Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71154

?? - :)

Előzmény: 504LACI (71151)
Batorit01 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71153

Szia a zsirzót nagyon szeretném mert az IűOpel tele van zsirzógombbal

Előzmény: FAV 20 (71148)
petrol pet Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71152

:-)

Előzmény: 504LACI (71151)
504LACI Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71151

2.

Előzmény: sunnysun2 (71149)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71150

Én például inkább f..sz és hülye voltam, hogy maradtam ebben az egyre eszementebb országban...:) :) :)

 

Főleg, ha (akkor9 tudtam volna, hogy később akkor és úgy jövök haza látogatóba, ahogy úri kedvem meg a pénztárcám akarja és engedi...

Előzmény: keepitretro (71142)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71149

hát úgy tűnik, súúúlyos ismeretanyag-hiány tobzódik itt a veteránozással kapcsolatos legalapvetőbb kérdéseket illetőn - különben ez a hsz. sem igazán született volna meg...:)

 

1. A muzeális minősítésen megfelelt ÉS OT rendszámmal ellátott jármű után nem kell (korábban súly, most teljesítmény) adót fizetni.

Valamint igen kedvezményes éves kötelező biztosítást lehet kötni rá...

Továbbá: nem kellett zöldkártyát csináltatni - habár szerintem ez is már a későbbi idők harci eredménye volt, a kezdet kezdetén ez még nem játszott szerepet a reszketésben a megélhetésiek rohamaitól retetgve...

 

Ez volt az a két, illetve három, filléres üveggyöngy, ami a MAVAMSZ félelmét felkeltette - azért részben jogosan. Azt vélelmezvén, hogy elsősorban szoc. gyártmányú, és akkoriban, a 2000-es éve kelején még több százezres nagyságrendben futkározó autók tulajdonosainak komoly hányada kaphat vérszemet az elkövetkező években és ezen kedvezményekért képesek lesznek galád-csalárd módon "muzeálissá" minősíttetni az egyszerűen csak szociális célból-kényszerből megtartott, igencsak elhasznált járműveiket...

 

    EZEK és csakis ezek lennének azok a bizonyos és rettegett  "megélhetési" veteránosok" akik kizárólag a kedvezmények reményében csatlakoznának a veteránozó táborhoz...

 

(És ne feledjük, ezekhez a végső soron elég piti  üveggyöngyökhöz csapódott a közelmúltban a ráadás, a műszaki vizsga érvényessége minősítéstől minősítésig.- ami egy ötéves ciklus alatt 1,5 műszaki vizsga költségét és maceráját spórolja meg..)

 

 

ÉRTHETŐ????

 

Amely gondolatmenet egyébként mindkét oldalról erősen hülyeség volt, mert

 

a. a mérleg másik serpenyőjében ott volt és van mindíg a muzeális minősítés meg átrendszámozás egyre növekvő összköltsége, majd 5 múlva az újbóli minősítés több tizezres költsége, ami szinte majdnem megsemmísítette és semmísiti meg most is az adómentességet.

(Később már boldog-boldogtalannak kötöttek és kötnek a biztosítók igen  kedvezménes KGFB-t 30 v. tán 25 év felett is, a MAVAMSZ-nál sokkal józanabbul felmérve, hogy ilyen jármű viszonylag kevés van...)

 

b. A súly- meg teljesítményadó korábban sem, és most sem sújtotta annyira a viszonylag "pillekönnyű" és gyenge motorral szerelt keleti autókat...

 

c. A vártnál is gyorsabb ütemben koptak el, kerültek bontóba a 30 év körüli járművek, ma már csak töredéke van forgalomban a 2000 elejei állapothoz képest, tehát a "megélhetési" veszedelem is egyre mondvacsináltabb..

 

Summa summárum, ma egy megélhetési veterán 5 évre vetitve is csupá alig pár tizezer Ft. megtakarítást jelentene egy, a munkás hétköznapokon rendszeresen használt jármű esetében...

 

2. Mondanék még sok dolgot - de minek???

 

Előzmény: dirige (71139)
FAV 20 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71148

 Vadonat újak, vagyis még nem voltak használva. Akik a szerszámkészletüket szeretnék bővíteni azoknak ajánlom, mert megválnék tőlük.

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71147

Jajaja. http://keptar.trainmodeller.hu címen lakik. De még nincsenek fent az OTexpós képek, majd péntek este.

