Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csaveri Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583225

Jó éjt !   én mentem aludni.

csaveri Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583224

Na ezt a mentalitást itthon ne is keresd. Max pár cég (üzlet) van ilyen.  Ebben becsülöm (és ha ez reklám akkor legyen ) a Lidl ás az Aldi üzletet. Az ő hozzáálásukat mások is átvehetnék !

Előzmény: Törölt nick (583222)
Josi01 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583223

Viszont azért olyan van, hogy nem okozhat jelentős kényelmetlenséget.

És a 30 napon túli javítás már annak fogható fel, és elállhatsz a szerződéstől.

A biróság is meg szokta itélni, ha arra kerülne sor.

Előzmény: Törölt nick (583222)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583222

Igen, most valami olyasmi van, hogy törekedni kell a mihamarabbi javításra. Se atáridő, se semmi.

És ezek nevezik magukat fogyasztóvédőknek?

Maffia lett ez is, mint sok minden más is :(

 

Már csak a garancia miatt is sok mindent külföldön veszek meg, nem itthon.

Ha valami kint olcsóbb, akkor egyértelmű, hogy ott veszem meg. Ha kb azonos a kinti ár a hazaival, akkor is a kinti felé billen a mérleg, ott műxik a gari.

 

 

Esetem a ciszterna-szivattyúval: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=102763529&t=9139485

 

 

 

Előzmény: csaveri (583221)
csaveri Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583221

Az a baj, hogy a jótálás és szavatossággal foglalkozó törvényből kivették a 15 és 30 napos passzausokat így hónapokig is húzhatják az időt teljesítés nélkül.

Előzmény: Törölt nick (583220)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583220

Ez is benne van a pakliban.

Nekem anno boltos koromban -az üzlet jellegéből adódóan- csak pár jótállásos esetem volt. Pl keringtető szivattyú.

Ha a vevő nem közvetlen a szervizbe küldte a meghibásodott szivattyút, hanem hozzánk a boltba hozta vissza, akkor a szokásos heti túránkon mi vittük be a szervizbe a hibás szivattyút. Ha 2 héten belül nem tudták pl alkatrészhiány miatt javítani, akkor hamar kiadták a cserére jogosító igazolást.

Előzmény: Josi01 (583216)
gesszti Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583219

Így van. Aki behozza az országban, és a kiskereskedelem részére értékesíti, ellátja az adott országban használt nyelvű leírással, használati utasítással, bevizsgáltatja az adott ország törvényei szerint meghatározott szervezetekkel, megszerzi a szükséges bizonyítványokat, stb.

 

Aza, a cipőbolt az nem forgalmazó, hanem kereskedő. Ezért vonatkozik rá az, amit Josi írt.

Előzmény: bnorci71 (583218)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583218

Forgalmazó
Az árut vagy a szolgáltatást fogyasztói forgalomba hozó gazdálkodó szervezet.

 

 

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/fogalmak/fogalom.html?phraseid=2238

 

mára ennyit a vásárló jogairól elmentem mecset nézni :))

Előzmény: gesszti (583214)
Josi01 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583217

Igen, vissza kell adniuk.

Ha nem akarják be kell írni a vásárlók könyvébe.

Erre nekik 30 napon belül válaszolni kell.

És emlegetni kell nekik a fogyasztóvédelmet.

Akkor többnyire gyorsan fizetnek.

Ugyanis kaphatnak még egy szép kis birságot is, és a pénzedet mindenképp vissza kell adniuk.

Előzmény: bnorci71 (583211)
Josi01 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583216

Valóban gyorsabb, de vannak esetek amikor pont akkor jársz rosszabbul.

Pl alkatrészhiány miatt több hónapot áll a készülék a szervízben, akkor nehéz menni a forgalmazóhoz, hogy

jelentős kényelmetlenségre hivatkozva elállj a szerződéstől.

Ugyanis a szervízzel nem tudsz mit csinálni, mert nem vele vagy szerződésben hanem az eladóval.

A szervíz csak az eladó teljesítési segédje.

Előzmény: Törölt nick (583215)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583215

Jogos.

