintem is bőven van érték a három Beatles utáni Beatles-dalban, igenis hozzátesznek az eredeti Lennon-demókhoz, még ha természetesen nem is érnek fel a hatvanas évekbeli életművel. Egy reunion a hetvenes években szerintem hiba lett volna, de ez a háromdalnyi tisztelgés fiatalkori önmaguk előtt teljesen rendben van.

Előzmény: Gideon's bible (42000)
Gideon's bible Creative Commons License 2025.08.29 0 2 42000

Valahányszor bármiféle lesajnálás érkezik a Free As A Bird-öt illetően,én mindig kitartóan vétózni fogok.

Tökéletesre csiszolt esztétikus műremek,mint minden,ahol az elkövetők közt ott van PMcC is.

Valamint teljesen tudatos az a "kimért tempó",ami oly sokakat (szerintem) tévutakra visz a "műelemzésükben".

BGbr Creative Commons License 2025.08.29 0 0 41999

Talán Macca legjobb felordítása egy koncerten ( :-) )

Sajna pont ott rossz a kép:

https://www.youtube.com/watch?v=c8EjXRUuhEM

 

The Beatles Live At Festival Hall, Melbourne, Australia - GTV Channel 9 (Raw Footage) - 17 June 1964

BGbr Creative Commons License 2025.08.29 0 0 41998

Talán egy kevéssé ismert felvétel:

 

The Beatles - I Saw Her Standing There (feat. Jimmy Nicol, Blokker, Netherlands, 1964) [COLORIZED]

https://www.youtube.com/watch?v=rqT_ehNCSs4

Rainvan Creative Commons License 2025.08.28 0 0 41997

"Talán nem véletlenül maradt a fiókban..."

Azért pont Lennon hajlamos volt a fiókhoz nyúlni adott esetben (Look At Me, Jealous Guy a White Album idejéből származik, Gimme Some Truth a Get Back session idejéből, az Oh Yoko '69 nyaráról...), nem tudhatjuk, a Free... nem került volna-e lemezre mondjuk egy vagy két lemezzel a Double Fantasy után. 

A Real Love eredeti, zongorás demója egy kimondottan jó és befejezett szerzemény, szerintem ahhoz biztos visszatért volna valamikor. 

 

"nem állja ki az öszehasonlítást a Beatles hatvanas évekbeli  dalaival.  

Azóta se nagyon játsszák a rádiók."

Valóban nem állja ki, de nem is úgy készült, mint azok. Nem négyen egy szobában organikusan, hanem sajnos Frankenstein-módra részekből összerakva. 

Én még sose hallottam Beatlest a rádióban és ezt közel 40 éves távlatban értem. 

Sőt, Lennont se hallottam. A többiektől a Got My Mind Set On You-t és a Hope Of Deliverance-t és ennyi. 

 

 

"Mégis csak eltelt közben 20 év..."

Ez igaz. Csak abból tudunk kiindulni, a '90-es évek elején mindhárman jó szériát futottak (még Ringo is), miért ne ment volna négyen is? Persze, sajnos, sose derül ki. 

 

"Náluk nem bomlott meg az egység."

Amennyiben az egység a Jagger-Richards párost jelenti csak...

De a '60-as években ők is elvesztettek egy Briant, aki ráadásul fontos zenekari tag volt, 1990-ben pedig már basszusgitárosuk sem volt. Mára pedig valóban Jagger-Richards Show lettek, nem lebecsülve Ronnie Wood fél évszázadát persze, de ez mégsem az a tagság, amelyik az Aftermath-ot felvette '66-ban. 

 

 

 

Előzmény: sutcliffe (41996)
sutcliffe Creative Commons License 2025.08.28 0 0 41996

Hát, nem tudom...

Valóban a Free as a bird csak egy daltöredék, és legyünk őszinték nem egy nagy eresztés.  Talán nem véletlenül maradt a fiókban...

A többiek próbálták belőle kihozni a maximumot, de ahogy McDonald írja a könyvében nem állja ki az öszehasonlítást a Beatles hatvanas évekbeli  dalaival.  

Azóta se nagyon játsszák a rádiók.

 

Ha 90 körül újra összeálltak volna, nem tudom mi lett volna a végeredmény. 

Mégis csak eltelt közben 20 év...

 

A Stones viszont soha nem oszlott fel. Még a nyolcvanas, kilencvenes években is sorra adta ki az albumokat.

Náluk nem bomlott meg az egység.

