Jogos a félelmed. Szvsz. CsikosháTTu sem gondolta igazán komolyan. Az Araldit kiváló. Az alapos tiszításon kívül szvsz. van még egy módszer, amitôl a ragasztás még sokkal erôsebb lesz. A ragasztott alkatrészeket be kell tenni a sütôbe egy fél órára. Természetesen csak hôfokszabályozós villanysütô alkalmas erre. Ha van műanyag alkatrész - mint a te esetedben - be kell a hôszabályozót 70-80 fokra állítani. Ha nincs, csak fém van (és nem fehérfém ;-)))) akkor úgy 120 fokra. Ekkor az epoxi megkeményedés elôtt megfolyik, bekúszik a résekbe és szuper erôs ragasztást hoz létre! Csak lassú (24 órás) epoxival működik a dolog, mert a gyors, 1 órás vagy 5 perces epoxi elôbb megköt mintsem felmelegedhetne.
De vigyázz! Nekem egy BR80-as kasznim torzult használhatatlanná, mert túl magas volt a hômérséklet a sütôben!
A rásütni-től félek, mert nagyon kicsi a műanyag a fém meg nagy . Az araldit szimpatikus, megprobálom. Köszi!
(Matiz javaslata sem elvetendő. Egyet az arcomba egyet a tengelyre. De nem a pill.ragasztóból!)
Meg még valami a ragasztáshoz: nem árt a felületet kicsit "durvává" tenni, mondjuk finom csiszolópapírral. A túl simához ugyanis rosszabbul köt a ragasztó!
Igen! Azt nem írtam, hogy a műanyagot alkohollal tisztítsd, mert más (pl. benzin) eszi. De magát a tengelyt sebbenzinnel is pucolhatod.
MÁS!
Képzeljétek! Egy régi, még ZEUKE alkatrészt kerestem, és csodák csodája, a Börzén találtam is!!! A mozdony azóta vígan fut, most készítem a csinosítását, és megy vissza a tulajhoz. Most szárad a festék, ezért van időm írkálni...
Hat, csak veg-szukseg esetere egy nagyon jo minosegu pillanatragaszto is hasznalhato. DE TENYLEG csak vegszukseg esetere, mert ha rosszul sul el tobb lesz a kar mint a haszon...
A lenyeg minden ragasztasnal az alapos tisztitas, mondjuk alkohollal esetleg.
NAGGYON, de NAGGYONN alapos tisztítás után Araldite. Jobb nem jut eszembe. Esetleg ki lehetne tölteni a műanyagfej furatát, és újra rásütni a tengelyre. Vagy Börze, hátha van alkatrész...
Az emlitett modell egy peldanyat en is lattam, annak vmi vilagosabb szine volt.
Ami a "ceget" illeti, nem hiszem, hogy hosszu eletu lett volna, Romaniaban nem jellemzo hobbi a vasutmodellezes. Pedig eleg elmenydus kaland egy utazas :)
Egyebkent a vasut maig is messzemenoen a legbiztosabb utazasi mod. (Lehet tudni, hogy mikor, honnan es hova indul a vonat.) (Altalaban.)
A mozdony erdekessege, hogy forgovazankent egy tengely volt meghajtva (a belso), meghozza gumigyuruvel (a'la PIKO). Mivel ez kisse "osszerantotta" a forgovazakat, a rajtuk elhelyezett csavarokkal lehetett oket vizszintesbe allitani. A romanok mindig is ertettek a mukodeskeptelen dolgok tervezesehez.
Én is ugy tudom, hogy a Ganz valamikor eladott ilyen licencet a románoknak, bövebb informávcióval azonban nem rendelkezem.
A modellröl különben nem érdemes értekezni, mert igen primitiv kivitelü, és a minösége is nagyon rossz. Most mikor elövettem (soha sem ment egy métert sem, mert ilyen állapotban a modell ujjonnan sem volt (elcsuszva volta a kerekek, rossz áttétel)) vettem észre, hogy valamennyi fogaskerék el van repedve, az ablakok ki voltak esve, ugy, hogy mielött fényképeztem, legalább az ablakokat rendbe kellett hozni.
A forgovázon nincs semmi, csak két tengely egy forgováz van 4 közül meghajtva, gumigyürük is vannak, de mintha valaki bicskával vágta volna ki.Maga a forgáváz egy valamikor felület kezelt acéllemez volt (kémiai uton kékitve), de ugy látszik ez nam nagyon idötálló mert ma már egy rozsda az egész.
A vonatnak van irányfüggö világitása, különben semmi más nincs (belsö berendezés stb.)
Szerintem is ez egy GANZ jármü, habár nincs hozzás semmilyen leirás. Csak arra emlékszem, hogy a hetvenes években elég gyakran találkoztam az Árpádhoz igen hasonlo jármüvekkel Románia szerte, sajnos ezzel a dupla kiadással soha, ennek ellenére nyugodtan lehet a az Árpád utóda, illetve, lehet, hogy valamelyik román mühelyben csináltak két motorkocsibol egy motorvonatot.
De igen. A 100 sor egyik egysége fut. A gép egy M41-ből készült. Szétvertük a szerencsétlent Fuggerth Jenő "nagy örömére". Valahol van HO léptékű rajanyag. Ha kell előtúrhatom.