Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A zalaegerszegieknek mindenki fényesre nyalja a feneküket:megnézném a képüket,amikor megjelenne ott a JOB-440,hogy na most ezzel kellene Pécsig utazni. :))))
Szerintem egyébként létezne egy olyan réteg, amelyik mondjuk 15 pár utazás áráért megvenné azt a bérletet, amit most 20 pár áráért nem vesz meg. Mert ha egy dolgozónak nem fizeti a munkáltatója az utazását, úgy kalkulál, hogy a szabadságok, gyerek betegsége, a kolléga autóval hazavisz-potyaalkalmak miatt fix, h. nem fog 40-szer buszra szállni a 22 munkanapos hónapban, inkább veszegeti a jegyeket.
Amíg meg nem unja, s átül autóba.
Szerintem egyértelmű, hogy a bérletes utas kevésbé csábul el, őt jobban meg tudja kötni utasként a cég. Ahhoz viszont ennél komolyabb kedvezményt kellene biztosítani. Szóval szerintem igenis lenne felhajtó ereje egy kedvezményesebb felnőtt bérletnek. (Más kérdés, hogy a reggeli csúcsban jól jönnének-e ezek a plusz utasok a cégnek...)
"ne vegyük ide azon munkáltatói intézményeket, akik tesznek rá"
Ne is! Még véletlenül se! Miért? Ni:
"a jelenlegi szint fenntartásához többet kell a nagy kasszából adni. Honnan, miből, kitől elvonva?"
Nyilván a képlet nem egyszerű és az arányosság nem fordított. De ha utazási igény van, akkor a fizetőképesség és a kényelem függvénye lesz, mennyien vesznek bérletet. Ha csökkented a bérlet árát, többen és többen adnak fel a kényelmi igényeikből anyagi megfontolás okán. És hogy jön ide az első reakcióm? A 86%-os, Munka Törvénykönyve által biztosított munkába járási adómentes támogatást bizony nagyon sokan nem adják dolgozóik részére. Miért? Mert a helyi dolgozónak ilyen nem jár és a munkahelyek többségére tíz-tizenöt másik áll sorban. Ha vidékiként kinyitod a szádat, máris egy helyi megy holnap helyetted dolgozni. Aki maradéktalanul megfizeti a 86%-ot, az az állami és önkormányzati szektor. Röhej a kimutatás, miszerint tizennéhány százalék a távolsági közlekedésben teljesárú jegyvásárlók aránya. Én is köztük voltam négy és fél évig. ÁFÁ-s számlát kértem mindről. Eleinte a BKV nevére, majd a BKK nevére... Nesze neked teljesárú jegy, ugyanúgy közvetve adóforintból ment el a 86%-a. Tehát igenis ide kell venni ezen munkáltatókat, akik tesznek rá, mert zömében az állami / önkormányzati cégek nem tesznek rá, így ezen előny ugyanúgy a költségvetést terheli.
"Ha hirtelen 20%-al olcsóbb lenne a teljes áru helyközi bérlet, vajon mindenki rohanna bérletet venni, aki eddig nem tette, mert eddig túl drága volt? Nem hiszem."
Ez a jó megközelítés, itt kell meghajolnom, hogy végülis igazad van. Mert Romonyából nem lesz ötödével több bérletes, az biztos. De mondjuk Szigetvárról? Mohácsról? Vannak relációk, melyeken betegre keresik magukat a volánok, csak hát abból kell finanszírozni az erősen szociális alapszolgáltatást is, ami meg marhára ráfizetős.
Egy hónapban februárt nem számítva 30-31 nap van. Minden hónapban van legalább 4 hétvége, a nemzeti ünnepek, munkanap áthelyezések és azok a hónapok, melyekben 5 hétvége van adnak ettől eltérő munkanap számokat, de jellemzően 20 nap feletti egy hónapban a munkanapok száma.
Tehát pl. 70 km-es bérletnél most 49.800 / 1.300=38,3 utazás adódik, tehát 19,15 utazáspárt ad egy bérlet megváltása.
Ha minden egyes nap teljes áru jegyet veszel oda-vissza, akkor a bérlet jobban megéri.
