A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Kérdezni szeretném, hogy ha frissítettem a térképet Audin 6.36.0-ra 8R0051884KL verzióra, letöltöttem a hozzá való aktivátort, de sehogy sem sikerül aktiválni.
Mi a pontos menete neki? A kártyára rámásoltam, de se nem indul el automatikusan, se nem lehet indítani a mérnöki menüből, mert ott meg nem olvassa be a tartalmát.
Egy darabig látom a térképet, majd egy kis idő elteltével "Navigációs adat nincs engedélyezve" kerül a képernyőre, onnantól fogva semmi.
A kártyaolvasó pedig a mérnöki menüben "The medium is currently unavailable"
Előbb elfelejtettem ha MIB2 delphi fejegységed van és nincs androidauto, carplay, mirrorlink abban tudok segíteni az enyémen sem volt.
Az, hogy milyen a fejegység úgy lehet megnézni ha a menü gombot nyomva tartod amíg megjelenik a service mode a szoftver verzió fülre nyomj és kiadja jelenlegi firmwaret Pl. MST2_EU_VW_P0628D az utolsó betű jelenti azt, hogy delphi ha T betű van akkor technisat
A D betű előtti számok (628)a firmware verziója ezt lehet frissíteni, de ha rendesen működik a fej akkor nem szükséges.
Sziasztok! Ha működik a fejegységeden az androidauto és szeretnél videót nézni vagy youtube-ot akkor ezekkel az alkalmazásokkal okosíthatod a rendszert.
Először is a chrome-nak (ha azt használsz) jogosultságot kell adni ismeretlen alkalmazások telepítésére utána letöltöd az AAAD alkalmazást https://github.com/shmykelsa/AAAD/releases ennek is engedélyt adsz ism.alk.tel.
Megnyitod az aaad-t katt Fermata auto alkalmazásra letöltöd közben megkérdezi a Fermata Controlt is kéred-e igen kéred. Tehát telepít bezár, telepít bezár.
Autót összedugod a telóval androidautohoz csatlakozás és meg fog jelenni az alkalmazások között a fermata. A fermatanak engedélyt kell adni, hogy hozzáférjen a zenékhez videókhoz amit lejátszhatsz.
A fermataba van youtube lejátszó telón netet be kell kapcsolni és már használható is.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Van egy 2006-os Skoda Octavia II -esem. Vettem a napokban egy Bolero fejegységet, amit egy sima Stream helyére raktam be! Kérdésem a következő: Kell ilyenkor még csinálni valamit vagy kész, megvagyunk? Annyi változás van az előzőhöz képest, hogy a tolatóradart nem mutatja. Nem tudom hogy kell valamit ilyenkor beállítani, meg hallottam hogy Gateway csere meg ilyesmi.... Válaszokat előre is köszönöm szépen!
2018-as gyártású Passatom van. Ez a kocsi még memoriakártyáról használja a navigációt, gyárilag egy 16 GB-s kártyát kaptunk hozzá, amire annak idején még a teljes Europa-térkép ráfért.
A legújabb változata ennek már a gyár szerint sem fér rá a 16 GB-s kártyára.
* Az „Európai országok” komplett csomaghoz egy 32 GB-os eredeti Volkswagen SD-kártyára van szüksége. Ha az SD-kártyája csak 16 GB-os, kérjük, akkor az európai országok térképeinek hat további változata közül választhat. Alternatívaként rendelhet eredeti, 32 GB-os Volkswagen SD-kártyát előre telepített térképadatok nélkül, 5NA 919 866 EE cikkszámmal a márkakereskedőjétől.
Sajnos még akkor sem fér rá, ha a nélkülözhető részeket letörlöm, amik a 00/sds mappából a HU és a meta_info.db kivételével minden, továbbá a 00/cfg/mapcfg mappában is csak a szükséges VW nevű mappa és a vw_default.cfg nevű állomány maradt meg. Még mindig kellene kb. 107 MB-t törölni, hogy rámenjen a gyári 16 GB-s kártyára.
Eléggé etikátlan, hogy a 16 GB-s kártyát akár egy jelképes ár ellenében nem cserélik nagyobbra, hanem vegyem meg a fenti cikkszámú gyári 32 GB-s kártyát írd és mondd: 170 USD-nak megfelelő forintért.
Persze van az Aliexpressen és máshol is mindenféle eredetinek tűnő másolat, amiket kérdéses, hogy a kocsi programja elfogadja-e, vagy nem.
Esetleg van bárkinek ötlete, hogy a letöltött maps mappa tartalmából még mit lehet letörölni, amire nincs szükség? Vagy esetleg hol és kitől lehet beszerezni elfogadható áron egy működőképes 32 GB-s kártyát?
Nézz körül Ebayen. Ha lekérhető hozzá a kód és találsz eladót a konkrét rádióhoz, akkor megveheted nyugodtan, el fogja küldeni. Ha átverne, visszakapod az árát. A gyári szám kell hozzá. 1500-4000 forint körül van, általában UK eladó.
