Keresés

Részletes keresés

BaTTka 1 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92196

Az egyes nem tudom mit keres az elején:-) És a kiindula sem pont ebben a formában kellene hogy legyen.....

Előzmény: BaTTka 1 (92195)
BaTTka 1 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92195
  1. Januárban kerül nyomdába. Ebből kiindula elvileg február elején már kapható lesz.
Előzmény: stillll (92194)
stillll Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92194

Szeretném kérdezni, a könyvel kapcsolatban,  megjelenésről valamit?

Előzmény: BaTTka 1 (92191)
stillll Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92193

Esetleg meg lehetne e tekinteni a kért terméket, hátha másnak is meg tetszik?

Előzmény: alsó madárfogás (92188)
HOTotya Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92192

Tudom és nem is akarok elsunnyogni....:D:D  DE 1 db-t már megcsináltam!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D

Előzmény: BaTTka 1 (92191)
BaTTka 1 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92191

Merész vállalás. Vigyázz, fogy az idő....10....9....8...      :-)))

Előzmény: HOTotya (92190)
HOTotya Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92190

A fenébe lebuktam..........:D:D:D:D Nyugi most az ünnepek alatt megcsinálom.......(talán) :D:D:D:D

Előzmény: alsó madárfogás (92188)
BaTTka 1 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92189

Küldd a rajzokat:-)))))))))

 

Előzmény: alsó madárfogás (92188)
alsó madárfogás Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92188

Tisztelettel megkérdezném a topiktársakat, hogy van-e valaki, aki vállalna DR-s állomási lámpák elkészítését? Olyan jelentkezzen, aki nem csak szövegel, hanem el is készíti. Én nem hagyom magam, szívesen zaklatom, de van az a szint ahol az ember feladja. 

:-)

 

Előzmény: HOTotya (92185)
Váltógyártó Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92187

Igaz a mondás, hogy ilyen barátok mellett nem is kell ellenség! :-P

Előzmény: HOTotya (92185)
srvm Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92186

Szia!

Nekem a tapasztalatom az, hogy sík terepen meglepően jól boldogul még Piko R1-nek megfelelő íven is. Viszont az emelkedőben a kelleténél nagyobb törés esetén R3-on is megfeszül. Az új asztalomnál pont ezért teszteltem halbival ezeket a pontokat, mert néha látszat alapján nem érzékelni.

Előzmény: Sándor1:87 (92182)
HOTotya Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92185

Zaklassad,mert akkor sohasem fogja elkészíteni csak szövegel.....:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Ne hagyd magad!! :D:D:D:D:D:D

Előzmény: tomcat#01 (92184)
tomcat#01 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92184

No problem :-)))

Előzmény: Váltógyártó (92179)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.29 0 0 92183

A Piko szabályzóban lévő nyomógombot a forgatógomb kapcsolja egy lejtős "pálya" segítségével. Ha leemeled azt a piros tekerőt és megfordítod máris láthatod. Idővel a nyomógomb rugója elfárad, a pálya megkopik és emiatt bizonytalanná válik a működés. A megoldás: a pálya felületére körben fel kell ragasztani egy kb. 0,3-0,5mm vastag csíkot.

Előzmény: autós vonatfan (92174)
Sándor1:87 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92182

Köszi a segítséget, gyárilag kengyeles kuplunggal adták ki a kocsikat, ezek hamar szét is akadnak.

Holnap megpróbálom a Roco kocsikból a rövid kuplungokat kivenni és kipróbálom megszűnik-e a probléma. Remélem meg, mert nem szeretném eladni a vagonokat, hiszen azért vettem mert tetszik és nem azért hogy továbbadjam valakinek egy kis buktával.

Mivel egyszerre hármat is vettem így tetemes lenne a bukta.

Segítséged köszönöm

 

Előzmény: nazareth (92181)
nazareth Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92181

A digit topikban már válaszoltam, de azóta eszembe jutott még egy dolog. A Tillig (Sachsenmodelle) kocsik küzelkapcsoló-kinematikások. A közelkapcsoló-kinematika előnyös, ha az ember közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót tesz bele (pl. Roco kurzkupplung), de kengyeles kuplungokkal több hátránya is van.

 

Ha a Tillig kocsikat kengyeles kapcsolóval használjuk, az ívekben nincs mi kitérítse a közelkapcsoló-kinematikát, így a kinematika rugójának ellenében a forgóváz fogja kifordítani azt. A kinematika pedig nyomja vissza a forgóvázat. Emiatt tényleg szorulhatnak a kocsik a szűkebb ívekben. 

 

Ez nem csak a Tillig sajátossága.

 

Közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót használva elvileg nem kellene a probléma jelentkezzen. Nekem van pár Tillig (Sachsenmodelle) kocsim, gond nélkül lehet velük tolatni is Rocoline R2-es íveken.

