Keresés

Részletes keresés

budai10 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 237761

Kínai fűkaszánál 9700RPM-et mértem max fordulatszámra, ezt mennyire vegyem vissza? 9000RPM-re állítottam.

Előzmény: A nyulon tul (237760)
A nyulon tul Creative Commons License 2024.04.19 0 0 237760

Koszonom, ezen a vonalon haladok akkor tovabb.

Előzmény: citera (237759)
citera Creative Commons License 2024.04.19 0 0 237759

Ez egy piaci fékolaj leszívó, 13000-ért vettem, de talán még olcsóbban is lehet találni nagyobb zsibi piacokon. A lényeg, hogy ez tud nyomást és vákuumot is csinálni. Ezt valahogy bele kell vezetni a forgattyús házba úgy, hogy a szívót és a kipufogót lezárod. Ezt úgy szoktam, hogy egy gumilapot beteszek a kipufogó alá, a szívótorokba pedig egy sima dugót. Ezek valamelyikén el lehet helyezni egy csőcsonkot, amire ráállsz a kézi pumpa csövével. Ha van külön impulzuscső, akkor arra is rá lehet dugni (máskülönben ezt is le kell dugózni, lehetőleg a csővel együtt, akkor azt is teszteled) De én nem így oldottam meg. Kibeleztem egy rossz gyertyát, annak a belsejébe dugtam bele a pumpa csövét, ekkor arra kell figyelni, hogy a felömlő nyitva legyen. A gyertya fém tömítését ki kell cserélni egy O-gyűrűre, ezután kézzel behajtod, és kézzel meghúzod.

 

A nyomást 0.8bárra kell felnyomni, a vákuumot pedug -0.3bárra. Ezek az adatok nekem a Stihl 028 gyári szerelési útmutatóban voltak, meg kell nézni, hogy a te géped gyártója mit ír elő?

 

Mikor a kívánt nyomást elérted, nézni kell az óra mutatóját, mozog-e? Ha mozog, esik a nyomás ereszt a forgattyús ház. A vákuum teszt a szimmering miatt kell, ha a nyomásnak ellenáll, de a vákuumot beereszti, akkor biztos, hogy szimmering baj van. Ha a nyomást is elereszti, akkor bárhol ereszthet. 

Előzmény: A nyulon tul (237757)
citera Creative Commons License 2024.04.19 0 0 237758

Éppen az a kérdés, hogy miért van ott? mit okoz? mire jó az ilyen henger és ,mire nem?

semmilyen más kínai fűkasza hengeren nem láttam még ilyet, ez meg ugye talajfúró hengere. Rövidebb ideig tartó nagyobb nyomatékigényű igénybevétel a fűkaszához képest. csak azt nem tudom, hogy ennek miért felel meg jobban ez a henger a bemarással?

Az én tippjeim a következőek:
ha a nyomás egy részét kicsit hamarabb kiengedi, gyorsabb lesz a felömlés, vagy kisebb lesz a berántót terhelő nyomaték.

észrevettem, hogy a míg a jobb kínai fűkaszákon mostanság áttértek egy alacsonyabb teljesítményű de takarékosabb hengerkialakításra ( euro 5:dupla felömlő. majdnem merőleges felömlőfenék, csökkentett szívó és kipufogó portok) addig a kínai talajfúrókon megmaradtak az eredeti kialakításnál, tehát egy csatornás felömlő, meredekebb felömlőfenék, és nagyobb portok, lényegében a piaci henger, ami ugye nem euro5, csak valamivel jobb minőséggel.  erre ezzel a bemarással rátettek mégegy lapáttal?  miért? hogyan működik ez a bemarás, mit csinál?

Előzmény: triplaharom (237756)
A nyulon tul Creative Commons License 2024.04.18 0 0 237757

Valakinek a husqvarna 45 problemamhoz van konstruktiv javaslata, tippje?

A reszletek a hivatkozott hozzaszolasomban vannak.

