Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Nem értek a modellezéshez, de ami még felmerült bennem, mikor mutatták, hogy mennyire stabil a levegőben?
Ahogy startoltatták, abból az látszott, hogy nagyon könnyű szerkezet. Nyilván szándékosan, hogy a kis teljesítmény mellett tovább maradhasson fenn. De ilyen könnyű repülő, miként reagál egy lent égő tűzből felszálló meleg légáramlatra?
Az igazi projekt egy FHSS* rádiós irányítású dolog. Lehetőleg nem LOS**, hanem műholdas megoldással.
*: Frequency Hopping Spreaded Spectrum, gyakorlatilag (tálib eszközökkel) zavarhatatlan rádiós megoldás. A HMTH repülőgépében ilyen van? Ha nem, le fog zuhanni EW környezetben.
**: Line Of Sight. A HMTH gépe LOS URH irányítású, ha jól tudom. Bonyolult domborzatot nem fogja szeretni. A műholdas cucc meg felülről megkerüli ezt a problémát.
A dolgot bonyolítja, hogy ehhez kellene megfelelő műholdkapacitás is - az meg nincs. Enélkül maradhat a FHSS rádió, de csak LOS, ami korlátozza valamelyest a bevethetőséget, bár ha okosan telepíti az ember a vezérő antennarendszerét, akkor ezt lehet valamelyest kompenzálni. Röviden összefoglalva, az antennákat a környék legmagasabb hegyének a legtetejére kell pakolni (a vezérlőközponthoz innen egy második rádiós linken vagy vezetéken lehet lejuttatni a forgalmat). Vagy (és) kommersz műhold (pl. Iridium adatátviteli módban, 2,4 kbps elég egy repülő irányításához?), aminél elveszítjük valamelyest a zavarvédettséget (bár azokban is van valami alapszintű védelem), de oda kószálhat a repülő, ahová akarjuk.
Figyelembe kell venni azt is, hogy amikor program irányítja a röpcsit, akkor mi van a felvett adatokkal? Tárolja, vagy megpróbálja továbbítani (és esetleg elvesznek a zavarvédtelen csatornában, ha éppen zavarás van)?
A nevezett hk. maradványok több éves, aprólékos munkáját dícsérik néhány Cegléd környéki srácnak, akik a környékbeliek elmondásait vetették össze az egykori hadinaplókból fentmaradt adatokkal. A környékbeli tanyákról már eddig is elég sok alkatrész került elő a nevezett harckocsiról. Mindenképpen nagy fegyvertény a dolog, bár a hétköznapi ember csak néhány vastag, felületén rozsdásodott páncéldarabot fog látni. Valószínűleg nem lesz túl látványos, de a szakembereknek ezek a roncsdarabok is sokat fognak jelenteni. A rekonstrukciót kissé túlzó elképzelésnek tartom. Azt már hallottam, hogy az augusztusban megrendezésre kerülő csobánkai hadijátékon be akarnak mutatni egy magánvállalkozásban "utánépített" Tiger I páncélost, de annak semmi köze a most megtalált Tiger II-höz! Persze mindig vannak "őrültek" akik kitalálnak hasonló projekteket.
Először ezt hittem félrehallottam a TV-t, de ezek szerint nem. Meglepő, hogy nem benzines meghajtást választottak. Igaz, lehet, hogy a tűzoltóknak így is megfelelő, az egyszerűsége miatt. Megérkezés után felküldik "körülnézni", ha lemerül, lehozzák, akucsere, és mehet vissza. Talán nem olyan kockázatos pár percig "légifelderítés" nélkül maradni, mint katonáéknál.
Senkit sem akarok kiábrándítani, de a bemutatott "UAV" nem igazán tér el egy rádió távirányítású repülőmodelltől. Első ránézésre és első információk alapján a rászerelt kamerák (pl. hőképes) jelentenék a lényegi eltérést. A teljesítményadatok valóban nem kerültek taglalásra, pedig a lényeg - többek között - ott lenne elásva! Ha rosszul látom, akkor majd kijavít valaki, aki jobban ért a témához, mint én.
