Csak az a baj, hogy én is a forgalmiban tartottam a plakettet, mert volt egy remek, Alfa Romeo-mintás kis mappácskám, amibe belefért a forgalmi, a jogosítvány meg a plakett meg minden... és azért volt különösen praktikus, mert így egyszerre veszíthettem el az egészet. Azóta ki van vonva az autó a forgalomból, de mi lesz, ha egyszer vissza akarom helyezni? Mondjam azt, hogy adjanak egy másik plakettet? :D
Láttam autószerelőnél 1.7 D Regatát, aminek Zastava 1100 forgalmija volt, bejegyzett karosszérria és motorcserével, a '90-es évek eleji vámelkerülő praktikák hozadéka. Ott elég volt, hogy "rokon" a két típus.
erről az AFezős beszakadt blokkról anno hallottam, úgy tudom hogy egy merci volt és nagyon drágán kellet új motort venni bele a felügyeletnek. nekem nagypolákba ütöttek egy hoszabbítós ötlettel és centikre zúgott el a szélvédője mellett a beütő:((( leesett alutáblát a forgalmiban tartottam:D
Rendbetetted, ügyes vagy. Én is belefutottam egy hasonló történetbe még régen, egy Peugeot 304 Cabrio kétlapos forgalmijába egykor nem írták be, hogy cabrio vagy nyitott. Így a rendszerben csak sima mezei 304-ként szerepelt. Igaz B01 kezdetű alvázszámmal kizárólag cabriót gyártottak, Na mire én ezt át tudtam verekedni az eredetiségvizsgáló/okányiroda/közlekedés felügyelet alkotta bermuda háromszögön, az se volt két perc... A Mozaik utcai nullás sorról meg annyit, hogy egykor még beleverték a blokkba az új Af kezdetű és végű motorszámot. Csak egyszer Béla bá. kicsit nagyobbat talált ütni a kalapáccsal és beszakadt egy blokk. Azóta csak alu táblába ütögetik és inkább ragasztják valami tökmindegy mivel, nekik az a lényeg, hogy a kapuig kibírja. A továbbiakban majd szívjon az ügyfél. Egy mosós ismerős mesélte, hogy nála összegyűlt vagy 6-8 tábla, a nagytakarításkor vették észre, hogy mik ezek a szar alulemezkék. Képzelem egy következő műszakin mennyire meglepődött a sok gyanútlan tulaj.
RG500 kolléga forgalmijára céloztam, csak valahogy elnyelte a nagy indexűr. Olyan forgalmit már láttam többet is, hogy a jármű oldalkocsis motorkerékpár, olyat is, hogy szóló motorkerékpár és vontathat, de olyat amin oldalkocsis mkp vontathat, csak ezt az egyet :-)
Na de mit remélsz egy FIVA "minősítéstől"? Hogy majd ők "hitelt érdemlően" megmondják a sok zűr okát és indokát és TE kapsz egy papírt, amiőtl majd az idióta rndszer idióta rabszolgái hasraesnek?????
Az én kis Piroska Sunnym 1961-es évjáratú. Azeredeti szürke forgalmijában, amikor még 2betű/4 szám volt, gyártási évnek 1971 szrepelt és punktum, mivelhogy anno Mo.-n ekkor helyzték forglaomba...
Amikor már jó régótza nálam volta gép és az új forgalmira át kellett állni 10 oldalas dokentáció gyűjteménnyel próbáltam bizonyítani, hogy ezt az autót 1971-ben már NEM is gyártották....
1971-es bejegyzéssel kaptam meg az új forgalmit is..... Túlságosan nem érdekel, 30 évesnek így is bőve nelmúlt, csakhát jó lett volnarendbe rakni... Lehtelenség....
Egyébként a TE ügyeddel a játék kedvéért panaszra mehetnél az atyaúristenhez, meg levelezgethetnél egy sort, puszta kívnácsiságból, hátha akad valahol a rendszerben egyfélig józa negyén, aki megérti és helyre rakja.... És elnézést kér és visszautaltatja a felslegeseen, ő hibájukból kifizettetett sarcokat......
