Neked is van szeleped, amit be kell állítani?:)))) A tréfát félretéve, nem akartam titokban tartani a beállítás menetét, de azt hittem ez már köztudott. (bevallom, nem kerestem rá a honlapon) Tehát a beállításról. A forrás: H.R.Etzold-nak van egy magyar nyelven megjelent könyve Így csináld címmel, melyben az 1.4, 1,6, 2,0 és a dízel modellek benne vannak '96 januártól. Ehhez egy ismerős által jutottam hozzá, miután vett egy bocit és ezt a könyvet találta a csomagtartóban a többi kacat között:)) Ha kell valakinek szívesen odaadom/elkérem a tulajtól. Nagyon jó kis kiadvány. Miután írtad, hogy a Ladán már állítottál hézagot, gondolom a szelepfedél levétel nem okoz gondot, valamint a beállítás műszaki menete sem. A beállítás sorrendje: Kipuff. szelep nyitva szívószelep állítás kipuff szelep állítás 1-es henger 3-as henger 4-es henger 3-as henger 4-es henger 2-es henger 4-es henger 2-es henger 1-es henger 2-es henger 1-es henger 3-as henger A szelephézag hideg motornál: szívó 0.10, a kipufogó 0.25 mm. (1.4-1.6 benzin, 8V) Sajnos meleg motorra nincs adat. Figyelem!! A hengerek számozása a sebváltótól kezdődik és a vezérműszíj felé halad, tehát jobbról balra. Ez számomra új volt, de nem is vagyok szerelő:) A szívószelepek a szívóoldalon, a kipufogószelepek a kipufogóoldalon helyezkednek el. A szelep akkor van teljesen nyitva, ha a himba teljesen lenyomja az alsó végállásig. A szelephézag akkor helyes, ha a hézagmérő csak nehezen húzható ki. Ha a gyertyákat kiveszed, viszonylag könnyen forgatható a motor az ékszíjtárcsánál.
Tömd be a kipuff végét ronggyal és hallgasd meg. Gyorsan megtalálod a repedtfazék hang helyét:))
hát nem tudom egy dieselnek se kellene azért 3500-as fordulatnál meghalnia. 4500-5000 a piros álltalában Persze ha mindezt nyáron 40 fokba megpakolva tette akkor lehet nem figyelt a hőfokra ami egy dieselnél talán fontosabb info mint a fordulat.
Astrával mentünk-jöttünk 160-al németbe oda vissza. Ja és a srác havonta volt kint az Isuzu motor bírta neki. szerintem az astra is forgot 3500-at
Köszi, ezzel én is tisztában vagyok, ezért először leellenőriztem minden szelepet és ahol kellett csak ott állítottam. (2 szívó 1 kipufogó) Állítás után még egyszer körbeforgattam a motort és ellenőriztem a hézagot. Megrángattam a szelepeket és miután minden rendben találtatott, összeraktam:))
"Ősi" módszer szerint egy kb. 50 cm-es csavarhúzóval a műtét előtt meghallgattam a bocit, így sacc/kb be tudtam határolni, hogy melyik szelep kopog és az is volt a bibis:)
nem akarod az enyém is beállítani :) A leírást is szívesen fogadom :) Nagyon elkelne az enyémen is de lusta vagyok, már a ladán is utáltam szelephézagot állítani :( A ford jó volt az hidrotékés volt '92-ből, ez miért állítós '98-ból :(((
A kipufogóm is elkezdett megint traktorossá válni :((( remélem nem a csonk repedt megint mert akkor ....... Legutóbb a tűzkarika volt darabokra törve /cseréltem/ lehet annak kellene utánahúzni???
Inkább a kopogjanak kicsit a szelepek, mint nyitva maradjon egyik-másik.. Pár km alatt képes megégetni a szelepet, ha nem záródik. Egy jó hajtósabb etap után alapjáraton jelentkező egyenetlenség erről árulkodhat.
