Nem csak megyei, osrzágos baj van. Az autóbuszos területi központok ugyanúgy maradtak amióta létrejött a MÁV Személyszállítási Zrt. ? Keleti Régió, műszaki telephellyek stb.
Arról nem is beszélve, hogy Kótaj leválasztásával nem kicsit rövidülne km-ben és menetidőben a Nyíregyházára utazás Bujról, Tiszabercelről, Gávavencsellőről és Balsáról is.
Pedig Buj Ibránytól karnyújtásnyira van, kb. 10 km lenne az egész járat, és a kisvasút óta nincs közvetlen kapcsolat, pedig Ibrányhoz tartoznak minden ügyben a bujiak, amit a helyi polgármesteri hivatalban nem tudnak elintézni, valamint járóbeteg szakellátás tekintetében is. És Buj kb. mindig is Ibrányhoz orientálódott, mint helyi "erőközponthoz".
Az, hogy egy járás székhely a járás összes önálló településéről naponta minimum háromszor elérhető legyen követlen közösségi közlekedési eszközzel az jogos elvárás.
De a 176 járásunk nagyon nem egyforma.
A Bélapátfalvai járásban talán 8000 fő él.
Míg a legnagyobb járásunk - amiben nincs MJV - a gödöllői ahol kb. 160.000 lélek lakik.
Mivel a járás székhelyen politikai okokból túl sűrűn változtak, így sok járáson belül az úthálózat nem követte ezeket a változásokat, azaz nem volt szerves a fejlődés.
így hiába rendelte el a politika az első mondatot, a rendeletbe mindjárt bele kellett tenni egy kiskaput is : Ennek a kötelezettségnek a teljesítéséből a miniszter adhat felmentést.
És adott is.
Még a törvény előkészítés időszakában példálóztak kormánypárti és ellenzéki politikusok azzal, hogy Nagykovácsi és Solymár a Budakeszi járáshoz tartozik, hogy szervezzen oda a szolgáltató napi 3-3 járatot úgy, hogy az ne legyen igen hosszú és vállalhatatlanul kényelmetlen.
Azért nem szabolcsi esetekkel példálóztak a képviselők mert a szabolcsi helyzetet nem ismerik de a budai agglomerációt igen.
Nem rossz ötlet. Kótaj népes település, Újkótaj végén van buszforduló, a Trans-Tour idejében volt betétjárat Kótaj-Nyíregyháza között, meg rásegítő járat bérlettel.
Az Ibrány-Buj kapcsolat Ibrány-Kertváros felé elég nagy kerülő lenne. Az Ibrány-Buj összekötő út buszközlekedésre nem alkalmas, ez lenne amúgy a legrövidebb útvonal.
Talán a legegyszerűbb a a 3821-esen keresztül lenne, a tiszaberceli négyes elágazás felé, de Tiszabercelt és Paszabot nem érintve.
Én amúgy így alakítanám át a 4249-et, leválasztva Kótajt:.
4249: Nyíregyháza - Kótaj
új viszonylat, legyen mondjuk 4246: Nyíregyháza - Nyírszőlős - Buj - Tiszabercel - Gávavencsellő - Balsa (akár tovább is Szabolcs-Tímár-Rakamaz felé). Akár ebbe is beépíthető az, hogy néhány csak Bujig közlekedő buszt meghosszabbítsanak Ibrány, eü központig.
De egyébként nem csak ez az eset van, hanem a Kemecsei járásban sincs közvetlen járat Kemecsére Nyírtétről és Székelyből.
A 4249-es vonalon nem lenne értelme egy Nyíregyháza-Nagyhalász-Ibrány-Kertváros-Buj viszonylat. ? Igaz most se tudják megoldani, megy a legózás hogy milyen busz vigye. Csak hogy Buj járásilag Ibrányhoz tartozik, ráadásul közvetelen járat nincs, amióta a kisvonat megszűnt. Mint ha lenne erről jogszabály is de Lézer Janit nem zavarja...
Az 5-öshöz még annyit, hogy pozitívum lesz, hogy a SUK minden járattal újra elérhető lesz. Negatívum, hogy ezzel a külső Korányin masszív ritkítás lesz a változás.
Kisebb indulási idő variálások a többi vonalon is lehetnek, csak ezeket nem írták le, hogy hol, érdemes lesz nem rutinból közlekedni. Lesz ebből katyvasz már megint az átlagutas számára.
Felkerült 3 nappal a változások előtt az új menetrend. Hát nem siették el.
Az 5-ösön máris (illetve megint) variálnak. Érinteni fogja a Sóstói úti kórházat, a Korányi külső részét viszont nem. Várható volt, hogy a SUK elkerülése sok utaspanaszhoz fog vezetni mindkét nagy lakótelep esetében.
Az 51-es vasárnap 60 perces követésre ritkul.
A 49-es újra körbemegy Örökösön és a Fészek utcán át fog közlekedni.
Valamint járni fog az alig észrevehető 4E, valamint a 4/4Y csak csúcsidőben fog járni, egyéb esetben az összevont 4B, ami megegyezik a korábbi 4Y-al. Nem hinném, hogy túl utasvonzó lesz Oros bármelyik részéről a körbeutazgatás a város felé/felől.
Van ott még 8T, 55T és ZOO járat is a Sóstói Múzeumfaluhoz, valamint az 51-es nem csak hétvégén hanem keddtől-péntekig munkanapokon délelőtt is fog közlekedni.
Ez így még nem elég. Csináljanak még 44B-t, 44Y-t, 44E, 144-et, 144B-t, 144Y-t stb.. Addig meg se álljanak amíg minden orosi indulás nem kap külön viszonylatszámot.
Viccet félretéve, felesleges tovább-bonyolítása a hálózatnak. Úgy látszik nem bírják megérteni, hogy nem fognak tudni mindenhonnan mindenhová csinálni egy járatot. Pl. 4Y megint alig fog maradni emiatt. Nem értem miért csesznek el minden környéket azzal, hogy indítanak egy jópár új járatot, ami aztán alig indul néhányszor és így senki sem számol velük. Szerintem ez a 4E se lesz hosszú életű, ezzel a 4B-vel meg kb. visszcsinálták az előző 4Y-t, hogy a Vezér utca fele csak a város felől megy busz.
Az utas.hu-n feltűnt egy 4B és 4E nevű vonal. Úgy tűnik, a 4B a 4-es vonal meghosszabbítása lesz Oros temetőig. A 4E pedig egy gyorsjárat lesz az Autóbuszállomás és Oros temető között, viszont a Búza tér helyett a Széchenyi utcán fog közlekedni. Úgy látom hogy a nyári menetrend életbe lépésével fognak indulni.