Előzmény: vadász2 (71146)
vadász2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71146

Merre van most a képtárad, mert a régi, amire még a felújítós-blogodról mutat link, az már nem él... :-S

Előzmény: Törölt nick (71118)
keepitretro Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71145

:-DDD

Előzmény: vadász2 (71143)
dirige Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71144

Én is ezt akartam sugallni, az előjel viszont eltérő. Persze magamat is hajlandó vagyok beskatulyázni...

Előzmény: keepitretro (71142)
vadász2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71143

A kalandvágy.

 

(Királyhegyi Pál után)

Előzmény: keepitretro (71142)
keepitretro Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71142

"És az okosok/szerencsések már nem élnek itthon.."

 

Lehetnek okosok vagy szerencsések de biztos hiányzik belőlük valami ami azokban benne van akik visszajöttek vagy el sem mentek.

 

 

Előzmény: dirige (71139)
Fuxa Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71141

Nem akarok piszkálódni, csak szeretném megérteni az írottakat, mert kaptam innen sok hasznos tanácsot már. Másik hozzászólás - öregedés is ismerős, mert ez az egész VETERÁNOZÁS csupa nagy betűvel annyira misztikus, a szerelő is tologatja a dolgokat, mert egy veterán lassan készül el, faxxom. Egy egyszerű autó, volt egy igéret kész lesz március végére, majd mult hét vége, tegnapi info, nem igéri erre a hétre kész lesz. PErsze ráérsz, csináld meg és bocs hogy zavartalak... Ezen felül, hogy a papír és a többi misztikum merre, hogy már meg sem döbbent, jelentkezz be majd szólnak mikor lesz vizsga, én meg persze akkora simán intézem a szabit, trélert stb, de remélem elöző napnál hamarabb nem szólnak...

Előzmény: sunnysun2 (71140)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71140

Fáradt vagyok én már ehhez a konstans piszkálódáshoz, de ha picit is odafigyelve olvasgattad az utóbbi hsz.-ket, akkor azért csak le kellett volna jönni annyinak, hogy a "megélhetési veterános" általam interpretált definicója a speciális alfája és omegája a speciálisan zajló magyar veteránozásnak, mert erre a veszedelemre hivatkozva zajlik évek óta az alkalami vérengzés a minősítéseken  és veterános társadalom megosztása, egymás ellen ugrasztása, hogy tüzzel-vassal minden áron meg kell védeni a "mozgalmat" a "megélhetésiek" özönétől....

 

Mert ha ez nem volna, akkor minden egészen normálisan zajlana, éppen úgy, mint más országokban...:))

 

Ez nem az én lilaködös fikcióm, maga a MAVAMSZ vezetése hivatkozott a megélhetési veszedelemre lépten és nyomon a kezdetekkor, és azóta is...

 

Nálam nem kattant be semmi, én anno nagyon pórul jártam, ennek kapcsán vettem a fáradságot és sok mindent kielemeztem hazai és külföldi segítséggel, és eléggé elszomorító következtetéseket bírtam levonni ezek után.... Ezekre azóta is senki nem kíváncsi, de főleg nem a MAVAMSZ nem... Pedig volna mit tanulni és okulni belőle....

 

Mások nem jártak ennyire pórul, másokba nem rúgtak ekkorákat, és azok nem elemeztek ki semmit, hanem birka módjára bólintottak csupán, hogy kösz, ez jég akár jól is esett.... 

 

Illetve, ne félj, másokba is rúgtak és azok is messziről leszarják ma már ezt az egészet, félrevonulnak és élik a saját életüket. Én is nagyából ezt teszem, de mivel mások a megtaposottak közül soha nem is fórumoztak, ezért kevesebbet hallottatok ezekről az egyéb setétségekről...

 

Amúgy megsúgom, én is innen, a fórumról értesültem az utóbbi idők zajosabb botrányairól, ezek mind oylan buktatások voltak, amik más országban biztosan nem következtek volna be. És egyik sem megélhetési autó és nem megélhetési tulajdonos volt.....e

Előzmény: Fuxa (71138)
dirige Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71139

"Amugy ez a megélhetési dolog mit keres itt sem tiszta, mi ez a fogalom, te állítasz valamit, talán vársz rá valami visszacsatolást, de hogy neked ez mit jelent/jelentene azt nem tudom, de biztos én vagyok csak vele így..."

 

Na, erről beszélek nyuszómuszó!!!! Hogy én vajon ki vagyok? És ki szerint? És minek? És milyen kedvezmény, amikor minden kalapácsütést a saját leadózott jövedelmemből fizetek?

