Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81493

 

Héé, azt én is tudtam, hogy a rövidzár-áram brutál-nagy - csakhogy én az időbeni folyamatra gondoltam: vagyis hogy a gyengébb hamarább fog leoldani amikor a rövidzár-áram felépül.

 

És ha ez leoldott, utána a nagyobbik már nem lát áramot és békén marad. Csakhogy ez a gyakorlatban nem így történt.

.

Előzmény: halaloszto (81492)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81492

most min csodálkozol? a zárlati áram nagyobb mint 16A és nagyobb mint 10A és még 25A-nál is nagyobb. 

ha a vezetékezéseden 16A-nál 5V esik, akkor hány A-nál esik 200V?

 

Vajk

Előzmény: GPS (81491)
GPS Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81491

 

"A zárlati leoldásra meg nem vonatkozik az ABC karakterisztika, arra egyforma gyorsak."

 

Mi több, zárlatnál még az amper sem számít. Jómagam kötöttem sorba egy 25A C után egy 10A B-st, amelyik kézközelben volt.

 

Az lett volna a haditerv, hogy ha gebasz van, értelemszerűen a 10-es gyorsabb fog leoldani - mielőtt még a távoli 25-ös leoldana. Logikus, nem? És milyen praktikus is egyben, nem igaz?

 

Hát egy nagy túrót. Zárlatkor úgy levert mind a kettő, mint húzat.

 

De még nálunk a lakásban is, kint a szekrényben tán 16-os van, bent a lakásban meg 6 és 10-es.

De olyan zárlat még nem volt, hogy a kinti is ne vert volna le - holott jóval nagyobb, mint a lakásban lévő megszakítók.

.

Előzmény: halaloszto (81490)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81490

A 32-es tuti csak 32A felett megy le. Esélyes hogy 32A-nál nagyobb áram az neked csak zárlatkor van. A zárlati leoldásra meg nem vonatkozik az ABC karakterisztika, arra egyforma gyorsak. Az ABC csak a termikus leoldásra vonatkozik.

 

Vajk

Előzmény: Schnitt (81489)
Schnitt Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81489

Az ügyfélszolgálatukon ezzel még nem sokkoltak. Gondolom, ha jött volna a szerelő 3 fázist bekötni, akkor szembesülök a dologgal, és kiderült volna, hogy hoppá, mégegy százas.

Az egyfázisú bizticserénél nem volt gond, megnézték a főbiztosítékig bejövő, és az onnét az óra felé menő keresztmetszetet, azt mondták, az OK, a többi az én gondom.

Persze B-s kismegszkítót tettek fel, mondván, nekik a hálózatukat kell védeni, így, mivel nekem is B-sek vannak az elosztódobozban, annak ellenére, hogy csak 10-16 amperesek, van, hogy magukkal rántják a 32 amperes központit is, így az egész lakásban elmegy a villany, nem csak a túlterhelt ágon.

 

Előzmény: Bediiii (81486)
CSABUSZ Creative Commons License 2014.11.25 0 0 81488

Mindenkinek köszönöm!!!

Soká Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81487

Ha még nem volt a kollegina:

Bediiii Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81486

"A 32 amper feletti részt kellett volna fizetni, plusz a kiszállás, a 3 fázisú óra, meg a 3 kismegszakító."

 

Ez még elviselhető tétel. A gond ott van, hogy a legtöbb villanytársaság minden változtatás feltételéül szabja a mérőhely szabványosítását.

Ezt szerződött szerelő csinálhatja, sok tízezres mérődoboz (ha van éjszakai is, akkor akár 70-80e is lehet), és valami tervezés-adminisztráció is szükséges lehet. így lesz többszázezres móka az órabővítés.

Előzmény: Schnitt (81481)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81485

nemegy ilyen kifújt kondit láttam már. milyen kondit adtak? azért készülj hogy az sem lesz örökélet.

 

Vajk

Előzmény: arvaiz69 (81482)
Pote01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81484

Köszönöm és örülök, hogy ennyivel megúsztad, soha ne legyen ettől nagyobb gondod a gépekkel!

Előzmény: arvaiz69 (81483)
arvaiz69 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81483

Szia!

Nagyon jó lett, gratulálok! Ezzel gyorsan fog haladni a táblásítás!

Üdv.: Zoli

Előzmény: Pote01 (81477)
arvaiz69 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81482

Sziasztok!