 

De (talán) gyorsabb, ha a vevő közvetlenül a megjelölt szervizhez-javítóhoz fordul :)

 

Előzmény: Josi01 (583212)
gesszti Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583214

Annyi, hogy a forgalmazó kötelezettségeit idéztétek, nem pedig a fogyasztó-kereskedő kapcsolatára vonatkozó szabályt. A kettő két külön dolog.

 

Ha a forgalmazótól vásárol közvetlenül a fogyasztó, akkor ott kereskedőként van jelen. Kereskedőre vonatkozó szabályok vonatkoznak rá azzal az egy adott ügylettel kapcsolatban.

Előzmény: bnorci71 (583211)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583213

na itt is ugyan azt írják

 

Kicserélés csak ugyanolyan típusú új termékre történhet. Nem dolog szolgáltatása esetén a csere a szolgáltatás újbóli elvégzését jelenti. Kicseréléskor a jótállás és a szavatosság újraindul.
A kijavítás „a szerződésnek nem megfelelő fogyasztási cikk a szerződésnek megfelelővé tétele”, javítás után sem lehet rosszabb, mintha meg sem hibásodott volna.

Ha sem kijavítani, sem kicserélni nem tudják megfelelő határidőn belül, jelentős kényelmetlenség nélkül, -bolt Bp én meg Miskolc és nem tervezem hogy megyek mostanába arra szerintem ez jelentős kényelmetlenség- akkor el lehet állni a szerződéstől, vagy árleszállítást kérni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs. Elállás esetén a termék visszaszolgáltatásával visszajár a teljes kifizetett vételár, nem lehet levonni a rendeltetésszerű használat során bekövetkezett értékcsökkenésre semmit. A vételárat kell visszafizetni, nem lehet kötelezni a vevőt, hogy levásárolja.

Az idevonatkozó jogszabályok sehol sem írnak levásárlásról, nem vagyunk kötelezhetők levásárlásra!

Előzmény: Josi01 (583210)
Josi01 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583212

"Kivéve, ha a Cipőbolt Kft mellékelt egy jótállási jegyet a termékhez, és ezen az áll, hogy a hibás terméket

-a jogszabályban előírt jótállási időn belül- a Cipőszerviz Bt javítja. Ekkor -de csak ekkor- hozzájuk kell fordulni"

 

Ebben csak annyi a tévedés, hogy nem kell a szervízhez fordulni, hanem fordulhatsz oda is.

De ha a vásárlás helyére viszed vissza, kötelességük átvenni, és intézni a jótállást.

 

Előzmény: Törölt nick (583208)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583211

A forgalmazónak nem kötelessége visszavenni a kereskedőtől, de a kereskedőnek vissza kell vennie a fogyasztótól.

 

ehez nekem mi közöm????

 

A nejem dolgozott importőr cégnél, de ha beestél az utcáról vehettél tőlük porszívót.

Akkor ők most kereskedők importőrők vagy forgalmazók voltak.

 

Csak kötekszem, lassan úgy is belekeveredek :)

 

A lényeg vissza kel adnia a pénzem vagy nem?

Előzmény: gesszti (583205)
Josi01 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583210
Előzmény: bnorci71 (583191)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583209

OK

 

mi a csere?

ha nincs már ilyenjük nem tudják cserélni, ha mást választanék az már nem csere hanem "levásárlás".

 

javítva már volt és most nem javítható hanem jogos garancia igénnyel jött vissza a.. akárhonnan

Előzmény: csaveri (583207)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583208

Ennyi.

 

Te a Cipőbolt Kft-ben vetted a cipőt, ez szerepel a blokkodon is.

Ha gond van a cipővel, akkor a Cipőbolt Kft-hez fordulsz.

Kivéve, ha a Cipőbolt Kft mellékelt egy jótállási jegyet a termékhez, és ezen az áll, hogy a hibás terméket

-a jogszabályban előírt jótállási időn belül- a Cipőszerviz Bt javítja. Ekkor -de csak ekkor- hozzájuk kell fordulni.

 

Az, hogy a Cipőbolt Kft nagykerből vette az árut, esetleg közvetlen az importőrtől, netán direkt a gyártótól, netalán ők maguk készítik a cipőket a raktár egyik sarkában: a vásárlónak semmi köze. Mármint a jótállás szempontjából.