Én egy outsider vagyok, aki kifejezetten szeretne kimaradni ezekből a Mohácsig visszavezetett ellentétekből. Ezért aztán még azt sem mondom meg, hogy kit ismerek veterános (autós) körökből. És azt sem mondom meg, hogy ki mit csinál nekem, mert lassan féltem azt az 1-2 motorszerelőt és lakatost, aki nekem dolgozik, hogy ártok nekik, ha le merem írni, hogy XY rendesen dolgozik.

Viszont mindíg nagy örömmel és érdeklődéssel olvasom az öreg profikat, mert mindíg tanul az ember. Én nem egészen két éve szálltam be az öregautózásba és öregedtem ez alatt 8 évet...

Viszont őszintén nem érdekel Magyarország szociális helyzetének egy újabb szelete, a veteránosok önsorsrontása, széthúzása. Mindenki azt hiszi, hogy ez valamilyen különleges helyzet, pedig dehogy. Ilyen az egész ország. És az okosok/szerencsések már nem élnek itthon..

Én egyébként azért nem otéztatok, mert inkább hobbiautókat építtetek magamnak, mint tüchtig eredeti dolgokat. Egy mattfeka mocitető, egy széles - de korhű - magnéziumfelni, néhány Carello-lámpa: én ezeket szeretem, megcsináltatom és cserébe lemondok egy papírról.

Egyébként, ha jól tudom az olaszoknál ez az OT-dolog az ASI. Szinte minden ASI-s gép kicsit át van alakítva. Ot biztosan nem rendes emberek élnek...:-))))))))

Szóval, én jobb szeretném, ha konkrét dolgokat írnátok, mert általános sejtetésekkel nincs mit kezdenem!!

Még egyszer, bocs..:-)))

Előzmény: Fuxa (71138)
Fuxa Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71138

tényleg? Sajnos csak abból tudok következtetni, amit látok leírva, de nekem ebböl nem jött le miröl szól a vita!?! ha van egyáltalán, nekem inkább az jött le, hogy nálad megint beakadt a régi lemez/panasz és innen kezdtél el építkezni. Amugy ez a megélhetési dolog mit keres itt sem tiszta, mi ez a fogalom, te állítasz valamit, talán vársz rá valami visszacsatolást, de hogy neked ez mit jelent/jelentene azt nem tudom, de biztos én vagyok csak vele így...

Előzmény: sunnysun2 (71130)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71137

1. Nem "ugatsz bele" semmibe, nincs gond...:)

 

2. Párdon, de a "vita" résztvevői nagyjából tudják, hogy miről beszélnek - vagy legalább is jó lenne, ha tudnák...:)

    /És őszintén: ez lett volna az első "vita", amiben valakinek gőze sem volt, hogy miben, miért "vitázik"?????/

 

3. Neked van igazad meg  szerencséd. Ha nem  is akarsz OT-t, és még nem is "harcoltál a sárkánnyal"...

 

4. Aki "benne van", az nyilván tudomásul is veszi, de a "józanabb" nehezen veszi be, ha erőszakkal hülyeséget akarnak lenyomni a torkán...

    Vagy te alázatos vigyorral tartanád a képedet és seggedet, hogy tessék csak ide rúgni, mert én úgyis szenvedélyes veterános vagyok és ez nekem meg se kottyan, és ez nekem szinte simogatásként jár???????

 

5. Semmiféle rébusz meg "virágos beszéd" nincs itt, aki régebben itt lakik, az pontosan tudja, hogy ki kicsoda és ki az az "ezredes"...

 

    És jószerivel egy magára valamit is adó veteránosnak  - ha nem is kötelezően, de azért - tudni illene: ő volt a MAVAMSZ első főtitkára, az egykori  Magyar Néphadsereg nyugállományú páncélos ezredese, habitusánál fogva egy rettenetesen kemény, rámenős egyéniség, akinek (részben) a magyar veterános társadalom szinte az összes ma létező kedvezményt köszönheti...  (Ma is rejtély, hogy ezeket miként sikerült elérnie, és ki volt még a háttérben, vagy ki lehetett még a támogatója...)

    Ugyanakkor sok minden más, erősen negatív jelenségnek a kifejlődését is jórészt neki köszönhetjük, ezért őt sokan érdemtelenül nem szívlelték, és a mai napig is (jócskán megérdemelten) kevesen rajonganak érte....

