Én régi 1982-1983-1985-ös Quelle katalógusban láttam utoljára képet róla. Azt hiszem, kb. 1985-1986 óta tiltott. És azóta is, csak olyan kap már CE jelzést ami árnyékolós.
Aztán ezt is betiltották, mert rájöttek, hogy ha sötétben fékezett valaki, az egész hátsó szélvédő belülröl pirosra váltott, mivel nem volt semmi árnyékoló fedél. Tehát sötétben, fékezéskor nem láttak semmit a belsö visszapillantó tükörben.
Remélem a 2. és 3. részt is megnézted. A 3. részben ahogy a sárban úszkálnak a kockával, az priceless. :-) Tényleg le a kalappal a küzdelmük előtt. Nekem tetszik a hangulata.
régen Europában nem volt engedélyezve a középre helyezett 3. féklámpa. Az egy, középső pótféklámpás megoldás tilva volt. Akkor a hátsó ablak mögé, az ablak szélétől kb 20cm-re tettek fel 2 ilyen rondaságot, ha valaki félt a ráfutásos balesetektöl.
Nyugat-Németországban elterjedt volt a 80-as években, valszeg ez is onnan van. Állitható a dölésszöge, hogy könnyen be lehessen állítani, ez van leirva a 2. képen németül.
Ez így reggel nagyon jól esett:) Kellőképpen kiröhögtem magam rajtuk, ó az a stabil zsiga futómű:):):) és a végén ó-miszter-alkohol szövege is ütős. Az egyik repülni tanítja a kocsit, a másik meg mint a nyil egyenesen az árokba. Tetszik!!!! Viszont a kotkodával ment rendesen az ember.Azért elismerés nekik, mit kinlódhattak ezekkel a romokkal hogy nyerni tudjanak, bár ez inkább már a hűleség kategóriája. Mondjuk nálam a tyunying zsiga motorok vitték mindig a prímet, ilyen-olyan csoda vezérművekkel, meg zsugor, meg szétfurkált esztergált lendkerék meg a többi hihetetlen kókány amire rászorultak akkor. Régen lomiztam egy ilyen tyunyingépítő műhelyt, ott aztán voltak csodák rendesen. Esztergával könnyített szelepek, meg agyonköszörült himbák meg még egy halom ilyen csoda, de a legjobban a belülről is polírozott vezérműtengely ház tetszett meg az oszlopos fúróval extrásított kuplungszerkezet. Olyan volt mint egy szita. Azért mennyit változik a világ, 40 évvel utána meg a szobában ülve egy monitor mellől fél óra alatt a legfincsibb tyunyingcumókat lehet összerendelgetni.
Nekem ez volt a tapasztalatom , ezt usztotam meg , nyílván úgy már húzósabb , de azt az embertelen lenéző bánásmódot , amit a mozaikban van , nem kivánom senkinek. Egy 5000 km-t futott adria lakókocsit vittünk utoljára oda , előre bejelentkezve egy héttel azelőtt , mire már reggel közölték a vizsga napján , hogy menjünk a pi...ba , mert aznapra nincs már hely , pedig ők adták az időpontot. Érdekes módon a nepper aki az utcán szedte áldozatait , rögtön elintézte volna plusz 10000 ft-ért. Inkább a szerelő baátomnak adom a pénzt , mint a neppernek...
A kb 24 ezer-ben benne van a szerelő munkadíjja , hogy átnézi , az ideje amit arra szán , hogy elvigye vizsgára , és a vizsgadíjj. Tehát nem jattolni kell , hanem ezekből tevődik össze az összeg , és mivel ő hetente több autót visz , ismerik , vele máshogy bánnak , mint egy tulajdonossal , akit még sosem láttak. Jattolni akkor kell , ha mondjuk kavicsos a szélvédőd , és nem szeretnéd kicserélni. Én azt gondolom , hogy két évente a vizsga előtt nem gond , ha egy szakember átnézi az autót , fék , futómű , egyéb , és ez a vizsgával eggyütt belekerül 24000 ft-ba.