Mindig nyomd a feket. Kiveve, ha menni akarsz valamerre. Beulsz, azonnal fekre lepsz. Lehet molyolni, inditani, melegiteni stb. Bar az auto segit (retesz P-ben, mikrokapcsolo veletlen D-be rakas ellen), de a fekpedal nyomasa egy kezdo szamara is biztosan meggatolja a veletlen elgurulast. Megallas utan is marad a fek. Lehet molyolni megint, P-be rakni, motort leallitan, ovet kikotni. Es amikor mar biztosan rogzitve van a kocsi (pl. lejton kezifekkel is, hogy ne feszuljon ra a reteszre a hajtas az auto kicsi elgurulasa miatt) akkor lelepni a fekrol.
Bal lab behuz. Kezdok jo melyen huzzak be a bal labukat az ules ala, amig meg nem szokjak, hogy nem kell kuplungolni. Igy kisebb az eselye egy bal labas veszfekezesnek (a fekpedal szeles ugye) es nem torik ossze az autot hatulrol. Kesobb -megszokas utan- ki lehet nyujtani a labat nyugodtan, pihentetni a taposolemezen.
Egy kezdo -foleg eros autoval- az elso idokben tanulja meg a lassu gyorsitast. Viccesen hangzik, de igy van. Indulasnal ajlamos az ember nagyobb gazt adni a kelletenel (aztan elvenni, megint megnyomni), az auto megugrik, fekpedal nem talal hirtelen (kuplung ugye nincs, amit ilyenkor kinyomhatnank) es kesz a baj. Gyonyoruen fel lehet venni egy atlagos forgalom ritmusan egyenletesen nyomott kis gazpedal allas mellett.
Tolatas, lassu menet. Megint a fek. Nyomni, jo erosen. Es szepen, lassan engedni belole. Inkabb varjon a mogotted levo. Persze lehet gyakorolni ures parkoloban. Azt is meg kell szokni, hogy hideguzemben, klima hasznalatanal az autot jobban "viszi" a motor. Vagyis gyorsabban kuszik, eroteljesebben indul el meg a gazpedal erintese nelkul is. Ilyenkor a fekkel jobban meg kell fogni.
Ami egyebkent a valto elettartama szempontjabol is donto. Kapcsolgatni csak allo helyzetben. Parkolasnal, elore-hatra mozgasnal ne kapkodj. Es akkor biztosan nem zavarodsz bele az egyebkent pofonegyszeru elovalasztokar tologatasaba (D es R) es arra indulsz el, amerre szeretnel :)
Szoval szerinetm osszessegeben -balesetvedelmi szempontbol- egy kezdo automatas legjobb baratja a fekpedal.
A VW 4 év garanciát ad- ez alól csak a kopó alkatrészek képeznek kivételt.
Az én kereskedőm szerint előfordul, hogy működési probléma lép fel a váltóval, de az esetek 80%-ban a program újra írásával megoldódik.
Mivel a DSG-t általában jól felszerelt drágább autókhoz kérik , az a vásárlóközönség igényesebbvagy kukacosabb , általában 3-4 évenként autót cserél, tehát egy rosszul kezelt váltó probléma a márka elhagyását jelentheti, ezért az én kereskedőm kiemelten kezeli ezeket a panaszokat, teljes javítókészlettel, és tapasztalt- képzett szerelőkkel 1-2 napon belül orvosolni tudja az egyébként nem gyakori hibát.
A DSG váltó miatt nincs többlet várakozás- amikor megrendeled az autót, a kereskedő konfigurál, és a központi gép azonnal kidob egy gyártási hetet, mint javaslatot. Igaz az enyémet 3 héttel később gyártották de ebben valszeg a nyári leállás kavart be.De ez még bőven belefért a tűrésmezőmbe.
Azon kívül minden a megbeszélteknek megfelelően történt , sztem a Skoda ugyan ilyen rendszerrel dolgozik. Egyedi felszereltség- egyedi gyártás általában 3 hónap.
