Keresés

Részletes keresés

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27615

A zalaegerszegieknek mindenki fényesre nyalja a feneküket:megnézném a képüket,amikor megjelenne ott a JOB-440,hogy na most ezzel kellene Pécsig utazni. :))))

Előzmény: hory004 (27591)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27614

Gondolom ahogy más buszok is:rezsiben.

Előzmény: ikarusman280 (27613)
ikarusman280 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27613

Megelőztél, most akartam írni. Azt lehet tudni, hogy hogyan jut vissza Mecseknádasdra? Mert ottani telephelyes.

Előzmény: HSW-930 (27610)
Racilaci Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27612

Szerintem egyébként létezne egy olyan réteg, amelyik mondjuk 15 pár utazás áráért megvenné azt a bérletet, amit most 20 pár áráért nem vesz meg. Mert ha egy dolgozónak nem fizeti a munkáltatója az utazását, úgy kalkulál, hogy a szabadságok, gyerek betegsége, a kolléga autóval hazavisz-potyaalkalmak miatt fix, h. nem fog 40-szer buszra szállni a 22 munkanapos hónapban, inkább veszegeti a jegyeket. 

Amíg meg nem unja, s átül autóba.

 

Szerintem egyértelmű, hogy a bérletes utas kevésbé csábul el, őt jobban meg tudja kötni utasként a cég. Ahhoz viszont ennél komolyabb kedvezményt kellene biztosítani. Szóval szerintem igenis lenne felhajtó ereje egy kedvezményesebb felnőtt bérletnek. (Más kérdés, hogy a reggeli csúcsban jól jönnének-e ezek a plusz utasok a cégnek...)

Előzmény: hungeri (27609)
HSW-930 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27611

HPS-593 Szigetvárról.

Előzmény: ckg471 (27592)
HSW-930 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27610

JLW-473.

Előzmény: hory004 (27591)
hungeri Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27609

"ne vegyük ide azon munkáltatói intézményeket, akik tesznek rá"

 

Ne is! Még véletlenül se! Miért? Ni:

 

"a jelenlegi szint fenntartásához többet kell a nagy kasszából adni. Honnan, miből, kitől elvonva?"

 

Nyilván a képlet nem egyszerű és az arányosság nem fordított. De ha utazási igény van, akkor a fizetőképesség és a kényelem függvénye lesz, mennyien vesznek bérletet. Ha csökkented a bérlet árát, többen és többen adnak fel a kényelmi igényeikből anyagi megfontolás okán. És hogy jön ide az első reakcióm? A 86%-os, Munka Törvénykönyve által biztosított munkába járási adómentes támogatást bizony nagyon sokan nem adják dolgozóik részére. Miért? Mert a helyi dolgozónak ilyen nem jár és a munkahelyek többségére tíz-tizenöt másik áll sorban. Ha vidékiként kinyitod a szádat, máris egy helyi megy holnap helyetted dolgozni. Aki maradéktalanul megfizeti a 86%-ot, az az állami és önkormányzati szektor. Röhej a kimutatás, miszerint tizennéhány százalék a távolsági közlekedésben teljesárú jegyvásárlók aránya. Én is köztük voltam négy és fél évig. ÁFÁ-s számlát kértem mindről. Eleinte a BKV nevére, majd a BKK nevére... Nesze neked teljesárú jegy, ugyanúgy közvetve adóforintból ment el a 86%-a. Tehát igenis ide kell venni ezen munkáltatókat, akik tesznek rá, mert zömében az állami / önkormányzati cégek nem tesznek rá, így ezen előny ugyanúgy a költségvetést terheli.

 

"Ha hirtelen 20%-al olcsóbb lenne a teljes áru helyközi bérlet, vajon mindenki rohanna bérletet venni, aki eddig nem tette, mert eddig túl drága volt? Nem hiszem."

 

Ez a jó megközelítés, itt kell meghajolnom, hogy végülis igazad van. Mert Romonyából nem lesz ötödével több bérletes, az biztos. De mondjuk Szigetvárról? Mohácsról? Vannak relációk, melyeken betegre keresik magukat a volánok, csak hát abból kell finanszírozni az erősen szociális alapszolgáltatást is, ami meg marhára ráfizetős.

Előzmény: htibor (27606)
hory004 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27608
Controlled* Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27607

Megértettem és többségében egyet is értek.  

Előzmény: htibor (27606)
htibor Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27606

Mert. Csak.

