Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2015.07.04 0 0 98202

Lépésben haladtunk ma az IC vonattal Rétszílas és Simontornya között - 40. vonal.

Az egykori távírópóznák nem lettek kiszedve (!!!!), hanem csak a beton támok fölött lettek elfűrészelve/baltával szétverve. Többszöri utánszámolást követően a múltkori eredmény jött ki: 2 szelvénykő között (200 méter) négy oszlop volt. Ez most már fix adatnak tekintheted.

Előzmény: Rákóczi expressz (98183)
legviszontabb Creative Commons License 2015.07.02 0 0 98201

Köszi! Nálam is eléggé lötyög.

Szétszedted már valamelyiket megnézni, mi a helyzet?

Mert én 3 üzemóra után tegnap szétszedtem és elkezdte az alátét berágni magát a bronzba. Mivel én 2-2 alátétet tettem oldalanként- egy csigához négyet- így a bronzcsapágyakra egyet-egyet fixre odaragasztottam, a másikat hagytam szabadon. Így ma fogom összerakni, majd újabb 3 üzemóra után szétszedem és most már reménykedem.

Előzmény: nazareth (98199)
somytomy Creative Commons License 2015.07.01 0 0 98200

:-)

Nem hiába olyan erős a Szergej:

Előzmény: róbertke (98197)
nazareth Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98199

Mert a Csörgőbe való nagyobb átmérőjű, ha jól tudom.

 

Minimális az átmérők közti különbség. Az Ázeák csapágya lötyög picit (majd' fél mm-t) fel-le, így nincs probléma :)

Előzmény: legviszontabb (98176)
alsó madárfogás Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98198

Mesterem, tanácsodat köszönöm. Egyetértünk, ez így nem az igazi. Ellenben a vágóprogramom nem tud körbevágni. Továbbá középső vezetőállásos mozdonynál nem is cél, hogy olyan képet mutassak, amit nem láthatunk a fülkéből.

Abban az esetben, ha meglesz a negyedik oldali poszter, oldalra már nem kell szűkíteni a látószöget. Tehát közelebb vihetem az objektívet a szélvédőhöz, és egy kicsit előre megdönthetem a kamerát, valamint csak fentről valami sildet rátehetek. Valószínűleg egy a célra kidolgozott karosszéria készül, mindezek figyelembe vételével.

Előzmény: MTTP (98179)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98197

15db 4tg -es kocsi terhelési határig rakva nagyvasúton testvérek között is kb.: 1200 tonna :-))

Előzmény: somytomy (98196)
somytomy Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98196

A vasútmodellezés kicsit olyan, mint a filmes díszletek, hogy az összkép számít igazán. Ha jól néz ki, akkor senki sem veszi észre, hogy nem 8-10 méter hosszú az állomás (kinek van ennyi helye egyáltalán?). A vonatok hossza is hasonló: két méteres szerelvény H0-ban már elég betyár szerelvénynek tűnik, pedig amúgy 15 kocsi nem olyan sok a nagyvasúton.

Előzmény: róbertke (98192)
tatumadar Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98195

...ami kerek 170 grammra jönne ki, ezzel jelentősen alulmúlva a modellt!

Előzmény: róbertke (98194)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98194

A 112 tonnás mozdonyról már szót sem szabad említeni ....:-)))))))

Előzmény: tatumadar (98193)
tatumadar Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98193

...és bele se menjünk az anyagvastagságokba! A méretarányos felsővezeték szinte észrevehetetlen lenne. Olyan ez, mint a H0pur vágány. Megszokta a szemünk a 2,1-2,5 körüli profilokat. Amikor meg besokkolnak az 1-1,5 mm magas sínszálakkal, akkor hirtelen olyan kis gyöngusznak tűnik. Pedig csak méretarányos. Mondjuk főleg keskeny nyomközön markáns a különbség, ahol a két sínszál közel van. De nyomkarimák, keréktalpak, kapaszkodók, tetővezeték, áramszedő, mind-mind torzított. És ez így teljesen rendben van :)

Előzmény: róbertke (98192)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98192

Azzal én is tisztában vagyok, hogy nem kell törekedni a teljes modellhűségre.... pld: próbaképpen készítettem mérethelyes (H0) felsővezetéket, hát brutálisan hosszú lett.... 