Semmiképp ne gondolj meglepő, vagy kellemetlen dolgokra-
előfordul, hogy kicsit gondolkodik, esetenként alátekert kormánynál kicsit kecskézett tolatásnál(de nem mindíg) , néha fölöslegesen fölvált, pedig látszólag már fékezned kellene (nincs szeme) . Apróságok de ahogy mások mondják szokni kell. Kick Down-nál előfordul, hogy kicsit lassabban reagál ,de semmi komolyra ne gondolj, ma is csak ezzel venném. Attól tartok, hogy az első 1-2.000 km-ben kicsit túl óvatosan vezettem a bejáratás miatt, és nem igazán tudta mit akarok. Most már elkezdtem bátrabban nyomni, pontosan vált, akkor amikor kell. Azt hittem, hogy fogyasztási rekordokat fogok döntögetni de a gyár által ígért 4,3 messze nem tartható. Még visszafogott tempóban sem lehet 4,8 alá vinni, de inkább kicsivel 5 fölé. Gondolom a nagyobb motorra is igaz lesz ez.
Azt hiszem kár lenne új autó vásárlásnál kihagyni a DSG megrendelését.
Velemenyem szerint meg atlagos kepessegu vezetonek sincs szuksege 1-2 honapos megszokasra. Aki 1-2 het alatt nem szokja meg, az kesobb sem fogja. Na ok azok, akik az amerikai videokban berongyolnak a kirakatokba. De kevesen vannak szerencsere. Ugy gondolom, egyaltalan nincs az automata vezeteseben semmi ordongosseg. ha valaki betart 1-2 okolszabalyt, akkor csak orom van vele.
A DSG-vel semmi gond nincs, viszont, ha még soha nem vezettél automatát, akkor néhány hét gyakorlás nem árt, de ne egy szük helyen próbálkozz, legyen bőven hely a tolatáshoz. Van akinek sokáig tart átállni a két lábas kuplung-fék-gáz kombinációról a fék-gáz kombinációra főként mert van akinek ez két lábbal és van akinek ez egy lábbal természetes csak míg rájön melyik is a jó neki az egy kis idő és közben az autó megy ....!! Ha megszokod (1-2 hónap) áldani fogod a kitalálóját, főleg városi dugóban.
Először is nagyon köszönöm a megnyugtató válaszokat, és hogy új 'béna kezdő' :-) leendő automata váltó tulajjal is foglalkoztok.
Nekem a félelmem inkább a hátramenetben való kúszástól -pláne garázsban! - van.
A gyári garancia szerintetek a váltó ill. váltó vezérlés stb.- re is vonatkozik? Hallottam már ilyet is meg olyat is...
A várakozási idő ugynis a dsg váltó miatt +2hónap, mert japánból jön a vezérlés - a kereskedő mondta. -
Remélem az alkatrész utánpótlás nem ilyen villámgyors...
Azt már olvastam itt is - de erősítsetek meg hogy jól értettem-e, hogy ha kíméletesen használjuk és lecseréljük a szűrőt és az olajat 60 E Km-enként, akkor nagy baj nem lehet. A szervízköltség pedig valahol a 60-80 Eft. körül van.
Egy hónapja hajtok egy újonnan vásárolt dízel polo DSG-t, a váltó minden elvárásomat felülmúlja, apróbb karcos mozgások ritkán előfordultak, inkább hátramenetben, de ezen nem kell fennakadni. 3000 km-t mentem eddig egy részét a pesti csúcsban, minden helyzetben inteligensen oldja meg a feladatot.
Vedd meg a DSG-t bátran. Sokszor az a baj, hogy a vélemények a használt, több 100 ezer km-t lefutott autók alapján alakulnak. Ha Te újonnan veszed akkor nagyon sokáig hibamentesen fog szolgálni!
