Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5773
Kivánok!

A Gützold konstrukciónak van még egy hibája, ami lehet, hogy csak engem zavar:
A forgóváz "rögzítése" az alvázhoz. Ez a "fordított U alakú" műanyag bizb@sz egy agyrém!!! Ráadásul a H0ás BR 120-on is ez van. Ez a micsoda idővel elöregszik, és nemes egyszerűséggel eltörik, ha tisztítani, vagy javítani akarod a forgóvázat (pl. tapadógyűrű csere esetén, ha a fogaskerekeket is tisztítani, és újra kenni is akarod).
Persze ez a véleményem csak a régi DDR technikre vonatkozik. A mai Gützold egy más világ. A TT-s BR65 egy álom...!!!

steve

Előzmény: etwg (5753)
John Howard Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5772
Igen, ez is ROCO-dekóderesnek néz ki. Az a "jellemző" 2x5-ös csati van rajta, tehát nyilván az eredeti megy hozzá. Sajnos, csak a csatlakozó panelt láttam eddig (ebből párszáz darab készül, egyelőre; a pontos darabszámot persze tudom, dehát...), a konkrét vezérlés még(?) nem került hozzám. :-(

Annyit tudok még, hogy új motor kerül bele, valószínűleg ez is "átvett" lesz...

Ami még megfogott: a penelon rajta lesz a "sín-felsővezeték" átkapcsoló, tehát Szili is kinéz a dologból. (Bár itt már nem is értem: a kapcsolónak közbülső, fixált állása is van, amikor a sínt és a vezetéket is összezárja egymással, és a mozdonyáramkörrel. Erre mi szükség lehet?)

Az eredményre én is kíváncsi lennék, de tartok tőle, hogy ezt majd csak Rajtatok keresztül tudom meg, mert mi csak a szereletlen áramköröket gyártjuk majd... :-(

Előzmény: 101 (5766)
khotjoe Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5771
M62 187
Valoban szép munka, alig várom a többi kép elkészültét.
Előzmény: M62 187 (5758)
Krisztian74 Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5770
M62 187!
Ezek a házak tényleg fantasztikusak. Megérte ennyit foglalkozni velük. (Én is készítettem egyet kartonpapírból, most Lovasberény vasútállomásaként diszeleg a terepasztalon.) Mégegyszer gratulálok eme remek teljesítményhez.
Előzmény: M62 187 (5758)
BoGar Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5769
Csak csatlakozni tudok az elöttem szólókhoz. Gyönyörűek ezek a házak!

Üdv: BoGár

etwg Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5768
Csak gratulálni tudok a házaidhoz. Sajnos csak most sikerült megnéznem.

További jo munkat.

Előzmény: M62 187 (5758)
rezgaras Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5767
M62 187 írta:

> Már elég régóta foglalkozom makett házakkal, több-kevesebb sikerrel

Nagyon szép modellek. Nekem a házépítés amúgyis a szívügyem, mert az a véleményem, hogy ezen a téren a modellezôk több tevékenységre bírhatók, mintha egy mozdonymodellt kellene építeniük. Azonban szvsz. üzleti célból inkább egyszerűbb modellekkel kellene kezdeni, elsôsorban állomásokkal, mert úgy érzem, arra nagyobb lenne a kereslet. A magyar szabványtipusok pedig szerintem jó alanyok a modulrendszerű modellekhez.

Csak egy pár kérdés, ha nem szakmai titok:

- mibôl vannak a házak? Műanyag, kartin vagy gipsz?
- a stukkó-csíkok hogy készültek?

Egyébként sok sikert kívánok!

Előzmény: M62 187 (5758)
101 Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5766
John Howard

Kérésre már alakítottunk át M41-t digitálisra, ROCO dekóderrel. Alacsony sebességen elég érdekes hangokat hallat, de kis sebességgel is stabil a járása. Az eredményről szívesen olvasnék.

Üdv 101

Előzmény: John Howard (5760)
etwg Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5765
Szia TableTop,

én nem a meghajtásra gondoltam, amikor a Nohabot emlitettem, hanem a sulypontelosztásra. A 118, a V200 stb igen alacsony sulyponttal rendelkezett (a nagy suly a központi elosztó tengely alatt, a forgozsámolyok fémrészei stb. Ezek mind jelentösen hozzájárultak a jo működéshez. A Gützold ugyanabban az idöben a sulyokat a mozdonyház tetejéhez rögzitette, és semilyen fémet nem használt az alvázakban, illetve a mozdony also részeiben (hacsak nem tekintjük annak az E499 eredeti kivitelét, amikor a belsö váz két darab aluminium vagy valamilyen hasonlo lemezböl lett meghajtva. Az E11 már a kezdettöl müanyag belsö vázzal készült.)
Volt egy idö, amikor egy nyugatberlini srác fémböl öntött alvázmaszkokat szállitott az E11-eshez, ami egy kicsit javitotta a sulyelosztást (ö a Beckmannak dolgozott különben).