Előzmény: tatumadar (98188)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98191

Csak azért, hogy citálhassam :-)))))

Amúgy nagyon sok fő- és mellékvonalunk abban az időszakban épült, a cikkben megadott paraméterekkel. 

A modellezni kívánt vasútvonal első szakaszát 1882-ben adták át Budapest és Dombóvár között. 

1883-ban Szentlőrincig építették tovább a vasútvonalat, ahol összekötötték a kész Nagykanizsa-Pécs-vasútvonallal.

Tehát feltételezhetőnek tartottam, hogy az 1885 -ös cikkben szereplő adatok talán megfelelnek.

Előzmény: tatumadar (98188)
520,065 Creative Commons License 2015.06.30 -1 0 98190

Azt gondolom, mindenben egyet értünk. :-)

Előzmény: tatumadar (98189)
tatumadar Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98189

A Kiskunfélegyháza-Szentes-Orosháza vonalon jellemzően 120 métert mértem, ami a nyíltvonali 1:300-as hossztorzítás mellett 40 centis távolságot ad, ami otthonra már sok, de modulon szépen mutat. Egzakt 1:87-ben már 140 centi körüli lenne, ami modulon is elképzelhetetlen. A távíróhálózat kisebb otthoni terepasztalon szerintem hasonlóképp életképtelen, mint a felsővezeték. Átláthatatlanná, zavarossá teszi az összképet, de igényes, mértékletes kivitelezés és jó nézőpont mellett hatásos is lehet.

Előzmény: 520,065 (98182)
tatumadar Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98188

Egy 1885-ös írást citálsz. Nem tudom, mennyire aktuális.

Előzmény: róbertke (98185)
tatumadar Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98187

Két hektométer.

Előzmény: róbertke (98186)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98186

Két, a pálya azonos oldalán fekvő szelvénykő között mekkora a távolság? /Kép: IHO - Vörös Attila/ 

http://iho.hu/img/galery/150516-145pere_1.jpg 

 

róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98185

Sajnos nincs igazad, 520,065 jól írta! 

http://www.taviromuzeum.hu/pages/tavhalkial/tavhalkial.htm 

 

"A póznáknak egymástól való távolsága átlagosan 100 méter, de ez a távolság rendszerint kisebb a kanyarulatokon, ellenben nagyobb a sík területeken, hol is a drótok hossza két pózna között 400-500 méterre rúghat."

Előzmény: Zs:) (98184)
Zs:) Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98184

A 400-500m nagyon sok, de még a 100m és, szerintem. Ekkora távolságot nem nagyon lehet átfeszíteni tyúkbéllel.

Előzmény: 520,065 (98182)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98183

Tisztelettel megköszönöm a válaszod. A 70-es évek,Nohab vontatta,BP-Pécs ,annak egy szakaszát szeretném "lemodellezni" -MAJD.

Előzmény: 520,065 (98182)
520,065 Creative Commons License 2015.06.30 -1 0 98182

A távíró póznák távolsága terepviszonyoktól és ív viszonyoktól függően erősen változik. Egzakt szám talán nincs is. Azt olvastam, hogy régen a távíró póznákat átlagban 100 méterenként állították fel. Sík vidéken, egyenesben ez lehetett 400-500 méter is. Ívben illetve dimbes-dombos terepen 100 méternél jóval kisebb is. A száz méteres távolság 1:87-ben 115 cm-re adódna. Tehát a kis otthoni asztalokon nem lehet valóság hűen modellezni, szerintem próbálj ki többféle elhelyezési távolságot és amelyik a legjobban mutat azt alkalmazd. 

Előzmény: Rákóczi expressz (98180)
winbook Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98181

Szia, megnéztem, de más lesz a hiba.

Egyéb ötlet ?

Előzmény: HUNcZUG (98178)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98180

Sziasztok!

