Keresés

Részletes keresés

*Steve Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81497
Előzmény: *Steve (81496)
*Steve Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81496

egy lágy inditót venni a körfürészhez ?

Előzmény: torony78 (81495)
torony78 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81495

Ha már elmentünk hobbivillanyszerelllő irányba, én is bedobok egy ilyen hibridet.

 

Pár ezer hozzászólással ezelőtt panaszkodtam, hogy a fater 2kW-os Makita körfűrésze állandóan lecsapkodja a kismegszakítót a hétvégi házban.

 

Ezt ni:

 

Ez a vályogházhoz tartozik, aminek a villanyszerelésében elég sok mókolás van (még az előző tulajtól).

 

Az EON nemrég kicserélte a villanyóráját és betett egy saját kismegszakítót is.

Ezt:

 

 

Nagyon minimális villanyszerelési háttértudásom van, de az a sanda gyanúm, hogy a fater Makitája a nagy indítóáram miatt veri le a fentebbi kismegszakítót. (A 1,5 kW-os bojler és az 1800W-os porszívó nem csapkod le semmit, de úgy tudom, hogy azok beindításához nem kell nagy indítóáram.)

Ha ez valóban így van, akkor vagy az egész ház hálózatát ki kell cseréltetnem, kismegszakítóstul, mindenestül, vagy venni egy olyan körfűrészt, amiben indítóáram korlátozás van, és nem veri le a pöcköt.

 

Az utóbbi megoldás tűnik olcsóbbnak, ha tényleg van ilyen. Tudja valaki, hogy a lágyindítás, mint pl. ezen a példányon is van, az együtt jár az indítóáram korlátozással?

 

Ha ez sem megoldás, akkor mit lehetne tenni, ami nem jár a ház szétverésével, meg nagy extra kiadásokkal?

hobbitasztalos Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81494

Most már legalább tudom hogy ,longboard kerék felfüggesztés és csapágy ,támasztja a szalagfűrészemen a lapot:-) 

Előzmény: Soká (81487)
GPS Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81493

 

Héé, azt én is tudtam, hogy a rövidzár-áram brutál-nagy - csakhogy én az időbeni folyamatra gondoltam: vagyis hogy a gyengébb hamarább fog leoldani amikor a rövidzár-áram felépül.

 

És ha ez leoldott, utána a nagyobbik már nem lát áramot és békén marad. Csakhogy ez a gyakorlatban nem így történt.

.

Előzmény: halaloszto (81492)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81492

most min csodálkozol? a zárlati áram nagyobb mint 16A és nagyobb mint 10A és még 25A-nál is nagyobb. 

ha a vezetékezéseden 16A-nál 5V esik, akkor hány A-nál esik 200V?

 

Vajk

Előzmény: GPS (81491)
GPS Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81491

 

"A zárlati leoldásra meg nem vonatkozik az ABC karakterisztika, arra egyforma gyorsak."

 

Mi több, zárlatnál még az amper sem számít. Jómagam kötöttem sorba egy 25A C után egy 10A B-st, amelyik kézközelben volt.

 

Az lett volna a haditerv, hogy ha gebasz van, értelemszerűen a 10-es gyorsabb fog leoldani - mielőtt még a távoli 25-ös leoldana. Logikus, nem? És milyen praktikus is egyben, nem igaz?

 

Hát egy nagy túrót. Zárlatkor úgy levert mind a kettő, mint húzat.

 

De még nálunk a lakásban is, kint a szekrényben tán 16-os van, bent a lakásban meg 6 és 10-es.

De olyan zárlat még nem volt, hogy a kinti is ne vert volna le - holott jóval nagyobb, mint a lakásban lévő megszakítók.

.

Előzmény: halaloszto (81490)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81490

A 32-es tuti csak 32A felett megy le. Esélyes hogy 32A-nál nagyobb áram az neked csak zárlatkor van. A zárlati leoldásra meg nem vonatkozik az ABC karakterisztika, arra egyforma gyorsak. Az ABC csak a termikus leoldásra vonatkozik.

 

Vajk

Előzmény: Schnitt (81489)
Schnitt Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81489

Az ügyfélszolgálatukon ezzel még nem sokkoltak. Gondolom, ha jött volna a szerelő 3 fázist bekötni, akkor szembesülök a dologgal, és kiderült volna, hogy hoppá, mégegy százas.

Az egyfázisú bizticserénél nem volt gond, megnézték a főbiztosítékig bejövő, és az onnét az óra felé menő keresztmetszetet, azt mondták, az OK, a többi az én gondom.

