Erre a helyzetre, t.i. nem lehet a Csárda utcát használni, talán jobb lett volna, ha nem a 2-es családot viszik el a Kacagó utcához, hanem a 13-ast. Ugyanis mindkettő körjárat, de a 2-esnek eddig is hosszabb volt a menetideje a Csárda utcai kitérés miatt, most még a Kacagó utcához is be kell térnie. A 13-as meg egyikhez sem tér be.
A Tünde utcát Móra Ferenc utcán keresztűl lehetne meghosszabbítani csakhogy pihenő lakóövezet, és a lakók sem mennlének bele hogy átmenő forgalom legyen ott. Elrontott városrendezés eredménye. De lehetne új összekötetés a Pásztor u.-Lászlócsere dűlő-Felhő utcával párhuzamosan. A Kacagó utca Kállói út irányába bisztos nem fog meghosszabodni a régi szemét telep miatt, amit rekultiváltak. A Csárda utca-Bársony utca Nyírjes fele egy rövidebb összeköttetés lenne, ha alkalmassá tennék, kiszéllesítve, szillárd burkolattal, akkor a H32 is járhatna ott.
Nem az lenne a logikus, hogy a Kacagó utcát a Kállói út irányába építsék tovább középtávon? Ez azt is megmagyarázná, hogy miért nem a Csárda utcát szélesítették ki. Én egyébként a Tünde utca továbbépítésére lennék kíváncsi, hogy megvalósulhat-e még.
Egyetértek. Az egyirányúsítással is meg lehetne oldani. De kérdem én, ki volt az, aki hagyta, hogy így csinálják meg a Csárda utcát, amikor tisztában voltak vele, hogy egy 2×1 sávos út fog végződni rajta? Elég gáz ez egy ekkora várostól.
Azért az is durva, hogy annyira hangoztatják az átszállási lehetőségeket a Kodálynál, ehhez képest esténként 21.32 után csak 50 perc múlva, 22.22-kor fog menni a Korányi felé busz...
A Csárda utcai probléma, miért nem lehet körjárat, viszont sajnos le is van írva a közleményben. Szvsz még mindig ott a lehetőség egyirányúsítani azt a szakaszt.
Jobb későn, mint soha. De azért szomorú, hogy ennyire nem törődnek azzal, hogy időben tájékoztassák az utasokat. Sok ember így nem is tud rá felkészülni időben.
A buszokon a hangosbemondó már tájékoztat a szeptemberi menetrendváltozásról, de se a nyiregyhaza.volanbusz.hu-n, se a nyiregyhaza.hu-n nincs még róla hivatalos tájékoztatás. Miért kell mindig az utolsó pillanatra hagyni. Aztán csodálkoznak, hogy minden változás után hetekig üresek az érintett járatok, mert az utasok 80%-a nem érti, hogy mégis mi a fene ez a járat.
Ugyanígy látom én is. Körbe kéne mennie mindkét irányban a Csárda utcán keresztül. Két viszonylattal le lehetne tudni az egész környéket.
Pl.
2: Kállói út-Csárda utca-Kacagó utca-Alma utca-Tünde utca-Kállói út
2Y vagy 22: Ugyanez a másik irányban.
Ne értsd félre, nekem sincs bajom az Alkotás utca bekapcsolásával, csak annak a lehető leghülyébb kivitelezésével van. A legkézenfekvőbb az lett volna, ha 9-est viszik be mindkét irányban, vagy csinálnak a 9Y-t Örökösföld-Alkotás utca útvonalon. Bár inkább ne, jobb ha a 9-es megy be, mert a külön járat nagyon ritkán járna. De egy normális menetrend ráférne már a 9-esre.
Én pl. leggyakrabban a Semmelweis utca megállót használom Örökösön, onnan meg kicseszés az új módosítás, nem kicsit. Akár hogy nézem csak a fél 20-as maradt, a másik oldali megállóból meg nincs indulás. A jónagyot kerülő 44-est meg nem feltétlen nevezném alternatívának. Ne is csodálkozzanak, hogy sokan fordulnak el a tömegközlekedéstől, ha annyi az alternatíva, hogy kerülsz egy jó nagyot a 44-essel vagy mész a fél 20-assal, ami egyszer erre megy, egyszer arra megy.
Régóta mondom már, hogy a Törzs utca-Semmelweis utcát azzal lehetne rendezni, ha megszüntetnék a 11-est, 20-ast és 21-est, helyette indítanának egy új járatot a Vasútállomás-Vasgyár utca-Mező utca-Rákóczi utca-Vay Ádám körút-Szegfű utca-Semmelweis utca-Törzs utca-Örökösföld útvonalon. Oda-vissza ugyanezen az útvonalon, nem körjáratként. Sokkal jobb kihasználtsága lenne, mint a jelenlegi rendszernek, főleg egy jó menetrenddel (pl. csúcson kívül 30, csúcsban 20 perces követés), az utazási igények döntő többségét lefedné. A 11-20-21 jelenlegi járműigényéből kiadható lenne, sőt még maradna tartalék is, amit be lehetne vetni máshol (pl. 9-es és/vagy 17-es sűrítése).