Némi segítség kellene, Pesten keresek valakit aki a 10 éve SAJÁT tulajdonú SEAT Alteába egy fedélzeti elektronika és akku csere után valahogy be tudná üzemelni a gyári rádiót újra, mert kódot kér, persze ez nincsen meg. Az Autó is, és a rádió is 10+ éve a családé, ( a rádió mindig is ebben az autóban volt) eddig nem használták a rádiót, és nem tűnt fel, hogy nem megy (2 éve cserélték benne ezt az elektronikát, eddig a Mama használta Ő nem rádiózott. Sajnos már nem érem el azt a szervizt. ) A márkaszerviz csillagászati áron vállalná...
Találtam a Neten ilyen fizetős kódgenerálós oldalakat, de előre kell fizetni, és nem bízom abban, hogy valóban jó kódot küldenek...
Valakinek van tapasztalata MMI2G High (A6 C6 2005) 2018 utáni térképekkel (a hivatalos legutolsó kiadás 2018-as, tudom hogy sokkal jobb navik vannak telefonra is, de szeretem a gyárit használni, ha néha szükséges)
Több helyen látni 2022, 2023-as változatokat. Érdemes megvenni? Ha nem jó (mert olyat is olvastam, hogy ezekben hiányos az utcanév), frissítés után vissza lehet állni a 2018-ra?
Nem tudom sajnos, amikkel találkoztam és foglalkoztam, azok mind hangsúlyozottan inkompatibilisek voltak a platformmal. De semmi egyértelműen pozitívat nem olvastam ezekről érintőlegesen sem.
Briskodán is hamar kifullad a téma, a normális német VAG fórumokat meg beszántották és most az egyik kínai, a másik meg orosz oldalakra dob át.
Van benne igazság igen. Bár a RCD360 Pro2, már kezeli rendesen a multikormányt és van RDS-is. Illetve azt írják hogy kezeli a kamerát is. (azt nem tudom hogy milyen a minősége) Jobban szeretem a gyári cuccokat én is. Csak most meg vagyok lőve. :(
Composition Media és a Discover media nagyon drága sajnos. :(
+ nincs RDS, a tunerje egy kalap xar, nem olvas dvd lemezt, csak részben kezelhető kormányról vagy sehogy (ez két dologtól függ), nem jól beszél a maxidot műszerfalbetéttel, ha gyári vagy RGB hátrameneti kamera van, az használhatatlan lesz mert csak kompozit jelet fogad és azt is macerásan, stb. Elég sok a stb.
Éppen erre mondtam, hogy szerintem bóvli. Érthető, mert nem fejlesztenek olyasmire, amire nincs kereslet és éppen kifutóban van. De nyilván ha most nincs az autóban gyári BT, multikormány, maxidot és egy butább fejet kell leváltani, akkor előrelépési opció lehet. Bár azt nem annyira értem, miért majdnem 100k körül van az ára.
Nem nagyon. Amiket utoljára láttam androidos cuccokat és rns510 helyettesítésre készültek, a bóvli alját súrolták. De ez régen volt, bőven lehet hogy ma vannak normálisabbak is.
Ha találkoztam volna ilyennel, már kivágtam volna az enyémből is az rns510-t, iszonyat lassú. Pedig a legutolsó hw és sw van benne, de hát már amikor kijött, akkor is tetű volt a többi gyártó navijaihoz képest.
99.99 nem. Az East V17 volt az utolsó. Éppen holnap rakom fel valakinek. Hacsak valaki nem kezd el összerakni egyet, de igazából már annyira le van maradva mindentől a hw és sw is, hogy minek. Egyedül a gps vevője jobb, mint egy mobil a kocsitető alatt.
Sziasztok! Próbáltam frissíteni a Seat Leonom térképét. Az SD kártya 6p0-ás. A képernyő 2 gombos, tehát nem a kissebbik. (Talán navi system plus) 5QA-val kezdődik az alkatrészszám. Képet nem tudok feltölteni, mert túl nagy pedig nem... Próbáltam a weboldalról leszedni a térképet, rámásolni az sd kártyára, nem jó. Discovercare-el sem jó... Másik kocsiban pedig tökéletesen működik a kártya. A kérdésem, hogy milyen térképet tegyek rá, ha semmi sem jó?
RNS510 problémám jelentkezett pár hete, először pontatlan navigálás, 0/10 műhold követés, majd bootloop. Sikerült fw.-t frisssíteni, 5238 ment rá, aztán térképet is tettem rá. Lett egy antenna csere is. Ám új hiba jelentkezett: nem tudok home address-t menteni és a last destination funkció sem működik, nem menti el. Az erre szolgáló gombok inaktívak.
Olyan, mintha read only-ban lenne a sw. Valakinek van ötlete?
Azt szeretném kérdezni,hogy hol és menyiért sikerült beszerezned a discover media fejegységet?
Nekem is rns 510 es fejegység van az autoan (b7 Passat) de sajnos már nem jelent meg 1 idelye frissités a navigációhoz és igy lehet jobban járnék ha lecserélném valami újabb fejegységre,esetleg valami androidos fejegységre.
Audi tts 2018/6hó médiameghajtója CLU8_MMX2_AU_ER_GR24... (folytatódik, de nem lehet leolvasni) médiameghajtó, és V03959801FD 0161 ECE 2017/2018 navigációs szoftvert milyennel lehet frissíteni? Meg lehet ezt oldani, vagy mindenképpen audi márkaszervíz kell hozzá? Zavaró, mert MO_M5_5 út környékén mentem olyan helyen, ahol a navi szerint nincs út?! Persze, mivel eredeti a szoftver, azóta meg eltelt 5 év.