Persze B-s kismegszkítót tettek fel, mondván, nekik a hálózatukat kell védeni, így, mivel nekem is B-sek vannak az elosztódobozban, annak ellenére, hogy csak 10-16 amperesek, van, hogy magukkal rántják a 32 amperes központit is, így az egész lakásban elmegy a villany, nem csak a túlterhelt ágon.

 

Előzmény: Bediiii (81486)
CSABUSZ Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81488

Mindenkinek köszönöm!!!

Soká Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81487

Ha még nem volt a kollegina:

Bediiii Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81486

"A 32 amper feletti részt kellett volna fizetni, plusz a kiszállás, a 3 fázisú óra, meg a 3 kismegszakító."

 

Ez még elviselhető tétel. A gond ott van, hogy a legtöbb villanytársaság minden változtatás feltételéül szabja a mérőhely szabványosítását.

Ezt szerződött szerelő csinálhatja, sok tízezres mérődoboz (ha van éjszakai is, akkor akár 70-80e is lehet), és valami tervezés-adminisztráció is szükséges lehet. így lesz többszázezres móka az órabővítés.

Előzmény: Schnitt (81481)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81485

nemegy ilyen kifújt kondit láttam már. milyen kondit adtak? azért készülj hogy az sem lesz örökélet.

 

Vajk

Előzmény: arvaiz69 (81482)
Pote01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81484

Köszönöm és örülök, hogy ennyivel megúsztad, soha ne legyen ettől nagyobb gondod a gépekkel!

Előzmény: arvaiz69 (81483)
arvaiz69 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81483

Szia!

Nagyon jó lett, gratulálok! Ezzel gyorsan fog haladni a táblásítás!

Üdv.: Zoli

Előzmény: Pote01 (81477)
arvaiz69 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81482

Sziasztok!

Ma voltam Szolnokon megvettem a kondenzátort 930 Ft-ba került. Délután a szerelő már be is szerelte!A gép újra hibátlanul működik! Nagyon örülök neki! 

Üdv.: Zoli 

Schnitt Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81481

Arra nem kértem árat, de kb igen.

A 32 amper feletti részt kellett volna fizetni, plusz a kiszállás, a 3 fázisú óra, meg a 3 kismegszakító.

Az nekik olyan szempontból mindegy, hogy hány fázis, csak összeadják az ampereket, levonnak 32-t, a többit felszorozzák az árral, és hozzádobják a sallangokat.

A mostani árakat nem néztem, de nem hiszem, hogy sokat esett volna.

Előzmény: pajaci (81479)
Pote01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81480

Szorító van több is csak zártszelvény van csak 10 db. 20-as gyárilag nútolt ( nem nútféderes csak lapolt ) anyagot táblásítok éppen.

Sima illesztéshez a marógépet használom élgyalukét. Olyan mint egy abrikter csak az élét gyalulja az anyagnak aminek már van egy bázisfelülete. E mellett profilmaróval a 75-ös számú lapkával táblásítok deszkát és pallót is: 

http://www.ebay.de/itm/1-Paar-Profilmesser-f-Universal-Profilmesserkopf-m-Abweisern-Gr-3-GUHDO-FLURY/121086149235?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140117130753%26meid%3D0a46585bbdf84baca12ad265a7593f02%26pid%3D100005%26prg%3D20140117130753%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D151017640353&rt=nc

 

A szorítóhoz 10-es anyagból vágtam 4 cm-es csíkokat a deszka alatt egy van, felette kettő, így szorít rendesen. Ja és valóban 40x40-es zártszelvényből van.

Előzmény: MN 3100 (81478)
pajaci Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81479

A 3x16A meg 90ezer lett volna?

Előzmény: Schnitt (81476)
MN 3100 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81478

Szervusz!

 

Látom belehúztál. Egyből 5 garnitúra szorítót

csináltál. Ha jól számoltam.

 

Szerintem tökéletes lett. A gerendák tehát

40x40-es zárt szelvények.

 

Milyen vastag anyagot ragasztasz éppen?

 

A múltkori fejtegetésem ok nélküli, ha a felső

gerenda alá elegendően vastag léceket raksz.

Akkor a két gerenda között elfér az M14-es

zárt anya kényelmesen.

 

Azt áruld el, hogy a lécek érintkező felületét

hogyan lehet jól, pontosan és gyorsan megmunkálni.

Nekem a gyalulás után mindig hosszan kell igazgatni

az összeillesztendő felületeket, hogy ne lehessen

nagyon átlátni közöttük.

Igaz bútort szeretnék készíteni, komódot.

 

Gratulálok.

