2,9-et mértem 3 egymást követő fogon együtt mérve őket, amikből az 1. és 3. erre hajlott, a 2. arra. 1 db fog fogszélességét nem mértem, de felülről belenézve láthatóan kisebb volt, mint amit a 3 együtt adott.
A lapjaim a feliratuk és a forgalmazó szerint 2,8 vágásszélességűek, nem fogszélességűek. Én 2,9-et mértem, de a tolómérőt elég egy kicsit ferdén tartani, és 0,1mm-t simán ráteszek ezzel.
A lényeg, hogy a lapjaimnak elvileg 2,8-as kerfet kellene vágniuk, de 3,1-3,3 között vágnak.
Az áttolt fa billegése nincs 0.1mm alatt - szerintem. Vagy keresztirányban, vagy csavarodva, de billegni fog. Úgy gondolom, famegmunkálás 0.1mm pontossággal - ez talán egy picit túlzás. Ja, és ne feledkezzünk el a nedvesség változás áldásos hatásairól sem :)
"A mikázás, vagy bármilyen más néven szerepel a szótárakban, vagy a köznyelvben, "archiválóul" azt jelenti, hogy a kommutátor szegmensei között lévő műgyanta "csíkokat"......."
Nem olyan elvetemült ám ez az "archiválós-kifejezés".
Hisz a "mika" az a csillám másik neve - sok nyelvben ez az egyetlen elnevezése is.
Márpedig rég a (a kollektornak is nevezett) kommutátorok réseit - műanyagok híján - bizony csillámmal, azaz "mikával" szigetelték.
Szóval kicsit régies...ám helytálló kifejezés a "mikázás"... vagy ha úgy tetszik: "A kommutátor-rések mikátlanítása" :-)))))
Lemértem 3 egymást követő fogat tolómérővel és 2,9 körül mértem, szóval beleszámolva a kézremegést is, 2,8 lesz az, vagyis a névleges vágásszélesség.
És így vágnak a lapok 3,1-3,3-as tartományban, de néha nagyobbat is. Mit lehet a rezgésekkel kezdeni?
Gariztassam, vagy szedjem le a burkolatot, és húzzam meg a csavarjait?
Azt figyeltem meg, hogy amíg lassú a lap (gyorsulásnál az elején, vagy lassulás közben a vége felé), úgy pörög, mintha "nyolcas" lenne benne (teljesen kiemelt lapon, fogak alatt nézve, kézzel forgatva a mikrométeren 0,04-0,08 ütés volt - nem hiszem, hogy ezt látnám ilyenkor). Mikor maxon forog, akkor kirúgja magát, és akkor ez már nincs. Lehet, hogy az emelő, vagy lap-döntő mechanikában van valamilyen lötyögés? Ti mit tennétek? Engem eléggé zavar, hogy munka közben így néha-néha, random módon félreharap.
bár nem lettem megszólítva, de megosztanám a tapasztalataim - a bérvágás itt a környéken jelenleg 500ft -750 ft + áfa / m2, én ezt választanám, de dolgoztam is ilyen géppel. Vizes gép volt, csapágyazott kocsival, azt hiszem 400-as szegmenses koronggal. Alsó tálcában kis szivattyú és komoly páravédelem - a gép nem fröcsköl, hanem porlaszt, de azt nagyon (kellemes volt vele dolgozni nyáron). Arra készülj fel, hogy iszonyat hangos, hozzám szomszédok jöttek két nap vágás után, hogy akkor feljelentenének, ha nem gond...
Ha már ennyire kihertélted a gépet, megérné, hogy a forgórész en lévő kommutátort valami 3000es papírral csiszold át és "mikázd" ki. (A mikázás, vagy bármilyen más néven szerepel a szótárakban, vagy a köznyelvben, "archiválóul" azt jelenti, hogy a kommutátor szegmensei között lévő műgyanta "csíkokat", a réz részek hengerpalástot alkotó szegmensei "alá" (azaz kisebb átmérőre) kell lemunkálni. Ezt célszerű egy finom recézésű tűreszelővel, vagy biztos kéz esetén dremel típusú multigéppel megcsinálni. Ezzel azt éred el, hogy a szénkefék nem fognak "ugrálni" és egyenként az "ütődéseknél" mikro méretű íveket húzni. SZemmel láthatóan csökkenni fog a kefeszikrázás - cél, hogy "gyöngyözzön" 8azaz nagyon pici szikrák legynek láthatók a szénkefe és a kommutátor között.
A te kommutátorod eléggé el van piszkolódva, beégve még nem, de már "kormos".
A polírozás nem nagy durranás, a mikázás pöcsölős - de mindkettőért hálás lesz a gép.
Van egy apánktól örökölt-asztalos volt- illesztő (paszitó) fűrészem -háburú előtt vehette...Satuba fogva egyenként kis szöggel és kalapáccsal hajtogattam (ütögettem)és tűreszelővel éleztem és lényegesen jobb, mint Plinava és egyéb magyar vagy ujabb.
Edzett fugút gyémánt tűreszelővel érdemes élezni, ha igen lehet veszek -nem illesztőt, hanem nagyobbat???
Pár éve vettem egy hasonló, csak más nyelű Pilana illesztőfűrészt. Még megvan a papír védője, és rajta van az ára: 850,-Ft volt. Biztosan van jobb fűrész is, de ezt az árat már sokszorosan megszolgálta.