Discovery Média van az autóba. Előtte rns510 volt tel modullal. A csere után nem megy a mikrofon. A gyári stekkerben át van kötve. Diag nem is hoz rá kábel szakadást. Viszont nem jó nem hallanak. Érdekesség képen a kormányon a hangvezérlés gomb csak némít. Tudna nekem segíteni valaki valami ötlettel?
Szia! A letöltött térképfájlt, rámásolod az eredeti Sd kártyádra, beteszed a kocsiba és ha minden ok, felismeri, hogy elérhető frissebb verzió és kívánod e frissíteni. Ha leokézod magától felfrissít. kb 50 perc ezért menet közben célszerű elindítani, hogy ne merüljön le az akksi..
Ez konkrétan azt jelenti, hogy milyen járműfelszereltségi kódokhoz megfelelő az adott egység. Egy low bt modul például nem jó a kézibeszélős autókhoz (már nincs ilyen). Például: 9ZG = preparation for cellular phone with hands-free speaking system
Ha egy alkatrészkatalógust nézel, ott is ugyanezek a pr (Production Code) kódok jelölik, hogy az adott alkatrész milyen felszereltséghez jó, például más az ajtópanel egy kézi tekerős változathoz és más egy elektromos ablakoshoz. BT esetén persze elég sok minden szoftver kérdése, tehát a hw verzió ugyanaz, de van ahol van hardveres eltérés is. Ezért kell mindig a pontos VAG kód, az mindkettőt azonosítja. Persze ha egy BT egy kézibeszélős autóból kerül át egy másikba, akkor egyszerűen csak ki kell kapcsolni ezt a funkciót, ahogyan ki lehet kapcsolni a külső antennát is. De visszafelé ez nem igazán működik és nem is mindig igaz az, hogy lefelé lehet szintet lépni.
Ezek azt mondják meg, hogy az adott autóba a gyárban milyen opciókat építettek bele. Az autót 100-200 ilyen PR kód leírja, ezekből lehet tudni, hogy milyen alkatrészt kell hozzá rendelni a szervízben (pl. melyik fékbetét való bele, milyen teljesítményű generátort szereltek be, van-e benne tolatóradar vagy sem, van-e rajta vónohorog vagy sem, fűthető-e a tükör, motorosan behajtható-e a tükör, stb).
A gyártáskor a motorháztető belsejére és a pótkerék mellé a padlólemezre, meg a szervízkönyv első oldalára beragasztanak egy-egy cetlit az autó adataival meg a PR kódok listájával. Ezen felül alvázszám alapján a gyártótól is lekérdezhetőek a cimkén szereplő adatok.
Itt egy lista az egyes kódok megnevezéséről (ebből vagy kitalálod, hogy melyik mit jelent, vagy nem):
Aham, azt hiszem kezdem érteni. Ezekkel a bitekkel nekem mint hozzá nem értő ember mennyire kell foglalkoznom? Ezen információk alapján 3C8035730C- sorszámú akár jó is lehetne? Erről találtam kódolást is bár igaz hogy én nem értem de gondolom ez alapján már el tudom vinni valakihez aki érti ha gond van :D (találtam belőle egy használtat)
A wifis egy helyi hozzáférési pontot csinál, ami kifelé az rsap telefon mobilnetjét használja. De ezt ma már a legtöbb teló is tudja, szóval... és ugye ezek tíz éves technikák, pl. a saját antenna és a 3G kb. tök értelmetlen már, ezért én nem adnék plusz pénzt. Valamelyik premium lesz jó, a protokoll BAP, ezen belül meg olyat keresnék amihez van kódolási segédlet, mert kb. úgy a bitek fele még nincs dokumentálva. Ami nem azt jelenti, hogy ezekkel a fel nem térképezett bitekkel kell matatni, mert általában nem kell, csak előfordulhat olyan használtan vett doboz, amin át van billentve valami, amiről nem tudja az ember hogy mi. A kérdőjeles opciókkal az van, hogy (ide) nem érkezett róluk infó, úgyhogy rá kell keresni a konkrét vag kódra, hogy írt-e róla valaki egy kódolási útmutatót vagy akár rakott-e fel egy videót ahol éppen megy vmi zene a kérdéses bt modulon át a telóról.
Alin elég sok új van komplett madzagszettel, de nagyon meg kell nézni a hw és sw számokat, pár órás keresgélés után simán be lehet nézni egy karaktert.
Igen ezt az oldalt megtaláltam én is csak sok a kérdőjel. Gondolom aminél mindegyiknél Igen van az mindent tud. De ugye ebből is több van és nem vélek különbséget felfedezni. Meg soknál csak kérdőjelek vannak. A Wifis verziók mit tudnak?
Vásároltam egy B7es passatot viszont gyárilag nincs benne BT modul, végigolvastam az összes ezzel kapcsolatos kérdést/választ az oldalon, RCD-510 lesz a fejegység jelenleg még az is vásárlás alatt. Igazából megtaláltam minden számomra szükséges információt az oldalon egy kivételével. Melyik az a BT modul amelyik kompatibilis a mai telefonokkal és azt is kiírja hogy mit hallgatok nem csak azt h BT audió meg a telefonkönyvemet is szinkronizálja, esetleg van e olyan oldal ahol ezek a modulok érthetően ki vannak listázva mert amit én mindenhol csak ilyen fél információkat találtam.