 

Péter

 

 

 

 

 

Előzmény: Pote01 (81477)
Pote01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81477

Ma (énis)összeraktam és kipróbáltam az uni-max féle táblásító szorítót:

 

 

A zártszelvényekre a helyi Diego-ban vásárolt lapokból vágtam csíkokat:

 

 

Ez az lap egyébként olyan anyag mint a laminált parketta, ezzel van befedve a raklap amin jön. Olyan mint valami préselt papír volna és olyan felület van rajta mint a parkettán. Vékony kemény famintás. Amikor vágtam a gérvágóval akkor apró szikrák látszottak végig a vágás mentén. Egy lap valami 150 Ft-ba került, majd egy négyzetméter és 10-12 mm vastag. Kaptártetőnek vettem duplán elég jó lehet és rendkívül olcsó. Mindenféle marósablont is gondoltam, hogy csinálok belőle, bár a szerszámok élét biztos eszi ez a kemény felületi réteg.

 

Ez valami förtelem, hogy milyen képeket készít ez a telefon.

Schnitt Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81476

"Ha valaki nem akar 3fázist beköttetni"

 

Én egyszer utánajártam, mibe kerülne.

Az elmünél akkor az volt a módi, hogy 32A-ig nem kell csatlakozási díjat fizetni, csak a kiszállást és a kismegszakító cseréjét. Mivel 1x16 amperem volt, ez került 5000 Ft-ba.

32A felett amperenként 4400 Ft volt a bővítés áfával, plusz a kismegszakítók, a kiszállás, és a villanyóra csere.

Ez 3x32A-nál árajánlattal 300.000 Ft lett volna.

(ha már ipari áramot köt be az ember, nem 3x10 amperrel akar pöcsölni, mert rádug egy nagyflexet, és lecsapja a biztit)

Erre nem volt keret, így maradt az 5000 forintos megoldás, aztán ha hegesztek, vagy más nagyobb áramfelvételű cuccot használok, szólok, hogy senki ne szárítson hajat, meg ne mikrózzon :D

Majd ha beröffen Paks 2, és újra 3,60 lesz a villany literje, újratárgyalom a dolgot az energia hivatallal.

Előzmény: kutyala (81475)
kutyala Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81475

bele kell tenni  topikleírásba :)

 

ebben a témában is könnyű elveszni, mint mindenben, ezért szerintem a praktikum oldaláról érdemes közelíteni. Ha valaki nem akar 3fázist beköttetni, hosszútávon úgyis eljut a frekiváltók témájáig, ezért ezt érdemes hangsúlyosabban megemlíteni.

Előzmény: rferi (81473)
kutyala Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81474

még annyit tennék hozzá, ha már ennyit beszéltünk róla (a témában nem annyira jártas idetévedőknek), hogy a háromfázisú motort kondival egyfázisról járatva ökölszabályként harmad-teljesítményűnek szokták emlegetni, tehát az ereje nagyja elvész. Ennek a fizikai háttrerét Feri leírta, hogy ez most 30 vagy 40%, nagyjából mindegy.

 

Szemben a deltába kötve 3x1fázisról üzemeltethető motorokkal (szerintem a mi köreinkben a 380/220-as járatos), ahol egy frekiváltóval előállított 3x1fázis teljes értékű betáp, tehát egy 1,5 kW-os frekiváltóval hajtott 1,5kW-os deltába kötött 3f motor 1,5 kW lesz. Egy baja van, hogy a frekiváltó sípol a teljesítmény-kimenet felharmonikusai miatt, de motor szempontból ez egy ideális megoldás (szigorúan a deltába köthető motoroknál).

 

Szerintem hobbi szinten vagy van valakinek 3f, vagy érdemes frekiváltóban gondolkodni, a kondis rásegítés/trükközés max. ipari varrógépnél, rövid üzemidejű gépeknél lehet (kényszer)megoldás.

Előzmény: rferi (81470)
rferi Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81473

tudod hányszor leírtam én ezt már itt?

Előzmény: Schnitt (81472)
Schnitt Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81472

Na, ez egy korrekt leírás tényekkel alátámasztva.

 

Előzmény: rferi (81470)
stukov1 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81471
helo!
Straus ST/ER1850-003 típusú felsőmarót tudnék venni 12000ft-ért.

Van ilyen valakinek? 1850w, 6,8,12mm befogó. Asztalba építeném. Nem találok róla leírást sehol...
rferi Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81470

Vannak egy fázisú és három fázisú motorok.

A három fázisú motorok között vannak 230/400 és 400/700 voltosak.

