nekem Kofic azt tanította, hogy úgy kell számolni, hogy minden rés 2mm. a szomszédos korpuszok előlapjai között meg 2mm. tehát egy korpuszon körbe 2mm elhagyás, és a rajta levő fiókok és ajtók között 2mm rések.
A gépemhez adott gyári metabo fűrészlap mintha az életlenedés jeleit kezdte volna mutatni, így gondoltam, itt az ideje kipróbálni az aldis szettet. A legsűrűbb fogazású lapot tettem fel és két dolgot sikerült megállapítanom:
1. mint kés a vajban, úgy vágta a fát, ami jó érzés volt.
2. viszont a gép hangosabb lett, egyszerűen remegni kezdett az asztal, amit nem tudok mással magyarázni, mint, hogy van némi ütése a lapnak :(
Aztán tegnapelőtt éppen precízkedtem egy egzóta gérvágásával és szomorúan állapítottam meg, hogy az egyébként keresztvágásra kitalált lappal nem tudok szép egyenletes felületet előállítani. Érthetetlen módon, a lap kóválygásainak nyomát lehetett látni a felületen, noha ez a kemény anyag, ha jól vágom, szinte fényes vágásképet ad. Úgyhogy leszereltem a Workzone lapot és feltettem a Freud zajcsillapított lapocskámat és azzal sikerült nagyon szép vágásképet produkálnom.
Szóval, azt kell megállapítanom, hogy az olcsó lapok sajnos nem probléma nélküliek. :( Majd még visszateszem és kimérem az ütését, illetve van egy ugyanilyen másik garnitúrám (egy év eltéréssel) meglátjuk, van-e szórás köztük?
De érdekes, fenyőnél nem vettem észre, hogy nem vág szépen, csak a keményfánál.
Ha van például egy 40 cm magas ajtó baloldalon, teliben, és van egy 4 fiókos rész jobb oldalon, ugyanakkora magassággal, akkor a fiókelőlapokat mekkorára szabassam le: 2mm-es ABS van körben minden "fronton". Ilyenkor 4 egység magas az ajtó, és 4×1 egység a fiókok magassága. De lehet jobb, ha alul van egy 2 egység (kb. 20 centi) fölötte egy 1,5 egység, és mert az asszony úgyszereti, egy 0,5 egység (kb 5 centis) kisfiók, pl. oda sepregeti a morzsát, meg a kést oda teszi használat közben, vagy a nemtudommit. A fióklapot ugye csak ki kéne számolni, hogy mekkorát szabassunk le, mivel nem knkrétan 1 lap szétvágásáról, és a keletkező vágásfelületek réseiről van szó.
Hát ja belecsaptam :) De majd összehozom... Ma voltam bútorosoknál (lapszabászat,alkatrészek) vettem még konfirmátor csavarokat és közben kérdezgettem.Ugy kezdődik,h össze kell építeni a fiók korpuszt,majd a fiók előket rá kell jelölni a megfelelő hézagokkal persze derékszöggel kontrol :)Majd be kell vinni a korp.belsejébe a méretet.Ott mérni kell a sin helyét a furatoknak.De ez majd jön sorba:)
Lehetni lehetne, de kevés lenne a csiszológép motorjának az ereje. Minél hosszabban fekszik fel a munkadarab a csiszolóra annál nagyobb motor teljesítmény kell. A jobb és erősebb kézi szalagcsiszolóknak is jelentősen leesik a fordulatszámuk ha keményebben leterheli az ember pedig azokon elég rövid a szalag.
Illetve erről jut eszembe. A szalagcsiszolóból nem lehetne egy messzebbi pót-gurtnival egy hosszú szalagcsiszolót készíteni? Asztalba befogatva, természetesen sokkal hosszabb szalaggal.
Porszívó nem volt? Takarítógépet nyugodtan rá lehet kötni, nem ég le. A nagyját gyorsan kiszívatod vele, visszacsapószelep nem engedi vissza a levegőt, utána ha kell még mással aládolgozol. Nem tudom mekkora vákuumot lehet ezzel összehozni, de használható lehet, csak sokkal hangosabb mint a hűtőkompresszor.
Ahogy látom ennél a freud lapnál is jó vastagok a fogakon a lapkák nem úgy mint a noname lapoknál. Ezt jó párszor meg lehet majd élezni mielőtt elfogy a lapka.
Köszönöm Soká-nak és mindenki másnak a válaszokat!
Ez azért elég kemény, hogy ilyen különbségek vannak a nút- és horonymaró között, az ember azt gondolná nem nagy vaszisztdasz illeszkedőre megcsinálni.
Azt hiszem az lesz, hogy eccpecc alapon megveszek egy noname-et, és ha sehogy sem lehet vele pontosan dolgozni, kipróbálom a minőségit.
Azt sejtem, hogy nemcsak a marófejen múlik. Mert ha pl. lötyög a marótengely, kb. cseszhetem a legdrágább marófejjel is a pontosságot. Workaround gondolom van bőven:
- ahogy régen írtátok is, köszörülni valamelyik marófejen. Nem nagyon (najó, semennyire sem) tudok esztergálni, kellene turkálnom ismerősök közt.
- ha a marófej mndjuk OK, akkor magasságállítás után "odabetonozom" az asztalra alulról valahogyan a marót, hogy ne billeghessen. Ez elég macerásnak tűnik.
- Vajk és még nem tudom ki csinált ilyet: új perselyt esztergáltatok.
- ami mindegyik esetben hasznosnak tűnik: több menetben marok, kevesebb nyomást helyezve a marófejre/tengelyre. Időm van :)
Meglátjuk. Amint minden hozzávaló megjön, és túl vagyok az első meneten beszámolok a tapasztalatokról.