Nem sokáig. Merthogy kicsi és elektromos. A villanyhajtás előnye, hogy marha egyszerű, sokkal egyszerűbb, mint a benzinhajtás (értem ez alatt a belső égésű motorok minden más fajtáját is). Viszont egy súlyegység akku kevesebb menetidőt tárol, mint egy súlyegység benzintank. A kis gépméret miatt pedig ez a súlyegység is kicsi.
De hol van a mi híres-nevezetes magyar UAV-ünk? Merthogy kifejlesztették... csak esetleg nincs, aki gyártsa? Hümm... nem akarom magamat ismételni... de esetleg inkább venni kellett volna a piacon párat. Nem a józsefvárosira gondolok, mielőtt még jönne pár hülye poén.
No, így lehetne lottóötösöm!.... Néztem a tevehiradót. Klaszz ez a kis tűzoltó-felderítőgép! De mán most monnyák: Nincs zsozsó! No, nem ragozom.... Nálunk valami mindíg megbukik, ami jó ötlet a pénzhiányon, és most sorolhatnám, hogy, bezzeg arra, meg amarra jutott pénz.... Ugye Éhesló (ki a dolgok közelében vagyol) bé tudnád helyettesíteni az arra, és az amarra szavakat konkretumokkal. De asszem ezt szinte bármelikünk is meg tudja tenni!
Azé: Egy kis technikai hozzám lenne. Ahogy látom a kis gép rádió-távirányításu. Ez a sebezhetősége is. Mer zavarható, azt úgy lészen, mikó egy nagytudású modelező baleseténél gyanuba jött a rádió-zavarás. Az igazi projekt a programozott irányítású gép. Ugyi ma mán ez se nagy durranás, bár nem hallottam róla, hogy valahol iljesmire gondoltak-é? Mer ugyi a talibán harcos mán iljen rádiótávirányítást használ a távműködtetett bombáinál. Mer azt mán hallottam.
Megkezdődött hétfőn egy II. világháborús német harckocsi maradványainak kiemelése a földből Pest megyében. A tank érdekessége, hogy a háborúban ez volt a legnehezebb harckocsi és kevesebb mint 500-at gyártottak belőle. A munkák egy hétig biztosan tartanak.
A szakemberek egy amatőr történész segítségével bukkantak rá a Királytigris nevű német harckocsi maradványaira Hantháza közelében egy szántóföld alatt. Már tavalyelőtt és tavaly is végeztek méréseket a helyszínen, végül hétfőn kezdődtek meg a tényleges feltárási munkák.
A jármű kiemelése leginkább egy régészeti feltáráshoz hasonlít - mondta el a Független Hírügynökségnek a Magyar Roncskutatók Egyesületének elnöke. Légrády Lajos hozzátette, először markolóval távolítják el a kocsi felett lévő földtömeget, majd megkezdik magának a roncsoknak a kiemelését. Az előzetes mérések szerint a jármű 10-15 százalékát fogják megtalálni, ám nem kizárt, hogy a felszín alatt még nagyobb darabokra is rábukkannak. A maradványok később vagy a ceglédi múzeumba, vagy pedig a Bolyai János Katonai Műszaki Főiskolára kerülnek. A tervek szerint - bárhova is kerüljön - a szakemberek rekonstruálni akarják majd a harckocsit, tehát a roncsokból az eredeti méretarányos változatát készítenék el.
A Királytigris elnevezésű harckocsit 1944-ben vezényelték Magyarországra. Egy támadásnál azonban a harckocsi megsüllyedt egy tó partján. Mivel nem tudták kimenteni a sárból, így a németek inkább megpróbálták - feltehetően - egy másik hasonló járművel szétlőni, hogy később azt az orosz seregek se tudják használni - mondta Légrády Lajos.
