NREX2 útmutatását figyelembe véve (ezt utólag köszönöm) rászántam magam egy Overmax autós kamera vásárlására. Most a CamRoad 4.1-es van forgalomban, a 4-es széria kifutott. 16 GB-os memóriakártyával 20.500,- forintot kóstált.
A felvétel minősége e szűk fél perces videón látható:
A felvétel azonos fényviszonyok között készült, mint a többi mostanság forgatott klipem.
Annak ellenére, hogy full HD felvételi minőségben és ebben az árkategóriában nem leltem kisebbet, sajnos ez is elég terjedelmes darab, szélessége 5,5 cm. Így aztán nálam az alagutak egy részébe nem fér be, sőt, néhol a jelzők és egyes tereptárgyak is akadályt jelentenek számára.
A nagy látószög (140°) nagyszerű akkor, ha egy nem túl fordulékony pőrekocsira helyezzük, ahogy - szintén NREX2 tanácsára - a legegyszerűbb módon alkalmaztam. Ilyenkor is jól belátjuk az íveket.
Ellenben ugyanez gond, hogy hihetetlenül hamar kifut a háttérposzter a rögzített látómezőből. Úgy, hogy nálam három oldalt fed a plakát, és szokatlanul magas, 70 cm-es.
Alaphelyzetben a kamera kihajtható kijelzője lefelé néz, de szerencsére a magyar nyelvű szoftverben átállítható a 180 fokos átfordítás, így könnyedén pozícionálható a lencse. A felvétel behajtott kijelzővel is működik.
A fenti korlátozásokkal (egy óra vele való játszadozás tapasztalataival a hátam mögött) együtt tudok élni, nem bántam meg, hogy rászántam a nevezett summát.
Szerintem bármelyik gyártóé jó, ha méretben passzol (ezt ilyen Ø tól-ig formában szokták megadni). A legegyszerűbb talán bemenni egy boltba, és megkérdezni.
Eszter lábait műtik mert lábujjhegyen járt, egy régi nyiregyi orvos mindig azt mondta 6 éven át, hogy még kicsi s majd kinövi. De tavaly nőtt bő 10 centit és mégjobban megrövidült az achillese és csak akkor tette le a talpát amikor szólt neki valaki. Az új orvosok meg nem értették hogy nem látta már akkor a régi doki ezt mert annyira feltűnő.
Most ezt műtik mert a sok gyógytorna, sorozatgipszelés amivel lazítani próbálták az izmait úgy látszik nem eredményezett olyan javulást amit vártak. Pedig látványosan jobban jár már, leteszi a talpát is de a lábfeje még nem jön fel annyira amennyire kellene így vágják mindkét talpát és a térd mögött az achillest -most már Eszter is fél kicsit.
Róbertke!
Nem ismerem a Játékudvart. Ez bolt? Vagy hogy érdeklődjek ott??
Alkotasu! -jó régen írtam neked. Már nem is emlékszem hogy mi volt ami miatt írtál vagy én neked.
-hol lehet hazánkban 0-ás Faller E-Train síneket találni? Csak pár egyenes és ív kellene, váltó nem szükséges.
A lányomat nem sokára műtik és a barkácsolás mindig leköti, így összeraknék vele egy pici kisvasút jellegű terepasztalt csak férjen még el a padlásszobában a H0 és 0n30 mellett bár asztal még nincs alattuk csak a síneket rakta össze.
Keresnék valakit akinek Svéd a neve, vasútmodellezik és régi óra gyűjteménye is van ami azt hiszem örökség ha jól él emlékeiben. schweila kuka ... a mailcíme de ennél többet nem tudok mert nagyon régen írt nekem. -Ti nem ismeritek?
5 percnyi Deákmodell BCmot. Az előzetes híre (és a korábban birtokolt Deák Bz hangja) után féltem tőle, de pozitív csalódás ért. Kár, hogy a jó hajtáshoz az utastér tetemes részét feláldozták.
Síelős/Ausztriában nyaralós tapasztalataim alapján az ilyen zárt kabinos felvonóknak az állomásai is zártak szoktak lenni. A modenrebbeknél az állomásnak még ajtajai is vannak (a kabin ajtajainak megfelelő elrendezésben), amik a kabinajtókkal együtt záródnak és nyílnak.