Passat B8 navigációjának frissítése hogy történik? Letöltöm a netről a térképet egy sd kártyára, beteszem a kocsiba, és utánna? Magától megy minden, vagy nyomkodni kell valamit? Az alábbi fejegység van a kocsiban, a tipusát nem tudom:
2018-as Octavia3 gyári fejegység nem tud csatlakozni az Android Autoval a telefonomhoz... (másik Androidos telefonhoz sem..) Ez kb 3 hónapja ilyen, azelőtt hibátlanul ment.. Az USB OK, tölti a telefont, de nem érzékei a fejegység, hogy csatlakoztatva van rá a telefon. Több kábellel is próbáltam..
Valaki tud segíteni?Letöltöttem a Skoda portálról az új navi frissítést és nem ismeri fel azt írja érvényest rakjak be.Próbáltam vissza rakni a korábbi verziót de azt se ismeri fel. Mit csináljak?
Bocsánat, hogy ide írok, de mivel itt sikerült a Skodánk naviját frissíteni, így gondoltam, hátha kapok némi segítséget most is. Van az Öcséméknek egy Opel insigniájuk, és abban van egy (állítólag) Navi900-as navigáció. Ezt szeretnék frissíteni. Mivel én műszaki dolgokkal foglalkozok, így engem kért meg az "ügyintézéssel". Volna itt valaki aki tudna ebben segíteni? Esetleg egy elérhetőség, vagy cím jó lenne ahool ilyennel foglalkoznak!
Ezt megosztom veletek hátha segít majd valakinek.Ha netán volt már róla szó akkor elnézést.
VW szervizben érdeklődtem meg hogy Discover Media MIB 2 Navigációhoz létezik-e Magyar hang mert nincs benne Magyar navigációs hang.
A válaszuk ez volt: Az Ön által említett Discover Media MIB 2 navigációban sajnos a magyar hangot nem lehet utólag sem pótolni, ezt a gyár nem tette lehetővé.
Írtam e-mailt is emiatt „wongkok”-nak.Így mostmár tárgytalan,mert megvan a válasz rá.
B8-as VW Passathoz sikerült letöltenem a friss navigációs térképet (2022. 11. 28). Hogy tudnám a navigáció hangját magyarrá tenni? DISCOVER MEDIA MIB2 a navigácós rendszer!
Tehát akinek 16 gigás kártyája van és mindenképpen ragaszkodik a teljes Európa térképhez, az a nyelvi fájlok törlése után [maps 0sds] könyvtárban csak a HU könyvtár és a .db kiterjesztésű adatbázis fájl maradjon) talál még felesleges adatokat a [maps 0cfgmapcfg] könyvtárban. Itt az autójának megfelelő könyvtárat és a hozzá tartozó .cfg fájlt hagyja csak meg. Nálam, mivel VW Passat-om van, a [VW] könyvtár és a vw_default.cfg és a vw_man.cfg fájlok maradtak meg. Ezzel a teljes térképfájl mérete 15 888 861 100 bájt lett. Így maradt ~74 kilobájt szabad hely.
...a következő frissítéskor azt gyanítom, hogy megint előröl kezdhetem a felesleges adatok utáni kutakodást. ...vagy marad egy kevesebb országot tartalmazó változat. (ebben végre benne van az M4-es Szolnokot elkerülő szakasza is)
...és így a végére: mindenre szűrni kell mielőtt letöltenéd, márkán belül típusra, évjáratra, eszközre, és még így is van benne olyan adat aminek semmi haszna! ...és itt most nem a nyelvi fájlokra gondolok, hanem a SEAT és a Skoda könyvtárakra és fájlokra egy VW oldalról letöltött térkép állományban...
...hát ez hamar kiderült, a Eu 1-es fájl nyelvi fájlok nélkül 15 966 544 740 bájt, az SD-n formázás után 15 916 318 720 bájt szabad hely lesz... Annyira közel van... Talán még van rajta valami ami törölhető. ...egyébként 32 gigás kártya beszerezhető valahol? ...és persze mennyi lehet az ára?
A hibát közben megtaláltam, a diagnosztika rendszerem volt rossz, nem a rádió hibája. Más VCDS-el sikerült átkódolni a rádiót és nincs több kamera üzenet.
Sziasztok.Segítséget kérnék menü illetve navigáció magyarosítás frissítésével kapcsolatban.Forrásra lenne szükségem,ahonnan folyamatosan elérném audi vw skoda seat bmw honda stb.Minden megoldas érdekel mert felénk nem csinálják,és ezzel is foglalkoznék.Köszi a segítséget
Volna egy RNS 510-es ami SD kártyáról tölti be a térképet. Érdeklődnék hogy valahogyan sebességmérő kamera adatbázist meg lehetne benne jeleníteni,és hogyan?Köszönöm a választ ha valaki tud ebben segíteni.
