A sínpapucsos megoldást tartom a legkevésbé jónak, mivel a sűrű betáp egyik oka, hogy a papucsok nem elég megbízhatóak. A hőtágulás, vetemedés miatt romolhat az érintkezés, az ágyazat beépítésekor ragasztó kerülhet a sínszál és a papucs közé, illetve, ha ahhoz van forrasztva a tápvezeték, nehéz eldönteni, hogy a vezetékkel, vagy a papuccsal van-e a baj.
A sín oldalára egyszerűbb forrasztani, de látszik. Az alján forrasztva nem látszik, de ha sérül, elenged, az sem látszik. Szokás még a sínpapucsra forrasztani.
Én a talpfából szoktam kivágni egy kis részt és oda forrasztom a vezetéket.
A vágányok nyomvonalát én be szoktam rajzolni talpfaszélességben, erre teszek méretre vágott parafa csíkokat. Így vágányfektetésnél már nem kell méricskélni.
Így a szervómotorok furatának a helye is pontosan kimérhető és fúrható mielött a kitérőt lefektetem.
Aztán az egészet megfújom rozsdabarna festékkel, kis alapozás után. Ez ad neki egy jó alapszínt, a végleges antikolás és ágyazatkialakítás előtt.
A sinekhez hogyan szoktátok vagyis hova szoktátok forrasztani a vezetékeket? Tehát az oldalára a sinnek vagy alól a talpfából ki vágtok egy kis részt és oda?
A váltóknál a szervóknak a furatokat mikor szoktátok ki fúrni? Amikor kész az asztal akkor rá pakolni a sineket és akkor? Vagy asztal kész rá a parafa rá a sinek és akkor?
És mivel szoktátok be állítani pontosan a vágányok közötti távolságot, hogy végig ugyan annyi miliméter legyen? Sablon vagy állandóan méregetitek vagy tolómérő?
A 2000-es évektől jelent meg a magyar hálózaton az AUDI vonatokban a Haimmrs iker-teherkocsi. Létezik ilyen H0 méretben? 2 és 4 tengelyes Nordwaggon, Transwaggon igen, ami szintén volt ezekben a vonatokban, de kimondottan ez az ikerkocsi érdekelne.
Én mindenben tudok neked segíteni. sínnel, kocsikkal, mozdonyokkal. 5000-től. ugyanakkor foglalkozom javítással. ímélben át tudom neked küldeni a régebbi és az "újabb" piko pályaterves füzetet, nagyon jól elmagyaráz majdnem mindent is.
Akkor igazából csak egy mozdony súly, vagy egy olcsó mozdony kell kezdésnek. Súlyt külön nem tudom, hogy tudsz-e venni, rég voltam a börzén (vannak itt akik ott szoktak lenni, majd megírják, hogy szokott-e lenni).
Börze: a vasutmodellborze.hu oldalon tudsz tájékozódni. Legközelebb 11-én lesz a Fehérvári úton, ha jól láttam.
Olcsó mozdony: A Jófogáson, hirtelen kereséssel 7900Ft-ért láttam egyet, jellemzően 9-10.000 ft a belépő szintű mozdony.
Közben előkerestem a régi mozdonyomat. Működik, rendben. Ütköző hiányok vannak. Mellette van egy donor mozdonyom is, abból hiányzik fogaskerék is, a motorja sem moccan, ellenben megvan benne a súly! Mindkettő BR80, ha jól gondolom, régi kéttengelyes, belépő szint. A súly lyukas alulról, egy vastagabb "tüskére" kell ráhúzni.
Amennyiben Neked megfelel, akkor odaadnám a két mozdonyt meg egy-két kocsit 10.000Ft-ért. Személyes átadás-átvételt részesítem előnyben. Megnézed, ha nem tetszik akkor kezet fogunk és megyünk utunkra. Szerencsés esetben lesz két működő mozdonyod, meg egy "dísz".
Emailem publikus, a Tiéd nem. Írj, hogy egyeztessünk helyet, időt, ha érdekel az ajánlatom.