 

Egy hónapban februárt nem számítva 30-31 nap van. Minden hónapban van legalább 4 hétvége, a nemzeti ünnepek, munkanap áthelyezések és azok a hónapok, melyekben 5 hétvége van adnak ettől eltérő munkanap számokat, de jellemzően 20 nap feletti egy hónapban a munkanapok száma.

Tehát pl. 70 km-es bérletnél most 49.800 / 1.300=38,3 utazás adódik, tehát 19,15 utazáspárt ad egy bérlet megváltása.

 

Ha minden egyes nap teljes áru jegyet veszel oda-vissza, akkor a bérlet jobban megéri.

Nem szólva arról, hogy létezik idehaza olyan dolog is, hogy aki teljes áru dolgozói bérletet vesz, annak vélhetően a munkáltató téríti a bérletet 86%-ban (ne vegyük ide azon munkáltatói intézményeket, akik tesznek rá), így az utasnak 14%-ot kell megtéríteni.

Ha csökkented a bérlet árat, - ami igen dicséretes dolog a lakosság és munkáltató szemszögéből- , akkor kevesebb folyik be a kasszába a pénztárnál a szolgáltatókhoz és így a jelenlegi szint fenntartásához többet kell a nagy kasszából adni. Honnan, miből, kitől elvonva?

A diákbérlet ráadásul 90%-os kedvezményt jelent, így 50%-os jegyhez képest 7,66-szoros a különbség, tehát egy hónapban minden héten oda-vissza utazással a bérlet már jobban megéri.

 

Az, hogy a pécsi önkormányzat így állapítja meg az árakat, az saját hatásköre. Hasára csapott és ezt tartotta jónak, az éves veszteségpótlást meg majd perkálja/nem perkálja teljes körűen a szolgáltatójának. Ez már az ő sara.

Lehetne ingyen is a teljes pécsi közlekedés, de akkor a teljes költséget a város büdzséjéből kell állni. legyen így? :)

 

Ha hirtelen 20%-al olcsóbb lenne a teljes áru helyközi bérlet, vajon mindenki rohanna bérletet venni, aki eddig nem tette, mert eddig túl drága volt? Nem hiszem.

Előzmény: Controlled* (27604)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27605

Credo Inovell. Raktam rá egy DDKK logót, meg egy felíratott, bár gondolom tök fehér lesz.

 

Controlled* Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27604

Arra tud valaki valami okosat írni hogy miért van hogy a Volán társaságoknál a teljes árú bérlet az miért kb. 40 utazás ára?

Ha szeretnénk hogy több legyen a bérletes utas akkor ezt kicsit csökkenteni kellene hisz így aki minden nap nem jár dolgozni vagy iskolába hétvégén meg esetleg nem is utazik vagy nem busszal teszi annak nem éri meg megvenni a bérletet. 

 

Pécsett a helyi járaton ez 24 db jegy ára most egy bérlet és ha valóban nem változik a bérlet ár akkor valamivel több  mint 22 db jegy ára lesz jövőre.

Svatopluk Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27603

Erre a hangulatkeltésre szerintem nincs szükség.

Előzmény: bendeguz90 (27595)
via ironia Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27602

"Nyugalom van olvtársam!"

 

Meg tényszerűség és nem mellébeszélés.

Előzmény: bendeguz90 (27601)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27601

Nyugalom van olvtársam! 

Előzmény: via ironia (27598)
via ironia Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27600

Pécsett a bérletes utas havonta 300 km-t utazik autóbusszal a hálózaton. Összvonalas bérletet váltók esetén ez 22,33 Ft/km, a tanuló/nyugdíjas bérlettel utazóknak ez 11 Ft/km.

Az alkalmi utas persze mindig többet fizet. Vajon miért? :)

Előzmény: bendeguz90 (27597)
hungeri Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27599

Na, legalább szinkronban vannak állításaink :p

Előzmény: via ironia (27594)
via ironia Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27598

Majd, ha "az egyik legdrágább" lesz, akkor jelentkezz, addig ne keltsd itt a hangulatot.

Előzmény: bendeguz90 (27595)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27597
Előzmény: via ironia (27594)
hungeri Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27596

Jegy:

Elővételben Pécs 280, Miskolc 300, Szeged 310, Győr 250, Debrecen 300.

Fedélzeten Pécs 360, Miskolc 400, Szeged 400, Győr 440, Debrecen 400.

 

Tehát Pécs nem hogy az egyik legdrágább, hanem valójában majdnem a legolcsóbb a jegyek tekintetében.

 

Bérlet:

Összvonalas Pécs 6700, Miskolc 7000, Szeged 6830, Győr 5600, Debrecen 6500.