Az elnök hozzátette: a királytigris érdekessége, hogy összesen 488 darabot gyártottak belőle. Ez volt egyébként a II. világháború legnehezebb harckocsija, összesen 68 tonnát nyomott."
Sajnos rosszul tudod. Nem csak a VKF tábornok. Magam is ismerek két tábornokot és egyik sem a VKF. A dandárok élén általában dd.tábornokok (Brigadier) állnak. Gondolom, hogy nem véletlenül rendszeresítettek Svájcban három tábornoki rendfokozatot.
A svájci szárazföldi csapatok aktuális (?) alárendeltjei:
Én az első évre nem terveznék semmi beszerzést. Lőszert sem kapnának a fiúk. Elmenne a pénz a 100 kirúgott tábornok végkielégítésére... Na jó ugy menne a titkársága is mindnek...de akkor ha nincs ennyi tábornok nem kell ekkora HM kiszolgálni őket...szóval olyan 1000-2500 ember reppenne az első évben. A második évben a felszabaduló keretből már lehetne gondolkodni. (ugye nem csak a személyi juttatás a sok, hanem ezeknek az embereknek az utaztatása, partyk, fogadások, stb )
Tényleg, egy tábornok ki jön évi 10 millából? szerintem, ha az összes juttatást ráfordítást (felesleges Brüsszeli túrák, a szükségesnél 20szor nagyobb protokoll rendezvények stb ) lehet, hogy belekerülnek 15be is. elmegy az apparátusuk is, na mindjárt keresetünk 4-5 Milliárd forintot. Plusz hely sem kell nekik, az még 4-5 Milliárd. Na ez lenne a racionalizálás. Szerintem 10 Milliárdból már fel lehet szerelni egy-két lövészzászlóaljat.
Na ezután jönne a normális versenyeztetés és konkrét ellenőrzések.Az autópálya építés mintáján (ugye a felére csökkent 1 km ára), lehet számolni 50%-os költségcsökkenéssel, na ez megint vagy 30-40 Milliárd forint lenne.
így lenne egy 5-6 tábornok által irányított, hatékonyabb Honvédség.
És persze a kezem beleért a bilibe...
Jól tudom, hogy Svájcban csak Vezérkari főnök a tábornok? (és nincs gyenge, szervezetlen hadserege....)
Másrészt pedig mit kéne tenni? Ha monnyuk ti lennétek a miniszter. Van szabad kéz, és 1,1% GDP
Az elso es legfontosabb, hogy a nagyker ar olcsobb legyen, mint a kisker. Ha ehhez nehanytiz ev letoltendo szabadsagvesztes kell, akkor legyen az.
Ha ez megvan, szerintem a tobbi mar joval konnyebben menne.
En nem csinalnek nagy valtozast, szinte minden maradna ugy, ahogy most kellene mukodnie. Annyi kulonbseggel, hogy mukodjon. Tehat tovabbra is elsodlegesen expedicios jellege lenne a honvedsegnek, e mellett (letszamban mindenkeppen) masodlagos lenne az onallo vedelmi kepesseg fentartasa. Tovabbra is onkentesek lennenek a tartalekosok. Ami valtozna: nem-csapat beosztasoknal kotelezo "vetesforgo".
Ha már könyvekről is szó esett. Igaz, amit én ajánlok "csak" magyar történelem. Veszprémben egy kiadó kénytelen felszámolni magát. Ő adta ki a Sára Sándor által készített könyvet, a "Hol vannak a katonák?", ami a doni katasztrófával foglalkozik. A második kiadásból még van 700 db. De októberben kiadja a Gulág-ot megjártak vallomásait, 1000 példányban. De nincs ki átvegye a könyveket. Ha valaki tud 500 pld-ra vevőt, kb 600000 ft-ért, szóljon. Bár szkeptikus vagyok. Manapság ezek a könyvek nem nyerők. Fefe
ráérő időmben összeszedem a nagyobbakat. Persze engem az is megdöbbentett, hogy eredetileg a JNA-nak mennyi harckocsija volt, ami többségében a VJ-be, VRS-be, és OS RSK-ba került... (1850 harckocsi)
De eszembe jutott ifjuságom egyik negatív élménye... Vótam eszterglyos inas is, és akkó adták el kűlföldre az akkó világhírnévre szert tett hatszögesztergát.... :-(( (Magyarisztánban élünk!)
