Súlyosbító körülménynek még a módszeres megtévesztést, a csalást, valamint a hűtlen kezelést is hozzáírnám a vádpontokhoz - mint halmazati bűncselekményeket.
"Ha viszont azt vesszük, hogy egy átlagmagyar teljes havi nettóját kérik el egy ekkora szemétért - akkor ez síma rablás."
Nincs igazad! Ez nem "sima" rablás, hanem minimum kétrendbeli...
Egyszer az, hogy egy (esetleg) használhatatlan szeméthalomért elkérnek 80 rugót, másodszor meg az, hogy egy átlagmagyarnak ugyanennyi alamizsnával szúrják ki a szemét...
így van. viszont ennél figyelned kell hogyan tartod, mindig jól álljon a görgő. persze általában csak túl messze tud lenni, akkor meg lehúzod mégegyszer és kész :-)
Nálam meg is szokta égetni néha a fát a vezetőcsapágy, ha valami piszok belemegy, és megszorul.
Ezért is örülök, hogy az élmaróhoz van ilyen görgős vezető:
Itt nincs több tízezres fordulat, csak amilyen gyorsan tolom. Ha leszedem a csapágyat a maró végéről, akkor ezt egészen közel tudom tenni a dolgozó részhez, csak arra kell figyelni, ne érjenek össze.
Ebben a pillanatban jött az email, hogy fizethetek mert megérkezett hozzájuk. Vissza is igazolták hogy megkapták a lóvét, holnapra ígérték a kiszállítást. Várjuk a jézuskát?
(Na a szombat nem annyira sajna, mert túráztam egy jót a Pilisben.) Vasárnap meg villanyásztam. (Nem részletezem, kétségbeejtő a helyzet... Ideiglenesen megoldottam, hogy az állandó fogyasztók menjenek. A végleges rendezés keményen pénzkérdés.)
A (leendő?) szalagfűrészem színtiszta vas, (nameg színtiszta rozsda), szóval nem kell leszerelnem róla az éghető dolgokat. :o)
A szalagvezető csúszkája fixen hegesztett.
Ez egy zártszelvény, ennek a belsejében csúszkál(-na) le-föl a szalagvezető magasság állító "szára", ami szögvasból van.
Reményeim szerint a hevítés így is jó megoldás lesz. Nem is tudom, miért nem jutott eddig az eszembe. (Talán mert nem értek a fémészethez, a fánál meg ugyebár a tűz általában nem opció...)
Bár őszintén szólva olyan a nevezett csapágy, mintha valahol kockás lenne az egyik golyó benne.... amúgy meg nem zárt csapágyról beszélünk? Abba hogy tud bemenni az olaj?
(vagy zárt csapágy akkor lesz, ha veszek bele eredeti Koyo csapágyat?
Én a "Sűrített levegős tömlődob"-ot vettem most az Aldiban, az úton lévő kompresszoromhoz. Régebben nem nagyon tetszett ez a termék, de ahogy nézegettem ezeket, nagyon praktikus dolog. Csinálnom kell egy plusz hosszabbítót, mert a ezt az automata dobot oda akarom elhelyezni ahol alatta dolgozok, így viszont a bemenő csöve nem fog elérni a kompresszorig. Abból a szempontból nem is gond, mert oda a két cső közzé be tudom építeni a meglévő levegő-előkészítő ( nyomáscsökkentő + vízleválasztó ) berendezést. A dob mellé pedig elhelyezem a szerszám balanszert ami szintén nagyon hálás berendezés ha akkora monstrum kapcsozógépet használ valaki mint én.
Apropó, így hogy bent van a fűtött műhelyben a kompresszort, így mennyire kell számítani a tartályba gyűlő vizesedésre?
Mondjuk a szalagra nem gondoltam, de igazad lehet.
Anno mikor bedöglött az automata mosógépünk, és elő kellett kapni a pincéből a keverőtárcsást, azon is egyből szíjat kellett cserélni, mert rázta a gépet, úgy beállt az idők folyamán.
Bár mondjuk az meg ellentmond ennek, hogy mivel barkácsbolt, és lehet tapogatni, mindenki cseszteti, mozgatja, aki arra jár, tehát a szalag nem áll sokat egy bizonyos állásban, hanem naponta több teljes kört tesz meg.
Szemmel nem volt látható ütés, legalábbis a felső keréknél, mert azt az ajtót kinyitottam rajta. Próbáltam fix ponthoz viszonyítani forgatás közben. Alá nem másztam be, nehogy tarkónverjen a biztonságiőr.