(Lásd pl. most a veszprémi piroslámpán "áthajtók" igen-igen geci esetét....)
Laci, nekem az egyik autóm kétlapos forgalmijában a vételkor az egyik lapon más szám volt, mint a másikon. (Az már csak hab a tortán, hogy egy másik forgalmit is kaptam hozzá.) Az átírásnál ebből volt is egy kis affér. De ez igazán semmiség volt ahhoz képest, hogy az eredetiségvizsgáló az AR-rel kezdődő alvázszám elé odaképzelt egy Z betűt. Persze, mert a bivaly csak azt tudta, hogy az olasz autók alvázszáma Z-vel kezdődik, azt már nem, hogy ez nem volt mindig így, például '74-ben korántsem.* Ott kell lennie a Z-nek, hát akkor ott is van. Talált valami festék-repedést, ami hasonlított a Z-re, és nyugodtan beírta, hogy a papírok hibásak, mert nem tartalmazzák a Z-t. Én sajnos nem voltam ott, mert ráírtam volna a fejére a Z betűt, mint Zorro. (Biztos ő volt a pacák kedvenc hőse gyerekkorában.) Úgyhogy beírták a papírokba, hogy ZAR. Aztán néhány évvel később, mikor tényleg kerékre állt az autó, na mit gondoltok, mi történt? Természetesen megállapították, hogy nincs benne Z betű, a papírokban meg van, és ez eltérés és vigyem extraszuperhiper eredetiségvizsgára. Vagyis: én fizetek a magyar államnak egy halom pénzt, hogy megállapítsák az autó egyébként teljesen nyilvánvaló adatait, ezt ők megcsinálják rosszul, és utána én fizessek egy halom pénzt azért, hogy még egyszer megnézzék, és rájöjjenek, hogy igazából úgy van, ahogy eredetileg volt, és arról persze szó sem lehet, hogy azt mondják, hogy "Bocs". A pénzről már nem is beszélek, csak erről a kis apróságról. De nem, én még csókoljak kezet, hogy egyáltalán hajlandóak erre, ahelyett hogy elkoboznák az autót, mint bűncselekmény-gyanúsat, vagy mittudomén.
*Az persze fel sem merül, hogy az "eredetiség-vizsgáló" esetleg még azt is tudja, hogy '74-ben ilyen autót nem is gyártottak, úgyhogy valami mindenképpen unkóser. Valószínűleg arról van szó, hogy amikor még volt lehetőség alváz-cserére, akkor egy '74-es Alfetta GT hazai papírjára hoztak egy későbbi Alfetta GTV-t, a típust átírták, a gyártási évet meg nem. Nyilván nem kezdtem el ezt magyarázni nekik, mert akkor még most is ott lennénk. Ráadásul beleraktam egy másik motort a verdába, egy igazi Alfetta GTV-ét, mire a csodálatos számítógépes rendszer egyből jelezte, hogy ez a motor 8 lóerővel erősebb, mint az eddigi, és akkor erre fizessek regisztrációs adó-különbözetet, és külön engedélyeztessem a beépítését (megahipercsászár-vizsga, ld. mint fent). Mert hogy ebben mások a vezérműtengelyek és a gyújtáselosztó, amit persze simán és legálisan kicserélhetek a másik motorban is (már amennyire tudom), de ha ezt már így gyártották, az nem kóser, ezt bizony a hozzáértőknek kell megnézni a Mozaik utcában. (A Mozaik utcában egyébként egyszer AF-es plakettet tettek az egyik Alfám motorjára. Másnap megtaláltam a garázs padlóján.) Persze az egészet az okozta, hogy amikor az autó eredeti motorját kivették, és beletették egy mezei Alfettáét, akkor még nem volt csodálatos számítógépes rendszer, és akkor még simán kiírták az erősebb motort és beleírták a gyengébbet. Amikor vissza akarom csinálni, akkor meg már van csodálatos számítógépes rendszert, akkor ismét én vagyok a potenciális bűnöző. Ehhez még vegyük hozzá, hogy volt pofám még át is festeni az autót (skandalum!), és akkor ott álltam egy autóval, aminek - más a motorja - más az alvázszáma - más a színe, és hiába van mindennek magyarázata, és hiába az állami nyilvántartás idióta jellegéből következik mind a három (mert a színeltérést is néhány éve még simán beírták az okmányirodában, nem kellett Ádámhoz-Évához menni miatta), még örülhetek hogy egy hosszú tortúra után egyáltalán sikerült minden papírt a helyére tenni. (Még jó, hogy a három betű - három számos rendszám már megvolt.)