Van egy 2008-as Tiguanom, de a rádió cserélve lett benne (RCD510-re) újabbra mint a gyári, ezért egy VCDS 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) törölhetetlen hibát dob mindig, mivel az autóban régi vörös kijelzős cluster van. Minden egyéb jól megy kivéve azt, hogy ki szeretném venni a hátsó kamera nem található üzenetet, hiszen az nincs is az autóban. Próbáltam a VCDS codinggal átkódolni a rádiót, és meg is találtam benne azt a bitet (backup camera present) és elfogadja a codingot, de visszaáll a gyári értékre a coding, így a kamera üzenetet nem tudom eltüntetni és minden tolatásnál kidobja. Szerintetek van mód valamilyen módon átkódolni a rádiót? Esélytelen lenne az egész, mivel a cluster hiba miatt visszaáll mindig gyári codingra?
Biztosan tök komoly cég. Így kezdődik az ÁSzF: "Cégünk 2020-ban kezdte meg a léggömbök, lufik, party kiegészítők forgalmazását." Aztán ilyen agyament mondatok vannak benne: "A Szolgáltató aláveti e magát bármilyen magatartási kódex rendelkezéseinek és amennyiben igen, akkora magatartási kódex hol érhető el."
vagy "A Szolgáltató papír alapú számlát emailben küldi meg" és "Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát."
Olvasgattam az oldalakat de nagyon sokat írtok ami szuper, de nem igazán találtam az én gondomra választ.
Volna nekem egy 2012 Sharan 2 autóm, vettem hozzá gyári Navigation AS SD kártyát, miután behelyezem az autóba SD kártya hibát ír ki. Lehetséges, hogy ez egy újabb SD kártya és nem kompatibilis a fejegységgel? Europa 1 (v11) van a kártyára írva.
Valamint szeretném megkérdezni, hogy milyen fejegységet érdemes végülis venni ami kompatibilis az autóval.
Sziasztok! Szeretném frissíteni Passat naviját, 2019-es Discover medias, de a vw. oldaláról tar kiterjesztést tudok letölteni. Le is töltöttem, hogyan tovább? Előre is köszi
Köszönöm! Ha még egyszer megbotlik. Akkor cserélem valami androidosra. Próbálok olyat keresni aminek sok pozitívja van. De ez sem mindig mérvadó. Tényleg lassú egyébként :-)
A hdd cserélhető (ssd-re is), bontott alaplap meg akad hozzá. Bár akkor is lusta dög lesz.
Egy halom bepasszítható/dedikáltan ide gyártott androidos fej van a piacon, de amikkel - utoljára másfél éve - találkoztam és beépítettem, az igazából mind egy kalap xar volt nagyjából minden szempontból. Talán azóta összedobtak valami normálisat is a kínaiak, erre én is kíváncsi vagyok. Esetleg ami Android 10-11 az elfogadható. Alin vagy egy csomó, rns510 profillal vagy saját beépítőkerettel 80-400USD között. Onnan futár szállít (nem a posta), a kiírt árakban benne van az áfa (IOSS rendszerben küldik). A Magyar Postán nem megy át, nem tudnak baxakodni és nem fizetsz semmi kamudíjat, plusz nem ülnek rajta hetekig csak úgy.
Átmeneti szoftveres (cache) hiba, döglődő hdd és beteg alaplap esetén is ezt kapod. Egy soft resettel kell kezdeni ha előzmény nélkül dob ilyen hibát (bal+jobb+mikrofon gombok).
Ez nem villanygondnak néz ki innen elsőre, hanem csak szoftveresnek.
Vagy nem vette fel a gateway installation list-be a telefont (asszem 77) aki berakta a modult, vagy az rns konfigja nem jó, szóval én diagost keresnék, nem villanyászt. Biztosan van valaki arra egy VCDS-el aki ránéz és onnan öt perc megmondani hogy mi van.
Ez a hibakód értelmetlen anélkül, hogy tudná az ember, melyik cuccra vonatkozik de általában a gateway listájában felejtik el bepöttyinteni a telepített akármit, az meg szól hogy hé, van itt valami új cím ami eddig nem volt itt.
Magyar vcds?A fordítást egy román tag csinálja és tele van hülyeségekkel. Szerintem így fejből: simán csak nincs bent a bt a gateway listájában. Vagy a rádióhoz nem vagy rosszul kódolták be (Mert azt is kéne tudni, melyik egység mellé írta be ezt a hibát.)
A többi meg csak a lehúzott can madzagok miatt volt.
Vissza kellene állítani az előző állapotot, ha úgy működik akkor az adatok nem megfelelőek, ha úgysem akkor a kártya halt meg. Ebben az esetben a PoHu-t kell megkeresni, hogy mit lehet tenni. Elméletileg a navigációt amikor megeszed, akkor nem időhöz kötött szolgáltatást veszel, szóval az adathordozót egy minimális összegért cserélniük kellene, de nem tudom, hogy ebben az esetben mi lesz a megoldás. Esetleg ha megoldódik itt is közzétehetnéd a tapasztalataidat majd.
Sziasztok! 2018 Seat Leon navi a frissítés után nem ismeri fel az sd kártyát, nem találja a navigációs adatokat. Mi lehet a gond? Tudna segíteni valaki? Előre is köszönöm!