Eladó-vevő kapcsolat, blokk, egyértelmű hogy kihez kell visszamennie, ha reklamációról van szó.

 

Szerintem.

Előzmény: bnorci71 (583202)
csaveri Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583207

Nem, nem.    ".....a forgalmazó nem kötelezhető arra, hogy a vételárat visszaadja illetve akár olyan kötelezettség, hogy felajánlja a fogyasztónak a termék vételárának a levásárlását. "

 

Tehát nem kötelezhető arra hogy felajánlja hogy levásárold. Tehát csak javítás vagy csere ami reá vonatkozik. És ha érdeksérelem nélkül javítható akkor  javítatja és te nem mondhatod, hogy nem kéred a  javítottat inkáb levásárolnád. Na erre nem kötelezhető !

 

Viszont nem kötelezhetnek levásárlásra ha sem a javítás sem a csere nem volt kivitelezhető !

Előzmény: bnorci71 (583200)
gesszti Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583206

Ha a nagykereskedő az importőr, akkor ő a forgalmazó. Ha már ő is az importőrtől veszi, akkor kereskedő.

Előzmény: bnorci71 (583204)
gesszti Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583205

...azaz, nem a kereskedő. Nem mindegy, hogy melyiknek a kötelezettségeiről van szó garanciával/szavatossággal kapcsolatban.

 

A forgalmazónak nem kötelessége visszavenni a kereskedőtől, de a kereskedőnek vissza kell vennie a fogyasztótól.

 

(forgalmazó ~ nagykereskedő)

Előzmény: bnorci71 (583203)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583204

kereskedő?

 

kicsi vagy nagy?

 

:)

 

 

lehet ezt forgatni rendesen, nem véletlen, hogy egy jogszabály/trv a fogalom meghatározásokkal kezdődik

Előzmény: gesszti (583199)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583203

Forgalmazó
Az árut vagy a szolgáltatást fogyasztói forgalomba hozó gazdálkodó szervezet.

 

http://www.mimi.hu/gazdasag/forgalmazo.html

Előzmény: gesszti (583199)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583202

jogos amit Möglicht ír

 

 

mit érdekel engem kitől/hol/honnan vette az árút a bolt

 

az már az ő gondja legyen ott hogy érvényesíti a dolgait

Előzmény: gesszti (583196)
csaveri Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583201

Ahol csak blokk vann ott az eladó cég/kereskedő, ha pedig van rendes "garancia" szelvény ott a szelvényen szereplő cég a kötelezett.

Előzmény: gesszti (583196)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583200

hoppá most olvastam pontosan amit idéztél

 

na ez meg pont az ellentétje amit te idéztél

copy to nfh.hu

 

Amennyiben úgy döntünk, hogy a minőséghibás terméket visszavisszük, a pénzünket pedig visszakérjük, mert sem javítani, sem cserélni nem lehet, legyünk résen! A kereskedők ugyanis gyakran visszautasítják a pénzvisszafizetést, a termék árának levásárlását azonban készségesen felajánlják. A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy vásároljuk le a vételárat az üzletben

 

ptk.-ba meg vannak olyanok, hogy téves teljesítés már pedig szerintem a jogos garanciás igény az téves teljesítés akkor pedig választhatom a szerződéstől való elállást >>> pénz vissza

Előzmény: csaveri (583194)
gesszti Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583199

Akkor az a kereskedő, nem a forgalmazó. A forgalmazónak nem kötelessége visszavenni, de a kereskedőnek igen. (én így tudom)

Előzmény: Törölt nick (583197)
bnorci71 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583198

köszi ezeket taáltam én is

 

ha nem hajlandók rá kérni fogom mutassák meg a jogzabályt/trv-t ami alaján köteleznek a levásárlásra

Előzmény: csaveri (583194)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583197

Arra, akinek a neve a blokk fejlécén szerepel.

Előzmény: gesszti (583196)
gesszti Creative Commons License 2012.09.19 0 0 583196

Forgalmazóra, vagy a kereskedőre vonatkoznak ezek?

Előzmény: csaveri (583194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!