Keresés

Részletes keresés

kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.13 0 4 15558

Köszi.

 

Igazából ez is modulokból áll még ha nem is a megszokott formában. 

A kis modellszobámba máshogy nem is férne el asztal, így a kényszer is szüli ezeket az L alakú

szegmensasztalokat amiket mostanában csinálok. Ez azért is olyan keskeny, mert 

a másik szintén L alakú asztal alá a lábai közé lett kitalálva. (egyenlőre az szétszedve a sarokban áll)

Igen a vágányzatot nem vittem túlzásba, tulajdonképpen egy sima kutyacsont alakú pálya

L alakban meghajlítva. A két végén lévő visszafordítoknál csak néhány helyen bukkan ki

a vasút, hogy ne legyen annyira illúzióromboló.

 Rakok fel még néhány fotót:

 

Ez egy régebbi videó, mindig változik egy kicsit.

https://www.youtube.com/watch?v=snU9lr0cqDo

 

Előzmény: Mk45-2010 (15557)
Mk45-2010 Creative Commons License 2017.10.13 0 2 15557

FélOFF: Sokadik rátekintés után jobban megnéztem a képeidet. Egy ideje már a modulokban hiszek, a "klasszikus" terepasztalok nem hoznak lázba. De a tiéd nagyon jól néz ki! Nagyon szép a terepmunka, nincs "vurslihangulata" hogy még van 6 négyzetcenti, oda még tegyünk be egy körfűtőházat vagy egy olajfinomítót... Egyszerű vonalvezetésű, elegáns! Gratulálok, le a kalappal!

ON

Előzmény: kisfaludy1 (15554)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.13 0 4 15556

Amit lehet meghagytam a donor gépből,(tehát az alvázat is) és arra építettem rá a Car-Systemes kellékeket.

Ezek ilyen olcsó kis reklámautók, így bátran lehetett fúrni faragni.

 

Két ok miatt vetemedtem ilyesmire.

Az egyik, hogy a régebbi korszakokhoz nemigazán lehet car-systemes autót kapni.

A másik meg nem az EÜ-s fizetésemhez kalibrálták az árakat. Sajnáltam

30-40 ezer Ft-ot kiadni egy ilyen kis játékautóért.

 

A gumikereket és a kormányozható futóművet néhány ezer Ft-ért összevadásztam a vaterán.

(valami kínai koppintás lehet, de működik)

A motort és a hajtást az Ebay-n vettem azt is elfogadható áron.

Az akkukat egy helyi elektronikai boltban vásároltam, hordozható telefon akkupakkok szétvágva.

Postával, mindennel 12 ezer Ft-ból állt meg egy autó kb 2 éve.

 

 

Persze kell még festegetni, antikolni az majd a jövő zenéje lesz.

 

Sajnos az Opel Blitz  álló makett maradt a kis kedvenc T1-es Volkswagen kisbusszal együtt. Nem találtam hozzá megfelelő gumikereket, futóművet és hajtást.

Amik voltak azok mind nagyobbak, nem fér alá.

A Faller árul hozzávalót de olyan áron, hogy nem érdemes vele foglalkozni, legalább is nekem nem.

Előzmény: rezgaras (15555)
rezgaras Creative Commons License 2017.10.13 0 0 15555

Aztán hogy készítetted az "épített autókat"? Gyári alvázra raktál más felépítményt vagy magad készítetted az alvázat is? Jól látom, hogy van egy Opel Blitz is?

Előzmény: kisfaludy1 (15553)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.12 0 3 15554

Tehát kell a tesztautó, az acélszál és a rétegelt lemez alap.

A rétegelt lemezből kivágod az úttest vonalát. (Magát az úttestet egy kicsit domborúra szoktam csiszolni, így valóságszerűbb főleg az én korszakomban.) Én szakaszokat szoktam csinálni és 

összeillesztem a terepasztalon, de csak ideiglenesen csavarozom.

Ha minden stimmel akkor belerajzolom a vezetőszál nyomvonalát. (figyelve az oldal távolságokra, pótkocsis kanyarodás stb) Szabad-kézzel szoktam, hogy egy kicsit

csámborogjanak az autók, ne legyen olyan mintha sínen mennének.

