Az a lényeg hogy lesz csuklós és szerintem ennek mindenki örül. És tényleg jó lenne ha SU 18-asok lennének. Bár nekem eszembe jutott ez az ARC-os dolog is.
Azt hiszem megfogalmaztad a lényeget. A Volán, egy állami vállalat. Még. Az önkormányzat meg egy másik forrásból gazdálkodik. Azt mindenki tudja, hogy állam bácsi a volán társaságok privatizációjára készül. Szerinted mennyivel támogassa Nyíregyháza önkormányzata azt a valakit, aki majd a 20 SU18 támogatásáért beint neki? Mert bizony ezt írtad le, csak másként. Egy kicsit helyezd magad más dimenzióba! Ha egy garázst közösen hasznélsz a szomszédoddal, és az az övé, de el akarja adni. Te mennyit adsz a felújításra? Szerintem amennyit nagyon kell. Hogy amikor a te autód áll a garázyban, ne omoljon rá az egész. Ebben is tessék már gondolkodni. Az tény, hogy a helyi feladatokat (is) látja el a cég, de amit megkap most támogatásként, az kapja meg, aki majd megveszi a céget. Egy felújított buszparkkal. Szerintetek véletlen ez a szédületes buszcsere akció az utóbbi pár évben?
Szerintem a Volán megfogja kapni amit kért a várostól. Nem hiszem hogy a HV-s Solarisokra esne a választás. Újakat vesznek. Meg így ha meg kapja a támogatást biztosan nem fognak várni 2009. Július 1.-ig.
Akár hiszed, akár nem, komolyan gondolom. Csak éppen általánosságban értem, igaz, a legkevésbé sem erre, de most úgy elegem van néha, hogy látom a pozitív változásokat bizonyos területeken, jó szabályok hozatalát, hülyeségek eltörlését... de valahogy a begyepesedettek mégis sokan foggal-körömmel ragaszkodnak a régi szarhoz... :( Hadd ne hozzak példát most, mert OFF. Tényleg nem erre a témára értettem.
"Nem igazán függ a gazdasági növekedéstől a buszok cserélődése,"
,,Oké, de a magyar ember hajlamos a régi, bevált dolgokat megtartani."
Ezt ugye te se gondoltad komolyan?! Ha lenne rá lehetőség, akkor itt is a buszok normális élettartamának, vagy erkölcsi avulásának megfelelően folynának a cserék. Hogy ez így alakult az annak köszönhető, hogy a szociális támogatások, az értelmetlen kiadások az egekben vannak, miközben amire kellene forrás, arra nincs. Ráadásul olyan dolgokra nincs, amik többszörösen visszahozzák a befektetést, lásd tömegközlekedés.
A pofámról sül le a bőr, hogy Lengyelországban, már kitudja hanyadik Euro5-ös Solaris megrendelésről olvasok, miközben itthon egy darab Euro 5-ös buszról se tudok. Ennyit az élhető városokról, a hazai önkormányzatokról, a környezetvédelmi minisztériumról és sorolhatnám! Színtől és évtől függetlenül! Eddig egy kormányzat se foglalkozott a közösségi közlekedéssel érdemben!
,,Tudom, a jelenlegi gazdasági helyzet soha nem látott mélyrepülésben van.."
Nem igazán függ a gazdasági növekedéstől a buszok cserélődése, lásd előző évek! Ugye akkor nem kellene 20éves buszok cseréje érdekében könyörögni a magasságos önkormányzatnak, kényszermegoldásokat ajánlgatva, ráadásul azt se fogadták el...
...még a nagy, minta-szocialista NDK-ban is, hány évet használták a 260/280-asokat! Pedig pont ők használták anno a legtovább az Ikarusokat. Igaz 1990előtt! Ez azért fontos, mert '90 után már az egyesített Németo.-ban más gazdasági, pénzügyi szelek fújtak. De náluk még a '80-as évek második feléig jártak Ikarus 55-66-osok menetrendszerinti járatokon.
