Van amikor az egyetlen megoldás a lépcső szűkitésére, azaz a járovonal rövitésére. Ezt a forduló átalakításával lehet elérni. Ezt nevezik húzott karú lépcsőnek. A lépcsőt tartó vangokat és az oszlopokat (illetve azok csapolását) elég nehéz elkészíteni, de fel szoktuk rajzolni 1-1-be egy OSB-re és abból készitunk sablont a vangoknak.
Ennek a lépcsőszelvénynek is az volt a problémája, hogy felfele menet még úgy ahogy jó volt, de lefele jövet egy magass ember megütötte volna a fejét.
Azzal, hogy a járovonal megrövidűlt vagy 5o cm-rel, a lépcső meredekebb lett (az induló pontot toltam előre).
A felső rajz a vangok kiszerkesztése, az alsó meg a lépcsőjé.
Gratulálok, szép munka. Szerintem az egyik legnehezebb elkészíteni egy jól használható hibamentes lépcsőt fából. Én is hasonlóan tapasztalatok nélkül vágtam bele házamba egy normál fa lépcső építésbe, ráadásul 2 fordulót is kellett készítenem, egy 90 fokosat majd egy 180 fokosat, és az egészet úgy kitalálni, hogy az első, 90 fokos fordulónál amikor még az emelet födémje alatt vagyok ne verjem be a fejem a födémbe sem. Nagyon ki kellett centiznem mindent. A lépcsőnek nálam könnyen, kényelmesen használhatónak kellett lennie, egyforma dőlésszöggel, egyforma lépcsőfok magassággal. Nagyon nem volt egyszerű feladat, és mivel semmi gyakorlatom nem volt ilyenben így nem túlzok ha azt mondom, hogy hetekig tartott a megtervezése, a falra is felrajzoltam, hogy alatta hogy férek el.
Ahogy látom, neked is meggyűlt a bajod egy kicsit a dőlésszög meghatározással, hogy elférjél alul is és az ajtónál se zavarjon.
Leginkább talán ár alapján szoktam dönteni, eddig minden ragasztóval meg voltam elégedve, amit vettem. D3 rulez. Ez a Plastdur meg a legjobb áron van egy győri boltban, de biztosan máshol is, echte magyar termék ráadásul, mostanában ilyet veszek.
Én igen ritkán veszek faragasztót, ezért én leemelem ami az obi.ban az orrom eléesik. Egy régebbi hozzászólásom alapján a Bison 2200 Ft/750gr, de egész biztos hogy nem 2x jobb. Sőt valszeg ugyanolyan jó a Technobond.
"Hátha valakinek van konkrét tapasztalata, vegyed ezt, itt és ennyiért, stb."
Le is írtam, nem? Konkrétan az a tapasztalatom, hogy nagyjából mindegy melyiket veszed, legalábbis a ragasztóképesség alapján.
Konkrétan azt is írtam, hogy a D3-ast preferálom.
Hogy hol és mennyiért, ebben konkrétan nem tudok segíteni, ama ismeret hiányában, hogy merre laksz......., de amúgy sem tudom, hogy melyiket mennyiért vettem az évek során.
Ok, értem, minek járatom a szám, nem rám voltál kíváncsi. :)
A konkrét tapasztalatot leírta 409, meg később én is: "mindegy".
Legyen vízálló, tehát D3-as típusú. Nekem ugyanolyan erősen tart a Bison mint a Palmatex márka, mindkettő kapható pl az OBI-ban. De más meg pl. a Technobond-ra esküszik.
No, ez már 3 márka és egyikkel sem lesz bajod, bármelyiket veheted. A száradási/kötési tulajdonságaikat is leírta már 409.
Nem borúl le, de hónajkötést szereltél-e? Ha igen, bontsd vissza, kösd ki függőbe (csréplécekkel) a keretet, amit a két oszlop és rajta a szelemen meghatároz és szereld vissza a hónajkötést. Lehet, hogy ki kell vágni egy picit az egyik hónajkötésből és aláékelni a másikat. De ha kármit csinálsz, akkor abból ennyit hibát meg lehet oldani.
