Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Most már biztos vagyok benne hogy szívatsz. A BPV-126-t emlékszem hogy hajtotta. Temetőnél be 6-ba, csőgáz, természetesen 6ban is letiltás, 70-t mutatott az óra, és még véletlen sem volt üresben. Minden fokozatban letiltásig hajtotta, néha a letiltást használta tempomatnak. (Másfelől én úgy tudom, üresben többet fogyaszt a busz mint motorfékkel.)
Szerintem tök feleslegesek ezek a körök, 11 éve rendszeresen buszozom, a legtöbb sofőrt tudom hogy vezet. A bajszossal pedig elég sokat jártam anno, 7-sen, meg 107-sen. Semmiképp sem tömegközlekedésbe való, lehet hozni ellenpéldákat, hogy nem csak ő nem való oda, attól a tényen hogy ő neki semmi keresni valója nem lenne így egy városi tömegközlekedési cégnél az tény.
De, én egyáltalán nem egy sofőr vezetési "stílusára" szerettem volna a korábbi mondandóimat fókuszálni, szerintem egy összetett problémáról van szó, a bajszos sofőr csak hangsúlyozom, hogy szerintem a legrosszabb az összes közül.
A vezetéstechnikai tréningen meg tényleg el kéne gondolkoznia a tükének, ha sikeres lenne, egy halom pénzt megspórolhatna a javításokon, és az üzemanyagon.
Remélem azért a korábban megfogalmazott, sofőrök felé való elvárásaimmal egyet értesz.
Te ezt most direkt csinálod? Délután 3kor, nem hiszem hogy arra számítasz, hogy 5 perccel előbb jön a 60-s. Ki van írva hogy jöhet, de a sofőr is látja azon a cuki kis gépén hogy 5 perccel siet. Egy normális sofőr, akkor nem csőgázzal 65-el megy a megállók között, nem nyüstöli a gépet, hanem lelassít. És mint mondtam, tuti nem tesz jót a busznak ez a fajta hajtás, no meg a fogyasztásnak sem. Jaj de jó, aki a menetrendhez alkalmazkodik az le van szarva, hiszen ez a sofőr jól vezet, neki megbocsájtjuk hogy szétcseszi a buszt, és 5-10 perccel gyorsabb mint a menetidő. Persze, gondolom te is 7 perccel előbb ott lettél volna a főpályán, hiszen ki nem gondolná hogy ennyivel előbb jöhet a 4Y.
Összegzésül, szerintem egy pályát tévesztett emberről van szó, ezek a buszok nem erre valók (kíváncsiságból érdekelne hogy mióta az utasokat "boldogítja", mennyi többletjavítást, mennyi többletüzemanyagot kellett kifizetni, illetve mennyien késték le azért a buszát, mert ő "jól vezet". )
A menetrendhez kéne alkalmazkodnia a sofőrnek, és nem a sofőrhöz az utasnak.
Amennyiben tényleg megyén belüli utasszállításra fogják használni őket, arra tökéletesek:-)
Ha a VB-s M.A.N. fix,kemény tömésű, karfa nélküli ülései vannak ezekben is, akkor hosszabb távon elég kényelmetlen lesz.
+ a hátsó ajtóval szemben lévő tánctér sem kell
Mi alapján? Menetidő betartása? Buszok normális használata? Szerintem 0km-s Credo-t nem 2500-nál kell elváltogatni sík úton. Főleg az előbb említett menetidő sietés mellett. DUB-097-n szintén, 5 perccel előbb ment el a megállóból, és hasonló fordulatszámon bőgött a motor. Ilyen embernek szerintem semmi keresni valója nincs a tömegközlekedésben. És mindezektől függetlenül egy bunkó marad. Ez az én véleményem, az meg a tied.
Lehet, de ezzel nem lesz gyorsabb, azt a pár mp-t amit talán nyer vele, azt a pirosnál elbukja. Egyszerűen semmi értelme, és tényleg mindennek csak árt, az utas dülöngél, a fogyasztás nagyobb, a gép nagyobb igénybevételnek van kitéve. Senkinek sem jó.
Adataim most éppen nincsenek kéznél, Romániában, Szerbiában, és Horvátországban volt szerencsém többórás késésekhez az utóbbi években, de ezek sem a személyszállítási szakterülethez kötődő késések voltak.
Az egyéni csúcsom 2005-2006 körül hazai pályán volt, az akkori utolsó páros IC-vel (808) sikerült kb. 05 óra körül Pécsre érkezni, viharos idő volt felsővezeték szakadással körítve Szabadegyházánál. Végül is nem sokkal korábban szűnt meg a 18800, nagyjából annak az idejében sikerült befutni.:-)
A saját kiutazási tapasztalataim alapján is a MÁV-oldali késések a jellemzőek, nem feltétlenül a MÁV-dolgozók hibájára visszavezethetően.
Ha egyszer netán megjelenik a Starton és Ráberbánon kívüli szolgáltató, akkor az valszeg a 1-s vonalon akar majd vonatozni első körben, vagy még a Nagyfalu elővárosában. A 40-esen majd esetleg akkor, amikor jogutód nélkül megszűnik a MÁV-START.
A menetrendet nem a Start gyártja, hozott anyagból dolgozunk. Az meg, hogy sikerül-e betartani, jellemzően pályavasúti problémakör. Természetesen előfordul, hogy géphiba, kocsihiba, mozdony- vagy vonatszemélyzet hülyesége stb., de ez a jóval kevesebb eset.
"Húsz autóbuszt vásároltak dél-dunántúli közlekedési vállalatok
Pécs, 2014. október 15., szerda (MTI) - Húsz használt, de nagyon jó állapotú buszt állítanak szolgálatba Baranya, Somogy és Tolna megyei közlekedési táraságok ez év végéig - közölte a Dél-dunántúli Közlekedési Központ (DDKK) szerdán az MTI-vel.
A központ közleménye szerint a megyéken belüli regionális közlekedést szolgáló Irisbus Crossway típusú járművek beszerzését a DDKK leánytársaságai nyílt közbeszerzési eljárás keretében bonyolították le, a beruházás értéke 810 millió forint. Az öt évnél fiatalabb, egyidejűleg 75 utast szállító, klimatizált és a kor követelményeinek megfelelő biztonságtechnikai felszereltséggel ellátott járművek korábban Németországban közlekedtek. A buszok közül tíz a Pannon Volán Zrt., öt-öt a Gemenc Volán Zrt. és a Kapos Volán Zrt. járműflottáját erősíti."