Cserélném a képen látható Skoda dísztárcsát egy kúpos Bogár dísztárcsára...Tudom esélytelen, mert sok ilyen Skoda dísztárcsát kapni mindenfelé, de hátha.
Nekm semmi bajom az internettel, tudod nagyon jól, hogy a Rover is az eBay gyermeke és a Sunbeamhoz az overdrive-s váltó...
Amikor a R. másodjára minősült Egerben, meglátta egy kolléga, aki akkor egy 1800-as Volvót hozott minősíteni. Annyira belelszertett, hogy hazament, bekapcsolta a netet, szinte nyomban talált egyet Németországban, kiment, megvette... Ennyi. Így lett tesónk igen rövid idő alatt... Hát ez ne mvolt valami idegbizsergető vadászat és kersés-nyomozás fél kontineneseken át...
Én annoazért előbb Ausztriában próbálkoztam, részben "live" , mert LHD-t akartam. Csak később törődtem bele az RHD-ba és most már élvezem is, semmi bajom vele..::)
Csak éppen azt suttogtam, hogy ma már szinte gyerekjáték, vagy legfeljebb némi idő meg türelem kérdése, hogy bármit beszerezzünk....
Ezért nem is vonz ma már annyira az egész. Oda a vadászat és a rátalálás különös izgalma-öröme... Az, hogy esténként benézek az eBay-re, az nem valami elszánt keresgélés....
Ha még megengedhetném magamnak, uge egy Triumph Mayflower még a nagy álmom. ritka, mnita fehér holló, deazért pár napi kattintgatás után csak rábukkanék, max. győzzem kifizetni...:) Máskor évekig kellett egy ritka alkalomra várni hasonló álmok esetében... Annak volt bukéja...
Amit pedig az autósportról és pénzről írtam, ha el is olvastad volna, akkor talán kiderült volna, hogy a Ferjáncz kis hülye, önmosdatós kiszólásán akadtam fel - bár ismertem tőle már évtizedek óta...... És nem igaz, hogy csak munkával a csúcsra lehet jutni a technikai sportokban... Pénz nélkül a legnagyobb tehetség is kuka marad.... Ezt nekem akarod igazolni????????????
Aki még nem volt annak érdemes kipróbálni, aki meg már volt az úgyis ott lesz. A repülés ára nem változott, idén is 7.000 Ft/fő. Várunk szeretettel mindenkit.
Én meg azon dühöngök, hogy régen még kunszt volt szülni. Steril környezet? Semmelweis Ignác? Piha! Javasasszony meg érvágás! Bezzeg ma már nem egy nagy truváj...
"Pontsan hasonló okból dünnyögöm, hogy ma már "veteránozni" sem akkor nagy truváj, mint akár csak 10 éve..... Google és EBay - oszt jónapot....."
Speciel nem értem, hogy miért pont EZ a gondod. Jobb lenne, ha - mint régen - nem lehetne a szükséges alkatrészeket beszerezni, és v-mi hasonlóval, esetleg teljesen mással lenne pótolva (Kb. Kuba szindróma), tönkretéve az eredetiséget, vagy csak aranyáron, a külföldről csempésző neppertől lehetne megvenni? Ez tényleg jobb lenne?
Az internet nagy előnyét éppen abban látom, hogy a szükséges információt (persze legális dolgokra gondolva) igen gyorsan, szó szerint gombnyomásra meg tudod szerezni. Amikor '94-ben a diplomamunkámat írtam, az irodalomkutatás igen sok időmet vette el, kb. az egész munka felét ez tette ki. Manapság ez máshogy lenne, és sokkal színvonalasabban meg tudnék jó pár dolgot oldani.
Szerintem részben pont ez a dolog pörgette fel kissé a veteránozást, hogy elég beírni a keresőbe valamit, és a veterános látja, hogy van, és nem is olyan drága, jobban bele mer vágni dolgokba. Illetve látja azt, hogy nézett ki az a jármű eredetiben, jobban tudja az eredeti állapotot visszaállítan
Az pedig, hogy az autósport nagyrészt pénzkérdés, már a kezdetektől így van, sőt amióta a sumérok kb. 5000 éve feltalátták a kereket, és aztán gyorsan a harci kocsit is, a lovassport és a kocsiverseny is szinte csak pénzkérdés volt. Akinek nem volt hozzá tehetsége, de pénze volt, az csinált egy istállót, és felfogadott, kinevelt jó hajtókat. Az egész dolog nagyon hasonlított a mostani, pl. Forma 1-es rendszerre.
Hűen ábrázoltad a régi idők anyagbeszerzési örömeit.... Pontsan hasonló okból dünnyögöm, hogy ma már "veteránozni" sem akkor nagy truváj, mint akár csak 10 éve..... Google és EBay - oszt jónapot.....
Ellenben éppen Ferjáncz szájából nem áll jól az a rózsazinű demagóg duma, hogy:
Miért mondják, hogy a gazdagok sportja az autósport? Amíg az embernek van keze-lába, és tud dolgozni, addig nincs probléma
Igenis, az autósport és minden technikai sport a gazdagok játéka volt mindíg. Pénz nélkül semmi sem megy, hiába gebedsz bele a "munkába", autóépítésbe.....
És főleg Ferjáncz volt pályafutásának legtöbb részében olyan helyzetben, hogy bár megérdemelten, de akkor is kivételezetten mindenki fölött állt. Sokáig egyedül ő... Miközben ő is sokat dolgozott - de ha azt akárhol máshol tette volna, semmire sem lett volna elég...