Ez utóbbiakat lehet a 400 voltos 3f hálózatról deltában járatni, és többnyire csillagban indítják őket.

a 230/400 motorokat a 400 voltos 3f hálózatról csak csillagban lehet járatni, hiába írják rá, hogy csillag/delta.Ez utóbbi jelzés érvényes, de nem a 400 voltos 3f hálózaton, hanem a 230v 3f hálózaton, bárhonnan szedjük elő is azt (pl frekiváltóból).

Aztán vannak az egy fázisra készített motorok, amiből alapvetően kétféle van:

-az indítófázisos, aminél induláskor egy relé egy kondit köt az indítófázis tekercsére, elindulás után lekapcsolja azt. Ez a tekercs úgy van a motorba betekerve, hogy 90 MÁGNESES fokkal van elforgatva a főfázishoz képest, és mivel a kondi is csak 90 fokot tol a fázison, így tökéletes összhangban van minden mindennel, és szépen indul a gép.

-és van az állandó segédüzemi tekercseléssel készített, ami valójában látszólag olyan, mintha 3 fázisú lenne, de nem lehet 3 fázisú hálózatra kötni mégsem. Ezeknek a 3. fázist az üzemi kondi adja.A tekercsek méretezése ehhez igazodik, és megadják a kondenzátor értékét is az adfattáblán.

Ezt manapság jobban preferálják, mint régebben, mert akkor egy harmadik tipust szerettek:

a kétfázisosat, ahol is a segédfázis tekercse 90 fokra volt betekerve, és többnyire alumínium vezetékből volt, hogy ezzel is segítse a fázistolást. (sárga lakkozásnak tűnt a drót, de volt zöld lakkozású is).

Az is állandó üzemi kondival ment.

 

Olyan motor nincs, amit gyárilag 3f-re csinálnak, de közlik velünk a hekkeléses egyfázisú meghajtáshoz a kondi méretét, meg a bekötést hozzá.

Ami ilyennek néz ki, az valójában valamelyik az egyfázisosak közül.

 

Azt vésse mindenki jól az eszébe, hogy bár tudjuk járatni a 3f motorokat egy fázisról kondival, de ez kínszenvedés a motornak.

A 3f rendszerben az egyes fázisok közt 120 fokos követési fázisszög van, kondenzátorral csak 90 fokot tudnánk elméletileg előállítani, de a gyakorlatban ez is kevesebb. Emiatt a harmadik pontra adott feszültség nincs jó fázisban, és az egyik tekercset késlelteti, a másikat sietteti, gyakorlatilag mindkettőnek megnöveli az áramát még üresjáratban is!

Ha egy ilyen kapcsolásban üresjáratban megmérnénk az egyes vezetékeken az áramokat, igen meglepődnénk: az egyik elég kicsi lenne, a másik viszont többnyire még a motor névleges áramánál is magasabb. Aztán ahogy elkezdjük terhelni a motort, a kicsi nő, a nagy csökken, és a kondi értéke akkor jó, ha a szükséges terhelésnél a két áram egyforma. Elvileg így kéne beállítani minden egyes motornál ezt az üzemmódot, már persze ha a motort nem változó terhelésértéken üzemeltetjük majd.

 

Szóval egy így járatott motor üresjáratban is melegszik rendesen, és ez természetes, bár nem jó jelenség.

 

 

Előzmény: kutyala (81464)
recefyce Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81469

:)

A vendég megkérdezi a pincért:

Megmondaná durván, hogy mennyibe kerül egy kiadós vacsora itt ?

pincér:

Hogyne...

2500 Ft BAZ+ !!!

 

Úgy értettem, hogy mekkora ráhagyással érdemes leszabni a munkadarabokat...

Úgy 5-8 cm széles, 1,5-3cm vastag és 50cm hosszú lenne kb a legnagyobb.

A legkisebb kb. 5cm széles, hasonló vastagságú, de a hossza akár harmada is lehetne.

10"-tól 22"-ig formáznék hengereket ezekből a dongákból.

Nyilván ki lehet számolni, a darabok pontos méretét, de ezen is lehet variálni, annak tekintetében, hogy mennyi részből és milyen falvastagsággal szeretném....

Keményfáról lenne szó. A hazai gyümölcsfáktól az egzóta fajokig .

Tudom, hogy ez iszonyatosan sok mindentől függ, de mégis ha kapnál magad mellé egy tanulót, akkor mit mondanál neki ?

Előzmény: farontó (81420)
kutyala Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81468

Deltában 3*220V kell a kapcsokra, ez a lényege.

Előzmény: GPS (81467)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!