Előzmény: Rainvan (41990)
rubbersoul1968 Creative Commons License 2025.08.26 0 0 41995

Itt bele lehet hallgatni. Visszalassították?

https://www.youtube.com/watch?v=c56L5uDe_eA

Előzmény: Rainvan (41994)
Rainvan Creative Commons License 2025.08.23 0 0 41994

Végülis az alapja egy zongorára írt dal és hát nem Little Richard vagy Jerry Lee Lewis lendületével játszva. 

Paulék "mégis" rockos dalt csináltak belőle, pedig simán lehet, hogy Lennon Watching The Wheels-szerűen hangszerelte volna. Illetve érdekes, hogy a Now And Then-nel ellentétben szinte nyoma sincs a zongoraszólamnak, pedig ugyanúgy újrajátszhatta volna Paul, ahogy a NAT esetén is megtette. 

Mondhatni pechjük volt, hogy mindhárom dal alapja egy zongorás ballada volt, így azért nem könnyű lendületes rockdalt írni az eredeti ötlet köré. Akkor lett volna valamivel szerencsésebb a helyzet, ha a Milk and Honey nem jelent volna meg és dolgozhattak volna azokkal a (ráadásul stúdióban rögzített) dalokkal. Csakhogy, mivel azok befejezett szerzemények, hol lett volna bennük úgy tere a többieknek, ahogy a FAAB-höz annak befejezetlensége miatt komplett versszakokat hozzá tudtak írni? (Végülis ez volt a bajuk a Real Love-val később: hogy kész dal. Kíváncsi vagyok nagyon utóbbi új mixére. Remélem, nemcsak a műanyag íz tűnik el Lennon hangjából, de az eredeti demó tempójára lassítják vissza a dalt...)

Előzmény: BGbr (41992)
Rainvan Creative Commons License 2025.08.22 0 0 41993

Igen, az a baj, hogy a Yoko-faktort mindig figyelmen kívül hagyom, amikor így álmodozom úgymond.

Illetve pár éve, amikor még friss volt a David Sheff-féle interjú újraolvasása (remek könyvvé szerkesztette All We Are Saying címmel a teljes leiratát), elég pontosan láttam, mennyire gyökeresen máshogy gondolt a saját karrierjére Lennon, mint a rockzenészek általában: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158390866&t=9006132

Röviden, neki egy új Beatles-turné olyan lett volna, mint Da Vincit arra kérni, hogy fesse újra a Mona Lisát, mert "elsőre lemaradtunk". You should'a been there...

Előzmény: BGbr (41991)
BGbr Creative Commons License 2025.08.22 0 0 41992

(Mellesleg számomra - csatlakozva a minap említett McDonaldhoz - egy kicsit túl laaaaassssúcska a Free (is) )

Előzmény: Rainvan (41990)
BGbr Creative Commons License 2025.08.22 0 0 41991

Általában, amikor arról volt szó, hogy összeáll-e újra a B. valószínűleg mindenki (beleérte Lennont is!) arra gondolt, hogy egy pár koncert erejéig, eléneklik a nagy slágereiket stb. EZT Lennon száz százalékosan elutasította (eleve a koncertezést is).

Talán ez volt a baj, hogy az esetleges szervezők, illetve pl. Macca is (ha ő gondolt a reunionra), nem azt nyomatta, hogy "John, George, Ringo, figyeljetek, NEM a régi számokat adjuk elő, hanem ÚJAKAT írunk....  Nem szeretnéd, John, ha az új dalaidban (hiszen írsz újakat!) Paul basszusozna, George szólózna...?

 

(Persze a fentiek sok dolog miatt nem működtek, de egy miatt száz százalékosan nem: Yoko miatt. Nyilván Yokónak nem lett volna helye egy Beatles-albumon, ebbe pedig John nem ment volna bele. Talán egy tökéletes(ebb) világban Yokónak is mondania kellett volna a férjének, hogy "miattam ne utasítsd el a közös lemezt a fiúkkal. Majd aztán csinálunk nekem is egy lemezt. Sőt a többieket is beszállhatnának az én külön lemezembe!... De ti négyen csináljatok külön is.)

Előzmény: Rainvan (41990)
Rainvan Creative Commons License 2025.08.22 0 2 41990

30 év után végre úgy hallhatom ezt a dalt, ahogy mindig is szerettem volna.

Furcsa, olvastam olyat, hogy ez így nem jó, túl tiszta, jobb volt torzan, olyan volt, mintha "szellem John" énekelne...