Fejáncz egyéni kis tragédiája, hogy a tehetségével és munkájával is rosszkor volt rossz helyen, mert bár látszólag mindent kapott és mindene megvolt, mégsem csinálhatta igazán azt, amit valószínüleg még sokkal jobban és eredményesebben csinálhatott volna.
Ahogy Papp Lacit nem engedték profinak, úgy Ferjánczot sem engedték a vb felé... És valahogy még azt a kevés pénzt sem engedték hatékonyabban felhasználni...
Na mindegy. Hüjje idők voltak, hüjje problémákkal... Nem mintha, ma jobb lenne sok minden...::) Most mások a problémák....::)
Hát, én veled ellentétben nem becsülném le ennyire ezt a korszakot ("hülyeség kategóriája" meg egyebek). Volt egy párt-utasítás, aminek a korabeli szövetség eleget tett ("A magyar bajnokság futamain csak szocialista gyártmányú gépkocsival lehet indulni!"), az akkori indoklás szeint a szocialista autóipar fellendítése céljából. Nem mintha az a 2-3 Renault, BMW és FIAT versenyautó, ami akkoriban volt, annyira rontotta volna mondjuk a Lada-gyár üzleti mutatóit, de hát ez volt, ezzel kellett főzni. Én személy szerint nagyra becsülöm ezeket az embereket, akik egy lehullott vasfüggöny mögött pénz nélkül próbáltak egy erősen közepes technikából (a Skoda és a Wartburg még ennyire sem volt jó, mint a Lada, ezt kritikusan el kell ismernem) versenyautót faragni. Magad írtad az alábbiakat: "Azért mennyit változik a világ, 40 évvel utána meg a szobában ülve egy monitor mellől fél óra alatt a legfincsibb tyunyingcumókat lehet összerendelgetni. ". Namost akkor képzeld el, hogy orosz és litván versenyzőkkel bratyizol, hátha van valami használt tutija eladó valamelyiküknek. Vagy keletnémetekkel haverkodsz a balatoni kempingben, hátha versenyzők vagy van ilyen haverjuk. Mert kell a Trabidhoz-Wartburgodhoz néhány spéci dolog, és nem árulja az Autóker ... Most kell két Weber 45 DCOE? Beírod az Ebay vagy a Google keresőbe, aztán a 20 találatból eldöntöd, melyiket vedd meg. Akkor meg Olaszországban induló kamionos havernak írtad le, hogy milyen Alfa Romeo-t keressen a bontóban, meg adtad oda neki a dugi pár dollárodat, amit úszógatya zsebében csempészett ki, hogy Neked legyen porlasztód a Ladához. Ma konkrétan csak és kizárólag pénzkérdés az autósport. Akkor a Ladás korszakban a TEHETSÉG sokkal nagyobb súllyal esett a latba, mint a háttér. Persze, akkor se volt mindegy, hogy Mahle, Kolbenschmidt, vagy csak gyári orosz dugattyú figyel a motorban. Vagy az, hogy meg tudod venni a Sachs kuplungot rá, vagy könnyítgeted a széria lendkereket, hogy legalább annyival jobban forogjon a motorod. Vagy hogy van német disszidens haverod, aki meghozza neked a spéci német vezérműtengelyt hozzá, vagy reszelgeted a garázsban a szériatengelyen levő bütykök alsó részét, hogy legalább 1-2 mm-re mélyebbre nyisson a szelep.
Számomra egy akkori bajnoki cím számottevően nagyobb SPORTértékkel bír, mint egy mai, amikor kiválaszthatod, melyik külföldi csapat szállítsa a verseny helyszínére a rajtkész versenyautót, amibe a gépátvételen beleülsz, szombat-vasárnap versenyzel, vasánap este átveszed a kupát, ha nem törted össze a kocsit, majd vasárnap este kezet fogsz a csapattal, és a következő versenyig nem is látod azt az autót. Mert ez csak szervezés, és pénz kérdése. Nem sport. A filmben mondja Ferjáncz: "Miért mondják, hogy a gazdagok sportja az autósport? Amíg az embernek van keze-lába, és tud dolgozni, addig nincs probléma!". Sajnos ma már az RTE is kezd nagyon elmenni a ki-mit-tud-megvenni irányba. Pár éve, míg utánpótlásjelleggel folyt a dolog, és a legkomolyabb autó egy 325-ös BMW volt, addig tényleg az számított, hogy ki mit tud a pályán. Ma már, mikor Evo 10-es Mitsukkal mennek, az is inkább a holtszezonban dől el, hogy ki mennyi pénzt bír összekalapozni, és olyan lesz az évadja is. És a nézők lassan kopnak ki a pályák mellől, mert jön ugyan a 20 milliós autó az úton, de úgy, hogy az ember kínjában már a Ladákat várja, hogy valami látvány is legyen. Rendben, hogy időre megy a dolog, és nem pontozásos, mint a műkorcsolya vagy a boksz, de az "Így anyám is elfordulna, bazzeg!" beszólások nem ritkák a pályák mentén, és sokszor okkal. Mert szépen össze van rakva ugyan az éves költségvetés, csak egy 2-3 milliós töréskár már nincs belekalkulálva. Az pedig egy nem is túl súlyos bukás végeredménye is tud lenni egy ilyen kategóriájú autónál. Így hát óvjuk féltjük, mert ha feldől, vége az évnek. Még a 90-es, 2000-es években is voltak jó páran, akik 1. osztályban is inkább visszaültek egy nagyobb autóból egy kocka Ladába, mert ahhoz tudtak megfelelően biztos hátteret megteremteni.
Na, hát én ezért nem röhögve, hanem inkább csendes tisztelettel szoktam az Autóversenyzők című magyar filmet megnézni.