Azt akarom kérdezni hogy épitettem egy 4x4es nyeregtetős kerti kiülőt, és ha szemből nèzem az első 2 láb egyirányba másfél centit párhuzamosan dől. Ebből lessz e probléma vagy megáll nem borul el.
Kijelölöd, jobb gomb katt, google keresés... Mindjárt az elején az adatlapja.....
Ez D2-es ragasztó, a magam részéről D3-ast használok, különösebb márka ragaszkodás nélkül. Nagyjából egyformát tudnak. ~10perc a nyitott idejük, és 15-30perc a szükséges préselési idő. Ennyi idő után már erősen tart, lehet folytatni a munkát, de a teljes kötésük többnyire 24óra.
Azért ha van egy 2 esetleg 2,5m-es léced nézd meg nincsenek-e benne nagyobbacska gödrök, vagy esetleg egy franko púp.
A nagyon szélsőséges szintkülönbségek tényleg nem jók a laminált padlónak, hirtelen púpon vagy gödörbe idő után szétcsúszik a laminált.
Tehát nézd meg, és ha szép egyenes akkor mehet a csemperagasztós glettelés, természetesen amint előttem írták a mély alapozó fél siker.
A felcsiszolás nem rossz ötlet de utána egy nagyon alapos porszívózás és egy újabb mély alapozás mindenképp kell.
Ahol lehet mindenhol próbálom a laminált padló alá a padlókiegyenlítést erőltetni.
A padlókiegyenlítő felülete keményebb mint a beton mindig porozni tudó kopásra hajlamos felülete.
Bármennyire is hihetetlen de fólián keresztül az alátétszivacs porosra tudja koptatni az aljzatbetont, mely port aztán folyamatos járkálás közben a fal mellet a szegélylécnél szépen kilövell a szobába.
Tökéletes lesz a csemperagasztó, csak előtte nedvesítsd be a betont és kend be a foltozandó részt diszperzit alapozóval. (mélyalapozó) Akkor nem fogja kirántani a vizet 5 perc alatt a csemperagasztóból az aljzatbeton. Hangyányival vastagabbra hagyd, majd 1 nap után smirglizd síkba és hagyd kiszáradni 1 hétig. (hétvégéig) Tuti lesz.
Bitangnehéz, anyagból van. Kiindulási alapnak nagyon jó, csak kell hozzá készíteni egy varrógép-álcaruhát. :)
Pár rápillantással megállapítottam eddig:
Az imbuszcsavart már bekapcsolás előtt kicseréltem opel-re. Ezerszer jobb, szép nagy lapos feje van, pont passzol. A következő a piros oldalbacsavarodó lesz, az is valami kulturált méretet fog kapni egy sima csavar képében. Az oldalsó tárolódoboz nem való oda és sötét fekete, nem látok bele. Erősen hiányolok egy varrógépszerű lábkapcsolót, sőt! bár üzem közben nem ismerem még ezeket, de jobb lenne "gázpedál"-szerűséget, ami lehetne sebességállítós, limitált fordulatszámválasztós on-off verziós, mint a fogtechnikai mikromotoroknál. (Hiába no, ami jót egyszer megszokik az embör, ahhoz ragaszkodna és keresi.)
Az a nagy piros leállító gomb irtó fontos :) Itt vagy működik, vagy seperc alatt szakad a szál, idő nincs megnyomni semmit. Ha meg kéne úgyis késő. Ez itt át lesz moddolva.
A plexidoboz-burkolatot se fogom feltenni, letörésszagú, a lefogató is egy másik lesz, rugós.
A betét is cserés, sima 1 lyukkal a közepén, és több kis lyukkal körülötte ahol le tudja szívni a port. Felül is lesz elszívás, a fújással átellenesen. A gyári fújó hajligatós vastag műanyag csöve is cserés egy sima egyszerű csőre, amit a lefogató mentén kell levezetni.
+ amit te, mások is feltesznek, kitapasztaltak már. :)
Apróságok, maradhatnának úgy is ahogy voltak, de ha lehet jobb, miért ne?
Képként próbáltam betenni. Korábban ha a kép linkjét írtam, azt szépen megjelenítette, de ezt cseszik, javítási lehetőég meg nincs. A linkre kattintva egyébként be kéne töltenie mindenféle regisztrációs hülyeség nélkül.