Sziasztok!
Lehet automata váltó probléma (esetleg váltó turbina probléma) hogy menet közben 2-300 fordulatot ugrál a motor? Egy audi A4 1998-as vasról van szó, AG4-es váltó van benne!
És ha valakit érdekel egy tanulságos történet a váltószerelőkről, és van ideje egy kicsit olvasgatni, akkor íme: (nagyon érdemes mindenkinek végig olvasnia!)
Tavaly novemberben 300km-re drága otthonomtól meghalt az automata váltóm. Szerencsémre arra még hajlandó volt, hogy 3-asba hazajöjjek vele 70-80-ala ami a forgalmi dugókat is beleszámítva 7 óra hossza volt. Másnap elvittem egy jó hírű szerelőhöz, aki pár napon belül bevizsgálta az autót és megállapította, hogy óriási gond van, méghozzá az, hogy a váltóban lévő olajpumpa és vízpumpa elkezdett szivárogni, ami miatt a víz és az olaj összekeveredett és megevett mindet a váltó belsejében. Magyarul komplett belső felújítás! Fájó szívvel, de annak reményében, hogy jó lesz az autó, kértem a javítást, ami 405.000.- Forintomba került. 6 hétig tartott a szervizelés, mert állítólag nem volt hozzá alkatrész. December közepére kész is lett az autó, örömmel vettem újra birtokba, de nem sokáig. 3 nap múlva az autó nem volt hajlandó tolatni. A motor felpörgött, egy picit meg is moccant, de semmi több. Mivel decemberi ünnepi időszak volt, a szerelő nem vállalta az azonnali javítást, tehát 3 hétig csak előre mentem az autóval (élvezet volt a parkolás). Tehát januárban visszavittem a szervizbe, fél nap bevizsgálás, a diagnózis pedig: eltört a hátrameneteli dugattyú. Mivel ez pont nem lett az első szerviznél javítva, így + 20.000.- forint még kiugrott a zsebemből. Na mind1, gondoltam van ilyen, megy tovább az élet, de sajnos ez sem tartott sokáig! Két hét múlva az autópályán érdekes jelenség: a motor pörög de nem megy előre, semmilyen fokozatba! Vért ízzadva eljuttattam vissza a szerelőhöz, fél nap bevizsgálás és megállapítást nyert, hogy az előmeneteli dugattyú eltört! A garancia erre már szerencsére érvényes volt, de a szerelő felkészített, hogy várhatóan a vezérlést majd ki kell cserélni, ugyanis túl nagy olajnyomást enged a váltóban és ezért törnek a dugattyúk benne. Itt már kezdtem kicsit kétkedve fogadni a dolgot, de mivel nem értek túlságosan hozzá, próbáltam jóhiszemű lenni. Megfordult a fejembe, hogy lehet, hogy egy jókora lehúzás áldozata vagyok, de elhesegettem a gondolatot. Ismét eltelt két hét és láss csodát: az előmeneteli dugattyú ismét eltört. Kicsit idegbajosan felhívtam a szerelőt, aki megerősítette a korábban mondottakat: vezérlést kell cserélni! Erre a hírre elkezdtem telefonálgatni különböző váltószervizekhez, hogy utánajárjak, tényleg okozhatja-e a vezérlés ezt a problémát! A legtöbb helyen ezt hülyeségnek tartották, mert a vezérlés tényleg okozhat hülyeségeket, de ilyet még senki nem tapasztalt. Egyúttal azért utánajártam, hogy milyen árban van ez a bizonyos vezérlés. A legdrágább ajánlatot az Óbudai Autójavítónál kaptam, ahol a gyári, eredeti audi vezérlés 207.000.- forintba kerül. Ennél a pontnál már nem hagyott nyugodni a kisördög! Felhívtam a szerelőmet, aki csinálta a váltót és kértem tőle is egy árajánlatot a vezérlésre. Két nap múlva jött is az árajánlat, hogy 450.000.- forint körül tud új vezérlést, de ebben még nincs benne a szerelés. Ebben a pillanatban esett le 100%-osan, hogy jól le lettem húzva eddig is.
Gondoltam, nem fogom annyiban hagyni ezt az egészet, ezért elkezdtem keresni egy másik váltószerelőt. A Hajdúsámsoni váltószerviz ajánlott is egy megbízható szerelőt, ami teljesen véletlen pont a lakhelyemtől 300m-re volt. Felvettem a kapcsolatot vele, átvittem a törött dugattyús autót és egyúttal leszerveztük, hogy egy pesti bevizsgáló állomás szakembere is jelen legyen a váltó szétszedésénél! Itt jöttek a meglepetések! Amire én kifizettem 405.000.- forintot az első szervizesnél, annak a fele sem volt benne a váltóba. Csak néhány apróság: olajpumpa javítva volt nem cserélve, lamella szett nem lett cserélve, K2 kuplung agy nem volt cserélve csak megcsiszolva stb. pedig én ezeket szépen kifizettem az első szervizesnek és nem volt benne mégsem. Az autót átvittük a bevizsgáló állomásra, készült jegyzőkönyv mivel ugye simán be akartam perelni az első szerelőt. Amikor ezzel végeztünk, visszakerült az autó a lakhelyemhez közeli szervizeshez, hogy csinálja meg. Sajnos elég nehézkesen indult a dolog, mert sok volt a munkája, de azért időnként hívott telefonon és mindig tudósított, hogy hol tart a szereléssel. Egy idő után viszont csend lett! Két hétig nem hívott, nem keresett, nem történt semmi. Kaptam egy SMS-t tőle, hogy kórházba került vesegörcscsel. Persze próbáltam megértő lenni, bár már 4 hete nála volt az autó, de gondoltam ilyen az élet... összejöhet egy hirtelen betegség. Mivel minden nap elmentem a szerviz előtt (gyakorlatilag a mi utcánkban van), láttam, hogy az autó bent áll az udvarban, tehát nem izgultam túlságosan, tudtam, hogy nem lopta el senki, nagy gáz nem lehet. Egyik csütörtökön viszont az autó eltűnt az udvarról. Kezdtem örülni, hurrá végre bent van a szerelőcsarnokba, biztos hétfőre kész lesz.
