Először is, NEM cserbenhagyás, hanem segítségnyújtés elmulasztása. A hozzá nem értők szívesen összekeverik ezt a kettőt...
Másrészt hasonló a két eset, mert mindkét esetben a sértett vagy annak haverjai akarták megoldani a helyzetet, ahelyett, hogy a rendőrségre hagyták volna a bűnözök elfogását
Ott egy nőt kiraboltak motorral és a sértett elcsapta a motorral meglépni igyekvő balfékeket (még engem se tudna utolérni egy meganos nő :) ). A lengyel eset meg autós cserbenhagyó és más motorosok üldözték és tartóztatták fel míg ki nem ért a jard. Azért picit nehezebb motorral megölni egy autó sofőrjét mint fordítva, amit a nő csinált.
Nem szép dolog a behajtani tilos, a gyorshajtás, és a záróvonal átlépése sem, de ekkor már 3-4 motorost offolt a jóember. Lehet ott is olyan a rendőrség mint itt hogy majd 2-3 óra múlva kiér a baleset helyszínére egy autó, a Leonos meg már rég otthon várja őket egy vodkásüveggel a kézben amit persze csak most bontott fel, anyjaéletére. Te mint fodbalszurkoló jól tudod hogy milyen egy összetartó közösséghez tartozni, a motorosok is ilyenek, nyilván ha mentek a meccsre és közben pár társatok kiszedik a tömegből, jól megrugdossák és elszaladnak, ti majd rendőrt hívtok hogy "intézzék a többit", ugye?
Igen. Kátyú, elütött állat, bármi. Ha melletted egy másik motoros, nem tudod kikerülni.
Záróvonal nem számít, behajtani tilos tábla nem számít...
Most ugye nem mondod komolyan hogy nem világos számodra hogy az a jelenet már a cserbenhagyó részeg üldözéséről szól? Mégis mit kellett volna tenniük, megállni a behajtani tilosnál, hogy ja bocs, hadd menjen aki a barátainkat esetleg megölte vagy megnyomorította, de minimum totálra vágta a motorjaikat, felszerelésüket?
Az alakzat az elmélet, aztán jobb esetben csak időnként kerülnek egymás mellé, de korrigálnak. A motorosok egyedül is tudnak felelőtlen idióták lenni, csoportban meg aztán pláne.
Nekik cikk-cakkban kéne menni (egyik bal-, utána jövő jobbkeréknyomban) hogy mindenki ki tudjon sávon belül kerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt, és a köv. táv is nagyobb legyen. Még mielőtt kreszprofesszorkodunk, "lehetőség szerint jobbratartva" kell a sávban haladni, azaz egyáltalán nem kötelező, bármikor el lehet tőle térni, pl. mert a cikk-cakk biztonságosabb formáció mint a kígyó, pláne az egymás mellett kettő. Tavalyi az A jogsim, az oktatóm az minden k.rva vesszőt és pontot megkövetelt 100%-ra betartani, és a két tanuló cikk-cakkban ment eltolva egymás mögtt, ki egyik, ki másik keréknyomban, váltani is kellett, illetve ha szükség volt rá, magunktól a másik keréknyomot választani. Pl. balban nem mész ha jön szembe egy busz vagy kamion, jobban nem mész ha belóg a bokor vagy buszmegállóban felgyűrődött az aszfalt.
Tudnád, hányszor sorolok ki hasonló helyzetben, csak hogy aztán a mögöttem lévő változatlan sebességgel jöjjön mögöttem a belsőben***...
én biztos nem írnék neki ilyet :
Gondolom, te is így vezetsz, hogy mész a belső sávban nyugodtan és minden más autós le van szarva...
*** vagy mellémérve veszi fel a sebességem, vagy ugyanez két méterrel előttem, gondosan ügyelve, hogy pont a holtterében legyek, esetleg még : miután megelőzött, sávot vált elém majd elkezd fokozatosan lassulni (én tempomattal vagyok) minden látható ok nélkül.
ezek egy átlagos autópálya menet sztenderd tapasztalásai.
Mindkét felvételen ott van a képernyő alján a sebesség
"Ugyanannyival megy a kamerás a belsőben, mint a másik autó a külsőben"
Akkor mitől csökken a kettő közti távolság olyan kicsire, hogy a Fittipaldi már nem fér át a végén?
"Ha elég gyorsan mennél, akkor nem kellene kisorolnod :))"
Az előbb még azt kérted számon a kameráson, hogy nem sorol ki, amikor jönnek mögötte, most meg valamiért az se jó? Meg egyáltalán, mi az elég gyors akkor, amikor a mögöttem lévő sem akar gyorsabban menni? Egyáltalán honnan tudod, mennyivel megyek ilyenkor? Esküszöm nem értem, mit akartál ezzel mondani...
Ad1, nem tudom, hatvannal menni a belsőben ötvenes korlátozásnál miért bohóckodás, ad2 azt te miből számoltad ki, hogy a másik gyorsabban akarna menni?
Tudnád, hányszor sorolok ki hasonló helyzetben, csak hogy aztán a mögöttem lévő változatlan sebességgel jöjjön mögöttem a belsőben...