Ötlet tanács szeretnénk kérni : Piaggo X8 200Cm3 2004.7 hó. Hidegen minimális rezonancia induláskor......10-15 km motorozás dugó utána 20km/h -át el nem éri eszeveszett módon rángat.... ha lassan húzom a gázt akkor egy kicsit jobb a helyzet... Köszönöm a segítséget ( Műszaki vizsgabiztosként dolgozom hátha én is tudok cserébe segíteni szakmailag) vagy ajánlatot aki esetleg tudja vállalni a 16ker-ben. A közeli kerületek is jók lehetnek. Köszi
Az X8R- én már túl vagyok, hasonló, de nem egyezik. A SKY-ét még nem néztem. AZ EBAY-en valóban húzós az ár! Köszönöm a segítséget, ezzel is előrébb vagyok!
De utána néztem, sajnos a dióé nem jó az SFX-be. Az X8R és az Sky blokkja hasonló felépítésü. Az olasz ebay-on viszont találtam, igaz eléggé húzós áron:
Honda SFX robogó végkihajtást keresek megvételre. Elég lenne a bele is, de ha az nem megy akkor kompletten is érdekel! Esetleg azt tudja valaki hogy a Honda mely másik típusával egyezhet még? Minden segítséget köszönök!
A hajtáslánca eléggé el volt hanyagolva (13 milis szíj volt rákendácsolva, önindító szabadonfutó kiherélve, variátor nyomólap fogazása elnyalva, stb.) , így kapott egy új, gyárival egyező variátor szettet (38 milis csapszeggel) + egy önindító bendixet + egy 16,5 x 750-es szíjat.
A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja azt, hogy mióta bekerült az új variátor, szij és a bendix, azóta az önindítót is forgatja, ha berugnám a motort (magyarán az önindító szabadonfutó lapja és a nagy fogaskerék pereme, amire rá van tolva összeér). Összerakás után pár rugásig/forgásig még nem, de miután a szíj beül a variátorba (lemegy a csapszegig), utána forog az önindító is a motorral.
A suzuki-ról nem kellett levenni a hengerfejet. És ne mem úgy adják a suzuki-hoz a hengerfejtömítést mint a robogóhoz,hogy jobb esetben fóliában van. Ha kellett volna ,a suzukihoz hengerfejtömítés , benne lett volna a csomagban a gyártói leírás. ami tartalmazza a sorrendet nyomatékot pihentetési időt végső lehúzást ezt már álltalában fokban nem nm-ben. Ha nem szárazon kell összerakni, akkor még a kenőanyag is a csomagban van.
Én autószerelő vagyok, nem motorszerelő. így nem tudom a minarellinél mennyivel kell meghúzni a gyertyát. Amúgy sem szoktam a gyertyához nyomatékkulcsot használni.
Hány Nm -rel húzzam meg a hengerfej anyákat ? Mint már írtam nem tudom , azért kérdezem.
Valójában nem akkora mágia CDI-ket programozni, hiszen csak azt kell tudni, hogy mikor mekkora előgyújtást akarsz.
Hát, ez elég nagy baj. Pedig tudnod kéne, mert egy 400-as Suzuki, az erre utal. Ezt itt tanultam tőled.
Még én is tudom, hogy mennyi van előírva. Viszont te mindent jobban tudsz, szóval ezt is tudod. Nyolc Nm-rel kevesebb, mint a gyertya meghúzási nyomatéka.
Pontosítok , mert lovagolsz a szavakon a tudás hiánya miatt. Nem kompressziómérő, hanem porlasztó , porlasztócsúcs és injektor mérő és tesztelő műszer. Ami óra cserével alkalmas kompresszió mérésre is.
Mint írtam az előző gazdája levegőszűrő nélkül használta, és picit ciripelt a henger. Szétszedtem és a közepén a henger , és a dugattyú szoknyája eléggé elkopott a szűretlen levegőtől. Ezek eléggé befolyásolják a résvezérlést. A gyűrűk nem voltak annyira kopottak , így lett volna kompresszió. A teljes igazság az hogy a kompresszió mérőn a 200 bar-os óra van, ami 5-10 bar-os tartományban pontatlan. Macerás lett volna a kompresszor óráját rátenni főleg hogy nem egyező menet miatt kínlódni kellett volna a közbetéttel. egyszerűbb vol levenni a hengert , mert csak 6 agyát kellett lehajtani.
A kávézás előtt megírhattad volna a hengerfejanyák meghúzási nyomatékát.
Levezetem kőrbeírva kérdezem hogy ne keljen lovagolnod a szavakon. A hengerfej közepén van a gyújtógyertya. akkörül van egyenlő távolságra 4 db 10mm kulcsnyílású talpasanya (azt hiszem 7mm átmérővel), ezeknek hány Nm a maghúzási nyomatéka ,esetleg a meghúzási sorrendje?
Másképp a hengerfej anyákat milyen nyomatékkal (Nm) kell meghúzni ? Nincs a neten ?
Annyira tévedsz a belpiacos a suzuki 400-asom volt. Japán motor japán piacra. Miért nem olvasol figyelmesebben.
A minarelli 3kj egy tömegblokk, mindenhol ugyan az, még a kinai alkatrészek is pontosak és méret azonosak.
Tévedsz a karbiban 3 üzemagyag fúvóka van. Főfúvóka , alapjárati fúvóka, indító fúvóka. Sőt a szivatónak van egy üzemanyag aknálja is. De hogy kombináljuk a helyzetet van még benne 2 db féklevegő fúvóka is. Gondolom ismered a működési elvüket ?
A fojtásról már nem vitázok, levontam a tanulságot.
Az 50-es robogók cdi nem számítógép vezérlésűek , így programozni sem lehet őket.
Amit a gyújtásképről és a fordulatszám korlátozásról írsz , nem értem de ne is fejtsd ki bővebben.
A quaddal kapcsolatban több napod volt, hogy megtaláld a hibát , de nem volt más ötleted csak annyi hogy rosszul csináltam valamit. Zylo ötletelt a gyújtás körül. ő volt aki jó helyen kapizsgált.
Zyló ötletére alapozva ,betettem egy üveggyertyát , és a motor nem torpant meg, az üzemagyag sem fogott el, és szék kék volt a robbanási ütem. A hengert vasárnap húztam le. Azért mert használtan vettem a quadot és lukas levegőszűrővel használta az előző gazdája.
Meglett a baja , sikerül kifognom két új de rossz gyertyát , amikkel a másik motor sem ment. De mivel szombaton lehúztam a hengert kicserélem.
A tőcsavarok meghúzási nyomatékánál tartunk jelenleg.