Keresés

Részletes keresés

crash__override Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6138
A 70-es években vezették be az 5 pólusú motort és a lendkereket
Hmm... A Piko akkor miert nem ? :-)
Van hasonlo koru PIKO es RSO (made in Yugoslavia, az USA-ban Modell Power neven futott) modellem. A Piko majd leugrik a valtokrol, nem indul mindig, stb. Az RSO ot polusu motorral, kardanos hajtassal, es olyan felfuggesztessel rendelkezik, mint a Fleischmann, Minitrix gepek, a valtokon gyonyoruen megy....

Szerintem csak akarni kell....

Előzmény: rezgaras (6137)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6137
csíkostáTTú írta:

> Az jutott eszembe...

Te, ez nagy igazság. Valahogy úgy néz ki, hogy nincs még meg a tapasztalat, hogy hogy kell egybôl jó modelleket konstruálni, ezért "menet közben" javítanak a konstrukción. Persze én attól tartok, hogy az ilyesmi üzletileg is egy katasztrófa - új szerszámok, módszerek, stb. Remélhetôleg egy idô után megtanulják a gyártók a házi feladatokat és képesek lesznek egybôl jó modelleket konstruálni. Bár nem ártana _elôször_ kinézni az ablakon.

Fuggerth az M41-hez elôször egy olyan megoldást alkalmazott, amilyet manapság senki nem használ. Aztán átkonstruálta az egészet, hasonló lett, mint a legtöbb külföldi modell, csak éppen a lendkereket felejtette ki. Majd a következô menetben, úgy 2005 tájékán az is lesz ;-(((

Nagy gyárak is néha így csinálják, csak nem a technológia mögött kullogva, hanem a kegújabb megoldásokat alkalmazva. Athearn-nak az F7-es modellje már - ha jól tudom - 50 éves konstrukció (még az elôd, a Globe cég kezdte gyártani). Azóta olyan, mint a nagyapám fejszéje, a belseje teljesen más, mint az eredeti volt. Az eredetiben egy motor volt a hátsó forgóvázra szerelve. A 60-as években vezették be a középmotoros-kardántengelyes moduláris konstrukciót, ami mind a mai napig az összes Athearn modellben megtalálható. A 70-es években vezették be az 5 pólusú motort és a lendkereket. Azóta csak kis konstrukciós változtatások történtek, mint a szinteröntött lendkerekek lecserélése forgácsoltakra. És mindezt nagyon gazdaságosan tették. A modelljeik nem futnak csodásan, de rettenetesen megbízhatóan.

Előzmény: Törölt nick (6131)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6136
gyurmosz írta:

> csak nagyobb terhelésnél és nagyobb sebeségnél kipörög a kerék. Ez vajon a forgóváz lesúlyozásával orvosolható?

Szerintem nem kell a forgóvázzal vacakolni, hanem az egész modellnek kell nehezebbnek lennie. Azonban ne felejtsd el a fô szabályt! Egy modellmozdonynak csak olyan súlyosnak szabad lenni, hogyha nem engeded futni, akkor ki KELL pörögnie a kerekeknek, nem szabad a motornak megállnia. Az ugyanis, ha megáll, akkor rövid idôn belül leég.

Persze egy V46 jellegű gépben nem sok hely van a súly számára. Ezért van az amerikai modellek alváza mindenestül cinköntvénybôl.

Előzmény: gyurmosz (6126)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6135
csíkostáTTú írta:

> És ha nagyon pontosan szép, akkor nagyon pontosan, jól működjön is.

Te én nagyon igazat adok neked. Csak azért annyit jegyeznék meg, hogy egy kis méretű modellbe jól, halkan és simán működô hajtást rakni, az pont az, amit a tengerentúli barátaink úgy neveznek, hogy "pain in the a**.

Én pl. a 326-os hajtásávan nem vagyok megelégedve, de sajnos nem sikerült jobban. Igaz, nem is gyártanám és árulnám sorozatban...