    Holott pont fordítva kéne lennie...:)

 

 

Előzmény: dirige (71136)
dirige Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71136

Bocsánat, hogy beleugatok, de nem lenne hasznos, ha a vita (??????) résztvevői elébb tisztáznák, hogy miről vitatkoznak? Nagyon érdekes így külsősként ez az egész, de igazán nem érthető, mivel én még nem harcoltam a sárkánnyal. És nem is fogok, mert én egyetlen autót sem fogok otéztatni. Aki meg benne van, az vegye tudomásul, hogy benne van...:-)) Ja, és hasznos lenne, ha minden résztvevő leírná, hogy ő melyik brancshoz tartozik és mik az érdekei... Ez a virágos beszéd - ezredes, ilyenek - nem egy nyilvános topicba való. Ha titok van, azt személyesen kellene letudni, nem itt, a placcon.

Még egyszer, bocs.....

sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71135

te is? mi is. A kereskedelemben dolgozunk és abból próbálunk megélni (Egyre nehezebben..:))

 

Igen, én is ódákat tudnék mesélni arról, hogy miféle embereknek vagyunk kitéve - ha nem is nap, mint nap, de hetente minimum párszor....

 

Szinte elrettentő, hogy miféle közegben kell élnünk... Ezt csak az élet "másik" oldaláról lehet igazán megtapsztalni...

 

"....Még akkor is ha épp érvekkel próbálod elmagyarázni......"

 

Nnna, a muzeális minősítés kérdésében is generálisan éppen ez a helyzet. Itt, ezen a topicon...... Akkor leglaább Te érted...::)

Előzmény: PAS-001 (71133)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71134

Jó, az is egy fontos momentum, hogy itt élsz... járnak ide ugyanis olyan szerncsések, akik kinn élnek és dolgoznak...::)

 

Szerintem bármiféle autó 20-30 éves korában nehezen tekinthető "újszerűnek" és nagy általánosságban alkalmasnak a mindennapi rendszeres közlekedésre... Főleg szociális okból elképzelhető, hogy megoldható, de szerintem senki nem örül ennek a szükségállpaotnak: se a tulaj, se a hatóság... De tiltani NEM tiltják....

 

Itt csupán arról van szó, hogy a hobbiautóknak, amik rendszersen NEM vesznek részt a közlekedésben, rendszeresen nem képeznek veszélyforrást, károsanyag kibocsátást és hátralévő életük nagy részét garázsban, állva töltik, ne kelljen utánuk olyan terheket fizetni, mint azok után, amiket rendszeresen használnak és azok is rendszersen koptatják a közpénzen fenntartott közterületet és szennyezik a levegőt...

 

Ergó:  senki nem tiltja továbbra sem (max. módszeresen nehezíti) a 30 éves közeli vagy idősebb járművek hétköznapi használatát, de szerintem nagyon nem lenne helyes, ha még mindenféle anyagi támogatásban, vagy mentességben is részesülnének.....

 

A félelem de jure anno még jogos is lett volna, ám de facto akkor sem, és az idő múlássával egyre jobban halványul az értelme... Pláne ahogy elnézem, hogy hány OT kort megért vagy ahhoz közelító jármű visel "normál" rendszámot és gazdája inkább másképpen csinosítja, ápolgatja...

 

Eleve elhibázott és félremagyarázott a muzeális minősítés és aminőség megállapyítása... Ez mindenhol kétlépcsős folyamat, csak nálunk kavarták össze az egésezt jó magyar módra.... Előbb rugdaltak ki mindenkit és szét a minőségre hivatkozva és majd csak hosszú évek múlva vezették bea minőség megállapítását a plusz FIVA minősítéssel...

 

Nálunk praktice a normális muzeális jelleggé minősítés szinte erősebb, mint a külföldi FIVA minősítés....

 

Előzmény: PAS-001 (71131)
PAS-001 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71133

Erről mesélhetnék!

 

A kereskedelemben dolgozunk.

Nap mint nap megsértődnek az emberek a saját hülyeségükön.

 

Még akkor is ha épp érvekkel próbálod elmagyarázni nekik,hogy például a pult másik oldalán álló ember is lát, hall és gondolkozik...

 

 

Előzmény: sunnysun2 (71132)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71132

Nem, nem halnék bele. Nem, semmi szükség nem volt rá....::)

 

De mi szükség volt és van állandóan megsértődni????

Előzmény: the.big.cat (71129)
PAS-001 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71131

Ebben az országban élek:-(((((

 

Értem az alap problémát csak a félelmeket nem.

 

A megtisztuláshoz nagyon jól jött akkoriban a 100 ezer Ft kezdő beugróval elvihető új és kevésbé új használtautók tömkelege.

 

Igaz ,hogy ennek a levét a fél ország ma is issza de legalább viszonylag gyorsan lecserélődött az állomány.