Ma megműtöttem a bocit. Nagyon zavart, hogy a parkoló autókról visszaverődő hang szerint egy kisebb harkálycsalád költözött a gépháztető alá. Egy ismerőstől kaptam egy szerelési könyvet és annak alapján beállítottam a szelephézagot. Az eredmény: harkályok helyett egy doromboló macska vert tanyát a motortérben:)) Nem volt zökkenőmentes a beállítás, két csavaron is megszakadt a menet, de mint kiderült nem én voltam a bivaly, már előttem valaki menetjavítóval dolgozott. Kerestem anyát, fúrtam menetet és minden ok:)
Végig olvastam egy tesztet a gépről profi szakember tollából és úgy gondolom hogy az áráért hozza azt formát ami az én tudásomhoz és igényeimhez megfelelő.
Van egy eladó turbófeltöltőm 1.5dCi 80LE -s motorhoz! KP35-ös a típusa és 8200119854 a turbó kódja. K9K702 és 722 -es motorkódhoz való és Megane, Scenic, Clio, Kangoo típusokba használták. Új, nem felújított, 0km-es és jó minőségű utángyártott. Garancia van rá, számla megoldható. Az ára 105.000 Ft, de klubtagoknak 90.000 -ért odaadom! Ha valakit érdekel az írjon mailt, mert a fórumra nincs mindig időm sajnos!
Elvben a jövő hét végén érkezik 1.9dCi 120LE F9Q800 -as motorhoz is turbóm, több darab is, ha minden igaz, annak a listaára 130.000Ft, klubtagoknak ebből is tudok engedni, ha valakit érdekel, írjon bátran!
A denaturált szeszt a tankba a gázolajba akciótól óvnék mindenkit!!!!
Anno egy offos kocsimba én is próbáltam! Az eredmény: kocsonyás anyag keletkezett egy idő után a tankban!! A végén alig tudott már gázolajat szívni, tehát az egész tankot ki kellett takarítani!
Igaz ez kb. 15 évvel ezelőtt történt, de nem tudom hogy mit szólnának a dCi porlasztók ennek az "emulziónak" ha megkapnák!
Az egyik barátomnak rossz üzemanyag miatt most kellett mind a 4 porlasztót felújíttatni, potom 135eFt-ért! :(((( Ja, és a gázolajszűrőjáben kb. 9eKm van! :((
Szóval ha valakinek ehhez támad kedve, jól gondolja! A gázolaj az nem benzin!
Kb. másfél hete egy szerviz többek között kicserélte a pollenszűrőmet (nem márkaszerviz, még sose jártam ezelőtt náluk). A héten ebben a nagyon esős időben jött egy olyan jelenség elő, hogy elképesztően párásodott az autó, MII automata klímával. Eddig sose párásodott, max minimálisan, de ha mégis volt pára az ablakon, akkor azt a fűtésrendszer szó szerint 5mp alatt elintézte automata párátlanító módban. Nah most nem, 10 perc alatt sem! :( Lehet, h a két dolog nem függ össze, de azért ma megnéztem a pollenszűrőt és kb. 1 cm -re kilógott a vége a házából, ergo nem volt rendesen betolva. De én se tudtam betolni jobban (utángyártott, azt hiszem MAN) Hát kivettem, persze elszakadt és még az utas lábánál lévő műanyag takaró fülét is letörtem ráadásul (arrrghhh)... A furcsa az volt, h a szűrő háza vizes, sáros, faleveles volt. Ez hogy lehetséges? Mi az oka? Ez okozhatta a párásodást és azt, hogy a rendszer nem tudta lefújni klímával se? A pollenszűrő belső végén van egy műanyag kb. 2cm-es karom, ennek lent vagy fent kell lennie, mert lehet, hogy fordítva tették be a szervizben és ezért nem csúszott teljesen a helyére?
Ha van valakinek ezzel már tapasztalata HELP please! Köszi!
Két teles téligumim még mindig szőrös. De a futófelületén egyértelműen látszik, hogy használt. Ha a Tiéd újnak látszik, valószínűleg az is. Csak a gyártási technológiából adódóan a szőrök nincsenek rajta.
Majd a gumikban jártasabbak megmondják a frankót! :)