Előzmény: Törölt nick (6117)
JSB Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6134
A HERR kocsikat nagyond becsüld meg, mert ritkák és nagyon szépek. Figyuzd meg az ablak és kerete kidolgozását. A cég kis maszek gyáracska volt. A PIKO meg a bazi nagy VEB-Volkseigene Betrieb-Népi Tulajdonú Üzem.
Mindketten Thüringiaiak, de Herr már sajna nincs. Mára Klasszikus!
HERR mozdonyt nem , de jelzőket gyártott.

Előzmény: Király E. (6129)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6133
Így aztán "tuning leírást", meg feljavító készletet sem lehet hozzá kreálni. Úgy használd, ahogy van...
"Tak tocsná", ahogy Lenin elvtárs anyanyelvén mondják.
Előzmény: gyurmosz (6132)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6132
Na igen, sőt, az egyes darabok között is lehetnek eltérések. Mindegyik külön lélek :-)))
Előzmény: Törölt nick (6131)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6131
Az jutott eszembe, hogy ezeket a kisipari módszerekkel készült, tulajdonképpen kisszériás modelleket egy bizonyos szempontból borzasztó nehéz modifikálni. Arra gondoltam, hogy a megoldások sokszor nehezen reprodukálhatók, nincs hely plusz dolgok beépítésére, sok az "ad hoc" megoldás, nem is lehet igazából biztos receptet adni, mert a modell nagyon évjárat függő. (A "kisiparit" nem gúnyolódásból írtam, és nem is lesajnálóan. A nagy gyárakhoz képest értettem, azokhoz képest a darabszám kicsi, és nem is lenne épeszű ember, aki beruházna ilyenre, nagy szériára.)
Előzmény: gyurmosz (6128)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6130
Erre tán JSB tudja a választ, ha itten van...
Előzmény: Király E. (6129)
Király E. Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6129
Szia!
A következőket vettem:Schicht CSD-s kék hálókocsi,Me -163 fedett teher fékházzal,Pwi-32 bordó poggyászkocsi,És két darab Bi-33-as személyvagon, minden új,dobozzal, szó szerint fantasztikus állapotban. Ezért is kérdezema HERR modellt, mert a két Bi-33 első ránézésre a PIKO modellje,de gyári kartondobozban van,rajta a vagon képével, és mig a PIKO vagonok fehér tamponnyomott feliratokat viselnek,eddig ezek sárgákat,és a kisebb feliratok a kasznira öntöttek,hajszálvékonyan, szépen sárgával kihúzva.Az alváz ugyanaz, mint a PIKo.Az egész csomagolás, kinézet, karton olyan 50-es 60-as évek.Ilyennel még soha nem találkoztam, nem tudom hova tenni.A mozdonyok sajnos már elfogytak.Hát ennyi,Üdv
Előzmény: Törölt nick (6125)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6128
Nos, én nem szedtem szét a sajátomat, egyszer akartam, de aztán úgy döntöttem, hogy mégsem :-))A Szili forgóváza asszem le van súlyozva (azt már szedtem szét :-))
Előzmény: Törölt nick (6127)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6127
Hogy idézzek: "A kérdés jó..."

Szóval ehhez nekem ismerni kéne a V46 szerkezeti megoldásait, meg szét kellene szednem, amit a tesztelt modell tulajdonosa nem hagyott. Hogy miért nem?...

Valószínüleg segít, de az is lehet, hogy a meglévő súlyok áthelyezése is segít. Persze a Szöcske belsejében ehhez hogy van hely...

Előzmény: gyurmosz (6126)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6126
Szerintem a V46 sem rossz, csak nagyobb terhelésnél és nagyobb sebeségnél kipörög a kerék. Ez vajon a forgóváz lesúlyozásával orvosolható?
Előzmény: Törölt nick (6124)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6125
Hali!
Örülök, hogy bevált a tipp. Mit vettél? (Ha nem vagyok indiszkrét...)
steve
Előzmény: Király E. (6123)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6124
A V46 hajtása 10 ezerért nem is olyan rossz. Az M31-nél klasszissal jobb.

Amúgy pedig:
Félreértés ne essék: A Deák Modellsport egy fontos, lényeges szereplő a hazai vasútmodellezésben. Nagyon nem szeretném, ha az sülne ki a dumámból, hogy ócsárolom. Csak hát a rosszról nem lehet ódákat zengeni. Tudom, hogy nehéz ügy egy modellt sorozatban gyártani, de meg lehet találni a jó megoldást egy problémára. Az igénytelenség meg különösen akkor zavaró, ha amúgy egy nagyszerű modell minőségét húzza le.