A kertvárosi fejlesztéssel, az Alkotás utca bekapcsolásával nincs bajom, mindenképp pozitív lépés. A Törzs utcáról igazából csak a 17Y/19 tűnik el, a többi kapcsolat megmarad, nem csak a 20-as lesz hétvégén, hanem a Jósavárost, belvárost és a vasútállomást is összekötő 44-es, mostmár vasárnap is. Csak a kettőt kellene összehangolni, 30 percesre.
A borbányai rész számomra azért érdekes, mert ott lent egy hurokjáratért kiált. Elmegyünk a Csárda utca északi végére, majd elmegyünk a Csárda utca déli végére, miközben maga a Csárda utca is fel lett újítva, meg lett csinálva, hogy ne poros földút legyen, hanem jó minőségű aszfalt. Nem tudom, mi a bajuk, de ezeknek a viszonylatoknak ott körbe kellene mennie. Talán az út nem elég széles? Akkor meg egyirányúsítani kell azt a szakaszt, és kész...
Sikerült hellyel-közel átnézni. Az akuális variálás elsősorban Borbányát és a Kertvárost érinti.
2/2A/22/22A:
Csak hogy még bonyolultabb legyen a hálózat, indul egy új 2A, ami ugyanez, mint a régi 2-es Alma utca nélkül. Napi 1 járat lesz, ezért érdemes volt csinálni egy új viszonylatot. A sima 2-es annyiban változik, hogy érinteni fogja a Kacagó utcai új fordulót. Az 22-es is megújul, Kacagó utca és a Szakiskola és Kollégium között fog közlekedni. De ne gondoljunk nagy dologra, napi 4 indulás lesz a Kertváros felé, 6 Borbánya felé. És hogy ne legyen túl egyszerű a képlet, a Kertváros felé a Zrínyi Ilona utca-Bethlen Gábor utca útvonalon fog menni, míg Borbánya felé a Mező utca-Rákóczi utca-Vay Ádám körút-Bujtos utca útvonalon. De ha még ez sem lenne elég, lesz 22A néven egy körjárat, ami Kacagó utca-Bíróság-Luther ház-Kacagó utca útvonalon fog közlekedni, persze ez is csak 2 db indulás lesz. Utas legyen a talpán, aki ki fog tudni menni belőle.
9/17/17B/19/27 +11/20:
Megint megszűnik a 17Y és újra visszatér a 19-es hétvégén új útvonalon. A 17Y helyett 17B lesz a Törzs utca helyett a Család utca felé, a Kórház érintésével, illetve Örökösföld irányában érinteni fogja az Alkotás utcai új fordulót is. A Szélsőbokori útról kb. 15 perccel lesz hosszabb az út a Belváros és Örökösföld felé, mint a sima 17-essel. A 27-es is érinteni fogja az Alkotás utcát. Itt is ember legyen a talpán, aki ki fog tudni igazodni a menetrendeken. A Törzs utcán nem lesz tömegközlekedés hétvégén, csak a félviszonylatú 20-as. A 17Y kiesése miatt a 11-es 20 percenként fog járni délután, de az utolsó 17:23-as 11-est viszont kiveszik. Ez így érdekes lesz, ha 17Y-19 fél évente fogják váltogatni egymást :D A Törzs utca-Semmelweis utca újra gyalázatos lesz, a Család utcán se lesz ütemesség a plusz két új viszonylatszám miatt, de ott se sűrűsödik. Az utóbbi évek alatt sikerült szépen hazavágni a teljes örökösföldi hálózatot mostmár mindkét oldalán a lakótelepnek. A 27-esből 62 perces körjárat lesz az Alkotás utca érintésével. Sokkal többen nem fogják szerintem használni ezután sem, de legalább még jó zavarérzékeny is lesz.
25:
Szintén érinteni fogja a Kacagó utcát és a Kórház tömbön is körbe küldik a Nagyvárad utca helyett.
Ez így még nem elég, én még azt javasolnám, hogy legyen még 22B, 22Y, 2B, 2Y, mert négyféle viszonylat még nem elég. Továbbá legyen még 17A, 27A, 27Y is. Addig meg se álljanak, míg nem lesz legalább 6-7 viszonylat minden megállóban a városban.
