Szerezz frekvenciamérős multimétert és mérd meg a gyújtótekercs primerén a frekvenciát. A frekvencia Hz-ben megadja a másodpercenkénti fordulatszámot, ezt megszorzod 60-nal és megvan az rpm, összehasonlítod a műszerrel amit vettél és kiderül mennyit csal.
A gyujtóimpulzusokat számolja, elegendő a pontossága a feladathoz. Miért fontos neked, hogy pontosan tudd a fordulatszámot? Én stroboszkóppal szoktam ellenőrizni ha kell...
köszi . van e lehetőség valamivel kimérni hogy cellazárlatos e az aksi ? szépen tartsa a feszültséget nincs kigyengülve s még egy évet se használtam ...
Akkor valami nem kerek. Az akksit néztétek előtte, biztos jó-e? Nem tudom hányféle fesszab kapcsolás létezik (gondolom mint égen a csillag) de tapasztaltam már olyat, hogy cellazárlatos akksinál túltöltött. Vagy egyéb bekötési/kontakt hiba.
Persze lehet az új fesszab is rossz, de akkor meg hozzá kell vágni a boltoshoz.:)
A láncfűrész olaj pedig...jajj. Szerintem mondjuk pont leszarja egy alap honda balli 40-nél, hogy mit locsolsz bele, szóval ha az van hordószámra én is beleönteném. De amúgy inkább ne ezen spekulálj amíg nincs jó világításod újra.:D
Nem értem vettem vadi új fesz. szabályozót azzal lemérve még nagyobb volt az akkumulátor töltőfeszültsége annyira hogy teljes gázzal még a lámpákat is kilőtte felment 16.40 voltig ... visszatettem a régit . a motor lassú fordulaton történő használatakor nincs probléma viszont döcöghetek 40 nel . lehet a fogyasztás is visszaesik ha nem túzom tövig a gázt. A keverékolajat viszont másikat kell használjak ezután hisz a piros stihl l olaj nagy fordulaton ég el ide már nem lesz jó ...
a gyertya hőértéke szerintem csak a saját öntisztulására van hatással. Véleményem szerint sok neki az olaj. Nem néztem a mocidat, ez szivattyús, vagy keverékes. Ha keverékes, akkor egyszerűbb az olajcsökkentés, a szivattyúhoz kockázatos babrálni, de valahogy biztosan csökkenthető az is.
Szerintem elégtelen az égés, attól kokszolódik. Más hőértékű gyertyát próbálnék bele, esetleg máshol tankolnék mint eddig. Szerintem. Ha eddig még nem próbáltad ezeket.
Tegnap megint megállt az új trafóval meló közben, de este újra beindult, gondolom a meleg tette be a kaput neki, és ahogy kihűlt újra működött. Cserélek fesszabályzót.
Bocs, szerintem az előbb nem a jó topikba írtam. Szóval:
Hátha tudtok segíteni. Yamaha BWS Spy 50 ccm robogóm van, álló blokkos. Olyan gondom van, hogy a henger leömlője állandóan kokszolódik. Amúgy is elég szűk a kiömlő nyílás, erre rájön hogy 2-3 havonta annyira bekokszolódik, hogy alig akar menni. Kipufogót levéve a kisujjam pont odafér, érezni, hogy teljesen el van tömődve. Ekkor összetekert smirglipapírral ki szoktam takarítani, akkor kb 2 hónapig elfogadható, pörög, veszi a fordulatot, megy rendesen. Sajna ezzel a módszerrel az a baj, hogy sorja keletkezik a henger belső falán, és szépen megeszi a gyűrűket. 4 000 km-erenként dugócsere. A hengerben 65 ezer km van. (Igen 65 ezer, nem hobbimotor...) Mindig szintetikus olajat használtam. Egyszer a kipufogót is szét kellett vágni, mert kb 3 kg koksz volt benne. Tud ebben valaki segíteni? Esetleg más olaj?
Némi szaktanácsra lenne szükségem, hátha itt tud valaki segíteni..
Van egy Piaggio Liberty 50 2T robogóm, amiben a második gyújtótrafó megy tönkre ezer kilométeren belül. Most tettem bele egy újat, pöccre indul, de tartok tőle, hogy megint hamar tönkremegy. Mi lehet a probléma gyökere?
-akksi: 2 hónapos, frissen töltve, inditozás közben 11.5V-ig megy vissza
-CDI: berugásnál rendesen működik
-inditó motor, ugyanugy köszörül ahogy régen
-stator - tekrecs, most lett kicserélne, vadonatuj, ehhez való
Próbáltam megmérni a CDI zöld , piros vezetékein a feszültséget inditózás közben. zöld: 61VAC, piros 0,1VAC, fehér 0- gondolom test
Normál járás közben alapjáraton: zöld: 150VAC, piros 0,384VC, fehér 0 - gondolom test
Mérés nem pontos automata méréshatáros kis műszerrel mértem
Arra gondolok, hogy nem forgatja meg eléggé az inditó motor a a generátort és emiatt a CDI nem generál szikrát, de ez csak egy feltevés..
Gondoltam megmérem mennyi áramot vesz fel az inditó motor, 70A-es a starter relay benne. De kell szereznem lakatfogos ampermrőt hozzá , kb mennyi lenne a normálist felvétel 50A?
Van egy Piaggio Liberty 2T 50 '97-em. Szétmállt benne a generátorból kijövő kábel. Ki lett cserélve az állórész tekercse.
Ha berugom akkor elsőre elindul. Ha inditozok akkor nem indul. Megnéztem ha öninditozok akkor nincs szikra. Hogyab lehet ez? Még annyi, hogy a 7.5A-es biztosíték ki volt menve benne, nem tudom mi tette tönkre, van benne új bizti.
Akksi jó benne, most előtte vettem le a töltőről és pár honapos. Nem értem miért nincs szikra..
Nem feltétlen kell leszerelni. A múltkor az én hátsó kerekem is defektes volt, a gumis leszerelés nélkül javította. Kívülről bedugott egy szerszámmal valami ragasztóval bekent gumi csíkot, majd vissza húzta, és a kint túllógó részt levágta és kész. Nem volt 2 perc és 500 Ft volt az egész.
Valakinek van tapasztalata a Motowell Magnet 4t vagy a Magnet City 4t esetleg a Motowell Elenorral kapcsolatban? Ahol lakom a Yamaha kereskedésben most ezeket a modelleket lehet elhozni 0ft-os kezdőrészlettel és mivel az én motorom elég öreg 25 éves gondolkozom az egyik megvételén viszont mindenki mást ír ezekkel a motorokkal kapcsolatban eléggé megoszlóak a vélemények és nem tudom, hogy el merjek-e egyet hozni.