 

Nagy volt a kísértés,hogy járjon-e a bár újszerű keleti autóval vagy 100-ért beüljön-e egy új kisautóba.

 

Mondtam,hogy cáfolj meg!

Részben sikerült...

 

Előzmény: sunnysun2 (71125)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71130

Már megbocsáss, de itt arról volt szó, hogy mit és kit tekinthetünk "megélhetési" veteránosnak...   Ez itt a téma és nem más.....

Előzmény: Fuxa (71128)
the.big.cat Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71129

És belehalnál, ha egyszer a kérdésre válaszolnál...

Előzmény: sunnysun2 (71127)
Fuxa Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71128

na nem tudtam mi hiányzik. olyan jó, hogy te mindent tisztán látsz ebben és megosztod velünk tudatlanokkal...

Előzmény: sunnysun2 (71125)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71127

Mert úgy látom, sokan nem is tudják, miről beszélnek... Sajnos.... Ebben a bizonyos témában pedig pláne nem....

 

De nem óhajtok erről vitát nyitni, mert vita nincs, úgyis csak hüjézés... Ezt viszont már megszoktam, ne csodálkozz hát, ha min. 2 v. 3 nekifutásra már kissé iróniusan reagálok bármire is....::)

 

Már kinőttem a bból a korból, hogy bármilyen felhördülést, "megsértődést" komolya nvegyek, csak döbbetenn nézek körüla magam kis mikroszférájában is, hogy micsoda figurák vicsorítanalk rám és sértődnek meg olyan dolgokon, amiken inkább mélyen magukba kéne nézniük és elemezni, hogy mit tetetk, mit ne mtettek és mit keeltt volna másképpen...

 

Ez is kórtünet?? Az internet okozza ezt is? Vagy a sok Mónika show meg Való Világ????

Előzmény: the.big.cat (71126)
the.big.cat Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71126

Az utolsó mondatodra konkrétan mi szükség volt? Olyan remekül tudsz magad ellen hangolni tök fölöslegesen embereket, hogy azt már akár taníthatnád is. nem beszélve arról, hogy hat az iylen személyeskedés (még ha szmájli mögé bujtatod is) az egyébként komoly mondanivalód fogadtatására.

Előzmény: sunnysun2 (71125)
sunnysun2 Creative Commons License 2011.04.20 0 0 71125

Amikor a 2000-es évek elején megalakult a magyar veteránosok új érdekvédelmi szervezete: a MAVAMSZ és rögtön kidolgozta az új rendszerű minősítésnek egyébként valóban világszinvonalúan preciz feltételeit, akkor azzal riogatták a minisztériumi szerveket, hogy az elkövetekező években öreg, elvault, környezetszennyező járművek ezrei és tizezrei, dea kár százezrei menekülhetnek a veteránjárműveket egyébként megillető komoly anyagi kedvezmények mögé - és ez senkinek nem lenne jó....

Szóval majd ők jól megvédik a társadalmat a jogtalanul befurakodni igyekvőktől.

 

Akkoriban még hivatali statiszitkák nélkül is megbecsülhető-látható volt, hogy valóban százezernél is több Lada, WArtburg vagy Skoda rendelkezett forgalmi rendszámmal és ezek közül elméletileg folyamtosan egyre több kerülhetett az OT veszélyeztettt 30 éves korba...

 

Ezek tulajdonosai kizárólag az OT-nek járó kedvezmények miatt mentek volna "minősítésre" és ez senkinek nem volt és lehettet érdeke.

Százezernyi öreg, környezetszennyező Trabantot, Wartburgot, Skodát megőrizni az utókornak abszolút értelmetlenség, ellenkezik minden józan civil és kormányzati, nemzetközi érdekkel is...

 

A vicc csak az, hogy ezek az autók aztán rohamos tempóban tüntek el a közutakról, és a meglévők tulajdonosainak zöme is messze elkerülte a minősítést, részben mert valóban eléggé rozzant a kocsijuk, részben meg bármi más ok miatt... A fimnoman fogalmazva is páratlanul szigorú (de azért szemmel láthatóan olykor kissé szelektiv) minősítés viszont maradt és az az általános rezümé, hogy nem annyira a "megélhetésieket" nyagatták, hanem kifejezetten a hobbiautók tulajdonosait alázták meg jópárszor....

 

Nem tudom, érthető-e ezek után az alapprobléma? Mert úgy tűnik, halvány gőzöd sincs róla, csak jól hangzó lózungokat, fárzisokat puffintasz - mintha nem is ebben az országban élnél..:)

Előzmény: PAS-001 (71124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!