Előzmény: V46 021 (6120)
Király E. Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6123
Üdv mindenkinek!
Én még szombaton voltam a kiállitáson,a vitrineknél tényleg sok időt el lehet tölteni, de a terepasztalok a szokásosak, a fele elég igénytelen munka.Hihetetlen, hogy ilyen kevesen űzik ezt a hobbit.Szerintem pl. a két évvel ezelőtti, vagy a tavalyi kiállitás is ilyen volt.De nem akarom lehúzni,legalább ez van.
Steve!
Ma voltam Lőrincen, az emlitett boltban, vettem egy pár vagont, köszi.
Más, ismeri valaki a régi NDK-s ?:"HERR"céget?
SZiasztok
Előzmény: Törölt nick (6117)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6122
Nekem is jól megy, nincs vele semmi bajom, sőt, az egyik kedvenc modellem, csak pl. egy lendkerékkel még jobb lenne :-) Viszont khirály lassan tud menni!
Előzmény: Törölt nick (6121)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6121
Az a DEÁK Szili, amit én próbáltam, kifogástalanul ment. H0-ás volt. A TT-s az nem...
Előzmény: gyurmosz (6119)
V46 021 Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6120
Rézgaras írta:
>De, mint említettem, a legjobb lenne egy kasznit hajtás nélkül mondjuk egy tizesért megvenni.

Én probáltam egy Szöcskét így venni, de először merev elzárkózás, később pedig - 10 rongy.
Tehát 10 ezret ér ez a "remek" hajtás.
Üdv: BT.

Előzmény: rezgaras (6108)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6119
Persze, így van. Arról nem tudok mit mondani, h a TT-s hogy megy, nem láttam, csak külsőleg. A H0-ással nincs bajom. Persze, nem úgy megy, mint egy Roco gép, de én így is meg vagyok vele elégedve. Ez nem jelenti azt, hogy nem örülnék egy jobb hajtásnak.
Előzmény: Törölt nick (6117)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6118
http://www.extra.hu/vasutesmodell/tmp/kiallit.htm

Nehany kep, az M31-rol foleg.

Ilyenre tervezem a tobbi kepet is, mind az extrara kerul majd (ha fer...)

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6117
Hogy tisztába tegyük a dolgot:

Én igazából nem értek a "szegecs számláláshoz". (Ezzel nem azt akarom írni, hogy lényegtelennek tartom.) Ebben a témában hajlamos is vagyok megalkudni. Ami viszont bosszant, ha a mechanikus és elektronikus megoldások a gányolás szintjén vannak. Ne feledjük el: egy modell attól modell, hogy működik. És ha nagyon pontosan szép, akkor nagyon pontosan, jól működjön is. Akkor igazán szép, ha egy szépen megépített környezetben húz egy szép szerelvényt.
steve

Előzmény: gyurmosz (6116)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6116
A Deák TT-s Szilije annyira nem tetszik a nagy lámpák miatt. A H0-ást szeretem :-)
Előzmény: Törölt nick (6115)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6115
Én ki is próbáltam, rossz az...
A kinézete klassz, csak ne kelljen futtatni...
Előzmény: Törölt nick (6114)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6114
szemelykocsikrol lett egy, meg a magyar gepekrol is. A Deakek szilijet is megneztem, nem olyan rossz az!
Előzmény: Törölt nick (6113)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6113
Kivánok!
Abban igazad van, hogy elsőre pofás a modell (M31), de ennyi pénzért tessék tisztességesen megcsinálni! Láttad a veresegyházi asztalon működni?