Hát bizarr ízlése van egyeseknek...

 

Egyébként ez a dal komoly bizonyíték arra, hogy ha lett volna lehetősége összeállni a Beatlesnek, biztos, hogy nem rombolták volna le a nimbuszukat. Egyrészt, ahogy Lennon mondta egyszer egy hangmérnöknek, "ez itt nem Gipsz Jakab és  Kutyaütők".

Magyarán, amikor mind a négyen szívvel-lélekkel odatették magukat, abból zseniális dolgok születtek még az abszolút mélypont Get Back Session idején is és ez jól nyomon is követhető a Peter Jackson-féle sorozatban, ahogy az első rész hangulatától eljutnak a Prestonos szó szerinti örömzenélésig és aztán a tetőkoncert nagyszerűségéig.

 

Ha valaha összeálltak volna, egyrészt érezték volna a tétjét és a súlyát, másrészt alapfeltétele lett volna a dolognak, hogy mind őszintén és szívből akarják. De esélyes, hogy ez George-on megbukott volna - ha nem épp Lennonon.

Bár azt el tudom képzelni, ha Lennontól jön az ötlet, ő be tudta volna lelkesíteni még George-ot is.

Mondanám, hogy Lennon kellőképpen nosztalgiaellenes volt ahhoz, hogy ne akarjon visszatekinteni, legalábbis az interjúiból ez jön le. Csakhogy a munkásságából nem! Aki nem szereti a nosztalgiát, az nem csinál teljes nagylemezt tinikora kedvenc dalaiból (még akkor is elintézhette volna egy kislemezzel, ha per kényszerítette 2-3 dal felvételére), nem kéri fel Phil Spectort producernek 1970-ben és nem idézi meg az '50-es évek teddy boy időszakát sem kinézettel, sem a nagy visszatérő kislemezével (Elvis Orbison, ugye) 1980-ban. Pláne nem utal vissza az évtizede maga mögött hagyott Beatlesre ("a Woman a Girl felnőtt változata", a Berry-idézet az I Don't Wanna Face It-ben: "leader of a big old band").

 

Visszatérve a Free As A Bird-re: ha 15 évvel Lennon halála után egy ennyire jó dalt hoztak össze hármasban egy zajos demó-töredékre alapozva, milyen dalokat írtak volna ugyanakkor négyesben ténylegesen együtt dolgozva, pláne George Martint is bevéve? Emlékszem, 1995 december elején a szülinapomra kaptam meg az akkor új (oké, másfél éves) Stones-lemezt (Voodoo Lounge) és karácsonyra az Anthology 1-et.

És a Free As A Bird (ha leszámítjuk a Lennon-ének hangminőségét) abszolút megállta a helyét az érett kori csúcsformáját hozó Stones mellett! Szóval nemcsak rajongói elfogultságból, de úgymond tényekre alapozva gondolom úgy, ha ennek a négy embernek lehetősége lett volna összeállni 1990 táján, biztos vagyok benne, hogy egy akkori turnét, pláne nagylemezt még ma is úgy emlegetnénk, mint a legjobb zenei vonatkozású dolgot abból az évtizedből.

(Mármint, komolyan, ha a Stones Voodoo Lounge-szintű lemezre volt képes 30 évvel az első albuma után is, akkor nehogymár egy újra összeálló, az összeállás súlyát és tétjét pontosan érző, "éhes" Beatlesnek ne ment volna hasonló. Sőt.)

Előzmény: Fabe (41988)
Gideon's bible Creative Commons License 2025.08.21 0 0 41989

Smile On My Face

Előzmény: rubbersoul1968 (41987)
Fabe Creative Commons License 2025.08.21 0 1 41988
rubbersoul1968 Creative Commons License 2025.08.21 0 1 41987

ANTHOLOGY, VOLUME 4

 

LP ONE:

 

Side A:


1: I SAW HER STANDING THERE (Take 2)
The Beatles Bootleg Recordings 1963 – limited digital release (2013)
2: MONEY (THAT’S WHAT I WANT) (RM7 undubbed)
The Beatles Bootleg Recordings 1963 – limited digital release (2013)
3: THIS BOY (Takes 12 and 13) – Free As A Bird CD single (currently unavailable)
4: TELL ME WHY (Takes 4 and 5) – previously unreleased
5: IF I FELL (Take 11) – previously unreleased
6: MATCHBOX (Take 1) – previously unreleased
7: EVERY LITTLE THING (Takes 6 and 7) – previously unreleased
8: I NEED YOU (Take 1) – previously unreleased

