Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Én se bánnék infókat a rajtokról, még ha elég sok is van belőlük ahhoz, hogy még véletlenül is összefusson az ember velük. Engem Inovellek is érdekelnének, sőt ha már ott vagyok, akkor EN 18-asok is.
Bár segíteni nem tudok (a Dunántúlon idáig úgy ötször jártam, ez az arány csak nyáron fog javulni), de gondoltam, ha én is beállok a sorba, akkor nagyobb eséllyel ered meg az infóáradat. :D
Nemrég vettem fel némi zuhanyhíradós hírt a buszállomáson, jobban van a gkv. Most, hogy már tudom, hogy ki volt az áldozat, azért az is igaz, hogy nála alkatilag is volt némi rizikófaktor szívügyileg, de most éppen vizsgálgatják a Honvédban, reméljük, hogy teljesen felépül.
Egy 37 éves ember mitől kap infarktust délután buszvezetés közben? A volán üzemorvosát a sofőrök "mengelének" hívják annyira szigorúan veszi a vizsgálatokat. Csak az vezethet aki nála megfelel az éves alkalmassági vizsgálaton. Van információd mennyit dolgozott a balesetes kolléga?
Pár éve ami Székelyszabarnál volt hasonlós baleset, azt meglehetett volna akadályozni, mivel akkor a sofőr előre jelezte már Pécsváradon hogy rosszul van, és nem akar, tud így Mohácsra bemenni. Akkor mondták neki hogy Mohácsig mindenféle képen be kell vigye a buszt, esetleg ott majd utána néznek hogy mit lehet csinálni. Hát nem kellet, Szabarnál (Erdősmároki elágazásnál, de még a Mároki úton,) bement az árokba.
Az volt a szerencse hogy ez a sofőr nem szokott gyorsan hajtani, ha ott többel jön mint 50-60 akkor nagyobb tragédia lett volna ott is. (lehetne hajtani, mert az út elég jó azon a részen, kb. 800 méteren.)
A sofőrnek ott csak egy válltörése lett. Meg egy másik utas sérült komolyabban, avval nem tudom mi volt.
A sofőr azóta is dolgozik, és a busz is (Bár már jó ideje a JOM-819 van helyett. Úgyhogy szerintem selejt, vagy tartalék lett a JOM-816).
Meg kell halni valakinek ahhoz, hogy a döntéshozók végre felismerjék, hogy az éhbérért agyonhajszolt buszsofőrök potenciális veszélyforrások a közutakon?
-------------------
Ennek mi köze a sajnálatos balesetekhez ?
Mennyit dolgoznak most a Pannon Volán buszvezetői ?
Több a közfeltűnést keltő balesetük mint amikor havi 210-240 órát dolgoztunk ?
Amióta a közuti közlekedést feltalálták, minden közuti járművet vezető, potenciális veszélyforrás.
Valóban várható volt már egy ilyen eset. Meg kell halni valakinek ahhoz, hogy a döntéshozók végre felismerjék, hogy az éhbérért agyonhajszolt buszsofőrök (és más szakmák képviselői) potenciális veszélyforrások a közutakon? A döntéshozók sajnálják a béremelést a cafeteriát a buszvezetőktől pedig a pihenés kikapcsolódás nagyon fontos az ilyen szakmákban. Helyette inkább PTKE féle gittegyletek csicskái b@szogatják napi huszonnégy órában a sofőröket.
Ez valós veszély. A balesetet okozó rosszullét, meg a vonatpótlós elalvás között szerintem van összefüggés, mindkettő mögött a kimerültséget, túlhajszoltságot lehet keresni kiváltó okként.
Persze. Ami használható az megy a raktárra, úgy is fel lesz majd előbb utóbb használva.
Sajnos várható volt, hogy lesz majd valami, ebben csak annyi volt a szerencse, hogy az utasok megúszták, de szerintem lassan gyakorivá válnak majd az ilyenek, és nem csak a sofőröknél, hanem az összes többi hasonlóan jól megfizetett, keveset dolgozó munkakörökben is, lásd egészségügy ://