Ma voltam Szolnokon megvettem a kondenzátort 930 Ft-ba került. Délután a szerelő már be is szerelte!A gép újra hibátlanul működik! Nagyon örülök neki! 

Üdv.: Zoli 

Schnitt Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81481

Arra nem kértem árat, de kb igen.

A 32 amper feletti részt kellett volna fizetni, plusz a kiszállás, a 3 fázisú óra, meg a 3 kismegszakító.

Az nekik olyan szempontból mindegy, hogy hány fázis, csak összeadják az ampereket, levonnak 32-t, a többit felszorozzák az árral, és hozzádobják a sallangokat.

A mostani árakat nem néztem, de nem hiszem, hogy sokat esett volna.

Előzmény: pajaci (81479)
Pote01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81480

Szorító van több is csak zártszelvény van csak 10 db. 20-as gyárilag nútolt ( nem nútféderes csak lapolt ) anyagot táblásítok éppen.

Sima illesztéshez a marógépet használom élgyalukét. Olyan mint egy abrikter csak az élét gyalulja az anyagnak aminek már van egy bázisfelülete. E mellett profilmaróval a 75-ös számú lapkával táblásítok deszkát és pallót is: 

http://www.ebay.de/itm/1-Paar-Profilmesser-f-Universal-Profilmesserkopf-m-Abweisern-Gr-3-GUHDO-FLURY/121086149235?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140117130753%26meid%3D0a46585bbdf84baca12ad265a7593f02%26pid%3D100005%26prg%3D20140117130753%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D151017640353&rt=nc

 

A szorítóhoz 10-es anyagból vágtam 4 cm-es csíkokat a deszka alatt egy van, felette kettő, így szorít rendesen. Ja és valóban 40x40-es zártszelvényből van.

Előzmény: MN 3100 (81478)
pajaci Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81479

A 3x16A meg 90ezer lett volna?

Előzmény: Schnitt (81476)
MN 3100 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81478

Szervusz!

 

Látom belehúztál. Egyből 5 garnitúra szorítót

csináltál. Ha jól számoltam.

 

Szerintem tökéletes lett. A gerendák tehát

40x40-es zárt szelvények.

 

Milyen vastag anyagot ragasztasz éppen?

 

A múltkori fejtegetésem ok nélküli, ha a felső

gerenda alá elegendően vastag léceket raksz.

Akkor a két gerenda között elfér az M14-es

zárt anya kényelmesen.

 

Azt áruld el, hogy a lécek érintkező felületét

hogyan lehet jól, pontosan és gyorsan megmunkálni.

Nekem a gyalulás után mindig hosszan kell igazgatni

az összeillesztendő felületeket, hogy ne lehessen

nagyon átlátni közöttük.

Igaz bútort szeretnék készíteni, komódot.

 

Gratulálok.

 

Péter

 

 

 

 

 

Előzmény: Pote01 (81477)
Pote01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81477

Ma (énis)összeraktam és kipróbáltam az uni-max féle táblásító szorítót:

 

 

A zártszelvényekre a helyi Diego-ban vásárolt lapokból vágtam csíkokat:

 

 

Ez az lap egyébként olyan anyag mint a laminált parketta, ezzel van befedve a raklap amin jön. Olyan mint valami préselt papír volna és olyan felület van rajta mint a parkettán. Vékony kemény famintás. Amikor vágtam a gérvágóval akkor apró szikrák látszottak végig a vágás mentén. Egy lap valami 150 Ft-ba került, majd egy négyzetméter és 10-12 mm vastag. Kaptártetőnek vettem duplán elég jó lehet és rendkívül olcsó. Mindenféle marósablont is gondoltam, hogy csinálok belőle, bár a szerszámok élét biztos eszi ez a kemény felületi réteg.

 

Ez valami förtelem, hogy milyen képeket készít ez a telefon.

Schnitt Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81476

"Ha valaki nem akar 3fázist beköttetni"

 

Én egyszer utánajártam, mibe kerülne.

Az elmünél akkor az volt a módi, hogy 32A-ig nem kell csatlakozási díjat fizetni, csak a kiszállást és a kismegszakító cseréjét. Mivel 1x16 amperem volt, ez került 5000 Ft-ba.

32A felett amperenként 4400 Ft volt a bővítés áfával, plusz a kismegszakítók, a kiszállás, és a villanyóra csere.

Ez 3x32A-nál árajánlattal 300.000 Ft lett volna.

