ez a busz olcsóbb mint a Solaris. Lehet ha a volánnak is és az utasoknak is beválik akkor van arra esély hogy ilyen Mercedesek is közlekedjenek a városban.Mondjuk egy Mercedese sincs a volánnak. De itt az idő :)
Jövő héten az ünnepek után viszont jól fog jönni, elég sokan utazhatnak majd rajta, az utazó közönség széles rétege kipróbálhatja több járaton is. Sajnos nem én fogom vezetni, bár szívesen tenném. Eszméletlen kényelmes, jól beállítható vezetőülés, jegyeladáskor nem kell gémberedni, az egész ülés elfordítható, szóbeli utastájékoztatáshoz elektromosan nyitható ablak a vezetőajtón, nincs elkülönítve, mint a Sola-ban. Jól elhelyezett tükrök az ajtók felett, a műszerfal átlátható, nincs felesleges gombok, kijelzők tucatja, könnyen kezelhető. Jó a látótér és, ami nagyon tetszett, az utastér belső világítása nem tükröződik zavaróan a vezető előtt. Én úgy gondolom, álom minden autóbuszvezetőnek. Az utasülések....tényleg el lehet bennük kényelmesedni, össze sem hasonlítható a Sola fapadjával. Nincs bukkanó a portál tengelynek, a botos nagyik sem botlanak meg. A leszállásjelzők jól elhelyezettek és kialakításuk miatt nem igazán hiszem, hogy véletlen jelzést adhatnának, mint a Sola-n, ahol rámarkolnak, mint a kapaszkodóra. Azt mondom, hogy szívesen utaznék vele utasként is.
A 4Y átvezetése nem hülyeség, annak több értelmét látom, mert végállomása van a busznak, nem körbemegy, és úgy gyűjti az utasokat. Magyarul az orosiak semmit nem vennének észre, és a pazonyiaknak is jó lenne. Szerintem sokat segítene a dolgon, ha Pazony hozzájárulna anyagilag egy ilyen megoldáshoz, de kishazánkban nem népszerű az ilyesmi. :-((
Az se lenne rossz ha a 4Y mostani végállomásán fedett kerékpártároló épülne, mondjuk az a város több pontjába se ártana, de mit is lehet várni, ha az utas se kap normális várakozóhelyet...
Már csak azért se fognak hőbörögni mert nekik sokkal jobb a buszközlekedésük mint nekünk. Hasonlítsd össze pazony és kabalás buszjáratainak számát.Jó lakos számbeli különbség is van.De még a pazony semmit nem segített a busz közlekdésünk javítása érdekében,híába oda tartozunk.
Igen arról az utról van szó. Én ellenzem a 14A bevezetését. A pazonyiaknak meg átvezetnék a 4Y-ost. Már erről is volt szó mivel pazonynak azt a részét kevés járat érinti és sokan választják a 4Y-ot és sokszor láttam már gyalogolni embereket onnan. És a 4Y-nak nem is kéne sokat jönnie a pazonyi buszfordulóig.
Ne mond már hogy Libabokor közelebb van mint kabalás.Mi közelebb vagyunk mint liba. Libabokorra is kb. annyi busz jár mint kabalásra és hát onnan sem jár túl sok utas. Nálunk anno volt 22.40-es is. De most folyamatosak az építkezések és az utas szám hálistennek növekedik ezáltal idén nagyobb esélyünk van hogy új járatokat kapunk.( szeretnénk munkanapit és szombatit bővíteni valamint vasárnapit bevezetni)
Ja, bocs, nem tudtam, hogy ilyen komoly a szándék az út építésére. A sóstóhegyi Temető utcáról lenne szó?
A 10-es vonal jó példa, normál esetben annak is 28 perc a menetideje, a Jókai telep kitérő + 10perc. Szerintem a 14A-n is várható minimum ekkora plusz menetidő. De van egy bökkenő, a 10-esen kevesebb a megálló és hosszabb, a 14-esen viszont tízzel több megálló van! Ráadásul nem tetszik, hogy a meglévő járatokat nyújtanák, aki felszáll például a Fácán utcán az nem elég, hogy körbejárja Sóstóhegyet még Kabalásra is kiviszik, ha a városba akar menni?