De a viccet félretéve, én így oldottam volna meg az új részeket:
Borbánya, Kacagó utca: Vagy legyen egy olyan körjárat, ami Kállói út-Csárda utca-Kacagó utca-Alma utca-Tünde utca-Kállói út útvonalon megy körbe (és egy ellenirányú pár), vagy két külön járat, az egyik a Csárda utcához, a másik a Kacagó utcához a 22-es útvonalán. Persze kérdés, hogy a Csárda utca bírná-e a kétirányú buszközlekedést.
Alkotás utca: sokkal célszerűbb lenne a 9-est bevinni, akár 9Y-ként vagy egyben a Huszár-teleppel.
A menetrendek.hu appon már látszik a szeptemberi helyi menetrendváltozások. Még nem néztem át alaposan, de eddig nevetséges. Még tovább bonyolítják a hálózatot
Nem csak megyei, osrzágos baj van. Az autóbuszos területi központok ugyanúgy maradtak amióta létrejött a MÁV Személyszállítási Zrt. ? Keleti Régió, műszaki telephellyek stb.
Arról nem is beszélve, hogy Kótaj leválasztásával nem kicsit rövidülne km-ben és menetidőben a Nyíregyházára utazás Bujról, Tiszabercelről, Gávavencsellőről és Balsáról is.
Pedig Buj Ibránytól karnyújtásnyira van, kb. 10 km lenne az egész járat, és a kisvasút óta nincs közvetlen kapcsolat, pedig Ibrányhoz tartoznak minden ügyben a bujiak, amit a helyi polgármesteri hivatalban nem tudnak elintézni, valamint járóbeteg szakellátás tekintetében is. És Buj kb. mindig is Ibrányhoz orientálódott, mint helyi "erőközponthoz".
Az, hogy egy járás székhely a járás összes önálló településéről naponta minimum háromszor elérhető legyen követlen közösségi közlekedési eszközzel az jogos elvárás.
De a 176 járásunk nagyon nem egyforma.
A Bélapátfalvai járásban talán 8000 fő él.
Míg a legnagyobb járásunk - amiben nincs MJV - a gödöllői ahol kb. 160.000 lélek lakik.
Mivel a járás székhelyen politikai okokból túl sűrűn változtak, így sok járáson belül az úthálózat nem követte ezeket a változásokat, azaz nem volt szerves a fejlődés.
így hiába rendelte el a politika az első mondatot, a rendeletbe mindjárt bele kellett tenni egy kiskaput is : Ennek a kötelezettségnek a teljesítéséből a miniszter adhat felmentést.
És adott is.
Még a törvény előkészítés időszakában példálóztak kormánypárti és ellenzéki politikusok azzal, hogy Nagykovácsi és Solymár a Budakeszi járáshoz tartozik, hogy szervezzen oda a szolgáltató napi 3-3 járatot úgy, hogy az ne legyen igen hosszú és vállalhatatlanul kényelmetlen.
Azért nem szabolcsi esetekkel példálóztak a képviselők mert a szabolcsi helyzetet nem ismerik de a budai agglomerációt igen.
Nem rossz ötlet. Kótaj népes település, Újkótaj végén van buszforduló, a Trans-Tour idejében volt betétjárat Kótaj-Nyíregyháza között, meg rásegítő járat bérlettel.
Az Ibrány-Buj kapcsolat Ibrány-Kertváros felé elég nagy kerülő lenne. Az Ibrány-Buj összekötő út buszközlekedésre nem alkalmas, ez lenne amúgy a legrövidebb útvonal.
Talán a legegyszerűbb a a 3821-esen keresztül lenne, a tiszaberceli négyes elágazás felé, de Tiszabercelt és Paszabot nem érintve.
Én amúgy így alakítanám át a 4249-et, leválasztva Kótajt:.
4249: Nyíregyháza - Kótaj
új viszonylat, legyen mondjuk 4246: Nyíregyháza - Nyírszőlős - Buj - Tiszabercel - Gávavencsellő - Balsa (akár tovább is Szabolcs-Tímár-Rakamaz felé). Akár ebbe is beépíthető az, hogy néhány csak Bujig közlekedő buszt meghosszabbítsanak Ibrány, eü központig.
De egyébként nem csak ez az eset van, hanem a Kemecsei járásban sincs közvetlen járat Kemecsére Nyírtétről és Székelyből.
A 4249-es vonalon nem lenne értelme egy Nyíregyháza-Nagyhalász-Ibrány-Kertváros-Buj viszonylat. ? Igaz most se tudják megoldani, megy a legózás hogy milyen busz vigye. Csak hogy Buj járásilag Ibrányhoz tartozik, ráadásul közvetelen járat nincs, amióta a kisvonat megszűnt. Mint ha lenne erről jogszabály is de Lézer Janit nem zavarja...