Tudom, h a V17 az utolsó frissítés. Az 2020-as térkép, sőt ha szigorúak akarunk lenni akkor az bizony csak 19-es. Soha nem volt még ennyi "szünet" két frissítés között, félő, h nem akarják már ezt a vonalat tovább vinni.
Csakis a beépítendő kábelt, aminek a rádió felőli végeit szerelni kell és a gyári csatlakozóba kell beépíteni. A toldós egyszerűen nem fér el normálisan a navi mögött és megszorozza kettővel a hibalehetőségeket.
Ez jó, ezt a fajtát szerelni sem kell, a zöld betétnek megvan a helye a gyári rádió felőli csatlakozótokban és a mikrofoncsati is készre szerelt. Van ebből olyan amin nincs rajta még a zöld foglalat és a mikrofon drótjai is csupaszok, tehát szerelni kell. Ez utóbbi olcsóbb lehet, csak azt kell nézni hogy a zöld csatit adják-e hozzá vagy sem, mert utólag macerás beszerezni. A lábkiosztást ellenőrizni kell, sok a rosszul bekötött! )
Potom 60e ft ért van bt modul+12e ft a kábel, erre még rájön a posta.
A beszerelésről még nincs árajánlat, de sacperköbö 30e ft(szerintem), utána kell egy magyarositás amit eddig csak az ország másik felén találtam(szegedi vagyok), szoval nem tudom megéri e azt a sok belefektetett magyar forintot az rns 510 fejlesztése.?
Első kérdés tud e valaki frissebb szoftvert a fejegységemhez, esetleg magyart és esetleg magyarul tudo gps-t
Passz. Androidossal amikor találkoztam, az mindig valaki más volt és mindig egy konkrét hiba vagy hiányzó funkció miatti szívás miatt hozták, de négy éve volt az utolsó élményem ilyenekkel. Azóta fejlődhettek.
Előbb megnézném beépítve, főleg azt hogy van-e kormányvezérlés, műszerfallal beszélget-e, navi, radar, kamera, bt kezelés, CAN-hálóval rendben van-e (be- és kikapcsolás, lámpa, címzés, ilyesmik).
De mondom, csak akkor találkoztam ezekkel amikor gond volt velük, én sohasem használtam egyet sem.
Az RNS510 azért jó, mert gyári, nincs kompatibilitási gond (BT, kamera, GPS, radarok, van BAP a kormányhoz és műszerfalbetéthez), masszív, az enyém új kijelzős is (LED), okos, satöbbi. De ugyanakkor rohadt lassan bootol, általában is lassú, kissé érzéketlen a touchpanelje, irtó macerás a térképfrissítése, drága. Illetve mint a példa is mutatja, minden cucc drága hozzá.
Extra volt általában, külön kellett rendelni. Angliából vettem pár éve elég jó áron az enyémet, egy prémium bt dobozt, meg hozzá asszem Kínából a kábelt pár forintért. Most persze mindkettő + áfa. Itt egy lista, rendesen át kell bogarászni hogy mi jó neked és mi nem: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Telephone_Retrofitting
Ahm, külső BT egység nélkül nem fog menni. Ha nincs vcds amivel lekérdezhető, nézz be a vezetőülés alá hogy ott van-e. Ha van benne és gyári, akkor ott van, ha utólagos, akkor akárhol lehet. Alapmodelltől a prémiumig lehet választani + kábelköteg és mikrofon (ha még nincs), ez 20-30e körül kijön + infláció. Meg kell pár perc a tanításhoz.
Most már csak arra keresem a választ, miért nem tudok telefont csatlakoztatni a készülékhez?
Adott 1 vw passat b7. A részemről friss vásárlás, szoval semmit nem tudok az autóról. Van bene 1db rns 510 es fejegység, néztem videokat, de a phone gomb
megnyomására csak a rádiot némitja. Probtam keresni a telefonon(bletoth-on)
az autot, de nem találja. Tanácstalan vagyok.
Még az is jol esne, ha valaki szeged környékén le tudná magyarosítani. 😋
Sziasztok nem tudtok linket adni működő RNS-510-hez készült 5238 firmware-t és Kelet Európa térképhez letöltési linket? Próbálkozok egy ideje vele és amiket találtam egyik se volt jó. Előre is köszönöm.
Linket még talán tudnék adni, de ez nem olyan egyszerű. Ha van régi Samsung EVO kártyád (nem lehet venni már évek óta), akkor Linux alatt tudsz CID-et írni és le tudod zárni a megfelelő pass-al a kártyát akkor ok. Vagy megveszed 12-13eFT, a legfrissebb 2020 V12 -es.
Én simán megpróbálnám a konszerntárs modellek térképeit (persze olyat ami hasonló fejegységhez adtak ki!) Csak eredeti SD kártyával fog működni, mert a fejegység mást nem fog felismerni. A mentés egy egyszerű tartalom másolással megoldható, utána az SD kártyát törölni vagy formázni* kell és mehet rá az új adatcsomag!
*: a formázásnál nagyon fontos, hogy a fájlformátum a megfelelő legyen, ez a VW kártyáknál FAT-32, és az alapértelmezett foglalási egység be legyen állítva a megfelelő méretre, mert a sok kis méretű fájl másképpen nem fog elférni a kártyán! A VW kártya esetén ez a méret 4096 byte!