Mndenesetre maga a méret nagyon tetszett, szívesen látnék otthon egy hasonló méretű gépet.
Ezekből a kicsikből melyik jobb, a 2 vagy a 3 kerekes?
Tudom, a hármasnál kisebb a kerékátmérő, emiatt a lap jobban hajlik, hamarabb kuka, de talán szélesebb anyag fér be, és kisebb az egész masina.
Ez az egyenetlen járás nem biztos, hogy géphiba, simán lehet szalaghiba is. Az einhell 200-as gépemnél én is tapasztaltam ezt, de csak akkor, ha a gyári szalag volt a gépen és sokáig meg volt feszítve a szalag álló helyzetben. Feltételezem, hogy deformálódott a szalag. A picit vastagabb csináltatott szalagnál nem tapasztaltam a jelenséget, igaz azt azonnal mindig lelazítom ahogy kikapcsolom a gépet. Szerintem túl kicsi a 200-as gép kerékátmérője és ez okozza a szalag eldeformálódását.
A gép kerekeit én kimértem a vázhoz képest mekkora ütése van 1/4 fordulatonként de digitális tolómérővel 5 századon belül volt a hiba. Ennyi meg akár a bandázs egyenetlensége is lehet.
"...a tengely nem futott együtt a szalag futófelületével. A kereket forgatva félfordulatonként erősebben feszült, picit nagyobb erő kellett az átfordításhoz, aztám megink könnyebbé vált a következő félfordulaton."
Hát eszem megáll és ácsorog, hogy mekkora szemeteket képesek kiadni a kezükből - szerszámgép néven.
Arra nem gondolnak, hogy ezeknek a célközönsége nem özv. Hendehoch-né a földszint 2-ből - hanem valamennyire szakik - még akár ha hobbiszinten is?
Miféle gyár lehet az, amelyiknél egy ilyen fos átmegy a MEO-n?
Oké, hogy olcsó... na de akkor is. Senki nem kér CNC pontosságot... de egy lakatos-pontosság csak dukálna egy ilyen (szerszám)gépnek, nem?
Ma voltam barkácsboltban, ahol megláttam egy Bosch POF 1400 felsőmarót.
Mivel mostanában sok szó esett róla itt a fórumon, gondoltam, megnézegetem, mit tud így áram nélkül.
Nagyon finom kis darab, ha oldom a fogásmélység rögzítőkarját, nagyon könnyedén lehetett mozgatni fel-le.
Az einhellemmel ehhez képes birkózni kell beállításkor, rá kell nehezkednem rendesen, hogy összemenjen.
Ezen felbuzdulva lehet, hogy kerítek az enyémbe gyengébb rugót, vagy a mostanit picit kilágyítom.
A finombeállítót is megnéztem volna, de meg sem lehetett mozdítani a tekerőgombot, sem nyitott, sem lockolt állapotban.
Valószínűleg valami okos vevő eltekert valamit, de nagyon, és kiugorhatott a menetből, vagy befeszült valami.
Ettől eltekintve tetszett a gép.
Ha már ott voltam, megnéztem a metabo kis asztali szalagfűrészét.
Sajnos azt kell mondjam, az már nem tetszett ennyire, mert a tengely nem futott együtt a szalag futófelületével.
A kereket forgatva félfordulatonként erősebben feszült, picit nagyobb erő kellett az átfordításhoz, aztám megink könnyebbé vált a következő félfordulaton. Ezt a szalag pengetése is igazolta forgatás közben.
A párhuzamvezető rögzítőkarját is hiába nyomtam le, kis erővel odébb tudtam tolni a vezetőt, bár ez lehet, hogy csak beállítási hiba.
A múltkor "fárasztottalak" benneteket felsőmaró ügyben.
Nos, azóta megvettem az Einhell BT-RO 1100e KIT-et.
Ma fel is avattam rendesen.
Lépcső burkolás miatt leszedtem vele egy rakás laminált parkettának a klikkes eresztékeit, illetve tölgy lécnek az éleit kerekítettem le vele.
Életem első felsőmarója (még soha nem volt a kezemben ilyen szerszám.) Elégedett vagyok vele és a hozzá adott szerszámkészlettel is. (Bár szerintem a szerszámon levő csapágy nem az igazi, de azt csapágyboltban lehet orvosolni.)
Azt hiszem, felkerül a kedvenc szerszámgépeim közé! :-)