Nem szólva arról, hogy létezik idehaza olyan dolog is, hogy aki teljes áru dolgozói bérletet vesz, annak vélhetően a munkáltató téríti a bérletet 86%-ban (ne vegyük ide azon munkáltatói intézményeket, akik tesznek rá), így az utasnak 14%-ot kell megtéríteni.
Ha csökkented a bérlet árat, - ami igen dicséretes dolog a lakosság és munkáltató szemszögéből- , akkor kevesebb folyik be a kasszába a pénztárnál a szolgáltatókhoz és így a jelenlegi szint fenntartásához többet kell a nagy kasszából adni. Honnan, miből, kitől elvonva?
A diákbérlet ráadásul 90%-os kedvezményt jelent, így 50%-os jegyhez képest 7,66-szoros a különbség, tehát egy hónapban minden héten oda-vissza utazással a bérlet már jobban megéri.
Az, hogy a pécsi önkormányzat így állapítja meg az árakat, az saját hatásköre. Hasára csapott és ezt tartotta jónak, az éves veszteségpótlást meg majd perkálja/nem perkálja teljes körűen a szolgáltatójának. Ez már az ő sara.
Lehetne ingyen is a teljes pécsi közlekedés, de akkor a teljes költséget a város büdzséjéből kell állni. legyen így? :)
Ha hirtelen 20%-al olcsóbb lenne a teljes áru helyközi bérlet, vajon mindenki rohanna bérletet venni, aki eddig nem tette, mert eddig túl drága volt? Nem hiszem.
Arra tud valaki valami okosat írni hogy miért van hogy a Volán társaságoknál a teljes árú bérlet az miért kb. 40 utazás ára?
Ha szeretnénk hogy több legyen a bérletes utas akkor ezt kicsit csökkenteni kellene hisz így aki minden nap nem jár dolgozni vagy iskolába hétvégén meg esetleg nem is utazik vagy nem busszal teszi annak nem éri meg megvenni a bérletet.
Pécsett a helyi járaton ez 24 db jegy ára most egy bérlet és ha valóban nem változik a bérlet ár akkor valamivel több mint 22 db jegy ára lesz jövőre.
Pécsett a bérletes utas havonta 300 km-t utazik autóbusszal a hálózaton. Összvonalas bérletet váltók esetén ez 22,33 Ft/km, a tanuló/nyugdíjas bérlettel utazóknak ez 11 Ft/km.
Az alkalmi utas persze mindig többet fizet. Vajon miért? :)
Itt sem Pécs a legdrágább. Győr nevezhető olcsóbb városnak, ahol a hálózat- és járatsűrűség jóval alacsonyabb színvonalú. A "maradék" három város nagyobb Pécsnél és rendelkezik színvonalas kötöttpályával, ám a hálózatuk és járatsűrűségük egészen összehasonlítható Péccsel, s sok tekintetben Pécs nyerne, ha elvonatkoztatunk a jármű típustól. Így objektív tekintetben egyáltalán nem helytálló a megállapításod, szubjektív értelemben pedig akár a totál ellenkezője is vállalható állítás.
Kérdés, hogy van-e szükség az emelésre, hiszen ahogy írtam korábban, az emelés nem jelentős. A hitelt és a fonódó miatti állítólagos pluszt ez nem fogja fedezni. A jegyek drágítása mellé azonban szolgáltatás fejlesztés is járt, ha nem is széleskörű és egetverő. Én úgy gondolom, hogy ha ez az ára, ám legyen. A valódi áremelést és a valódi ritkítást kell elkerülni, ebben nagy feladatot látok a PTKE alelnökeként.
A Mohács-Szigetvár kocsiját nem láttad mostanában?Maradt még az EC11?Mert az FSJ-909 mióta lekerült a bajai fordáról,azóta úgy eltűnt,hogy még látni sem láttam.
Hamar munka sosem jó.Ezeket 1-2 hónap alatt tákolták össze,míg korábban egy felújítás olyan 5-6hónap volt.A közel 10éve,asszem Kaposváron felújított E95-k (GBG-120-ig) felújítása számomra az etalon,így azt a szintet illett volna legalább hozni.Azért az is különös,hogy a felújított HOG-521 tartalék,míg a JLW-474 visszatérte óta csak 1-2 napra volt kiadva,miközben nézhetjük a 200-asok parádéját.Akkor ezeket minek újították fel,porfogónak?