Új Skodát vennék 140 lovas dízelt,DSG váltóval esetleg 4 kerekest...
az eddig ezen a fórumon leírtak szerint futva menekülök az ötlettől, mert az eddig elolvasott hozzászólásokból az derül ki, mennyire nem jók a dsg ill. más automata váltók,ill. a javításuk egy vagyon...
szóval inkább a 6 sebességes manuális v Dsg ? kinek van valami tapasztalata a mostani 6 sebességes dsg-kel?
A haldex szétcseszheti a dsg-t?
Előre is köszönöm, és bocs ha hülyeséget kérdezek,nincs tapasztalatom!
én is értettem elsőre...csak még soha nem kellet ilyennel bíbelődnöm... ha valakit tanítottam "automatául" vezetni, akkor annak a kéziféket javasoltam, ha baj van...a bal láb "behúzva"...(igazad van, sok függ az autó tipusától...LE, súly,stb)
asszem kár ilynen rugózni, mert megoldjuk valahogy...ezzel együtt minden nap rámgurulnak hárompedálosok...mondjuk az Allee Fehérvári úti(elég meredek) kijáratán...távolabb állok meg, oszt annyi...
Azért a hagyományos automatával is vannak helyzetek, amikor nehéz vele "centizni", ilyenkor jól jön a balos fékezés. (kicsi emelkedő, tövig alászedett kormány, stb, amikor már a kuszás nem viszi) Igaz, én elsőre is értettem, hogy miről beszél. :-)) Az elektromos gázpedálok meg többségében "butábbak" a bovdennél. :-/
"Szóval az én 7 sebességes dsg-m bizony hogy kúszik, a pesti csúcsforgalomban való araszolásnál szép komótosan ballag előre ha felengedem a féket.emelkedőn kis gázzal kell megsegíteni"
Korábban meg ezt:
"Persze szokni kell , főleg a parkolóházban való tolatásnál, nem olyan jól adagolható mint a kézi váltó. Nagyon szűk helyre nehéz centizgetni, lehet meg kell tanulni a ballábas fékezést."
Ha kúszik akkor miért is van szükség ballábas fékezésre?Hiszen nem kell gázt adni mivel kúszik ezért a féket finoman adagolva szépen lehet tolatni,és akár előrefelé is haladni.
azért ez vicces, hogy olyanok nyitnak vitát a DSG-ről akik csak legfeljebb a sajtóból ismerik.
Szóval az én 7 sebességes dsg-m bizony hogy kúszik, a pesti csúcsforgalomban való araszolásnál szép komótosan ballag előre ha felengedem a féket.emelkedőn kis gázzal kell megsegíteni
Nekem ESD-m van, ahogy a Renault hívja. Ez kétkuplungos, száraz váltó és kúszik. Nem olyan erősen, mint a bolygóműves, de hasznosan. Emelkedőn ez kevés lenne, de ott a fékpedálról lelépve marad a nyomás a fékrendszerben és nem gurul vissza. Imádom, a gyors váltásért, fogyasztásban, mint a kézi. Néha, nagyon néha finoman ránt, nem úgy, hogy zavarna.
Élelmesebbje már nem hivogatja a márkaszervízt, hanem neten túr egy kicsit és megtalálja az autója gyári programját robbantott ábrákkal, kompletten, letölti és örül....sőt, egyes gyárak még regisztrálni is engedik a mezei user-t, hogy aztán még a gyári árkat is kidobja a gép...
Ha meg elég ügyes és okos, akkor szerez magának 30-40%-os kedvezményt valamelyik alkatrésznagykertől és ha mázista akor a gyári alkatrészekre is lesz néhány százalék kedvezménye... vagy ha van helye és pénze, vesz egy üzemképes, de mondjuk törött autóból szükségesnek ítélt motort, váltót, alkatrészeket cakk-pakk....és megvan a bázis... ;)