Oké, de a magyar ember hajlamos a régi, bevált dolgokat megtartani. Pl. azt, hogy egy busz 20 évig jó. Pedig tőlünk nyugatabbra meg lehet nézni, még a nagy, minta-szocialista NDK-ban is, hány évet használták a 260/280-asokat! Hát nem sokat (más kérdés, hogy azok is milyen szépen bírták még, meg a 263-asok is fogják még itt bírni). Tudom, a jelenlegi gazdasági helyzet soha nem látott mélyrepülésben van, de ha nem az Ikarusokat vesszük alapul, hanem a Solarisokat, akkor bizony tartani kellene azt a 6-7 év átfutási időt (majd eladás keletebbre).
A maradék 20 buszból tényleg ezek vannak, meg a MAN, és a Kapenák. Remélem azért, egy idő után a Kapenákat sem tudjuk majd hol használni kis befogadóképességük miatt (csak telefonálásra).
A 263-asok még jó állapotban vannak. A 415-ösöket milyen szépen átrakták belvárosi vonalakra. pl: EVL-424 régen szinte csak H35-öst csinált most meg 12-est.
De ebben a 15-ben benne van a 2 Ikarus 412-es, a 2 MAN SL 222-es, és a 3 Ikarus-415-ös, a 415 ösök még bírják egy darabig a 412-esek meg a MAN-ok még 10 évet simán kibírnak.
,,ne támogassanak már olyat, amiről még nem tudják, mennyire kell. Ebben van valami."
Miért?? Eddig talán annyi pénzt költött a város a Volánra, hogy az dúskál benne és felesleges beruházásokat fontolgat? No majd meglátják a nagyokosok, ha privatizálva lesz a Volán, a tulajdonos kitapossa a városból a veszteség kiegyenlítését, különben repül a menetrend x(~60-70)%-a!
Az a 20db busz amiről szó van, szerintem a 20db csuklós helyett beszerzendő 10+10busz, szvsz a Napló nem fogalmaz pontosan. Marad még örgebb busz, de a csuklósok vannak a legrosszabb állapotban. Egyébként 82db az a 85.
"Szerintem lesz csuklós évvégén, a polgármester asszony most is odaadta volna a Petőfi teret, csak a közgyűlésen kifogásolták, hogy ne támogassanak már olyat, amiről még nem tudják, mennyire kell. Ebben van valami."
Azt hiszem, az ellenzék kifogásolta, szóval lehet, ez csak egy politikailag ideillő fogás volt, ennek ellenére én azt mondom, hogy most húzza be fülét-farkát polgármesterestül-mindenestül a város, mert már annyi borsot tört a volán orra alá, és ideje lenne ésszerűen megemelni a támogatást, mert ez katasztrófa volt, ami eddig ment! És még meg sem említettük a nagy érvágást, a belváros témáját! Ezek után törlesszen a város a volán felé, és fizesse csak a "jóvátételt"!
Várjál! Lehet, ez két külön dolog. Ez a 2 dolog a következő 3 :) : - 10 db 15m-es buszt vásárol a volán - 10 db 18m-es buszt alvállalkozásra hirdet meg a volán - 20 db 18m-es buszt vásárol a város!
Ha összeszámoljuk ezeket (10+10+20) és hozzáadjuk a 30 db alacsonypadlósokat, akkor az még mindig csak 70 busz a 85-ből. Mg mindig marad 15 darab, ami elég öreg, és le kell cserélni! Így már más a Nap állása, mi?
Szerintem lesz csuklós évvégén, a polgármester asszony most is odaadta volna a Petőfi teret, csak a közgyűlésen kifogásolták, hogy ne támogassanak már olyat, amiről még nem tudják, mennyire kell. Ebben van valami. Ha nem változik jelentősen a város helyzete, akkor szerintem megkapja a SZV amit kér. Azt, hogy 20 darab csuki lesz-e, nekem kicsit necces. Ha lízingelik, akkor az a jelenleginél nagyobb mélyrepülés a Volánnak, a buszok sokkal drágábbak. De majd meglátjuk. Én bízom benne. A sok U12-vel együtt, már jó lenne szétnézni Nyíregyháza utcáin. Én csak azon csodálkozom, hogy nemrég egy fórumon még szinte elzárkózott a Volán a csuklós beszerzés elől. Most meg 20 db?