Bocsi!! Nem láttam eddig nyunyuka válaszát,de szóról-szóra igaza van. Ő biztosan többet konyít hozzá az írásból ítélve,mert nekem a hegesztés csak a szakmámhoz hozzá tartozó rész. De azért egy-két vasdarabot (meg alut) már összevaracskoltam. Tehát fogadd meg a tanácsát,mert tényleg jókat írt!
Föltölteni ugyan föl lehet,de lemunkálni nem tudom mivel fogod. Nem tudom melyik részét akarod ugyan ,de amik kopnak általában egymáson csúsznak,vagy forognak. Ha nem tudod jól lemunkálni,akkor zsákutca. Szerintem acél öntvény lehet az anyaga,azt feltudod tölteni egyszerű rutilos dróttal Böhler OK4616,de ha van invertered és keményebb feületet akarsz,bázikusat használj Esab FOX dmo kb,. Vannak még a földmunkákhoz használt szerszámok feltöltéséhez használatos elektródák amik nagy kopás állóságúak,a nevüket viszont nem tudom. Valamikor volt a magyar ÉLKEFÉM.
Elvileg nagy széntartalmú, süllyesztékben kovácsolt, hőkezelt, cementált/nitridált kemény kopásálló felületű acél. (Kollégám odateszi a köszörűgéphez, a szikrákból megmondja, micsoda.)
megkoptak a szelephimbák lehet-e valamivel esetlsg fölhegeszteni
Elvileg lehet, a gyakorlatban kérdés, megéri-e. Hogy ne edződjön be az ilyen anyag, elő kell melegíteni (anyagfüggően) kb. 200-300oC-ra, hegesztés közben hőn kell tartani, majd lassan hűlni hagyni.
Ha kis darab, AWI-val kell rá egy párnaréteget vinni, arra pedig vagy egy kopásálló mangánötvözetű felrakást a kopó felületre (ez az "élkefém" is), vagy újracementálni az anyagot, majd kettős edzés.
Házilagosan nehéz kivitelezni, egy szakműhely pedig annyit kérhet egy ilyenért (ha egyáltalán bevállalja), hogy érdemesebb új alkatrészt venni.
A Honda LX-et nem ismerem. Ha valami jó öreg veterán gép, amihez egy szöget nem lehet már kapni, érdemes megcsinálni.
Sziasztok! Szaktanácsra lenne szükségem. Ma lucernát fogasoltam a Dutrával, országúti 1-ből át akartam tenni terep 3-ba, de nem jött össze a dolog. A kar úgy áll mintha sebességben lenne, de hiába engedem fel a kuplungot üresben pörög. Országutiban nem vesz be semmit a rükvercen kívül, terepben meg csak a rükvercet, meg az egyest. Ennek valyon mi lehet az oka? A kapcsolókar keveredhetett meg?
Ez képet, UE-28-es Szécsénke Győzelem MgTsz-nél 5 darab volt 1967-től 1976-ig, 1977-től Vörös Csillag MgTsz Bercel 80-as évek elejéig majd MÉH-telepnél eldobtak.
De 2 db még túlélő! Szomszédnál van, Nézz meg youtube.com
Sokan kerestek itt kis-dutra hűtőt, ha az alja és a teteje jó, lehet csináltatni teljesen újat. Ennek most mindene réz, új betétet kapott, nem olcsó, de drága.
Nem kiállításra készült, hanem melóra ezért a legnagyobb lyukmérettel kértem. Lehet teljesen olyan sűrűségűvel, mint az eredeti, de az mez.gaz. melóra alkalmatlan.
Ezen nem csak a gyom mag, de még majdnem a lencse is átrepül.
Egy kis csemege DUTRÁSOKnak. A képek kicsit gagyik,mert 1959-es Autó-Motorból,telóval fotóztam. De hát mindent a társak szórakoztatásáért!! A rakodógépnek az a rendszáma,hogy PRÓBA 00-37
Olvastam a Mezőgazdasági Technikában Hogy Talál ( végre) eredmény van a DUTRÁ k gyártásával kapcsolatban . Végül is milyen információval tudsz az olvasottakon kívül .
Tegnap sikerült olvasgatnom 1950-es évekbeli Autó-motort és olyat láttam benne,hogy AlbaRegia autóbusz. Nemtudom van-e köze az Ikaruszhoz,de magyar volt ő is.