Hétfőn fel is hívtam a szervizest, érdeklődtem mi újság. Mondta hogy készülőben az autó, de sajnos mivel az első szervizes átvert ezért neki kell megcsinálni, amit Ő kihagyott és ez hát 190.000.- forint lesz. Nem örültem neki, de tovább dumáltunk és egyik pillanatban rákérdeztem, hogy hol volt az autó csütörtökön. A válasz az volt, hogy az udvart aszfaltozni fogják és munkások jöttek felmérni a telket, ami miatt a hétvégére átszállították egy másik telephelyre az autót. Na gondoltam, itt valami nagyon nem stimmel, mert ez rohadt nagy baromság, hogy miért pont az én autóm volt útban a mérőszalagnak. Fogtam tehát magam és minden bejelentés nélkül betoppantam a szervizbe. Az első érdekes dolog az volt, hogy a verda le volt mosva, ott állt az udvaron, az utasterében pedig volt egy műanyag díszléc. Odajött hozzám a szervizes és mondta, hogy menjek már be egy percre a garázsba. Bementem, dumált némi hülyeséget, majd vissza kimentünk az autóhoz. Eddigre a díszléc viszont eltünt az utastérből. Az agyam kezdett elborulni, tüzetesen átnéztem az autót és hát mit ad isten észrevettem, hogy a bal küszöb újra van fényezve! A bicska nyílt a zsebembe és szerintem 4 utcányira is elhallatszott, ahogy 3 emberrel ordítottam. Majdnem verekedés lett belőle, de az mentette meg a dolgot, hogy elmondták pontosan, hogy mi történt (leesett az emelőről és a betonpadka lezúzta a komplett küszöböt). Mondtam, hogy jó, kezdjék el azonnal megcsináltatni. Másnapra kész is lett és bevallom őszintén, tényleg tipp-toppra megcsinálták a küszöböt, semmi nem látszik és amúgy sem kaphatott túl nagyot, mert se az ajtókat nem érte el az ütés, se a sárvédőt. Ennek ellenére azért mondtam, hogy eszem ágában sincs a váltójavítás teljes árát kifizetni, főleg úgy, hogy a genyók megpróbálták eltitkolni! Mondták rendben, megegyezünk, én meg mondtam max. 100.000.- ha minden ok az autóval. A váltó ezt követően két nap múlva kész lett. A kipróbálás során viszont előjött egy hibajelenség, méghozzá az, hogy 2000 és 2300 között ugrál a fordulat, ha egy bizonyos sebesség tartományban megyek, illetve 2800 és 3000 között is ugyanezt csinálja. A szerelő azt mondta, hogy ez bizony a turbina hibája és hát szégyenli meg minden, de ezt fel kellene újítani, ami szereléssel együtt plusz 90.000.- forint lenne. Mondtam várjunk egy kicsit vele, elviszem így félkészen az autót és majd meglátjuk.
Jelenleg ott tart a dolog, hogy tegnap átvittem egy autóvillamossági szerelő barátomhoz, és beletúrtunk a computerbe egy kicsit. A váltóra nem írt ki semmilyen hibát, viszont valami szívócsonk hibát kijelzett. Gondolom érthető, hogy miért nem szopom be azt, hogy a turbina rossz. Véleményem szerint az utolsó két napban ezek valamit megbütyköltek az autón, (ha úgy tetszik szabotáltak) ami ezt a hibajelenséget okozza. Erre nyugodtan mondhatják, hogy a turbina rossz, közbe lehet, hogy csak egy vákumcső van rossz helyre bekötve és azért ugrál, tőlem meg beszednék azt a 90.000.-et (milyen érdekes, hogy pont 90.000.-) amennyivel kevesebbet fizettem a szervizelésért! Ezért várom tisztelettel az ötleteiteket és javaslataitokat, hogy mi okozhatja ezt a hibát!
Ha van még idegrendszeretek elolvasni, hogy mi lett az első szervizessel, akkor tessék:
Felhívtam, mondtam, hogy kezemben a jegyzőkönyv, birtokomban van az összes telefonbeszélgetés hangfelvétele, amit vele intéztem (az is, hogy 450.000.- et mondott egy 207.000.- forintos vezérlésre) és hát elbeszélgettünk. Beismerte, hogy bontott alkatrészekből "újította fel" a váltót. A turbinára viszont megesküdött, hogy fel lett újítva (mert azt nem ő csinálta, hanem elvitte valakihez). Felvilágosítottam én, mint laikus kisember, hogy a dugattyú töréseket az okozta, hogy a K2 kuplung agy olyan görbe volt, mint a kormánykerék és hogy 2-ből 3-ba azért váltott csúnyán, mert a vezérlésbe lévő, szolenoidokat összekötő nyák meg volt sülve. Végülis megegyeztünk 100.000.- forint kártérítésbe, annak fejében, hogy nem jelentem fel Őt. De gondolom Ti is érzitek, hogy ez édes kevés mindent szem előtt tartva.
Sajnálom, hogy ilyen köcsög emberekkel vagyunk mindannyian körülvéve. Ha tehetitek, vigyázzatok az autótokra, főleg arra a drága jó automata váltóra és ha mégis szervizbe kerülne, próbáljátok leellenőrizni, hogy mi történik a hátatok mögött!
Szép napot mindenkinek! |