Roviden: A blokk kornyeken a gyujtason (ismeretlen allapotu, de valami szikra hidegen es melegen is van) kivul nekem (laikus) minden hibatlannak tunik vagy ujra csereltem. Az alapjarat (nekem) tetszik. Egy emeltebb alapjarat viszont mar egyertelmuen rangat, nagy gaznal mely, morgos hangja lesz de jobban nem igazan porog, illetve fel-felporog mintha turaztatnam.

A masik karbi utangyartott klonja az eredetinek, H2.9/L1.5 tajeki gyari beallitassal vettem ki a dobozbol. A H barmilyen allasara lenyegeben a fentit muveli, L 0.5-0.75 korul optimalis. Hajszalra ugyanazt hozza mint az eredeti.

Mielott veszek hozza szikra/trafo tesztert, masik gyujtast, ... (mar-mar felepitek alkatreszenkent egy uj gepet) vagy szegyenszemre elviszem a pet projektem egy kisgepeshez, szivesen fogadok tippeket. Olyat is hogy van-e egzakt modja pl a fals levego lenyomozasanak. Lehet-e hogy hiaba uj a szimering de felrakaskor valami felrecsuszott. Barmi. Nem remenytelen a dolog, oviban sokat gyurmaztam, csak epp a 2T-vel nincs eleg tapasztalatom.

 

 

Előzmény: A nyulon tul (237671)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.18 0 0 237756

Nem véletlenül lehet az ott.

Előzmény: citera (237755)
citera Creative Commons License 2024.04.18 0 0 237755

Előzmény: citera (237754)
citera Creative Commons License 2024.04.18 0 0 237754

Ez egy Güde talajfúró hengere, a kipufogó port. Lényegében egy kínai fűkasza motor. Az a félkör keresztmetszetű bemarás a port fölött a hengerfalban mire jó? 

Nem tudok rájönni. A terjeszkedés 2/3 részénél kiengedi a füstgáz egy részét, pedig akkor még végezhetne munkát. 

 

A főtengelyről letört a berántó csészét tartó menetes csonk, így vettem meg olcsón, így a henger jó állapotban lekerült a gépről, csakhát ott az a fránya bemarás. Vajon egy fűkaszára, vagy egy rotakapa adapteres fűkaszára érdemes ezt rátenni? 

 

blaserk95 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 237753

Mivel lehet a fűrészt szépen megtisztítani? Főleg a burkolatokra gondolok. 

blaserk95 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 237752

Én voltam csak némi zavar lépett fel az erőben.

Előzmény: Törölt nick (237751)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.17 0 0 237751

Tisztul a kép. Lefényképeztettem vele, cserélhető betétes a csillagkerék. Alighanem átszerelték.

 

 

 

 

blaserk95 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 237750

Illetve ha átszerelték, azzal nem is lenne baj. Baj akkor van, ha az eladó csak úgy gondolomformán tette hozzá a lapot, láncot, a gép viszont 3/8-1,3 pico. Szomszéd meg összerakja, aztán hajrá kipróbálja. Annyira nem ért hozzá, hogy összerakásnál észrevegye, gebasz van. 

Előzmény: blaserk95 (237749)
blaserk95 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 237749

Hát ez az, erről beszélek.

Előzmény: PacMan123_reloaded (237747)
Lajoshh Creative Commons License 2024.04.17 0 0 237748

Mindkét félével árulták. 

Legalábbis a 251-est biztos.

Előzmény: blaserk95 (237744)
PacMan123_reloaded Creative Commons License 2024.04.17 0 0 237747

Gyárilag:

 

https://www.stihl.com/STIHL-power-tools-A-great-range/Chainsaws/Petrol-chainsaws-for-property-maintenance/2671-110/MS-250.aspx

 

Saw chain pitch: 3/8" PSTIHL

Oilomatic saw chain type: Picco Micro 3 (PM3)

 

De ha kéz alól veszed ... mi van ha átszerelték ...?