Fecusnak és nekem is le kellet lépnünk olyan 11.30 körül, ezért nem tudtunk összefutni. A TT-s kocsikról csináltál képet a vitrinekben?
steve

Előzmény: Törölt nick (6112)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6112
Hello

Kint voltam en is, de keson ertem ki, 12 utan...
Hat, nagyon kellemetlen tapasztalatokat szereztem.
550Ft volt a jegy, fotoengedellyel egyutt. A kiallitott terepasztalok nagyon nem tetszettek. Egyedul a Veresegyhaz-asztalrol sikerult jo kepeket csinalni. Hatul volt meg egy szep asztal, jol eldugva, arrol is lett par kep.
Viszont a vitrinekben levo modellek nagyon tetszettek. Rezgaras kollega modelljei nagyon szepek, mindketto ki van rakva, kozottuk egy regi festesu fem M40-es. Igazan igenyes munkakat lathatunk itt, szokas szerint, ez a resz rendben van.
A teremorok unottan maszkalgattak, valogatott megjegyzeseiktol mind a kiallitokat mind pedig a vendegeket megkimelhettek volna ! ! ! Ez sajnos minosithetetlenne tette a kiallitas hangulatat ! ! ! Igazi jo magyar hangulatot teremtettek :-(
Mindenesetre eleg sok kepet keszitettem, sajnos egy darabig el fog tartani a feldolgozasuk, de felkerulnek.
Az M31-es ki volt rakva ket festesben is. Vegre megnezhettem, mirol is van szo :) Nem kell azert elve eltemetni! Szerintem nagyon pofas modell lett! A kerekek es a rudazatot tarto BAZI NAGY csavarok ugyan borzalmasan neznek ki, es egy-ket reszlet akad, amibe belekotnek, de nem teszem; a leirtak alapjan rosszabbra szamitottam.
Mindjart feldobok ideiglenesen 1-2 kepet rola.

A V&M keptarat atepitem, atkerul az extra-ra, hogy egy helyen legyen minden. Ehhez egy
kis idore van szukseg sajna, ezert fogok csuszni a kiallitas kepeivel is.

udv

Előzmény: Törölt nick (6111)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6111
Hát kérem szépen...
Ma délelőtt Fecussal körülnéztünk a PECSÁ-ban. crash kollégának van némi igaza, néhány asztalnak még sokat, de nagyon sokat kell fejlődni, hogy kiállítható legyen, és még is ki van téve. Egy teremőr meg olyasmit mondott egy reklamáló kiállítónak, hogy "... a mozdonyait". Eléggé sötét volt azokban a percelben, pedig fel volt kapcsolva a villany. Az történt, hogy a tegnapi szünnap alatt, amikor is a kiállítás zárva volt, elloptak három mozdonyt és egy darus szerelvényt a digitális N asztalról. Akkor zárva van a kiállító terem, nem?

Ami nagyon szép, és tényleg érdemes kimenni és megnézni: etwg kolléga két H0 mozdonya. Valódi remekművek. TT rajongóknak meg Enyedi László modellezőtársunk MÁV személy- és postavagonjai. Igen szépen sikerült darabok. Érdemes lenne sorozatban gyártani őket, a Bz vagon különösen szép.
csíkos

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6110
Hali!
Igazából nem figyeltem meg, hogy nyitva van-e a furat, de nincs kizárva. A véleményemet meg fenntartom, nem igazán sikerült darab. Azon már tovább kéne lépni, hogy senki nem gyárt MÁV modellt, így ide ez is jó. (Ha valaki még egyszer szidja a Fuggerth-et, odamegyek és megharapom. -))) )
steve
Előzmény: rezgaras (6108)
etwg Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6109
Szia rézgaras

a a négyszögletes lyuk valamikor a Fleischmann ötlete volt, késöbb sokan használták ezt a technikát, akik nagy automatikus préseken készitették a model eme részeit. Azok rendszerint egy kis késsel dolgoznak, és azokkal préselik ki a lemezekböl a nyilásokat (egy késsel a méretektöl függetlenül). Az ilyen prés csak szögletes lyukakat tud késziteni.

Késöbb hasonlo dolgok megjelentek a müanyag öntvényeken is - valoszinüleg az egyszerübb programozás végett. Gyakorlatilag azonban ezek a csapányok éppenugy müködnek mint a furt csapágyok, talán még egy kicsivel kisebb surlodással is járnak.

A keréklevétel sem ujdonság igen sok nagynevü cég bosszantja ezzel az eljárással a modellezö amatöröket, akiknek aztán fö a fejük, hogyan cseréljenek kereket, áttételt meg egyebet egy ilyen modellen.

Előzmény: rezgaras (6108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!