Na ezt a mentalitást itthon ne is keresd. Max pár cég (üzlet) van ilyen. Ebben becsülöm (és ha ez reklám akkor legyen ) a Lidl ás az Aldi üzletet. Az ő hozzáálásukat mások is átvehetnék !
Igen, most valami olyasmi van, hogy törekedni kell a mihamarabbi javításra. Se atáridő, se semmi.
És ezek nevezik magukat fogyasztóvédőknek?
Maffia lett ez is, mint sok minden más is :(
Már csak a garancia miatt is sok mindent külföldön veszek meg, nem itthon.
Ha valami kint olcsóbb, akkor egyértelmű, hogy ott veszem meg. Ha kb azonos a kinti ár a hazaival, akkor is a kinti felé billen a mérleg, ott műxik a gari.
Az a baj, hogy a jótálás és szavatossággal foglalkozó törvényből kivették a 15 és 30 napos passzausokat így hónapokig is húzhatják az időt teljesítés nélkül.
Nekem anno boltos koromban -az üzlet jellegéből adódóan- csak pár jótállásos esetem volt. Pl keringtető szivattyú.
Ha a vevő nem közvetlen a szervizbe küldte a meghibásodott szivattyút, hanem hozzánk a boltba hozta vissza, akkor a szokásos heti túránkon mi vittük be a szervizbe a hibás szivattyút. Ha 2 héten belül nem tudták pl alkatrészhiány miatt javítani, akkor hamar kiadták a cserére jogosító igazolást.
Így van. Aki behozza az országban, és a kiskereskedelem részére értékesíti, ellátja az adott országban használt nyelvű leírással, használati utasítással, bevizsgáltatja az adott ország törvényei szerint meghatározott szervezetekkel, megszerzi a szükséges bizonyítványokat, stb.
Aza, a cipőbolt az nem forgalmazó, hanem kereskedő. Ezért vonatkozik rá az, amit Josi írt.
Annyi, hogy a forgalmazó kötelezettségeit idéztétek, nem pedig a fogyasztó-kereskedő kapcsolatára vonatkozó szabályt. A kettő két külön dolog.
Ha a forgalmazótól vásárol közvetlenül a fogyasztó, akkor ott kereskedőként van jelen. Kereskedőre vonatkozó szabályok vonatkoznak rá azzal az egy adott ügylettel kapcsolatban.
Kicserélés csak ugyanolyan típusú új termékre történhet. Nem dolog szolgáltatása esetén a csere a szolgáltatás újbóli elvégzését jelenti. Kicseréléskor a jótállás és a szavatosság újraindul. A kijavítás „a szerződésnek nem megfelelő fogyasztási cikk a szerződésnek megfelelővé tétele”, javítás után sem lehet rosszabb, mintha meg sem hibásodott volna.
Ha sem kijavítani, sem kicserélni nem tudják megfelelő határidőn belül, jelentős kényelmetlenség nélkül,-bolt Bp én meg Miskolc és nem tervezem hogy megyek mostanába arra szerintem ez jelentős kényelmetlenség- akkor el lehet állni a szerződéstől, vagy árleszállítást kérni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs. Elállás esetén a termék visszaszolgáltatásával visszajár a teljes kifizetett vételár, nem lehet levonni a rendeltetésszerű használat során bekövetkezett értékcsökkenésre semmit. A vételárat kell visszafizetni, nem lehet kötelezni a vevőt, hogy levásárolja.
Az idevonatkozó jogszabályok sehol sem írnak levásárlásról, nem vagyunk kötelezhetők levásárlásra!
Te a Cipőbolt Kft-ben vetted a cipőt, ez szerepel a blokkodon is.
Ha gond van a cipővel, akkor a Cipőbolt Kft-hez fordulsz.
Kivéve, ha a Cipőbolt Kft mellékelt egy jótállási jegyet a termékhez, és ezen az áll, hogy a hibás terméket
-a jogszabályban előírt jótállási időn belül- a Cipőszerviz Bt javítja. Ekkor -de csak ekkor- hozzájuk kell fordulni.
Az, hogy a Cipőbolt Kft nagykerből vette az árut, esetleg közvetlen az importőrtől, netán direkt a gyártótól, netalán ők maguk készítik a cipőket a raktár egyik sarkában: a vásárlónak semmi köze. Mármint a jótállás szempontjából.
Eladó-vevő kapcsolat, blokk, egyértelmű hogy kihez kell visszamennie, ha reklamációról van szó.
Nem, nem. ".....a forgalmazó nem kötelezhető arra, hogy a vételárat visszaadja illetve akár olyan kötelezettség, hogy felajánlja a fogyasztónak a termék vételárának a levásárlását. "
Tehát nem kötelezhető arra hogy felajánlja hogy levásárold. Tehát csak javítás vagy csere ami reá vonatkozik. És ha érdeksérelem nélkül javítható akkor javítatja és te nem mondhatod, hogy nem kéred a javítottat inkáb levásárolnád. Na erre nem kötelezhető !
Viszont nem kötelezhetnek levásárlásra ha sem a javítás sem a csere nem volt kivitelezhető !
Amennyiben úgy döntünk, hogy a minőséghibás terméket visszavisszük, a pénzünket pedig visszakérjük, mert sem javítani, sem cserélni nem lehet, legyünk résen! A kereskedők ugyanis gyakran visszautasítják a pénzvisszafizetést, a termék árának levásárlását azonban készségesen felajánlják. A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy vásároljuk le a vételárat az üzletben
ptk.-ba meg vannak olyanok, hogy téves teljesítés már pedig szerintem a jogos garanciás igény az téves teljesítés akkor pedig választhatom a szerződéstől való elállást >>> pénz vissza