Nem is az a legnagyobb baj, hanem azért Kabalás eléggé össze van épülve Nyírpazonnyal. Hol húzod meg a városhatárt? Meddig, hol fordulnának meg a Shegyről érkező helyi járatok? Nem fognak hőbörögni a pazonyiak, hogy miért nem megy el odáig is? Ezeket a kérdéseket meg kell válaszolni.
Libabokor az más, mert nagyon messze van Nyírturától, azt seperc alatt le lehet onnét választani.
OFF Kabalás is és Sóstóhegy is sőt mindenki szeretné ha már elkészülne az út,mert nagy az autó és teherautó forgalom is. Az ok amiért még nincs kész hogy a gazdák nem szándékoznak adni a földükből a kötelező szélességhez,pedig pénzt is kapnának utána. Idén újból fognak próbálkozni ON
Én is inkább helyközi busz párti vagyok.De rövidebb lenne a vonal mint a 10-esé. a 10-es elég hosszú főleg ha még kimegy a jókai telepre. Vagy nézd meg a H40-et. Már Sulyánbokorba is kimegy pedig elég messze van,simán lehetne helyközi. Úgy lenne hogy a meglévő járatok közül néhány bekanyarodna kabalásfelé.
Nana, az átlag utas nem úgy működik. Megijednek az utasok, az efféle "vidéki" buszoktól... Az átlag utas nemigen tudja meddig utazhat a zöld számozású buszokon helyi bérlettel, jeggyel, egyáltalán utazhat-e ezekkel... Sokszor a kiírt indulást se tudják értelmezni... :-((
Az az út sose fog elkészülni, legfeljebb 2109-re... :-)) Az Örökösföldet Tescoval összekötő út alapján gondolom ezt, bár Kabaláson valószínűleg kevesebb érdeket sért.
Az a 14A végigmenne a 14-es útvonalán és utánna Kabalásra? A normál 14-esen felül lenne vagy pár járat tovább menne a meglévők közül? Nekem nem tetszik az ötlet, mert irreálisan hosszú vonal születne, elviselhetetlenhez közel álló menetidővel, ha végigmászna a 14-esen. Ráadásul valószínüleg a helyközi busz hamarabb eléri Kabalást.
A 14-est nem mi akarjuk hanem a volán tervezi. Nem járna olyan sűrűn a busz és elvileg 14A jelzéssel közlekedne ide. OFF idén aláírás gyűjtéssel próbálkozunk ismét új helyközi autóbuszjáratok betérítése érdekében.Sajnos 2005-ben ugyanez nem sikerült, pdeig annyi utas lenne a kért járatokra hogy betérítsék ide.De egyet se adtak.Felhoztuk hogy hasonlítsák össze a kablási utasok számát a halmosbokorival.A miénk nagyobb de ezt nem akarják elismerni. Ja és halmosbokornak jobb a busz ellátása, 1-2 emberért. ON
Micsoda észak-nyíregyházi fejlesztések: H36 Libabokor, 14 Kabalás... apropó, közigazgatásilag Nyírpazonyhoz tartoztok, átcsatolást kell még előtte rendezni. Ugyanez a probléma Libabokorral is, az Nyírturához tartozik, először velük kell rendezni a kapcsolatot. Meg még átmegy Kemecse közigazgatási határán is, benne is megáll (Körmendi tanya).