Most sok száz izgatott szempár tapad világszerte a monitorra és nyálát csorgatva filózik, hogy vajh' kinek is a forgalmijára céloztál oly' kedvesen....
Az ugye tök normális ebben az országban hogy nekünk 150 kérdés kell ugyan annak a megállapítására amire máshol elég 17.
Hát, ezt a bölcs megállapítást legjobb lenne a MAVASZ illetékes vezetőihez továbbítanod.....
Pontosabban két úrhoz: az egyikhez, aki csillapíthatatlan energiáival sikeresen szétvert mindent, és a másikhoz, aki ehhez békésen aszissztált és engedte-tűrte.....
Ha TE látnád, hogy milyen tárgyi és szakmai felkészültséggel mer egy osztrák szakértő FIVA minősítést, illetve belföldi szakvéleményt megcsinálni, akkor sírva fakadnál és min. osztrák állampolgárságért folyamodnál... (És még sok más miatt is persze...:))))))))
Egyébként már leírtam itt többször: per pillanat a magyar minősítés a legpontosabb, legkorrektebb a világon.
Ha ez valóban vérre és és egyébre menne....
De csak nálunk lehetett kormányzati szervekett és oldtimeresek ezreit meghülyiteni a "megélhetési veteránosok" elrettntő veszedelmének fenyegetésével...
Az ugye tök normális ebben az országban hogy nekünk 150 kérdés kell ugyan annak a megállapítására amire máshol elég 17.
Alapvető külömbség hogy normális esetben az előre beadott 17 választ a minősítő ha úgy érzi, hogy a tisztességes munkájához ez szükséges letudja ellenőrizni van rá 1 hete.
Nállunk a kérdésre a minősítő válaszol saját tudása szerint ott helyben azonnal. Így persze utólag kell viaskodni hogy igenis létezett az a jármű abban a színben azzal a motorral stb.
Most nagyon csúnyát mondok: a FIVA "minősítésnek" alapvetően az ég egy világon semmi értelme nincs a sznobok "igényes" lelkivilágának legyezgetésén kívül...
Illetve, dehogyisnem: a FIVA-nak ez egy stabil pénzlenyúlási metódusa. Mert a vizsgálat dijának nem csekély részét mindenhonnan, így Mo.-ról is Párizsba kell átutalni... Elvben a "díszes" okmányokért, adminisztrációért hálálkodva, valójában pénzbehajtási módszer....
Persze, külföldön, a civilizált nyugateurópai országokban, ahol NEM dühöng az "alapszintű" minősítési őrület á la Magyarország, ott valóban van rangja és ázsiója egy FIVA minősítésnek, mivel az mégis egy "mindenek fölött" álló grémiumtól származik...
Nálunk minden túl van lihegve és el van torzítva és sarkaiból kifordítva...
Ha szembe állítod a FIVA minősítés semmilyen súlyú 17 kérdését a magyar minősítés kb. 150 kérdésével, annak indoklásaival és végkövetkeztetéseivel, akkor - ha cseppnyi józan eszed van - döbbenten kérdezed, hogy miféle bohóckodás és szemfényvesztés ez a FIVA marháskodás.........
Értelmes oka nincs de ugye mi értelmes van egy Oldalkocsis utánfutós Pannónia felújjításában és használatában.
1. Ilyen még nem volt.
2. A munka és a pénz benne volt ez a + költség már annyira nem dobta meg a végösszeget.
3 Mivel magyar jármű így 50% kedvezményt kapott és már nem tudom pontosan hogy azért mert motorkerékpár vagy azért mert mavamsz tag vagyok de még ezt is felezték így már nem volt olyan vészes a költsége sem bár ezt amikor kitaláltam a dolgot még nem tudtam.