Üdv

Előzmény: TableTop (5764)
TableTop Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5764
Üdv ETWG!

Sajnos tudom, hogy igazad van! Ezekből a mozdonyokból van 11db-om és mind kirepül a kanyarokban még 10V környékén is. Én nem a súlyeloszlására gondoltam mint jó konstrukció (meg az áttételre sem), hanem a forgóvázra átadott hajtás megoldására, ami azért úttörő lehetett a maga idejében, ha a Tillig ma konstruált mozdonyaiban BR218 (jó ez Matra, de már az is Tillig), BR118, BR 119, BR243, BR101 és ICE is ez a megoldás található.
Másrészt azt hittem, hogy nagy mozdonyparkomnak köszönhetően kellően tájékozott vagyok, de ezt a Nohab dolgot nem tudtam. Nekem több "alomból" származó nohabjaim vannak, de mind, pont az általad említett BR118, V200(BR221) és, hogy bővítsük a sort a valószínűleg ezért nem mérethelyes -mint Roco- BR130 konstrukción alapszanak. Megnéztem mind a BTTB, mind a Tillig Ersatzteilkatalógusát, de azok szerint sem tévedek (ezek ugyan olyan konstrukciók). Kérlek, ha időd engedi avas be ebbe a kérdésbe.

Köszi: RolandTT

Előzmény: etwg (5753)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.30 0 0 5763
A RAL szinkodok fent vannak a V&M lapon! Vége az uborkaszezonnak, beindul a meló!
gyurmosz Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5762
Látott már valaki közelről Domokos-féle Gigantot? Ha igen, mi a vélemény róla? Ha úgy döntenék, hogy nekem szükségem van egy ilyenre, hol tudnám beszerezni? És milyen áron?
sansan Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5761
Ezek a házak nagyon szépek!
Ma jártam a Mila játék és modell nagykereskedésben.(Bp.Asztalos S. utca,Keletitől nem messze)
Láttam güdzold br 110-et 13 700-ért.A junior felirat most mire utalhat rajta?
John Howard Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5760
Sziasztok!

Rég jártam erre, így nem tudom, volt-e szó róla, hogy a Fuggert-féle Csörgő hamarosan átmegy digitálisba... Most terveződnek az áramkörei...

V46 021 Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5759
Sziasztok!
Eddig csak olvastam a topicot, de ezek a házak...
Luc72 hátasa teljesen jogos, és csatlakozom hozzá. "Modellvasutas" szivem főleg az első dobogtatta meg.
Üdv: BT.
Előzmény: M62 187 (5758)
M62 187 Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5758
Látom, kiszivárgott... :-)
Már elég régóta foglalkozom makett házakkal, több-kevesebb sikerrel. Most végre ráérek régebbi megrendelések teljesítésére is. Sajnos csak kevés házról van itthon digitális fotóm. de egy-két héten belül lesz majd több is.
(Addig itt van ez a három. A hátast illetően luc72 kicsit túloz, én nem vagyok túlságosan elégedett. A részletesség és az alaposság a pénztárca függvénye, mert nagyon babra munkáról van szó, ami rengeteg időt igényel...)



101 Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5757
Sajnos én is ilyen híreket hallok, hogy a TT itthon nagyon drága. Elég sok TT-s vevőm van, de mind a használtat keresi. ROCO TT-ből bespájzoltam türhető áron /magamnak is mert elég nagy készletem van odahaza/ de ezt sem viszik.
A hírem viszont az, hogy német területen sokkal olcsóbban adja a kereskedőknek, hogy el tudja adni.
Egyébként még nem írtam, de használtjaink is vannak minden méretben. Megpróbálunk valami listát felrakni árakkal. Adunk - veszünk - cserélünk és közben egy kicsit vasutazunk is.
Egyébként meg nem vagyunk sértődős természetüek.
Üdv mindenkinek
101
Előzmény: Törölt nick (5756)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5756
Egyébként az ár kérdést ne feszegessük, mert az egyetlen kereskedő, aki képviselteti magát a topicban (ezer köszönet érte!) kivonul :)
Előzmény: etwg (5755)
etwg Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5755
Szia taltoska,

táltosodjál meg egy kicsit, és olvasd végig a forumot, minden kérdésedre lesz pontos válasz (mármint, hogy az állambácsi rajtunk, rajtatok akar mindenáron keresni)

Üdv

Előzmény: taltoska (5754)
taltoska Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5754
Hallo TT-sek!

Mier olyan draga otthon a Tillig cucc? Itt nemetbe´ kb. 20%-kal olcsobb, tapasztalatom szerint.

etwg Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5753
Szia TableTop

Igazad van az E499-es is Gützold konstrukció, ennek ellenére két hibája van.

1.
Nagyon durva fogaskerekeket használtak (modul 0,5 ellentétben a Zeuke 0,4 moduljával). Ez jelentösen rontotta az áttétel minöségét.