Lényegében egy ovális pályám van, továbbá van 1db jelzőm és 1 db váltóm.
2 zöld Személykocsi, 2 narancssárga billenős kocsi, meg 2 barna kocsi van hozzá
Egy fekete gőzös mozdonyom volt de gyerek koromban szétbontottam kissé mert azt mondták hogy ha kiveszem a súlyt belőle akkor gyorsabban tud menni. Valóban, csak azóta leborul a pályáról.
A súly meg eltűnt, szóval a mozdony kb alkatrésznek jó.
Esetleg lehet valahol súlyt venni hozzá?
Vagy mennyibe kerülne egy legolcsóbb sima mozdony?
Az, hogy a trafó zúg az nem gyulladhat ki? Végülis kb 50 éves, ne aggódjak emiatt?
A gyerkőc most favonattal játszik de kombinálnám a PIKO-val a pályát így legalább lenne villanyvonata is. A sínek be voltak zacskózva nem tűnnek rossznak.
Az előttem szóló rátapintott a lényegre. nagy előnye a digitális modellezésnek az analóggal szemben (gyerek szempontból) hogy van KÉPERNYŐ! (és ez itt a reklám helye: a Märklin MS2 sokkal informatívabb mint egy roco multimaus).
DE!
A gyereknek a vonat üzemén túl nem az lesz a fontos hogy vonatozzon... Sokkal inkább az hogy APÁVAL töltsön aktívan közös időt! Ha lehet egy javaslatom: nem tudom hely mennyire áll rendelkezésre, de egy R2-es félkör az kb 90 cm. hosszban célszerű kb 1.8 méterig legalább nyújtózni, ide befér már 4-5 rövidebb kocsi kényelmesen. A régi U profilos sinekkel, főleg ha gyatrább az állapotuk(görbék, lazák a kontaktok, oxidáltak, akkor érdemes foglalkozni, ha ez is része lesz a közös időtöltésnek. Ha van kredit a hobbira, akkor én Piko A sínrendszerből építenék, egy "ovált". egy olyat, ahol van két hármas váltó, tehát lesz három állomási szakaszunk. innen már csak a képzelet szabhat határt, hogy az állomási szakaszok villamosan kapcsolhatók legyenek. lehet telepíteni az állomás elé bejárati jelzőt, így elvileg bármelyik, szabad állomáshelyre beengedhetjük a szerelvényünket. Fontos, hogy mindig n-1 szerelvényt lehet üzemeltetni, ahol n a térközök számát jelenti. Ha komoly a cél, és valóban szántok rá időt, akkor javaslom beszerezni a régi piko pályaterves füzetet, ha másért nem is, de rengeteg tippet, ötletet tud adni.
Amennyiben jól értem, akkor nincs semmilyen gördülő állományod csak régi sínek és egy trafó? Ez kb. 10.000Ft-ért beszerezhető, tehát nem az az érték.
A régi sínek igencsak hajlamosak az oxidációra, amit nehéz úgy eltávolítani, hogy ne sérüljön a bevonat, ami a további oxidációt felgyorsítja.
Elemes vonatszettel már találkoztam, sajnos. Az ultragagyi volt, műanyag kerekekkel, műanyag síneken, irányítási lehetőség nélkül.
Nem tudom mennyi a kereted rá, de vannak (PIKO) startszettek boltból, számlával, garival. Ezek már új, nem rozsdásodó anyagú sínekkel, menetirányítóval vannak. Analógban 30.000 alatt Playtime (kb. óvodás korosztálynak), 45.000 körül egy kis gőzös szerkocsival, két kocsival vagy 70.000-ért MÁV-os Taurus mozdony három személykocsival. Határ persze a csillagos ég, főként, ha a digitális az irány.
Amennyiben nincs ennyi rá, akkor marad a börze, akár itt a Börze topik is, vagy Jófogás, esetleg Vatera.
