Miket beszélek ?NOTAM? természetesen AIP-t szerettem volna írni, elnézést a pontatlanságért agyamra megy már a sok betűszó :))) 1ébként örülök, hogy segíthettem :)
Debrecen forgalmán az ILS igen keveset növelt, legalábbis nem jelentett minőségi változást. Amíg csak a 2 NDB volt (mint oly sok helyen a világon), addig is egy járat (egy tuniszi charter) nem tudott leszállni, de az olyan meteorológiai körülmények között, aminél Ferihegyen sem tudott volna. Az egyéb eszközei viszont kitejedtebbek a NATO tartalékreptér státusz miatt.
Az ILS párszáz millió, nem ezen múlik a dolog. A magassági épületből meg egyebekből meg lehet oldani az utasforgalmat.
Forgalmi igény kell, a többi már megy. De az a kis-középgépes forgalom, ami pl. Debrecenben és Sármellékben tartotta a lelket 10 éven át, az már nagyon jól odaszokott Pérre, nem kell másik. Győr maga is célpont, Pápa maga kevésbé.
Imho ha felmész a HC honlapján ide és szánsz 2 percet a regisztrációra, akkor minden jelentősebb repülőtér megközelítési eljárásait/térképeit - lényegében az egész NOTAM-ot - megtalálod pdf formátumban.
Hartmann azt mondta, a BudaWest ajánlata volt szakmailag a legjobb, de az "olaszok" (ez nem tudom, pontosan mit takar) többet fizettek volna érte. Volna, hiszen határidőre nem fizettek, és bebukták a bánatpénzt. Az olaszok ígértek 1,2 milliárdot. Ők fejlesztik Börgöndöt is?
Más kérdés, hogy a pályázatok értékelésében a pénzügyi szempont nagyobb súllyal szerepelt, mint a szakmai. Ezen értékelési sor alapján lehet azt mondani, hogy volt a Budawestnél jobb ajánlat.
De ha úgy írták volna ki a pályázatot, hogy a szakmai szempont szerepel nagyobb súllyal, akkor meg egyből a Budawestet hirdetik ki győztesnek.
A Budawest pályázott, és 2. helyre sorolták. Ezért nem áll meg az az állításod, hogy pályázat nélkül jutott ingatlanhoz, hiszen bizonyára ott volt apró betűkkel a pályázati kiírásban, hogy ha a nyertes szerződést szeg, akkor a pályázaton indult következő helyezettel kötnek szerződést.
Ez a közbeszerzés egyébként egy nagy humbug. Ha nagy a tét, úgy ügyeskednek, hogy az nyerje meg, akinek akkor adnák egyből, ha nem lenne közbeszerzés.
Úgy hallottam egyébként, hogy Dióssy csak az "egyenes" ügyeket írta alá polgármesterként: rendeletek, határozatok. Amiben van rizikó, azt Hartmann nevén fut. Hát kérem, felelősség nélkül könnyű sikeres polgármesternek lenni...
Szerintem ha befuccsol az üzlet, jobbról nézve a koalíció lesz a felelős a felelőtlen kiírásért és lebonyolításért. Ami vád talán jogos is, ha a város költségvetését úgy tervezte a koalíció, hogy már előre bekalkulálták az 1 milliárd bevételt.
Így ugyanis kényszerhelyzetbe kerülünk, és ahelyett, hogy "járjunk minél jobban a reptérből" játékot játszanánk, az SZDSZ-MSZP inkább a "jöjjünk ki minél kevesebb veszteséggel a reptérből" nevű játékot erőlteti a városra.
Legalábbis Budaörsön. Mert Debrecenben pl. a reptér felesleges területének a 47es út melletti része igen gyorsan elkelt (hogy milyen úton, áron az más kérdés) , autószalon autószalon hátán, de a többi rész a kutyának sem kell. Még annyi pénz sem látszik belőle, hogy a város eldózerolja a romépületeket és tiszta zöldmezőt ajánljon a vevőknek.
Többek véleménye szerint a pénz a nagy gépekben van. És valahogy nekem is úgy tűnik. Vagy a heti néháy business jet annyit fizetne?
Hmm. A penz csak forgalombol lehet. De ez nem azt jelenti, hogy a repteret fel kell szantani, be kell sozni es el kell adni lakoparknak. Nem 4 ev az elet!
...Azután pedig megjelenik egy másik bácsi, aki azt mondja, hogy a repülőgépek zavarják a lakópark nyugalmát és tessék más irányba fordítani a pályát, meg máshová vinni a repteret, de addig is jó sok pénzecskét fizetni nekünk hogy elviseljük ezt a zajt. :))
Eszembe jutott az elözö leveledben írt -"Merre hosszabbítanák meg a pályát?"- címü rész.És ez valóban nem kivitelezhetö ötlet!
Megpendíte a média még a napokban azt is,hogy lakóparkot szeretne valaki a rep.téren építeni.
Természetesen még tagadják az illetékesek.
Egyszer aztán megjelenik egy bácsi,majd megveszi olcson a terepet,s nem sokat keresve a bolton eladja..........,"és így megy elöre az emberiség"........
Azért írtam , mert mindig azt akarják nekem beadni micsoda üzlet a repülőtér, meg hű meg há stb. És végül mind álami pénzen épülne,meg a város lakosainak pénzéből,akik a végén csak a nyálukat nyelhetik. Vagy a "Helyi Times"-ban olvashatnak győzelmi -fizetett reklám- cikkeket. Sajnos !
Többek véleménye szerint a pénz a nagy gépekben van. És valahogy nekem is úgy tűnik. Vagy a heti néháy business jet annyit fizetne?
Ha kérhetem ne az én pénzemen ( adó) szedje meg magát néhány benfentes!