Ha megvan a rajz visszaszedem a darabokat és kis dremelő koronggal belevágom a hornyot. (ezért van kisebb szakaszokból, így egyszerűbb vele dolgozni).

Utána mehet a helyére, esetleg még tűreszelővel megigazítom a hornyokat, hogy ne legyen sorja.

Fogom az acélszálat belenyomkodom a horonyba és mindjárt folyékony pillanatragasztóval tele is töltöm.

A fémionok hatásásra az rögtön bele köt a horonyba és így megyek tovább az acélszállal. 

Ha ez kész és szépen megkötött mindenhol, akkor átcsiszolom az egészet, hogy a vezetőszál felsőrésze

síkba legyen a rétegeltlemezzel. Ha belecsiszolsz az acélszálba az sem baj, csak arra vigyázz ki ne jöjjön.

Ha valahol mégis feljön csavarhúzóval visszanyomod és engedsz bele ragasztót.

Ha ez is megvan jöhet a mestertapasz. Spaknival felhordod szépen fedje az egész utat, de csak vékonyan.

Utána ezt is átcsiszolod, leportalanítod (porszívó, vizes szivacs stb). Ezután teszt !

Ahol kilép az autó a nyomvonalból ott még csiszolsz rajta, aztán megint teszt.

Ha tökéletesen működik jöhet rá az útfesték. Ha megszáradt megint teszt. :-) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=IGCMrMEhBwI

 

 

Előzmény: kisfaludy1 (15553)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.12 0 2 15553

Kezdésnek érdemes venned egy autót tesztelésre. (Acélszál az bármilyen megteszi, nem kell a gyári.)

Nem mindegy milyen mélyen van a vezetőszál.

Nálam az vált be, ha épphogy csak fedi a tapaszolás és a festés.

De, az autók paraméterei sem tök egyformák.

Van amelyik már elveszti a nyomvonalat ha egy picit lejjebb kerül a vezetőszál, van amelyik meg

inkább elkapar az emelkedőn ha túl fent van a drót. Olyan is van amelyik 

nem bírja azt a kis ívet amelyiket egy másik lazán bevesz. 

Ezeket a finomhangolásokat még utólag szoktam beállítani. Lehet variálni a mágnesen,

ha nagyon erősen fogja az utat, lepattintom és pill. ragasztóval

visszaragasztom néhány tized mm-rel feljebb. (a ragasztó vastagsága általában pont elég is a

korrekcióhoz) A szűk íveknél meg volt olyan járgány aminek egy kicsit reszelni kellett a futóművén és

a doblemezen, hogy be tudja venni a szűkebb íveket. Mondjuk nálam épített

autók futkosnak így nagyobb a szórás, de a gyári cuccok sem egyformák.

Így én azt választottam, hogy az első tesztautómhoz megcsináltam a pályát és azóta

ha építek egy újat ehhez hangolom az összes többit.

Előzmény: Törölt nick (15549)
róbertke Creative Commons License 2017.10.08 0 0 15552

Lemaradt a teljes műsor......

 

https://www.youtube.com/watch?v=2Uyuj3hNklI

Előzmény: Törölt nick (15550)
róbertke Creative Commons License 2017.10.08 0 0 15551
Előzmény: Törölt nick (15550)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.07 -1 0 15550

Figyelem! :)

Előzmény: róbertke (15548)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.07 -2 0 15549

Fenét, egész életemet felöleli a modellek, makettek világa! Csak tapasztalatom az, hogy nem igazán találkozik a kérdés és a felelet. Ami az volt, hogyan az első lépés? Lényeg, lassan eljutok a projektem olyan pontjához, ahol el kell dönteni, hogy adjak e lehetőséget néhány közúti jármű mozgatásához is. A jármű most" másodlagos, de számít a jövőre nézve. A lényeg, hogy a közút alapjaiba be e építem azt a bizonyos acélszálat, amiről már van kis fogalmam, de hogy milyen legyen, egy adott járműhöz arról fogalmam sincs. Ami biztos nem tudom milyen távolság a felszín és a drót között, és mennyire számít egy jármű súlya, persze gondolom a meghajtás növelhető, de az úton tartás az itt a lényeg, na meg az, hogy én egy saját gyártású kockakő burkolaton dolgozom, mivel a kereskedelemben kielégítő minőséggel nem találkoztam.  