Többen is jelezték már ezt a problémát, hogy frissítés után bukták a magyar hangot a naviban. (én nem használok hangos navigációt, szó szerint utálom, ezért nekem nem szempont) Azt tudom javasolni, hogy vagy a márkaszervizben érdeklődj, vagy a PuHu-t keresd meg direktben. Szerintem sokakat érdekelne a dolog, ezért szívesen vennénk ha megosztanád majd a tapasztalataidat ha sikerül megtudnod valami fontosat.
Sziasztok! Passat B8 (2018), Discover Media, térkép frissités megtörtént. Viszont a navigáció nyelve angol. (A kijelző magyar, csak a csóka beszél angolul :) )
Lehet valahol nyelvet változtatni? Korábban magyarul beszélt.
Nekem is MIB2-es AMUNDSEN-em van, szintén így van. Ha esetleg nyelvet váltasz, pl ANGOL-ra és visszateszed MAGYAR-ra, akkor ki is írja, hogy a NAVIGÁCIÓ nyelve ANGOL.
A MIB2 -nél a navigáció beszédhangját nem lehet magyarra állítani, frissítés után sem. Aktuális legfrissebb a térkép, minden magyar a rádióban és a navigáció menüben is, csak a hangja nem. Másnál is így van?
Nem szakértő vagyok, csak egy átlag felhasználó ezért a tévedés jogát benne hagyom a pakliban.
Passat B8 2016 (higline vagy mi). A benne található navi elvileg discover pro, (képek alapján annak tűnik). A gyari szoftver 2016-os volt még az autóval egyidős. Ezért lehetett az, hogy Győr környékén a 86-os út helyett, a szántóföldek felett mentem, legalábbis a képernyőn az látszott. Nekem tetszett ez, olyan érzés volt picit, mint ha képzeletbeli repcsit vezetnék.
Na de nézzük a frissitést...
A gond ott kezdődik, hogy a gyári vw honlapon az autó kiválasztásánál (passat 2014-től) a discover pro fejegységet kiválasztva egy olyan navi szoftvert tölthető le, ami még egy 32 gbytos sd kártyára sem fér fel, nem hogy a gyári 16-osra. A letöltött zip, kibontva teljesen más könyvtárszerkezettel rendelkezik az eredetivel nem is hasonlít. Elvileg ezeket a fileokat csak rá kellett volna másolni kártyára és uzsgyi lesz friss navim. Ja... Csak mondom rá sem fér, szóval buktam.
Nem kell feladni, legalább is nem ezen a ponton, mert van megoldás!
Addig kutattam az autótipusok között, míg rá nem találtam egy másik discover pro stílusú fejegység képére (talán valamelyik golfnál leltem meg) és talaltam egy letölthető zipet ami kibontva már csak közel 16 gbyte lett, és a könyvtárszerkezete is úgy nézett ki mint az eredeti vw kártyán lévő (maps fő mappa, aztán azon belül több almappa). Öröm és bódottá!!!
Igen ám, letöröltem én a gyári karit, és lett is szabad hely rajta végre majdnem 16 gbyte! De!!! A frissítés meg, pár megával nagyobb és nem fér el a régi helyére! Na ezen a ponton már sokadszorra ledobtam az ékszíjat az agyamról. Lejjebb olvastam, hogy egy megoldás lehet az, ha a felesleges nyelvi csomagokat le törölöm. Így is cselekedtem, csak a "HU" maradt meg. Yeahhh! Sikerült, végre rámásoltam... Uzsgyi az autóba és teszt!
Láss csodát! Hála az égnek működik.
Végre!
Köszi VW!
Ui: Kedves VW! Szeretnék a marketinges/termékes csapatotoknak egy tálca sört küldeni! Szeretném ha kicsit többet innátok, lehet akkor sikerül rejtvény helyett, felhasználóbarátra varázsolnotok ezt a rendszert!
Érdekes gondolatkísérlet lenne, hogy mi történik akkor ha a gyári kártya meghibásodik... elméletileg amikor megveszi valaki a szoftvert, akkor élete végéig megvásárolja a jogot a használatára, pontosan úgy mint egy szoftver, zeneszám vagy film esetén ha vesz valaki egy CD-t, DVD-t vagy bármilyen adathordozón valamilyen jogvédett tartalmat. Ebben az esetben a vásárló készíthet 1db másolatot az adathordozóról teljesen törvényes módon és azt használhatja! Na most, mi a helyzet az olyan esetekben, amikor az eredeti adathordozó szükséges a használathoz és az meghibásodik? elméletileg a meghibásodással nem veszíti el a felhasználó a jogosultságát a tartalom használatára. Lehet, hogy megkérdezem legközelebb ha szervizbe megyek, hogy ilyen esetben hogyan pótolható a gyári kártya. Elméletileg lehetőségnek kellene lennie a régi kártya leadásával egy jelképes összegért hozzájutni egy másik kártyához, de ahogyan a VW (vagy inkább a PoHu) hozzáállását ismerem, nincsenek illúzióim...
...ott is ügyelni kell a formázásra! automatikus cluster méret beállítással nem lesz rajta elég hely! (emlékeim szarint 4096 byte a jó!)