Segítségeteket kérem. Információm nincs róla,lemérni meg nincs kedvem. HO méretnél,egyenes szakaszon milyen távolságban kell elhelyezni a távíró póznákat a töltés mellett vagy milyen kocsi hosszban,ha a vagon 282mm? Utóbbi esetben másfél-két vagon??? Köszönöm.

MTTP Creative Commons License 2015.06.29 0 0 98179

Kedves Nézőink!

Következő műsorunkban a képernyő középső részén vékony, színes csík lesz látható. :-)))

Ez volt anno a szélesvásznú mozik előtti műsorvezetői bejelentés parafrázisa. Jelen esetben három színes foltról beszélünk.:-)

Javaslatom: mivel a Mobius alapértelmezett látószögét a fülkeimitációval erősen korlátozod, így bőségesen elegendő hasznos képmezőként az oldalablak és a baloldali szélvédő által befoglalt képet használnod. A nyersanyagon a vágóprogramban ezt kikroppolod és máris kész a tuti élmény (lásd kép). Igaz, hogy így a HD-t egy kicsit elbukod, de még mindig jobb, mint hogy egy fullHD anyagnak a háromnegyede fekete fülkebetét legyen.

Vagy másik ötlet, hogy ezt ugyanúgy kilukasztod, ahogy a Roco csinálja és oda beteszel alfacsatornán egy mozdonybelső fotóját. Sokat kell vele tökölni, de mindenképp látványosabb, mint a sötét A, B, C oszlopok.

 

Baráti ölelés.:-)

Előzmény: alsó madárfogás (98168)
HUNcZUG Creative Commons License 2015.06.29 0 0 98178

Szia!

V.szinű, hogy az egyik irányváltó lemez törött. Rossz trafóból kitermelhető és cserélhető.

Avagy szabható bele kellő merevségű bronzlemezből (pl. régi telefonközpontos reléből).

Előzmény: winbook (98177)
winbook Creative Commons License 2015.06.29 0 0 98177

Sziasztok !

Segítséget kérnék. Piko FZ1-es trafó egyik irányban nem működik. Egyik pillanatról a másikra elromlott. Javítható ? Köszi a válaszokat.

Üdv. 

legviszontabb Creative Commons License 2015.06.29 0 0 98176

"Aztán meglátjuk, hogy ki győz... :)"

 

Ja ja:) Most hajtom a gépet, mint állat, ha valami baja van most legyen.

Egyébként zzemokitól külön rendeltél csigát? Mert a Csörgőbe való nagyobb átmérőjű, ha jól tudom.

Előzmény: nazareth (98173)
SchefferJ Creative Commons License 2015.06.29 0 0 98175

Jól sikerült!

Előzmény: alsó madárfogás (98168)
TTatti Creative Commons License 2015.06.29 0 0 98174

Helló Mindenkinek!

 

Üdvözlök Mindenkit !

 

TT terepasztalom eladóvá vált, családi okok miatt nem használom.

Hozzávalók: 4 mozdony,20 kocsi (személy,teher,poggyász) 1 trafó (piko)

Az asztal 250*80cm önálló két kör + átváltásokkal (11 váltó) különféle variációk.

Oda - vissza játszató, leszakaszolt , menetirány szerint szerelvény szemafornál megáll

mikrokapcsolós vezérlés (fotókat csatoltam) Az összes épület megvan belső világítással.

Irányár : 125.000.-Ft

Egyeztetéssel fotót küldök, vagy megtekintéshez 30/525-9897 

 

nazareth Creative Commons License 2015.06.29 0 0 98173

Egyik gép kapott műanyag csigákat Zzemokitól, most azzal megy. Sajnos a csigák végéből le kell szedni másfél mm-t, és az első csigánál ez nem sikerült tökéletesen, így egyik irányba nagyon kattog a hajtás, de a másik irány jó.

 

A másik gép egyelőre csak fém alátétet kapott.

 

Aztán meglátjuk, hogy ki győz... :)

Előzmény: legviszontabb (98170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!