 

Előzmény: blaserk95 (237744)
blaserk95 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 237746

Szomszédom vett egy 250-est a lófogàsról. A dobozban, külön volt a lap és a lánc és 325-1,6. Nem mertem neki feltenni rá, mert alighanem neppertől vette, az meg ki tudja milyen lapot, láncot tett a dobozba. Hátha nem rávaló. Én így ránézésre meg nem mondom, hogy rávaló-e.

Előzmény: Gyümölcsfás (237745)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2024.04.16 0 0 237745

Nekem 025-ös volt.

Az 3/8-ad, 1,3 pico volt.

Előzmény: blaserk95 (237744)
blaserk95 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 237744

Ki tudna segíteni? A Stihl ms 250-et milyen vágószerkezettel szerelik? 3/8-1,3 pico, vagy 325-1,6?

triplaharom Creative Commons License 2024.04.13 0 1 237743

Veszeködjetök máshol.

Előzmény: bananaramma (237742)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.11 0 0 237738

Itt a pont. Harmadannyiba került az 50l-es hordóval, mint apránként megvéve.

Előzmény: Törölt nick (237737)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.11 0 0 237736

Eddig semmi gond nem volt, finoman olajködös a kipufogóvég, de nincs kátrányos trutyi, belül is tiszta a henger, főtengelyen sincs elszíneződés. Pár napig erősen termelő jellegű darabolás, aztán lehet hogy fél évig be se indítom. 

Előzmény: ''csiga (237735)
''csiga Creative Commons License 2024.04.11 0 0 237735

Nem nyúltál mellé,  a HP ultra egy tényleg kiváló, valóban 100% full szintetikus, észerbázisú olaj.

 

Rá, ugyanúgy igaz, hogy ha ez olaj miatt kenési elégtelenséged, problémád lesz, a javítást fizetem.

 

 

Az árát tartom soknak, nem a minőségét kevésnek.

 

 

 

 

Előzmény: _nyunyuka (237729)
bubó458787 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 237734

Miért nem 100 litert vettél?

Előzmény: _nyunyuka (237690)
Uaz08 Creative Commons License 2024.04.10 0 1 237733

Azért nem ennyire egyszerű ez a dolog,kell hozzá autotune-os karbi meg hozzá hangolt gyújtás.

Előzmény: HWK12 (237732)
HWK12 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 237732

Aha...köszönöm.

Mondjuk ezt a filléres vackot belerakhatnák akkor mindegyik gépükbe...

 

 

Előzmény: Uaz08 (237731)
Uaz08 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 237731

Főtengelysonkára tettek egy takarólapot,ezzel csökkentve a forgattyúsházban a holtteret,így gyorsult az áramlás.Valami ilyesmi a lényege.

 

 https://kimukft.hu/termek/husqvarna-560xp-562xp-fotengely-fedel/

Előzmény: HWK12 (237730)
HWK12 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 237730

Valaki tudja e esetleg,hogy konkrétan mit jelent a Husqvarnáknál a REV BOOST.  Oké azt értem,hogy azonnali ,hirtelen felpörgés...de mi történik ilyenkor???  Kap egy benzin fröccssöt???  

_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.09 0 0 237729

Rendesen belemásztál a dolgokba!

 

Ennyire nem mélyedtem bele. Valóban bizalmi és tapasztalati úton vettem az olajat. Ha a profiknak, fakitermelőknek a napi többórás nyélgázas üzemre jó a HP Ultra, akkor nekem, alkalmi koca-favágónak is.

 

Lánckenésre meg jól tapadó hajtóműolaj, 50l-es hordóval véve. Abból legalább nem lesz fél év múlva ragacsos gyantaszerű trutyi, mint a különféle "biodegradable" vackokból. 