Előzmény: kisfaludy1 (15547)
róbertke Creative Commons License 2017.10.03 0 0 15548

Keresd nyugodtan "jelzo" Topiktársat, ő eléggé jártas ebben a témában.

 

 

http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/59430-experiments-with-faller-car-system/page-1 

Előzmény: Törölt nick (15542)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.02 0 3 15547

Mármint mit adsz fel, az érdeklődést ? Vagy ilyen hamar elfogyott a lendület ?

Ha vannak konkrét kérdéseid akkor tedd fel úgy, hátha lesz rá válasz.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (15546)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.01 -3 0 15546

Inkább feladom! De köszi! 

Előzmény: kisfaludy1 (15545)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.01 0 2 15545

Egy acélszál van beépítve az úttestbe. Hornyot vágunk a rétegelt lemezbe a nyomvonal mentén, majd beragasztjuk pill. ragasztóval az acélszálat, utána mestertapasszal simára tapaszoljuk az úttestet. Majd megy rá az aszfaltfesték.

Ezt a szálat követi a jármű, aminek kormány-összekötős futóműve van mint az igazinak és azon van egy réz kar mágnessel.

Ez a kis irídium mágnes tapad rá az acélszálra menetközben és annak megfelelően kormányoz.

A kis autókban hátsó meghajtás van motorral és akkuval. A kerekei gumiból vannak a tapadás miatt.

Ez az alapfelállás, ezt még lehet cifrázni útelágazással, megállókkal, vagy akár digi üzemmóddal.

Csak pénztárca kérdése. :-) 

 

Előzmény: Törölt nick (15542)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.01 -2 0 15544

Köszi, de ezzel még nem jutok tovább! 

Előzmény: rezgaras (15543)
rezgaras Creative Commons License 2017.10.01 0 0 15543
Előzmény: Törölt nick (15542)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.01 -1 0 15542

Tisztelt nagyérdemű! Nem akarok belerondítani e topikba, de volna egy kérdésem ami azért érinti ezt a világot. Foglalkoztat néhány közúti jármű, busz, haszonjármű járatása, és érdekelne hol kezdjem el? Hol van róla némi irodalom? Hol, és ki tudna benne segíteni? Kérdésem komoly, annyira, hogy modellek illetve asztal építésében jártas vagyok, de tudományom itt kimerül. Azt, hogy olvassak vissza több évet a fórumon, mert volt már róla szó anno, azt hagyjuk. Annyit tudok, hogy valami  vezető huzalt beépítenek a az út alá, és az első kerekek között van egy érintkező kis rézlemez, de a többi már magas. Ha valaki úgy gondolja válaszával segít, azt megköszönném! 

Sihu Creative Commons License 2017.09.10 0 0 15541

"Milyen kenőcsöt, krémet vagy egyéb kenőanyagot javasoltok a modellek fogaskerekeinek kenéséhez?"

 

 

Szerintem az fontos, hogy a kenőanyag (zsír-olaj) ne kőolaj származék legyen, mert az idővel megtámad(hat)ja a műanyag alkatrészeket. (Fogaskerekek). Műanyaghoz a szilikonzsírok talán jobbak lehetnek, nem "öregszenek", nem agresszívek, kevésbé érzékenyek a hőmérséklet változásra, habár ez utóbbi a modellvasútban kevésbé szempont...

Pl: https://www.praktiker.hu/epuletgepeszet-futes-hutes/szerelesi-anyag-cso-idom-szigeteles/segedanyag/297703-tomka-szilikonzsir-50-gr

 

Vagy: http://szilor.hu/termek/szilorett-a-50-g/

 

De sok helyen lehet kapni, csapágyboltokban, sztem a modellboltokban is van.

 

Én amúgy ezt használom: https://www.der-schweighofer.at/Titanfett-10-ml-a25427 Most hirtelen itt találtam, de annak idején a Modellkitt-ben vettem. Nekem bevált vagy 15 éve, nem szárad ki, nem öregszik, a műanyag alkatrészeket nem támadta meg...