 

Side B:


1: I’VE JUST SEEN A FACE (Take 3) – previously unreleased
2: IN MY LIFE (Take 1) – previously unreleased
3: NOWHERE MAN (First Version – Take 2) – previously unreleased
4: GOT TO GET YOU INTO MY LIFE (Second Version – unnumbered mix)
Revolver Special Edition (2022)
5: LOVE YOU TO (Take 7)
Revolver Special Edition (2022)
6: STRAWBERRY FIELDS FOREVER (Take 26)
Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band Special Edition (2017)
7: SHE’S LEAVING HOME (Take 1 – Instrumental)
Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band Special Edition (2017)

 

LP TWO:

 

Side A:


1: BABY, YOU’RE A RICH MAN (Takes 11 and 12) – previously unreleased
2: ALL YOU NEED IS LOVE (Rehearsal for BBC broadcast) – previously unreleased
3: THE FOOL ON THE HILL (Take 5 – Instrumental) – previously unreleased
4 I AM THE WALRUS (Take 19 – Strings, brass, clarinet overdub) – previously unreleased

 

Side B:


1: HEY BULLDOG (Take 4 – Instrumental) – previously unreleased
2: GOOD NIGHT (Take 10 with a guitar part from Take 5)
The Beatles (‘White Album’) Special Edition (2018)
3: WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS (Third Version – Take 27)
The Beatles (‘White Album’) Special Edition (2018)
4: (YOU’RE SO SQUARE) BABY I DON’T CARE (Studio Jam)
The Beatles (‘White Album’) Special Edition (2018)
5: HELTER SKELTER (Second Version – Take 17)
The Beatles (‘White Album’) Special Edition (2018)
6: I WILL (Take 29)
The Beatles (‘White Album’) Special Edition (2018)
7: CAN YOU TAKE ME BACK? (Take 1)
The Beatles (‘White Album’) Special Edition (2018)
8: JULIA (Two Rehearsals)
The Beatles (‘White Album’) Special Edition (2018)

 

LP THREE:

 

Side A:


1: GET BACK (Take 8)
Let It Be Special Edition (2021)
2: OCTOPUS’S GARDEN (Rehearsal)
Let It Be Special Edition (2021)
3: DON’T LET ME DOWN (First Rooftop Performance)
Let It Be Special Edition (2021)
4: YOU NEVER GIVE ME YOUR MONEY (Take 36)
Abbey Road Special Edition (2019)
5: HERE COMES THE SUN (Take 9)
Abbey Road Special Edition (2019)
6: SOMETHING (Take 39 – Instrumental – strings only)
Abbey Road Special Edition (2019)

 

Side B:


1: FREE AS A BIRD (2025 Mix) – new mix
2: REAL LOVE (2025 Mix) – new mix
3: NOW AND THEN – 2023 Single + The Beatles 1966-1970 (‘Blue Album’) (2023)

BGbr Creative Commons License 2025.08.21 0 0 41986

"Kár, hogy a Sheila c. Tommy Roe-dalt nem vették fel később akár lemezre, akár a BBC-nél, nekem ez a nagy felfedezés innen. "

 

Na igen. Az én kedvencem a Where Have You Been (All My Life) Alexandertől.

 

Itt egy aisított verzió. Persze tisztább, de húzása a koncertfelvételnek van igazán...

https://www.youtube.com/watch?v=GNDMc5K9p8I

 

Előzmény: Rainvan (41892)
rubbersoul1968 Creative Commons License 2025.08.20 0 1 41985

22 éve ezen a napon követett el öngyilkosságot Ian MacDonald, A ​fejek forradalma szerzője.

Rainvan Creative Commons License 2025.08.16 0 0 41984

Bevallom, nem vettem észre, hogy Yoko is meg lett rövidítve. 

Hát... így legalább a dalok aránya nem változott. :)

Mondjuk faramuci helyzet, mert egyrészt teljesebb a koncertlemez a Yoko-dalok beemelésétől, cserébe viszont az érdemi részt rövidítették meg egy dallal. Ez olyan csere, amit senki nem akart. Nehéz hozzáadott értéknek tekinteni Ono dalait. :-/ Én tökéletesen megelégedtem volna a '86-os lemez újrakiadásával jobb hangzással, illetve ahol indokolt lecserélve a dalokat a másik koncertverzióra. És akkor lenne egy jól szóló, egyvégtében hallgatható Lennon-koncert, de neem, csakazértis lenyomják a torkunkon Yokót. Mindegy, majd megszerkesztjük házilag, van benne rutinunk. :-/

(Kérdés persze, a Woman Is... mennyire fog kiríni a '86-os hangzással. Talán a Lennon Anthologys a megoldás, az mégiscsak 12 évvel későbbi...)