Előzmény: ''csiga (237727)
''csiga Creative Commons License 2024.04.09 0 1 237728

Lemaradt kép:

 

 

 

 

 

Látszik, hogy az A3/B4 minősítés a  High HTHS és a Full SAPS együttese, magyarul az egyik legerősebb  kopásvédelem

Előzmény: ''csiga (237727)
''csiga Creative Commons License 2024.04.09 0 1 237727

 

Olajokhoz pici kitérő.

 

Kicsit bogarásztam, igyekszem megmutatni nektek, hogy mit is akartam mondani az approval ( bevizsgálva, tényleg tudja) és recommendations-al  ( hidd el nekem, hogy tudja)

 

 

 

A Mannol Elite 5W40 elég marketingszagúan közli,  a vásárlót megtévesztve, hogy a gyártóművi előírások az  mind approval, de nem, csak a Mercedes Benz 229.5-re volt. Volt, mert már nincs!  Azért vettem, (  WV Golf 1.6 TD, Suzuki Swift 1.0 / 1999/ )  mert az az öreg autókba bőségesen elég.

A Mannol Litván cég, Klaipédiában saját finomítójuk van.  2017-től vásároltam, elfogadható ár/teljesítménye miatt,  mára picit megdrágult,  de még így is a szinte legolcsóbb.

 

 

https://zsu.hu/uploads/dokumentumok/MANNOL%20TDS/7903.pdf

 

Amikor utánanéztem, a Mercedes Benz oldalán még ott volt az elfogadottak között ( bevizsgáltatta, de az csak tán 3 évre szól)  Most már nincs rajta:

 

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&language_id=1&blatt=229.51&content_action=show&mark=mannol&suchbegriff=mannol

 

 

 

Érdekes, mert a német oldalon még rajta van a minősítés

 

https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/5735860_-elite-5w40-mannol.html

 

 

Érdemes az idealo.de  oldalon utánanézni az olajnak, ott azért kevésbé hazudnak….

 

A választásom  a magas TBN,  ( savasodással szembeni ellenállás, idősebb motoroknál ez kifejezetten jó) 

Az A3/B4 besorolás miatti a magasabb HTHS érték, ( nagyobb kopásvédelem)  az elfogadható,  169-es viszk. index szám, valamint a hidegen érezhetően könnyebben induló motor ( -30 C fokon relatíve alacsony viszkozitás) és a kipufogáz utókezelőkkel való nem kompatibilitás. Ezért lehet  magasabb a ZDDP ( cink-dialkilditiofoszfát) értéke. A ZDDP ( cink-foszfor)  egy kitűnő mechanikai kopás csökkentésére alkalmas adalék, használják az 1940-es évek óta. A környezetvédelem és a katalizátorok egyre inkább kiűzik az olajból… Az A3/B4 besorolásból következik a High SAPS ( magas cink és foszfor érték)  

 

 

Másrészt, aki esetleg nem ismeri, egy jóféle összehasonlító kalkulátor:

 

https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

 

 

 

AZ ACEA nemzetközi szabványtól az autógyártók gyártóművi előírásáig minden benne van.

 

Pókhálószerűen láthatod, hogy az adott előírás  mit helyez előtérbe. Minél inkább kihúzza a széléig, annál inkább fontosabb.

Ha google chrome böngészőt  használsz, jobb egér gombbal működik a fordítás. A lap jobb felső sarkában van egy  Glossary ( szójegyzék) felirat, ha rákattintassz, angolul láthatóvá válnak az adott pontok, belekattintva kiírja bővebben, mi mit jelent, amit le tudsz fordíttatni magyarra.

 

soot thickening- koromvastagodás

aftertreatment compaitibily- kipufogóz utókezelőhöz kompatibiltás

Fuel economy-üzemanyag takarékosság, gazdaságosság

oxidative thickening- oxidációs  stabilitás

deposits- lerakódások ( elleni védelem)

sludge-iszaplerakódás ( elleni védelem)

Wear-kopásvédelem

 

Jó bogarászást hozzá!

 

Ami nekem „új” az az LSPI,  (Low-Speed, Pre-Ignition) a kopogásos égés elleni védelem.