Előzmény: tompa101 (15528)
alkotasu Creative Commons License 2017.09.03 0 1 15540

Ha esetleg valaki Bbmot építésén gondolkodik, és a belső rész színvilágára kíváncsi, az itt talál képeket a Szolnokon található romról:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145034790&t=9116135

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 15539

az FMH-ban (1119 Budapest, Fehérvári út 47.)  szeptember 2.-án most szombaton Makett Verseny lesz, ahol is polgári jármü kategóriában kötöttpályás járművek is megmérettetésre kerülnek. Aki teheti nézzen ki, mert sokféle festési bemutató lesz amit a terepasztal vagy jármű építésben kamatoztatható. 

 

További információ a verseny honlapján: https://psmkklub.wixsite.com/verseny2017

 

Illetve mindenkit kérnék arra aki kilátogat, hogy valami kitűzüre irja ki a nick nevét. Mondujk így: INDEX Vasútmodell Jóska Pista... :) így talán könnyebben megtaláljuk egymást.

alkotasu Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15537

Picit pontosítok: a gyári forgóváz tudott volna fordulni (egy alátét betétele után), hanem egy szebb, műgyanta forgóváz került a helyére, viszont ezen nincs lépcső - ellentétben a gyárival.

A lépcső egy bontott Fleischman kocsi lépcsője, azt vágtam le borotvapengével, és ragasztottam rá. Ezt úgy sikerült megoldani, hogy még a 380-as íven is elmegy. A probléma csak annyi, hogy 1-gyel több lépcsője volt a kocsinak. Amikor Lajost kérdeztem, hogy okoz-e neki gondot, udvariasan kicsit később jelezte, hogy fotomaratni kell oda egy lépcsőt. Úgyhogy most fáj a fejem, hogy kivel csináltassak hozzá dupla lépcsőt...

Egyébként szerkezetkész lenne a kocsi.

Előzmény: rezgaras (15532)
alkotasu Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15536

A honlapot tatumadár betette.

Egy DV-s poggyászkocsi lesz, ugyanis a DV-nek is volt ilyen kocsija: a nosztalicskás Da 6404 eredetileg így nézett ki.

De nem az enyém lesz, nem térek át a II-es korszakra, barterezek valakivel.

 

A kasztni nem kifli, de az oldalát kellett hajszárító melegítésével egyengetni, eredetileg ilyen volt:

De nem ez volt az egyetlen gond vele, majd egyszer leírom. Ha elkészülök vele teljesen.

Előzmény: Milos Grimasz2 (15531)
RhB Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15535

Kössssssssssssssszzzzzzzzzzzzzz. :-) Jópofi. :-)

Előzmény: tatumadar (15534)
tatumadar Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15534
Előzmény: RhB (15533)
RhB Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15533

Ez milyen kocsi ill. kit? Lehet, hogy írtad már valahol, de nekem akkor kimaradt...

 

Előzmény: alkotasu (15530)
rezgaras Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15532

Jó lett! Mit csináltál végülis a lépcsőkkel? (ha jól emlékszem, azok miatt nem tudott eléggé fordulni az alváz)

Előzmény: alkotasu (15530)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15531

Szia!

 

Ez milyen kocsi? És ki a gyártója?

 

Amúgy a kaszni csak a fényképen tűnik úgy, mintha kifli lenne?

Előzmény: alkotasu (15530)
alkotasu Creative Commons License 2017.07.30 0 3 15530

Egy kicsit haladgattam az MSE kocsival, elvileg szerkezetkész lehet. A kérdés még egy kicsit a lépcső kialakítása. Van is, de 1-gyel kevesebb, mint kéne.

 

De azért ahhoz képest, hogy kitt, volt benn bőven korrigálnivaló. ("Ha ezt egyszer a Klubban elmesélem...")

 

A forgóváz cseréje viszont várakozáson felül jól sikerült Teljesen jól sikerül hozzáigazítani a gyári alvázhoz.

 

rezgaras Creative Commons License 2017.07.26 0 0 15529

Én finom gépzsírt használok. Két dolog fontos: idővel ne keményedjen meg és ne legyen savas.

Előzmény: tompa101 (15528)
tompa101 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 15528

Milyen kenőcsöt, krémet vagy egyéb kenőanyagot javasoltok a modellek fogaskerekeinek kenéséhez?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!