Előzmény: Sándor1:87 (92177)
Váltógyártó Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92180

A kép lemaradt:

 

Előzmény: Váltógyártó (92179)
Váltógyártó Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92179

Hi!

Elkezdtem hotto Tillig Elite 12°-os angolváltóját.

Bocs Tomi, te jöttél a sorban, de elcsesztem a ht.-ed sablonját, és annak papír fölött nem állok neki! :-(

Majd a söröket lerendezzük! :-)

 

 

1047-505 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92178

Nekem a Sachsenmodell kocsijaim csinálták ezt gyorsan túl is adtam rajtuk.

Előzmény: Sándor1:87 (92177)
Sándor1:87 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92177

Sziasztok.

 

Érdeklődnék, hogy valakinek van-e tapasztalata Tillig 74745 Halberstadt tipusú személyvagonal?

A problémám az, hogy Roco geoline síneim vannak viszont ez a vagon R2-es íven megszorul, nehezen gurul, enyhén érezhető R3-on is. Szét is kapcsolódnak menet közben és néha ki is siklik. Az összes többi vagonom, pl: ugyanilyen méretű Roco simán gurul bármelyik íven.

 

Kereket kellene cserélni, egy tiszta új vagonban??? Sehol nem volt jelezve, hogy R2 nem bírja! Más 5let a megoldásra?

Sanyi

Lac99 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92176

Bocsánat, ezek csak az újdonságok, közöttük a megrendelhető papír-katalógusokkal. Remélhetőleg pdf is lesz hamarosan.

Előzmény: Lac99 (92175)
Lac99 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92175

2013-as Piko-katalógusok, végre: http://www.piko.de/d/Neuerscheinung13.php

autós vonatfan Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92174

Érdekes, nekem is időszakosan jelentkezik, néha magától megjavul. Az enyém nem FZ-1-es, hanem a Piko startszetthez való 55003/SC4.1 számú trafó és szabályozó. Ha rájövök a hiba okára, beírom.

Előzmény: CsRob1 (92172)
nazareth Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92173

Ha szétkapod az FZ1-est, akkor találhatsz benne egy elég sajátosan kialakított kapcsolószerkezetet, ami a szabályozógomb kitérésének függvényében kapcsol ide-oda négy váltókapcsolót. A négy kapcsoló tulajdonképpen négy rézlemez és hét, a fegyverzetek szerepét betöltő rúd. Az ábrán közvetlenül a tekerentyű fölött megfigyelheted a 7 tengely kivezetéseit a rájuk forrasztott drótokkal (a zöld szigetelőkartonon), azok fölött pedig a négy élére állított rézlemezt, ami a középső nagy fehér műanyagból áll ki lefelé. Itt szokott a kontakthiba előjönni (oxidáció, koszolódás, törés), ilyenkor csak egyik irányban jelenik meg feszültség a kiementein.

 

Az én FZ1-esemben még a '90-es évek közepén eltörött az egyik ilyen rézlemez (nem esett ki, hanem bent maradt a helyén, néha érintkezett is). Így kikaptam a 4-ből 3 lemezt, a 4. lemezre pedig rákötöttem egy 4 áramkörös relét.

Előzmény: CsRob1 (92172)
CsRob1 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 92172

Az én Fz1 trafóm is csinálta ezt. Szét nem szedtem, viszont vettem egy irányváltó kapcsolót, amit aztán még nem kellett beépíteni, mert elmúlt a hiba. Azóta egyszer-egyszer jelentkezik egy bizonyos állásnál, de akkor egy kíméletes oldalbaütés segít. Kontakthibára gyanakszom. Ha megtalálod a hiba okát, jó lenne, ha megosztanád.

Előzmény: autós vonatfan (92169)
tomcat#01 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 92171

Az biztos :-))))

Előzmény: kisfaludy1 (92170)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 92170

Ha van fesz. mérőd mérj rá a trafó kimenetére.

Ha nincs tedd alacsony fokozatra és nyald meg a két érintkezőt, ezt mind két irányba.

Észre fogod venni ha van benne feszültség. :-)

 

Előzmény: autós vonatfan (92169)
autós vonatfan Creative Commons License 2012.12.27 0 0 92169

Köszi, én is ezt gyanítottam. Szétszedtem, ránézésre  minden ép benne. (Igen, analóg a pálya.)

Előzmény: tomcat#01 (92168)
tomcat#01 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 92168

Ha mindkét mozdonyod így működik, akkor kizárásos alapon csak az irányító trafód lehet a ludas (amennyiben analóg a pálya).

Előzmény: autós vonatfan (92167)
autós vonatfan Creative Commons License 2012.12.27 0 0 92167

Sziasztok!

 

Bocs a primitív kérdésért,de mi van elromolva, ha a mozdony csak egyik irányba hajlandó menni a pályán? A mozdony hibáját kizárnám, mert másik mozdony is ezt csinálja. Légyszi segítsetek. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!