Az LSPI a nagy nyomatékú, de kicsi lökettérfogatú ( turbós) motoroknál előforduló jelenség, amikor alacsony fordulaton nagy terhelést kap ( nagy gázt nyomsz) és nem a szikra gyújta be a benzin-levegő keveréket, hanem kopogásos égés jön létre.  Hogy ez ellen hogyan véd az olaj, nem tudom.

 

 

 

 

 

A PDTD motorokba ( eddig) a Fuchs Titan 5w40-et használtam, kifutóban, utódja a flex.

 

https://www.generaloils.net/PI_TITAN-GT1-5W-40_e.pdf

 

 

Ha megnézed a MB oldalán már csak az utódja van fenn. A régi is fenn volt, de mivel kifutóban…

Magyarországon egyre jobban ismert, ezért egyre drágább,  ráadásul már csak kevés helyen kapni.

(Utódja az Aral High tronic 5w40 lesz.)

https://lavina.hu/images/dokumentumok/adatlapok/aralhightronic5w40lavinahu.pdf

 

A doboz alján gyönyörűen, egyértelműen írja, mi az approval és mi a recommend. Korrekt.

 

 

 

 

 

Ugyanez igaz az 5w30-as Fuchs titan pro c3 olajra,  egyértelműen látható, hogy melyik gyártóművi előrást ténylegesen telesíti ( approval) és melyik az ígéret. Ez egy  Passat 2.0 CR motorba megy, valószínűleg váltok majd a Shell Helix ultra 0W30-ra, az a 204-es viszkozitási  index igen impozáns! és az ára sem kiugróan magas.

https://orbico-kenoanyagok.hu/files/7f/9e/7f9e1bb6f81bc50528b67bb8a790ca46.pdf

 

 

 

 

Nézzük a 2T olajokat. Nekem csak Elf moto2 tech, Motul 710 és Motul 800 FL van.

 

 

 

 

 

No, itt nincs approval, vagy recommend….

Az idealo.de oldalon ellenőrizve:

 

Elf moto 2tech

https://www.motointegrator.de/artikel/1071610-motoroel-2t-elf-moto-2-tech-1l?utm_source=Idealo&utm_medium=cpc&utm_campaign=Idealo%20vergleich

 

Motul 710

https://www.motointegrator.de/artikel/1883977-motoroel-2t-motul-710-4l

 

Motul 800

https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/5745931_-800-2t-off-road-motul.html#datasheet

 

Érdekes, de a Motul 800 nincs bevizsgáltatva JASO FD szabványra. Mondjuk ez kifejezetten versenyolaj.

 

Nézzük,  valóban így van-e?

 

JASO szabványt tudja:

https://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/2T_EV_LIST.pdf

 

Érdekességként említeném meg, hogy a 7-ik oldalon ott van a  Husqvarna Low Smoke ( LS+), ami ( igazoltan)  tudja  JASO FD-t, alatta ott van  az XP is.

A  12-ik oldalon ott a  Motul 710, ami tudja a  JASO FD-t és a 17-ik oldalon az  Elf moto2 tech a JASO  FD minősítéssel.

Motul 800 tényleg nincs.

 

 

Az olajválasztás némi utánanézést igényel, érdemes alap műszaki ismeretekkel rendelkezni, hogy ne nyúlj mellé, vagy számodra a legmegfelelőbbet válaszd. Tapasztalatom szerint  alapvetően csak  bizalmi kérdés szokott lenni az emberéknél. ( csak a Stihl, csak a Husqvarna, csak a Castrol, stb…)

Ha tudom, hogy mi mit jelent, mi is az a műszaki tartalom, könnyebben választhatok, nehezebben beszélnek rá hülyeségre.

 

Nagyobb, ismert cégekben jobban bízom, számomra hitelesebbek, a portékájuk minősége állandó, garantált, ráadásul a műszaki paramétereket ismertté is teszik.

 

 

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!