Diák Pécs 3300, Miskolc 3900, Szeged 3585, Győr 2200, Debrecen 3600.

 

Itt sem Pécs a legdrágább. Győr nevezhető olcsóbb városnak, ahol a hálózat- és járatsűrűség jóval alacsonyabb színvonalú. A "maradék" három város nagyobb Pécsnél és rendelkezik színvonalas kötöttpályával, ám a hálózatuk és járatsűrűségük egészen összehasonlítható Péccsel, s sok tekintetben Pécs nyerne, ha elvonatkoztatunk a jármű típustól. Így objektív tekintetben egyáltalán nem helytálló a megállapításod, szubjektív értelemben pedig akár a totál ellenkezője is vállalható állítás.

 

Kérdés, hogy van-e szükség az emelésre, hiszen ahogy írtam korábban, az emelés nem jelentős. A hitelt és a fonódó miatti állítólagos pluszt ez nem fogja fedezni. A jegyek drágítása mellé azonban szolgáltatás fejlesztés is járt, ha nem is széleskörű és egetverő. Én úgy gondolom, hogy ha ez az ára, ám legyen. A valódi áremelést és a valódi ritkítást kell elkerülni, ebben nagy feladatot látok a PTKE alelnökeként.

Előzmény: bendeguz90 (27593)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27595

 "A bérletár nem változik"

 

Ki tudja, hogy meddig. 

 

 

 

Előzmény: via ironia (27594)
via ironia Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27594

"Már így is az egyik legdrágább közösségi közlekedés az országban a pécsi..."

 

Mielőtt hülyeséget írsz, nézzél utána az áraknak. A bérletár nem változik, a vonaljegy hol olcsóbb? Elővételben csak Győrben.

Elővételben: Pécs (280), Debrecen (300), Miskolc (300), Szeged (310), Győr (250)

Fedélzeten: Pécs (360), Debrecen (400), Miskolc (400), Szeged (400), Győr (440)

Előzmény: bendeguz90 (27593)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27593

Már így is az egyik legdrágább közösségi közlekedés az országban a pécsi és ezt most tovább kell emelni.. 

(Persze mindezt a hatalmas hitelek miatt)

 

http://www.pecsistop.hu/regio/januartol-dragul-a-buszjegy-pecsett/1282886/

ckg471 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27592

Uraim!

Csurgóra melyik Pannonos C56-os szokott járni, és honnan?

hory004 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27591
Kezd unalmassá válni a zegi ec12 ezért Tamási ~ Siofok kapott egy 415ost. Győrbe megint omniexpress :)
Előzmény: JLW-470 (27590)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 27590

A Mohács-Szigetvár kocsiját nem láttad mostanában?Maradt még az EC11?Mert az FSJ-909 mióta lekerült a bajai fordáról,azóta úgy eltűnt,hogy még látni sem láttam.

Előzmény: Kuvik76 (27587)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 27589

Hamar munka sosem jó.Ezeket 1-2 hónap alatt tákolták össze,míg korábban egy felújítás olyan 5-6hónap volt.A közel 10éve,asszem Kaposváron felújított E95-k (GBG-120-ig) felújítása számomra az etalon,így azt a szintet illett volna legalább hozni.Azért az is különös,hogy a felújított HOG-521 tartalék,míg a JLW-474 visszatérte óta csak 1-2 napra volt kiadva,miközben nézhetjük a 200-asok parádéját.Akkor ezeket minek újították fel,porfogónak?

Előzmény: Svatopluk (27582)
BPV-093 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 27588

 

Döbbenet! Még mindig nincs fent a Kapos és Pannon menetrendváltozása!!!

Arra nem gondolnak, hogy sokan csoportoknak is szerveznek utazást, amit a résztvevőknek időben meg kell hirdetni...

Kuvik76 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 27587

Köszi!

 

4.50 Szederkény-Romonya-Pécs (5639)

7.00 Pécs-Bóly-Mohács

9.55 "amit írtál"

11.38-14.50 a "homály" a kérdőjel...

14.50 Pécs-Olasz-Szederkény (5642)

Előzmény: JLW-470 (27568)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 27586

Köszönöm szépen!

 

- akkor Komlón délelőtt még sincs "torlódás", ha 9.30-kor jön vissza, és nem 10.30-kor...

- a délutáni komlói volt a "sötét folt"

- a vége meg Pécs helyett Hásságy akar lenni, gondolom

Előzmény: HSW-930 (27567)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!