félig off, de olvasgatom a délszláv haború(k)ról szóló könyvet (könyveket), és megdöbbent, hogy néhány paramilitary csapat milyen erős volt. Némelyik önmagában erősebb volt, mint a mostani Honvédségünk.
Ez csak azért döbbenet, mert olvasva a politikai eseményeket simán el tudtam volna képzelni, hogy a magyarok megpedzegetik a kiválást (szerencsére a szélsőségeink akkor még csak bontogatták a szárnyaikat), akkor ezek kemény dolgokat műveltek volna délvidéken, és akkor elég veszélyes lett volna a helyzet.
Pl. a román forradalom idején több emberke agitált ismeretségi körben, hogy menjünk ki, nos ha ugyanez délvidéken is megtörténik és magyar önkéntesek kimennek harcolni (mint ahogy ki is mentek), akkor nem tehettük volna meg, hogy nem avatkozunk be azonnal.
A speciális képzések (főleg a konkrétumok) már ne egyetemen legyen, de a katonai alapképzések nagyrésze esetén csodálkoznék, ha nem olvashattam volna valami könyvben. Egy-két jegyzethez hozzájutottam a ZMNE anyagából, valamint az ottani könyvtárba jártam, nem nagyon aggódott ott senki a titkosság miatt, de nem is volt miért... (bár csak lennének titkos eszközeink, fegyvereink... :))))
Visszajöttél? :) Ígértél nekem egy HM fizikai követelmény táblázatot, de nem jött meg? :( Ha van esetleg egy kis időd, hajítasz nekem egy ilyet? Nem kell túl bonyolult, mert nem végeztem el a ZMNE-t. :D
Miért kellene megszűntetni a ZMNE-t? Sztem a leépítés nem vezet előre. Ilyen volt a hazai hajózó képzés. Csúnyán leépítettük, és most járhatunk Kanadába tanulni. Értem én, hogy olcsóbb, de ezeknak a dolgoknak akkor is működniük kéne, amikor full spektrum háború van, és éppen és Kanada "nem ér rá" nekünk segíteni. Szal. maradjon meg minél több képesség, mert csak magunkra számíthatunk. Szerény véleményem szerint.
az amerikai hadsereg u.n. Field Manual-jainak nagy része hozzáférhető a neten.
Ezek általános dolgokról szólnak a Bailey híd építésétől a convoy szervezésén át a testnevelési felmérés végrehajtásáig. Az értelme az, hogy mivel elvileg a teljes hadsereg ezt használja ezért egy u.n. szükség alegység kiképzésénél egységes kiképzési szemléletet teremt (mivel úgy van minden leírva olyan szinten, hogy akik a b.dös életben nem csinált ilyet az is a FM-ből meg tudja tanulni), bár a rutinos öreg rókák a szabályzat kanyarulatait le tudják vágni.
Azt viszont te sem gondolod komolyan hogy mondjuk pl: a Stargate kezelési utasítása Unclassifield minősítést vesz fel? Bárki számára szabadon hozzáférhető és letölthető? :-)
Magyar szabályzatok: Az alaki és a Szolg szab szabadon letölthető az interneten.
Hány szolgálati szabályzat található meg a neten? Miért nem UNCLASSIFIELD a legfontosabb STANAG és AOP? Milyen minősítésűek a katonai szabályzatok? Az infóknak nem 99,1%, hanem legfeljebb 30%-a publikus!