(ha már ipari áramot köt be az ember, nem 3x10 amperrel akar pöcsölni, mert rádug egy nagyflexet, és lecsapja a biztit)

Erre nem volt keret, így maradt az 5000 forintos megoldás, aztán ha hegesztek, vagy más nagyobb áramfelvételű cuccot használok, szólok, hogy senki ne szárítson hajat, meg ne mikrózzon :D

Majd ha beröffen Paks 2, és újra 3,60 lesz a villany literje, újratárgyalom a dolgot az energia hivatallal.

Előzmény: kutyala (81475)
kutyala Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81475

bele kell tenni  topikleírásba :)

 

ebben a témában is könnyű elveszni, mint mindenben, ezért szerintem a praktikum oldaláról érdemes közelíteni. Ha valaki nem akar 3fázist beköttetni, hosszútávon úgyis eljut a frekiváltók témájáig, ezért ezt érdemes hangsúlyosabban megemlíteni.

Előzmény: rferi (81473)
kutyala Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81474

még annyit tennék hozzá, ha már ennyit beszéltünk róla (a témában nem annyira jártas idetévedőknek), hogy a háromfázisú motort kondival egyfázisról járatva ökölszabályként harmad-teljesítményűnek szokták emlegetni, tehát az ereje nagyja elvész. Ennek a fizikai háttrerét Feri leírta, hogy ez most 30 vagy 40%, nagyjából mindegy.

 

Szemben a deltába kötve 3x1fázisról üzemeltethető motorokkal (szerintem a mi köreinkben a 380/220-as járatos), ahol egy frekiváltóval előállított 3x1fázis teljes értékű betáp, tehát egy 1,5 kW-os frekiváltóval hajtott 1,5kW-os deltába kötött 3f motor 1,5 kW lesz. Egy baja van, hogy a frekiváltó sípol a teljesítmény-kimenet felharmonikusai miatt, de motor szempontból ez egy ideális megoldás (szigorúan a deltába köthető motoroknál).

 

Szerintem hobbi szinten vagy van valakinek 3f, vagy érdemes frekiváltóban gondolkodni, a kondis rásegítés/trükközés max. ipari varrógépnél, rövid üzemidejű gépeknél lehet (kényszer)megoldás.

Előzmény: rferi (81470)
rferi Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81473

tudod hányszor leírtam én ezt már itt?

Előzmény: Schnitt (81472)
Schnitt Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81472

Na, ez egy korrekt leírás tényekkel alátámasztva.

 

Előzmény: rferi (81470)
stukov1 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81471
helo!
Straus ST/ER1850-003 típusú felsőmarót tudnék venni 12000ft-ért.

Van ilyen valakinek? 1850w, 6,8,12mm befogó. Asztalba építeném. Nem találok róla leírást sehol...
rferi Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81470

Vannak egy fázisú és három fázisú motorok.

A három fázisú motorok között vannak 230/400 és 400/700 voltosak.

Ez utóbbiakat lehet a 400 voltos 3f hálózatról deltában járatni, és többnyire csillagban indítják őket.

a 230/400 motorokat a 400 voltos 3f hálózatról csak csillagban lehet járatni, hiába írják rá, hogy csillag/delta.Ez utóbbi jelzés érvényes, de nem a 400 voltos 3f hálózaton, hanem a 230v 3f hálózaton, bárhonnan szedjük elő is azt (pl frekiváltóból).

Aztán vannak az egy fázisra készített motorok, amiből alapvetően kétféle van:

-az indítófázisos, aminél induláskor egy relé egy kondit köt az indítófázis tekercsére, elindulás után lekapcsolja azt. Ez a tekercs úgy van a motorba betekerve, hogy 90 MÁGNESES fokkal van elforgatva a főfázishoz képest, és mivel a kondi is csak 90 fokot tol a fázison, így tökéletes összhangban van minden mindennel, és szépen indul a gép.

-és van az állandó segédüzemi tekercseléssel készített, ami valójában látszólag olyan, mintha 3 fázisú lenne, de nem lehet 3 fázisú hálózatra kötni mégsem. Ezeknek a 3. fázist az üzemi kondi adja.A tekercsek méretezése ehhez igazodik, és megadják a kondenzátor értékét is az adfattáblán.

Ezt manapság jobban preferálják, mint régebben, mert akkor egy harmadik tipust szerettek:

a kétfázisosat, ahol is a segédfázis tekercse 90 fokra volt betekerve, és többnyire alumínium vezetékből volt, hogy ezzel is segítse a fázistolást. (sárga lakkozásnak tűnt a drót, de volt zöld lakkozású is).