Asztalméret: nagyobb Dewalt 670 × 630 mm vs kisebb: 630 × 570 mm
(Bosch PTS 10: 620 x 770)
Szerintem az a kicsivel nagyobb teljesítmény és asztalméret többlet nem éri meg az amúgy is túlárazott alapmodellen a +50e forintos felárat. Én nem használtam MLT10-et, de az utóbbi pár évben leírt hsz-ek alapján az árához képest nem nagy szám - annál a DeWalt jobbnak látszik azért (tegyük hozzá: a Makitának van tolóasztala). Az ilyen "sörösrekesz"-nek becézett, jobsite asztali fűrészeket 20-30 kilósra építik, hogy mobil legyen. Ebből is adódik, hogy nem várható tőlük álomszerű pontosság, mert minden fingásra berezonálnak.
A marketing részbe írt vágásszélességet asztaltoldással, teleszkóppal :)) érik el, de ne legyünk naívak: ebben a kategóriában nem csinálnak olyan pontos, sík asztaltoldást, hogy attól boldogak legyünk. Ha nagy asztal kell, akkor a zsebedbe kell nyúlni: vagy contractor/cabinet típust veszel szintén 200e HUF ért gyengébb kínait, 3-400e-ért kicsit jobbat, vagy használtan egy öntvény iparit (újpestit szokták ajánlani), vagy egy erős sörösrekeszest beépítesz bútorlapfedésű asztalba :)
Ezek az én benyomásaim az eddig olvasottak alapján, nem saját tapasztalaton alapulnak. Ha MLT10-nél nagyobb pontosságra vágysz, akkor vagy rengeteg idővel be-finomhangolsz egy kommersz gépet, vagy veszel egy jó állapotú, használt, ipari öntvénygépet, vagy sok-sok százezerért (vagy már milláért) új iparit. De simán lehet, hogy kifogsz egy hibátlan, délutáni műszakban készült dewaltot, csak kevéssé valószínű.
Az eredeti passzítófűrész az mindig rendelkezik gerinccel ( a mostaniak is mind), a fogazása álló (gyak nem vágja, hanem kaparja a kicsi forgácsait, és ettől vág finoman, hogy nem harapja).
A fogak hajtogatása nem egyenként történik, hanem maga a vágó szakasz van egyfajta S alakban hajtva (hogy ne szoruljon be vágás közben a fába), és eredetileg ez a fogsor szalag-edzett.
Lehet is látni, hogy a fogak sötétkék színben látszanak egy kb 5-6 mm csíkban végig a fűrészen.
A Pilana attól más, hogy ez nincs edzve, így reszelhető acélreszelővel.
Persze az edzettet is lehet élezni, de ahhoz magasabb keménységű cucc kell.
Egyébként ritka amikor passzítófűrészt kell élezni. Legalább is az én gyakorlatomban talán egész életemben 1X csináltam.
Mára egyszerűbb venni egy másikat. 10-15 évenként belefér.
Kérdés, később mire szánod, mit akarsz belőle készíteni?
Azt javasolnám, hogy legelőször -természetesen hosszában- a közepén elvágni, így már nagy eséllyel nem fog hosszában repedni, majd később, 2-3 hónap múlva fel lehet szelni a kívánt méretre. Közvetlen napfény, nedvesség ne érje. Egy év múlva száraznak tekinthető.
Szia, az élező aparát nem lenne rossz, ha nem lenne tojás a műa. görgő. Sajnos így használhatatlan. Lehet visszaküldöm. A fűrész tetszik... kipróbáltam szépen vág és könnyen. :-))
Én nem vettem észre hogy a bevágások, ékelések gyengítették volna az ajtót. Egy alkalommal sikeresen eltört a kulcs a zárban, észre sem vettem előtte, hogy el volt már repedve, de a törésvonalból látszódott, hogy nem mindenhol friss a törés. Minden szerszámom bent volt a műhelyben, az ajtó meg zárva. Egy erőteljes rúgással nyitottam ki, a tokból szakadt ki a zár betét lemez, az ajtón csak az egyik üveg repedt el. Ne feledjük, a ragasztó amivel az ékek be lettek ragasztva erősebb mint maga a fa. Ez itt szépen be is bizonyosodott. :)
köszönöm "torony 78" a paraméterek alapján én még a motoron kivül azt láttam hogy nagyobb az asztal és jobbra 825cm kitolható . a videókon iszonyatos pontosra be lehet állítani . Mlt 100 után már jó lenne valami pontosabb gép. lehet rámozdulok most amúgy is akciós.
Jaa és vettem egy illesztő fűrészt... Stanley-t. Nincs ez a márka egy kicsit túlárazva-túlmisztifikálva?
Mondjuk Én jutányos áron jutottam hozzá, de egyébként 4ezer valamennyi lett volna. A lidl akcióban, meg 3 rugóért lehet kapni 3 fűrészt. Illesztő, lyuk, meg rókafarkú.
Vettem még véső és gyalukés élezőt......megbántam :-((( kicsit hitványnak tűnik, főleg ennyiért.
Miután a fűrészgépem hajtóművét szétszedtem. Kitakarítottam. Megnéztük a csapágyakat (jók, nem lógnak), új anyát kellett rá esztergálni, mert a menet tönkrement a régin. Valaki meghúzta, mint a barom. A tengely végén lévő menetet is át kellett vágni. Jelzem mind colos. Azért fényképeztem le és tettem fel, mert sokunknak van Bosch gépe. Szerintem ugyanígy néz ki. Ha valaki esetleg házilag majd rászorul a javításra. Nem nagy kunszt.
Össze is raktam, bezsíroztam, de nem tömtem tele. Most sokkal szebb a hangja.
Ennek valahogy így kell belül kinéznie. (szerintem) Ahogy Paco is írja, szét kellene kötni és egyenként kimérni a tekercseket. Egymáshoz képest és a ház felé végtelen ellenállásnak kell lennie.