Kabalási oldal:
Közigazgatási egység Megállóhely neve Nyíregyháza Nyíregyháza, autóbusz állomás Nyíregyháza Nyíregyháza, Mező u. 5. Nyíregyháza Nyíregyháza, Vay Á. krt. Nyíregyháza Nyíregyháza, Pazonyi tér Nyíregyháza Nyíregyháza, Nád u. Nyíregyháza Nyíregyháza, TESCO áruház Nyíregyháza Nyíregyháza, lovasiskola Nyíregyháza Nyíregyháza, Mikó tanya Nyírpazony Nyírpazony, alsó Nyírpazony Kabalásbokori elágazás Nyírpazony Kabalásbokor, Rákóczi u. 1. Nyírpazony Kabalásbokor, Hunyadi u. 4. Nyírpazony Kabalásbokor, autóbuszforduló
Libabokri oldal:
Közigazgatási egység Megállóhely neve Nyíregyháza Nyíregyháza, autóbusz állomás Nyíregyháza Nyíregyháza, Mező u. 5. Nyíregyháza Nyíregyháza, Kossuth u. 9. Nyíregyháza Nyíregyháza, Stadion u. Nyíregyháza Nyíregyháza, Vadász Csárda Nyíregyháza Sóstóhegy, vegyesbolt Nyíregyháza Jármi tanya, autóbusz-váróterem Nyíregyháza Mirki tanya, autóbusz-váróterem Nyíregyháza Mirki tanya, Vegyesbolt Nyíregyháza Hadobás-sor 22-24 sz. Kemecse Körmendi tanya Nyírtura Libabokor, autóbuszforduló
OFF egyszer ha esetleg helyközin lennél és csinálnál egy Nyíregyháza-Kabalás járatot akkor meglátnád hogy nekünk van értelme új járatokat kérni, mert van rá utas. ON Ha VÉGRE elkészülne a Kabalás-Sóstóhegy összekötő út akkor elvileg átjáratnák hozzánk a 14-est.
Figyelj már! A Kft. milyen messze is van a főútnál lévő helyközi megállótól? max 800m. azt ne mond már hogy annyit nem bírnak gyalogolni. Különben anno. azok kérték a H33-ast akik pár méterre laknak a helyközi megállótól. Különben józan paraszt ésszel gondolkodók helyközivel járnak mert olcsóbb,nem veszik a helyi a 220 Ft-os helyi jegyet. Én Nyírpazony-kabaláson lakom és valamennyivel több járat jár hozzánk mint Kőlaposra de az is kevés.Vasárnap pédául nem jön be busz és a főúti megálló 2 kilóméterre van. Mi joggal fogunk új járatok betérítéséért fordulni a volánhoz, és itt több utas is van mint kőlaposról.Pedig nem sokkal nagyobb a településünk. A Kőlaposiak lusták megtenni néhány lépést a helyközi megállóig. És nekem lakik ott ismerősöm és már nem egyszer sétáltunk a Kft.-től a fő útig és 4 perc alatt ott voltunk.
Muszály hozzászólnom, mert én rendszeresen csinálok, úgymond H33-ast. Nem kell megszüntetni semmiképpen a '33-ast. A menetrenddel és a hozzáállással van baj.Mire gondolok. Egyrészt olyan időpontokban vannak járatok, amikor nincsenek, úgymond emberkék. Pl.: a reggeli járat visszafelé teljesen kihasznált. A délutániakkal már baj van. Beszéltem Kőlaposon élő emberekkel és azt is mondták többek között, hogy a végállomásnál lévő Kft-ben dolgoznak többen is, akik szívesen járnának a járatal, csak nincs járat sem műszak kezdésre sem pedig a műszak végeztekor. Ha 13.00-kor végeznek, nem fognak a 14.05-ösig várni, hozzáteszem teljes joggal. Én sem tenném. Aztán a városlakók sem ismerik még mindig a járatot, bár most már kezdik felfedezni. A Tesco-ig, ill. onnan a városfelé már használják, ám csak kevesen tudják, hogy a Stop Shop-hoz ez az egyetlen busz, amivel helyi tarifával el lehet jutni. Megnézed a TTL prospektusát, ez áll benne. Megközelíthető az összes örökösföldi járattal, ill. a Sényői és a pazonyi járatokkal. A H33-as ott áll meg az áruház előtt és egy betű sem említi. Szóval...