Az is állandó üzemi kondival ment.

 

Olyan motor nincs, amit gyárilag 3f-re csinálnak, de közlik velünk a hekkeléses egyfázisú meghajtáshoz a kondi méretét, meg a bekötést hozzá.

Ami ilyennek néz ki, az valójában valamelyik az egyfázisosak közül.

 

Azt vésse mindenki jól az eszébe, hogy bár tudjuk járatni a 3f motorokat egy fázisról kondival, de ez kínszenvedés a motornak.

A 3f rendszerben az egyes fázisok közt 120 fokos követési fázisszög van, kondenzátorral csak 90 fokot tudnánk elméletileg előállítani, de a gyakorlatban ez is kevesebb. Emiatt a harmadik pontra adott feszültség nincs jó fázisban, és az egyik tekercset késlelteti, a másikat sietteti, gyakorlatilag mindkettőnek megnöveli az áramát még üresjáratban is!

Ha egy ilyen kapcsolásban üresjáratban megmérnénk az egyes vezetékeken az áramokat, igen meglepődnénk: az egyik elég kicsi lenne, a másik viszont többnyire még a motor névleges áramánál is magasabb. Aztán ahogy elkezdjük terhelni a motort, a kicsi nő, a nagy csökken, és a kondi értéke akkor jó, ha a szükséges terhelésnél a két áram egyforma. Elvileg így kéne beállítani minden egyes motornál ezt az üzemmódot, már persze ha a motort nem változó terhelésértéken üzemeltetjük majd.

 

Szóval egy így járatott motor üresjáratban is melegszik rendesen, és ez természetes, bár nem jó jelenség.

 

 

Előzmény: kutyala (81464)
recefyce Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81469

:)

A vendég megkérdezi a pincért:

Megmondaná durván, hogy mennyibe kerül egy kiadós vacsora itt ?

pincér:

Hogyne...

2500 Ft BAZ+ !!!

 

Úgy értettem, hogy mekkora ráhagyással érdemes leszabni a munkadarabokat...

Úgy 5-8 cm széles, 1,5-3cm vastag és 50cm hosszú lenne kb a legnagyobb.

A legkisebb kb. 5cm széles, hasonló vastagságú, de a hossza akár harmada is lehetne.

10"-tól 22"-ig formáznék hengereket ezekből a dongákból.

Nyilván ki lehet számolni, a darabok pontos méretét, de ezen is lehet variálni, annak tekintetében, hogy mennyi részből és milyen falvastagsággal szeretném....

Keményfáról lenne szó. A hazai gyümölcsfáktól az egzóta fajokig .

Tudom, hogy ez iszonyatosan sok mindentől függ, de mégis ha kapnál magad mellé egy tanulót, akkor mit mondanál neki ?

Előzmény: farontó (81420)
kutyala Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81468

Deltában 3*220V kell a kapcsokra, ez a lényege.

Előzmény: GPS (81467)
GPS Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81467

 

1f, vagy 3f ?

.

Előzmény: kutyala (81466)
kutyala Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81466

"[...] mert vagy egy frekiváltóm [...]"

Előzmény: GPS (81465)
GPS Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81465

 

"Nekem személy szerint annyi tapasztalatom van, hogy van egy 380/220-as motorom az esztergán, deltába átkötöttem,"

 

De ez nem azt jelenti ugye, hogy a 3f motort, 1f -ról járatod? Vagy igen?

.

Előzmény: kutyala (81464)
kutyala Creative Commons License 2014.11.24 0 0 81464

oké, de mi a tuti? és szerintem markánsan húzzuk meg a vonalat a házilag bevállalható (csillag-delta átkötés pl.) és a szervízben elvégzendő tevékenység között (ki nem vezetett drót kivezetése, kondis trükközés stb.).

 

mert most így jól nyitvahagytad.

 

Nekem személy szerint annyi tapasztalatom van, hogy van egy 380/220-as motorom az esztergán, deltába átkötöttem, mert vagy egy frekiváltóm, és ennyi. Ez a házilag kivitelezhető szint nekem, és mivel a motor gyárilag erre fel van készítve, rá van rajzolva, hogy hogyan kell így bekötni, ez teljesen korrekt. Ja, és a rajta lévő rajz szerint valóban csillagban volt, mert ott, ahonnan elhoztam, volt 3fázis.

Előzmény: rferi (81461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!