A Brawa 6340-es Nebelhorn kötélpályát építgetem az asztalomba. Hely hiányában azonban meg sem próbáltam a gyárilag kiadott épületeket betenni (6341), így saját magam kreáltam végállomást a hegyen. Szerintetek élethű? A kiinduló állomás még készül... (Azért kérdezlek benneteket, mert Itthon kaptam néhány kritikát... :) )
Én Láng börzén vettem a bácsitol aki alkatrészeket árul az emeleten,bár 1200ft nem volt olcso érte,aztán Csikos mühelytöl is vettem,de ha jol tudom Gützold nem igazán akar indulni ujra,pedig alkatrészekkel indult volna.
Uj kerekekkel megszünik a böllegés,és a repedés is.Én Máv 520 repedt fogaskerekére is vártam egy évet,de már feladtam és megoldottam magam a problémát.
Ha már ilyen téma lett a sivítós szergej, nincs valakinek elfekvőben egy hajtott tengelyre való ferde fogazású 13 fogas fogaskereke? :) Mailem publikus.
Nekem a szergejnél ,a fent emlitett fogaskerék lejjebtétele nem igazán segitett.Viszont a kezemben lévö forgóvázat meghajtva egy halk motorral nagy sebességgel,és az ujjommal terheltem alulról a kerékpárokat külön külön ,azonnal nyilvánvalóvá vált melyik csiga-fogaskerék adja azt a sivitó hangot.
A 2015.08.29-30-án megrendezésre kerülő EUROTRACK-2015 Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás idejére meghirdetjük a
VI. Nemzetközi Vasútmodell Versenyt Domonkos András emlékére
A verseny tisztelgés Domonkos András modellező munkája és a magyar vasútmodellezés hazai és nemzetközi megismertetésében kifejtett tevékenysége előtt.
A versenyre nevezni lehet minden sajátkészítésű vagy átalakított modellel .A nemzetközi és belföldi versenyen volt részvétel nem kizáró ok.
A modellversenyre a következő kategóriákban lehet nevezni: A – vontatójárművek, ezen belül: - A1 – saját építés (csak a motor, kerekek és a fogaskerekek lehetnek gyáriak!) - A2 – átépítés (egy vagy több gyári modell átalakításával készült modell) - A3 – frizírozás (egy gyári modell „feljavítása” az élethűség eléréséhez) B – vontatott járművek, ezen belül: - B1, B2, B3 – mint az A kategóriában! C – vasúti épületek, berendezések D – működő vasútüzemi berendezések E – vitrinmodellek
A versenyre a nevezést legkésőbb 2015.08.15.-ig kell elküldeni levélben a Klubunk címére (BAROSS GÁBOR Vasútmodellező és Vasútbarát Klub, 8202 Veszprém, Jutasi út 34. Pf:713), vagy a baross.gabor@vasutmodellklub.hu e-mail címre. A nevezett modellekhez rajz és fotó dokumentumot kérünk csatolni! A modelleket 2015.08.28.-án délután 17:00 órára kell eljuttatni Balatonfüredre a "Balaton" Szabadidő és Konferencia Központba. Aki korábban kívánja elhozni a modelleket, azok a fenti címeken, vagy a 06/20-533-37-92 telefonszámon kérjen előzetes egyeztetést! A zsűrizés 2015.08.29.-én délelőtt történik. A modelleket 2015.08.30.-án 18:00 órától lehet elvinni.
Nekem Bühler van a BR 120 ,ba BR 130 ba ,és mégis hangos mindkettö,tehát nem a motor a ludas. Szergej meg föleg nagy zenegép,ami azért is érdekes mert a BR 110 hajtása is ugyanez,de mégsem nyuszit igy.BR 110 és a BR 52 esem Bühlerrel egész csendesek,ja és a lassumenetük szép,dekoderrel meg mint egy mai modell,igaz uj kerekekkel,ami a dölöngélést megszüntette.
Most,egy kicsit off a kérdésem,ezért bocsánatot kérek! Valaki tudna abban segíteni,hogy a Liliput Rotschild MÁV-KPEV kocsi szettben lévő kocsikat,hogyan lehet szét szedni? Vettem pár zászló tartót,igen nem tökéletesen olyanok,mint az eredetik,amik letörtek. Ezeket szeretném feltenni,de nem akarom szétbarmolni a kocsikat! A segítséget velőre is köszönöm szépen! Lehet privátban is!
a Ludmilla elbújhat mögötte, még két motorral is csúfosan lemarad a hangversenyben :-)
A Ludmillának ferdefogazású homlokfogaskerekei vannak, szélesebbek is. Ez is hozzájárul, hogy csendesebb. És igazából a Gützold-fogaskerekeken "rendes" fogak helyett csak háromszögű cikkcakkozás van :)