2.
Rossz helyre került a mozdony súlypontja, igy az igen rossz mozgási jellemzökkel húz (a kanyarban szinte kibillen, kicsi a vonóerö -ez mind a sulypont eredménye).
Késöbb a Zeuke is átvette ezt a szemléletet (pontosan a NOHABnál elöször).

Szvsz a régi 118-as meg a V200 volt a valamikori TT legjobb konstrukciója, mégha hangos is volt meg miegymás, de jó helyen volt a súlypont, jó lett az áttétel is meg remek a vonóerö és stabilitás. Ezeket a mutatókat, csak most kezdi a Tillig ismét elérni (igaz sokkal jobb anyagok meg 30-40 év gyakorlat birtokában).

Előzmény: TableTop (5750)
luc72 Creative Commons License 2001.08.29 0 0 5752
Sziasztok

Sokunkban felmerült az ötlet, hogy magyar vonatkozású terepasztalt építsünk, így bennem is. Viszont első gondom az, menyi magyar mozdony, vagon készül? Na ugye ez már rendeződni látszik(inkább HO mint TT). Viszont itt vannak az épületek. Meg ismerkedtem a Pályaőr főszerkesztőjével és a Füsti projektem kapcsán meg mutatta házikó gyűjteményét, mivel vállalja a füsti épületeinek elkészítését. Hát én majdnem hátast dobtam olyan házakat csinált papirbol, TT ben, N ben és H0 ban, voltak magyar állomások is, és csinál mindenkinek rendelésre bármit. De a TT magyar fűtőház az csúcs volt, nyíltak az ajtók, amik deszkázata külön lécekből volt megcsinálva, és a tető is kis papír cserepekből ált, ja és az áruk nem vészes. Úgyhogy Magyar terkok rajta.

Előzmény: Király E. (5746)
TableTop Creative Commons License 2001.08.28 0 0 5751
Steve!
Neked személyesen akartam mondani, de nem árt, ha tudja a nagyérdemű is, hogy SAJNOS a BR120-nál nekem volt igazam, nincs digital előkészítése!!
Láttam én is, hogy a katalógusban ír valamit a Digitalról, de a jelölés is egyértelműen nem szerepelt a mozdony mellet, hogy digital.
Megvettem a Tillig 2 digital brosúráját, és a régi mozdonyok átépítési lehetősége között a BR 120-is szerepel. Ráadásul a vicces, hogy ezt a legbonyolultabb össze vissza kell fúrni az alvázat középen és abba a kis kockába kell betenni a dekódert, ami láccani is fog mindig, ha felfordítod a mozdonyt.
Előzmény: Törölt nick (5749)
TableTop Creative Commons License 2001.08.28 0 0 5750
Pedig bizony az egy nagyon kitalált konstrukció.
Nem hivatalos az infó, de én úgy találom, hogy az is Gützold konstrukció!!! mint az E11/E42 (BR211/242) melyekre alulról rá is van írva, hogy Gützold!
Az alváz, a meghajtás, egy az egyben ugyan az. És ráadásul ők már akkor kitalálták azt, hogy a mozdony testben -felül- legyen a kardán, és ne alul, ami a kanyarokban esetleg nem kívánatos hangokat ad ki -az egyéb problémákról nem is beszélve-!
Előzmény: Törölt nick (5749)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.28 0 0 5749
A Börzén időnként van szép régi Zeuke-féle M61.
Meg tudod mit nem vittek el a szünet előtti utolsó börzékről: egy eredeti Zeuke dobozos, kifogástalan állapotú, zöld-sárga E499-et!!!
(Hogy JSB ne kapjon kiütéseket, amiért csak a NOHAB-ról firkálunk, ezért említek meg más gépeket is.-))).)
Előzmény: TableTop (5748)
TableTop Creative Commons License 2001.08.28 0 0 5748
Üdv Steve!

Azért attól nem kell félni, hogy szinte mindenki én vagyok!:))))
(A Nohabot, meg még mindig irigylem!!!)

Előzmény: Törölt nick (5747)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.28 0 0 5747
Te kis hamis! Kettő van belőled?! -)))
Előzmény: TableTop (5739)
Király E. Creative Commons License 2001.08.28 0 0 5746
Table Top,CsikoshaTTú köszi a válaszokat,örülök hogy teljesen véletlenül egy ilyen jó gépet sikerült venni,a börzén találkozunk.Sziasztok.
Előzmény: TableTop (5738)
EKD 242 Creative Commons License 2001.08.28 0 0 5745
Uhhh... bocsika, rossz helyre ment... Nem ide akartam irni :-(
Előzmény: EKD 242 (5744)
EKD 242 Creative Commons License 2001.08.28 0 0 5744
Sziasztok!

Ma megneztem a Feher uton a 13as villamos sineit. A Gyakorlo utcanal megforditottak a valtot, es egy jo darabon, majdnem a Finommechanikaig fel is ujitottak. Ott, ahol a regi szakaszra csatlakozik, van a sinszalak mellett negy szurke doboz. Mik ezek?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!