Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Anno, mikor még Pesten dolgoztam, egyszer egy barcsi fotóstúrát csináltam úgy, hogy az első pécsi IC-vel Szentlőrincig, majd onnan átszállva egy Pécs-Barcs vonatra 10.40-re Barcson voltam. Ahhoz igazodott egy jókora buszrajzás. Azon a vonaton jó sokan voltak, aztán mégis kikapálták a járatot. Magyarul: reggel 6.00 körül elindult az utolsó faluba tartó ember Pestről, délben már otthon ülhetett az ebéd mellett. Most meg... 11.00 előtt esélyed nincs Barcsra érni.
"A mozdonyvezető megállította a három vagonból álló szerelvényt, amelyen harmincan utaztak."
30 fő = Szombathely(?) felől Pécsre Barcson átutazó,
30 fő = Szombathely(?) felől Pécsre Barcson átutazó, és a Gyékényes és Barcs közt a vonaton lévő Barcsra utazók.
30 fő = Szombathely(?) felől Pécsre Barcson átutazó, és a Barcson felszálló, Pécsre utazók.
Az A verzió, még csak-csak elmegy, a többi esetében csak akkor van értelme, ha a Barcs-Pécs (jó pár éve számoltam arra, a tovább utazók száma kb átlagosan a negyede a Pécsről indulónak, de ebbe benne volt a délutáni GySeves vonat, tele haza utazó egyetemistával) és Nagykanizsa-Szombathely közt elég kihasznált.
Ha majd egyszer kikerül a 17-es fölé a drót, és a 41-est is rendbe rakják, a 60-as Barcs Gyékényes közti részére elég lesz egy Almásláda is, (napi két vonatos "menetrenddel")szerencsére beszántani nem fogják.
Egy kis vasút: a samu első osztályú betétkocsi valamilyen +rásegítés, vagy rájöttek, hogy a postaBHV-t nem kéne IC-be eladni? Mondjuk elég durva férőhely csökkenés lenne...
Ami érdekesebb: a Flirt a menetrendváltás eredménye, vagy eltévedt?
Én tegnap vettem észre: máma reggel negyed 8 után már láttam egy "sima" fehér EC12-esen (Kaposváron az Anna utcában, szolgálati járat volt), és délután egy MYR-es Inovellen is a kaposvári buszpályaudvaron.
Évente egyszer-kétszer előfordul, hogy valamelyik győri kocsinak megárt a Mecsek, a Setra se nagyon javítja a statisztikát, ilyenkor általában a Pécsen álldogáló országos tartalék pótol, ameddig megbeszélik (ha vasárnap, akkor esélyes a Szekszárd, mivel a járat fehérvári másodrészét könnyebb elvenni, mint Győrből kocsit küldeni). Nem tudom, hogy most mit találtak, de sikerült már ilyenre Ekenyelet (még a proto E6-ot) lezavarni Szekszárdra :D
Nem érted az iróniát, látom. Először az a bajod, hogy nem dolgozik, pedig milyen jó lenne a cég talán leghosszabb vonalára, utána meg csodálkszol, ha tényleg azon van. :D Egy szavad nem lehet, hogy nem teljesítik a kívánságodat. ;)
OFF: Köszönöm, hogy visszalinkelted a saját hozzászólásom. Sokra mentem vele. Elvégre pont azért van ez a felület, hogy egymás hozzászólásait linkeljük vissza!
ON: Csodálkoztam, hogy elengedték ilyen távra, mert tudtommal nyár óta nem nagyon járt, váltóproblémák miatt. Ezek szerint megcsinálták?!..
A Crossway nem olyan vészes. Főleg az olyan távolsági járatokon nem tartom gáznak, mint pl. a Di-Cam-tól visszavett járatok a két pesti gyorsot kivéve. A lassú pestin és a győrin nagy az utascsere. Oda a Crossway teljesen jó. Pláne, ha babakocsitárolót is kialakítanak. Határozottan jobb a cseh Intúrókhoz képest.
Egész témára reagálva:Rábák ide vagy oda, sztem egyértelmű,hogy a somogyi a legjobb buszpark. Baranya és Tolna nagyjából hasonló,de Tolnában kicsit fiatalabb IC-s buszok is vannak,ami nálunk azért hiánycikk. Nálunk viszont vitathatatlan,hogy az elmúlt években egész komoly előrelépés történt a buszpark tekintetében,negatívumként inkább azt látom,hogy a javítások elképesztően lassan zajlanak.
Ez a minden távolságira Raktáronell szemlélet mondjuk pont tőletek jöhet,mert nálatok kezdték korábban is távolságira,hosszabb járatokra pakolni az EC/IC12-ket,míg a többieknél ez kevésbé volt jellemző. Igaziból mondjuk egy Pécs-Szeged/Budapestre akár kiegyeznék egy Optinellel is,csak az ugye drágább,meg nincs is készleten,meg elég oda az Inovell/Crossway is szemlélet uralkodik.