Tisztelettel megkérdezném a topiktársakat, hogy van-e valaki, aki vállalna DR-s állomási lámpák elkészítését? Olyan jelentkezzen, aki nem csak szövegel, hanem el is készíti. Én nem hagyom magam, szívesen zaklatom, de van az a szint ahol az ember feladja.
Nekem a tapasztalatom az, hogy sík terepen meglepően jól boldogul még Piko R1-nek megfelelő íven is. Viszont az emelkedőben a kelleténél nagyobb törés esetén R3-on is megfeszül. Az új asztalomnál pont ezért teszteltem halbival ezeket a pontokat, mert néha látszat alapján nem érzékelni.
A Piko szabályzóban lévő nyomógombot a forgatógomb kapcsolja egy lejtős "pálya" segítségével. Ha leemeled azt a piros tekerőt és megfordítod máris láthatod. Idővel a nyomógomb rugója elfárad, a pálya megkopik és emiatt bizonytalanná válik a működés. A megoldás: a pálya felületére körben fel kell ragasztani egy kb. 0,3-0,5mm vastag csíkot.
Köszi a segítséget, gyárilag kengyeles kuplunggal adták ki a kocsikat, ezek hamar szét is akadnak.
Holnap megpróbálom a Roco kocsikból a rövid kuplungokat kivenni és kipróbálom megszűnik-e a probléma. Remélem meg, mert nem szeretném eladni a vagonokat, hiszen azért vettem mert tetszik és nem azért hogy továbbadjam valakinek egy kis buktával.
Mivel egyszerre hármat is vettem így tetemes lenne a bukta.
A digit topikban már válaszoltam, de azóta eszembe jutott még egy dolog. A Tillig (Sachsenmodelle) kocsik küzelkapcsoló-kinematikások. A közelkapcsoló-kinematika előnyös, ha az ember közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót tesz bele (pl. Roco kurzkupplung), de kengyeles kuplungokkal több hátránya is van.
Ha a Tillig kocsikat kengyeles kapcsolóval használjuk, az ívekben nincs mi kitérítse a közelkapcsoló-kinematikát, így a kinematika rugójának ellenében a forgóváz fogja kifordítani azt. A kinematika pedig nyomja vissza a forgóvázat. Emiatt tényleg szorulhatnak a kocsik a szűkebb ívekben.
Ez nem csak a Tillig sajátossága.
Közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót használva elvileg nem kellene a probléma jelentkezzen. Nekem van pár Tillig (Sachsenmodelle) kocsim, gond nélkül lehet velük tolatni is Rocoline R2-es íveken.
Érdeklődnék, hogy valakinek van-e tapasztalata Tillig 74745 Halberstadt tipusú személyvagonal?
A problémám az, hogy Roco geoline síneim vannak viszont ez a vagon R2-es íven megszorul, nehezen gurul, enyhén érezhető R3-on is. Szét is kapcsolódnak menet közben és néha ki is siklik. Az összes többi vagonom, pl: ugyanilyen méretű Roco simán gurul bármelyik íven.
Kereket kellene cserélni, egy tiszta új vagonban??? Sehol nem volt jelezve, hogy R2 nem bírja! Más 5let a megoldásra?
Érdekes, nekem is időszakosan jelentkezik, néha magától megjavul. Az enyém nem FZ-1-es, hanem a Piko startszetthez való 55003/SC4.1 számú trafó és szabályozó. Ha rájövök a hiba okára, beírom.
Ha szétkapod az FZ1-est, akkor találhatsz benne egy elég sajátosan kialakított kapcsolószerkezetet, ami a szabályozógomb kitérésének függvényében kapcsol ide-oda négy váltókapcsolót. A négy kapcsoló tulajdonképpen négy rézlemez és hét, a fegyverzetek szerepét betöltő rúd. Az ábrán közvetlenül a tekerentyű fölött megfigyelheted a 7 tengely kivezetéseit a rájuk forrasztott drótokkal (a zöld szigetelőkartonon), azok fölött pedig a négy élére állított rézlemezt, ami a középső nagy fehér műanyagból áll ki lefelé. Itt szokott a kontakthiba előjönni (oxidáció, koszolódás, törés), ilyenkor csak egyik irányban jelenik meg feszültség a kiementein.
Az én FZ1-esemben még a '90-es évek közepén eltörött az egyik ilyen rézlemez (nem esett ki, hanem bent maradt a helyén, néha érintkezett is). Így kikaptam a 4-ből 3 lemezt, a 4. lemezre pedig rákötöttem egy 4 áramkörös relét.
Az én Fz1 trafóm is csinálta ezt. Szét nem szedtem, viszont vettem egy irányváltó kapcsolót, amit aztán még nem kellett beépíteni, mert elmúlt a hiba. Azóta egyszer-egyszer jelentkezik egy bizonyos állásnál, de akkor egy kíméletes oldalbaütés segít. Kontakthibára gyanakszom. Ha megtalálod a hiba okát, jó lenne, ha megosztanád.
Bocs a primitív kérdésért,de mi van elromolva, ha a mozdony csak egyik irányba hajlandó menni a pályán? A mozdony hibáját kizárnám, mert másik mozdony is ezt csinálja. Légyszi segítsetek.