Arra figyelj, hogy egy mai gyerek viszonylag gyorsan meg tudja unni az oválpályát, meg az egy "mozdony rohan körbe-körbe vagy vissza" típusú játékot. A döntés a Tiéd, Te ismered a gyereket, de Ők már nem olyanok mint anno mi voltunk. Tisztelet a kivételnek!
Amennyiben nagyon nem találsz semmit akkor keress meg a publikus emailemen. Van egy BR80 kis gőzösöm valahol, ami kimegy a világból és nem sajnálod, ha a gyerek véletlenül letör róla valamit. Vannak régebbi tehervagonok is 4-5db csak elő kell keresnem, meg régi sínek is (váltóm már nincs). Persze ezekről már letörtek dolgok, de arra jó lehet, hogy kipróbálja a gyerek és rájöjjetek, hogy akartok-e ezzel foglalkozni vagy sem.
Konkrét árról majd akkor, ha érdekel és meg is találom a cuccokat, de 10.000Ft-ban biztosan megáll.
Valami kiállításról rémlik, hogy a Märklinnek vannak/voltak gyerekeknek szánt, elemről működő H0 járművei, bár nem volt túl olcsó. Egy régi Piko vagy Roco Playtime mozdony börzéről szerintem költséghatékonyabb megoldás, a trafó zúgása önmagában nem baj (kicsit elfáradt a lemezelésen a lakk), inkább a kalapsín oxidációja lehet kritikus. Lehet egyszerűbb elengedni és keresni valami komplett elemes villanyvasutat sínnel, távirányítóval, mindennel...
Sziasztok! Van egy 40 éves H0 vasúti körpályám + 1 db Pikó trafóm ami zúg használat közben.
Érdeklődnék, hogy létezik-e szerintetek olyan elemes / akkumulátoros mozdony ami kompatibilis a H0 vasúttal? Nem feltétlen ragaszkodom a trafós megoldáshoz, de a gyerkőcnek jó lenne ha üzembe tudnám ezt állítani.
Nem tudom a tutit, de szerintem azért szokták a biciklis kocsit a vonat közepére tenni, mert így a megállókban a biciklisek jobban oda tudnak helyezkedni. Ha meg a vonat visszafelé jön, akkor megint csak a közepén lesz. A főszezonban a legtöbb balatoni késést a megfigyeléseim szerint az okozza, hogy a biciklisek elkezdenek a vonat végéről a biciklis kocsi felé futni-gyalogolni és csak azután tudják a bickli felrakását megkezdeni. A dolgot idén bonyolította, hogy minden második vonat Flirt volt, ahol máshol van a biciklik helye (de azok többnyire behozták a késést).
És, köszönöm a gyarmati lehetőséget+ötletet is! :)))
Elsősorban a DR, és azon belül III-IV időszak érdekelne. A legtöbb akkori vonatfotónál/filmnél a mozdony után tették a postát, de volt olyan is hogy a végén volt - valószínű ez megkerülés miatt lehetett?
Régen voltak szabályok, amit egész jól bemutat ez a korabeli videó: https://www.youtube.com/watch?v=ZXbe-ZymHFc. Aztán hogy azóta mi változott, azt már nem tudom, postakocsi már biztos nincs.
Bicikliszállítót szerintem nem, emlékeim szerint viszonylag sokszor van valahol a vonat közepén, de azokon van homlokátjáró, postakocsikon tudtommal nem volt.
Lehet, hogy szabály nincs, de valahogy mégiscsak a mozdony után szokott lenni. Ha pedig középen van, a szerelvény nem átjárható (bicikli-szállítót leszámítva).
H0-ban sk+55 peront építenék, ívben. Ehhez a flexi peronszegély jó lenne, a kettő között modellezőpasztával töltöm fel. Tehát fontos a szegély magassága.
A sínkorona magassága a talajtól 4,5mm, ezt levonom, akkor az Auhagen 7mm magas peronszegélye túl alacsony, a 13mm-ese túl magas. De TT-ben van 10mm magas, ami kb pont jó lenne. Valaki használ ilyet? Vagy más megoldást ajánlotok?