Előzmény: PeterCorr (41983)
PeterCorr Creative Commons License 2025.08.15 0 1 41983

A Sisters O Sisters-t is kukázták a koncertfelvételek közül, de az különösebben senkinek sem hiányzik.

Előzmény: Rainvan (41982)
Rainvan Creative Commons License 2025.08.15 0 0 41982

Végül csak kisakkozták, mihez kezdjenek a Some Time-lemezzel dobozilag:

https://www.johnlennon.com/news/power-to-the-people-deluxe-box-4lp-2lp-2cd-1cd-preorder-now/

Csavartak egyet a dolgon és a One To One koncertek jelentik a kiadvány gerincét, ahogy írják, 92 bónusszal, amibe beleértendő egy minden szempontból (borító, dalsorrend is) újragondolt Some Time az eddigiekhez hasonlóan elements és evolution mixekkel, demókkal és a OTO-n kívüli egyéb korabeli koncertfelvételekkel is.

 

A Woman Is... a cancel culture áldozatául esett: nemhogy nincs a lemezen és a koncertlemezeken sem, szóba se kerül, mintha soha nem is létezett volna. 

Magyarán így a Some Time és a One To One koncert is hiányosan szerepel itt.

Pedig az album nyitódala és első kislemeze volt. Tehát fontos volt Lennonnak, aki akkoriban világosan elmondta, ez a dal nem a feketéknek szól be, csak párhuzamot von az ő helyzetük és a nők helyzete között. Ráadásul Chuck Berry volt az egyik legnagyobb ideálja, kizárt, hogy rasszista szándékkal "niggerezett". Slusszpoén, hogy a dal címe ráadásul egy Yoko-idézet, tehát nem Lennon ötlötte ki, ő "csak" dalba írta. Furcsa nekem az is, hogy 2005-ben és öt évre rá is újra kiadták a dalt, 2005-ben ráadásul a remek dupla WCH válogatáson is (én is ott hallottam először), ma pedig gyakorlatilag kicenzúrázzák, pedig "a dal ugyanaz maradt". Tehát 2025-ben pont annyira nem értik, miről szól, ahogy '72-ben sem értették. :-/

 

Igazából engem elsősorban a koncertlemez esete zavar.

Végre újra kiadják, ráadásul mindkét koncertet... És akkor csonkán. 

Hiába hallható minden Yoko-dal, ha közben egy Lennon-dal mínusz is lett.

Yokonak 1986-ban volt annyi önkritikája, hogy csak a Lennon-dalokat tegye a lemezre. 

Persze értem Seant: neki az anyja nyilván ugyanolyan fontos, mint az apja és szeretné, ha a világ elismerné, de legalábbis ismerné. Ha Lennon maga adta volna ki ezt a koncertet, biztosak lehetünk benne, hogy ő sem hagyta volna ki a Yoko-dalokat. De az is biztos, hogy a Woman Is-t sem és kiállt volna mellette. 

 

Azt viszont jó ötletnek tartom, hogy Sean a két koncertből összerakott egy "best ofot": bevett gyakorlat, hogy egy koncertlemez miatt dupla koncertet adjon egy zenekar, hogy minden dalból lehessen választani az élő albumhoz. Bár itt nem ezért volt két koncert, kapóra jött most.

Egyedül azon csodálkozom, hogy a sokkal jobbnak mondott esti koncertből alig válogatott be: Lennon dalai közül csupán kettőt. Az biztos, hogy én csak a koncertlemezt veszem meg és lehet, hogy csak ezt az egy CD-s best ofot. Rendszeres hallgatáshoz ugyanúgy barkácsolnom kell egy házi verziót, mint a DF/MH esetében: Yoko-mentesíteni. De így is muszáj egy eredeti példány, ha már kb. 20 évet vártam rá. 

Illetve kíváncsi leszek a Some Time-dalok demóira is: hátha azok is yokótlanok még és valahogy összerakható egy jobb Some Time annál, amit ismerünk. Az új mixek is érdekelnek, bár olyan illúzióim azért nincsenek, hogy Sean lekeverte volna Yoko sávjait...