Nem sokkal korábban itt is részleteztük, hogy egy 16-os kártyára hogyan írható fel a teljes EU-s térkép ami elvileg csak egy 32-esre férne rá. Olvass vissza pár hozzászólást!
Letöltöttem a térkép frissítést, rámasoltam egy 32-es kártyára, de nem ismeri fel a rendszer. Mi a teendőm? Csak a gyári kártyával működik? A file-ok teljesen mások...
Adott egy Skoda Octavia 3 Amundsen MIB1 gen 1navigació. Mi az elérhető legfrissebb térkép verzió hozzá? Nekem az ECE 2020/2021 es van rajta. Térkép verzió 25 2020. Ha ennél van frissebb, hol találom? Előre is köszönöm!
Bocs, azt hittem ifjabb picit. Akkor az még kb. a sima zöld lcd-s CD/MP3 Blaupunkt talán, eepromból (egy SPI van benne, nem emlékszem melyik van benne) ki lehet olvasni a kódját. Ebayes megoldás sajnos nincs már. Grundig gyáriakhoz írtam szoftvert is >tíz éve, de ehhez a Blauhoz csak ezt a hardveres megoldást tudom, elég eccerű amúgy. A sorozatszámához is van szoftveres vagy lekérdezős megoldás, de Seathoz csak cégest tudok, jó drágán: https://www.radiocode.de/
Ezek akkor is dolgoztak már, amikor másfél évtizede még javítottam rádiókat, de túl sokat kérnek.
?? 2006-os Alteában lévő beépített gyári CD-s rádió... Amit írtál, az elfogadható lenne, kérdés, hogy ez hogyan működik, sosem kellett ilyesmivel foglalkoznom...
Van hozzá megbízható forrás? Mi kell hozzá?? Rádió serial number? Mi van, ha a pénzért egy használhatatlan kód érkezik? Tudnál egy linkkel segíteni?
Már gondoltam arra, hogy veszek egy standard beépíthető rádiót, meg egy beépítő keretet... Csak hát a keret sem olcsó, kb annyi mint egy kód... És hát egy 16 éves autóról van szó. (egy rokoné, nem az enyém, ezért nem tudom megnézni a típust most hirtelen...)
Seat Alteában a gyári rádió akku és fedélzeti elektronika csere után kódot kér... 10 éve nálunk van az autó, és a rádió is a gyári benne... Viszont hiába van meg a gyári dokumentáció is, kód az nincs benne.. Tud valaki költséghatékony (nem PoHu / márkaszerviz) megoldást pesten?
Nincs semmi sus-mus, minden legális, szimplán fáj a díj amit ott kérnek érte....
MIB1 esetén: Német, angol; francia; spanyol; cseh; szlovák; orosz meg plusz 2-3 nyelv de magyar az nincs. Ezen nyelveken lehet beállítani a kezelőfelületet és az esetleges navigációt.
MIB2 esetén: kb 20. nyelv, köztük magyar is, de AMUNDSEN, s talán a COLUMBUS esetében is, a navigáció nem tud magyarul...
Nekem a Passatban (B8 Variant my:2018 Discover Media) működik valami, szokott lenni forgalom kijelzés, egyébként egészen pontos, és a hosszabb ideje (építés vagy bármi más miatt) lezárt utakat is ismerni szokta. Nem tudom, hogy milyen elveken működik, de működik.
I) A Mib-1 ből kitörölném az ukrán, orosz, török, ... messzi országokat, úgysem merek arra kocsival járni. Így lecsökkentem 16 Gigabytera az írandó mennyiséget. Ettől nem félek
II) Amitől félek, hogy nem is azonos a mappa szerkezet az eredeti és az új esetében.
Eredeti: maps 0 és mapsEEC mappákat tartalmaz.
A fenti tömörítvény pedig Mib1 és Mib2 mappákat.
Előrevetíthető, hogy rossz lesz a 2015-ös állapotban lévő autónak.
Vissza kell majd másolni a régi térképeket. Elfogadja majd az autó, vagy észreveszi, hogy összevissza törölgettek az SD kártyán?
Szia, igen, már az előző frissítésnél is így csináltam és működött, ahogy most is…
Emlékezetből írom, lehet nem pontosan. A letöltött zip fájlt kicsomagoltam számítógépre, a maps könyvtárban van egy 00 nevű könyvtár, azon belül pedig egy SDS nevű alkönyvtár, melyben sok-sok nyelvi csomag van. Ezek közül csak a HU könyvtárat tartottam meg, az összes egyéb könyvtárat letöröltem. Azaz az SDS könyvtárban mindössze egy meta info.db fájl maradt és a HU alkönyvtár. EGyebekhez nem nyúltam, simán fölment a 16GB kártyára
Nem sokat teketóriáztam, ahogy korábban is, kicsomagolás a 00/SDS/ mappából kitöröltem mindent, kivéve a HU mappát és a meta info.db fájlt. A többi simán fölment a 16GB kártyára, működik.
Elérhető az új térképadatbázis a VW oldalán! November végi! (a régebbi teljes EU térkép már csak a gyárilag 32GB-os kártyával rendelkező autókra telepíthető, a többiek a 16GB-os kártyákra csak kisebb állományokat másolhatnak)