PeterCorr Creative Commons License 2025.08.13 0 2 41981
Előzmény: Gideon's bible (41979)
BGbr Creative Commons License 2025.08.13 0 1 41980

"Az „ I'll Cry Instead" is szerepelt a filmben szerepelni kívánt számos dal között, de végül sem kamera előtti előadásként, sem csak hanganyagként nem került be. Eredetileg a rendőrségi üldözés jelenetében készült volna,[*] de végül Richard Lester rendező megvétózta a dalszövegileg vidámabb „Can't Buy Me Love" javára. Mivel korai esélyesként szerepelt a filmzenealbumon, valamint a „Something New" mono LP-n és a Capitol 45-ön is felkerült. A dalt két részben vették fel, és két részben is elhangzott volna, a szünet pedig az volt, amikor a Beatles visszatért a rendőrségre levegőt venni. Az egyedülálló, teljes hosszúságú verziót, amelyben az első versszak ismétlése szerepel, nyers mono mixként keverték, és elküldték az észak-amerikai United Artists és Capitol Records kiadóknak. Ez az „elveszett" rész nem csupán a dal elejének szerkesztése volt, hanem egy különálló felvétel (a kétrészes felvétel második „szakasza"). Végül a végső mono és sztereó mixekből kivágják az első versszak ismétlését.
A film 1982-es amerikai moziújításában, amelyet a Universal Pictures mutatott be Walter Shenson licencével , az "I'll Cry Instead" című dalt használták hangsávként a film prológusának egy részéhez, amely a filmből vett állóképekből és reklámfotókból állt Lennon emlékére. A prológus egy Swinging Sixties stílusú kollázs volt a Beatles 1964-es fotóiból, a film forgatásának nagyjából az idejéből. A prológust a film rendezője, Richard Lester közreműködése és tudta nélkül állították össze, aki később kifejezte nemtetszését a kiegészítéssel kapcsolatban.  A prológus nem szerepelt a film 2000-es restaurálásán.

 

(gugliford.)

 

[*] Korábban úgy tudtuk, hogy nem a rendőrségi üldözés alá, hanem a próba közbeni kilógás, egy "grund"-on való szaladgálás alá keverték volna...

Előzmény: Gideon's bible (41979)
Gideon's bible Creative Commons License 2025.08.13 0 0 41979

Mi módon lett az I'll Cry Instead a film része?

Én még ilyen A Hard Day's Night-tal nem találkoztam.

Ahogy a You Can't Do That se lett a film része.

Nekem van egy olyan fan made verzióm,amibe "berakták"

ez utóbbi dalt,de I'll Cry Instead-esről nem tudok.

Azt csak valami "előzeneként" használhatták,talán

a filmszínházakban,vagy szimplán trailerként.

BGbr Creative Commons License 2025.08.12 0 0 41978

Most olvasgattam Marsi József Beatles-kódexét - mármint eddig is, csak most megint böngészgettem, és a következő dolgok akadtak a szemembe, azok közül a témák közül, amelyekről nemrégen szó volt:

 

Macca öccse Mike: igen, valóban részt vett néhány próbán, illetve házi felvételen a Pete Bestet megelőző korszakban!

 

Helen Shapiro általam belinkelt klipje, amelyben három B-tag szerepel, felvetettem, hogy Paul ugyan hol kujtorgott - hát itt a válasz:

 

Ready, Steady, Go! (The Weekend Starts Here) Associated-Rediffusion Felvétel: 1963. 10. 04. (Élő adás)
Helen Shapiro előadásában (Look Who It Is) a Beatles is részt vett Pault leszámítva, aki akkor egy Brenda Lee imitátorverseny bírája volt (a versenyzőknek az énekesnő Let ’ s Jump The Broomstick című dalára kellett táncolnia), amit Melanie Coe nyert meg, és aki később McCartney She ’ s Leaving Home című dalát ihlette.

 

És volt szó, a Hard day's night-dalok filmbeli sebességkülönbségéről. Hát itt van:

 

Az eredetileg filmhez írt I ’ ll Cry Instead című dal csupán 1981-től lett a film része. A film bemutatásának 50. évfordulójára, 2014 júliusában a mozik ismét bemutatták, valamint DVD és Blu-Ray formában is kiadásra került. Az új változatban a dalokat Giles Martin újrakeverte, lelassította (!)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!