Most sikerult fentmaradnom es megneznem...hat nem is volt rossz! :) Bar velemenyem szerint ez az f1-es tema mehetett volna csak a neten mert ez inkabb szemelyre szolo elmeny volt es minden szempontbol messze all az egyszeru embertol aki esetleg egy skoda rs-t akar megvenni es arra lenne kivancsi. Vagy irhatnam a 335i cabrio bomost. Arra jobban kivancsi lettem volna. Az meg nem mind1, hogy levolt folytva vagy sem a f1-es auto? Igy is fenomalis erezes lehetet. En is kaptam mar 4G-et, eleg cukor...
Mellesleg ezzel a 2millas hasznalttesztel is igy vagyok. Eleg lenne ez ide a tc oldalan cikknek nem kene ezzel a musoridot kitolteni.
Tuti le volt tekerve, mert tényleg 1000 LE körül jártak, csak valahogy olyan mély volt a hangja. Az áttételekkel is lehetett valami. Nem pörgött fel olyan készségesen.
Szerintem bőven az volt, egyszerűen nem úgy állt a gázpedál, ahogy egy futamon megszokhattuk. Más volt a hanghatás, de a motor nem volt fojtva, szerintem. Bazsó is mondta, hogy 700 ló van alattuk.
Letekert fordulat és minden kímélő üzemben. Ezek még V10-es motorok. Az eredetiek még nyaldosták az 1000 LE-t, de ki is purcantak két verseny után, szóval szükség is van rá, hogy tovább tartson. Egyébként a kuplung és a fékeket ugyanúgy nagy erők érik, tehát azért ez drága mulatság.
Azt tudja valaki, hogy miben különbözik az etanol a benzintől? Mármint a használat szempontjából, azaz miért kell spéci motor ahhoz, hogy etanollal működjön? És miben kell spécinek lennie?
Alfa 75 cikkben a kis kereteshez annyit tennék hozzá (vennék el belöle :) ), hogy a Sprintnek a nevében nincs GT, mert az nem az. A jobban motorizált változatot Sprint Veloce-nak hívták. Hiszen a GT Veloce az a vele párhuzamosan futó, az Alfetta alapjaira épülö és a 75-tel is közös müszaki megoldásokat alkalmazó GTV volt. Sprint GT a Giuliából volt utoljára 1966-ban, utána a Sprint elmaradt a névböl, amikor megérkezett a Veloce, azaz lett GT Veloce. Meg ugye elözö évtöl már volt Giulia GTA (aleggerita), és késöbb érkezett melléjük a kisebb motorokkal szerelt GT Junior, majd a nagyobbak nevéböl a Giulia is elmúlt, és lett belöle 1750 GTVeloce, majd 2000 GTV.
A vas sűrűsége nulla Celsius-fokon, 1 bar nyomáson 7,87 g/cm³, azaz húsz fokon nagyjából nyolc kilót reszelhetnénk belőle egy tejesdobozba. Vajon mennyivel nehezebb az ólom? Ugyan már! Normál állapotában abból is csupán 11,34 grammot nyom egy köbcenti. 18,95 gramm egy köbcenti urán, a periódusos rendszerben 92-es rendszámot viselő anyag tömege - ez a legnehezebb, a természetben is előforduló elem.
Olyan 20 körül megy szerintem 3-as alapjáraton, de simán viszi, nem vergődik, nem fulladozik. Persze dugóban araszoláshoz inkább a 2-es alapjáratot használom. Alapjárat alá amúgy nem engedi, hogy leessen a fordulat, erőszakkal fenntartja 800-on. Ha ez mégsem sikerülne, akkor lefullad, de ilyen nem szokott előfordulni, mert azért ha érzem a vészt kinyomom a kuplungot :) Amúgy nem húz jól alapjáratról (legalábbis magához képest nem), de azt tényleg rezzenéstelenül teszi :)
Es az a "fos" sem azert szenved mert fos, hanem mert egyszeruen alapjaratra esik a fordulat, vagy meg az ala. Es mivel a tied 200 lovas, nagyobb vegsebesseggel, gyanitom joval hosszabb a valtod is.
Tenyleg erdekel, hogy mennyivel mesz alapjaraton harmadikban. Arra probalok finoman ravilagitani, hogy a hosszu valtoitokkal szerintem aligha tudtok olyan sebessegre lassulni amirol en beszelek, mert mar regen alapjarat ala esett a fordulat. Persze tudom, az Ojrisz onnan is rezzenestelenul huz. :)
Csak amikor egymás után sorolod a td-változatokat, hogy azzal kellett volna hasonlítanom a "teljesség jegyében", akkor persze, hogy nem tetszik, hiszen éppen nem arról volt szó.
Tudom, hogy nem (csak) az a döntö. Csak megmutattam, hogy a benzinesnek magasabb a nyomatéka, mert itt ez is vita tárgya volt.
Az, hogy vannak hegyes motorok, illetve vannak sz@r motorok, önmagában még nem jelenti azt, hogy ne lehetnének jók és alul nyomatékosak is. Láttam már kis benzinest is jól húzni (magához mérten) alul, föleg amióta befecskendezövel szerelik az autókat.
Alapvetően baromság egy 324d-t egy 325i-vel összehasonlítani, úgy látom akkor egyetértünk abban, hogy a leadott teljesítménytől nagyban függ a nyomaték, akkor meg teljesen magától értetődik, hogy egy 84 lóerővel izmosabb benzinesnek magasabb lesz a max nyomatéka, szarfűrészelés az egész.
"Nem gondolom hogy reprezentatív az összehasonlítás ha a modellpaletta leggyengébbjét a legizmosabbal hasonlítjuk össze"
Azt nem tudom, hogy a Te 89-esedbe mi van leírva de azt igen, hogy 90-ben a legerősebb AX 84 lóerős volt vagyis ennél nem gyártottak abban az évben erősebbet! Ráadásul pont erre illett a nyomaték is amit közöltél. Most hogy utánanéztem valóban gyártottak 88-tól egy Ax Sport-ot 95 lóval amit később leállítottak és 91-től gyártottak egy GTI-t szintén 95 lóval de az már katalizátoros volt. Szóval minden bizonnyal pont 90-ben nem készült ilyen sportosabb ezért mondtam, hogy a paletta legerősebbje...
Szerintem erre még nem kéne ennyire agresszíven reagálnod... Vérnyomásod oké?
Egyébként lehet elkerülte a figyelmed, hogy később reagáltam a turbó nélküli dieselekre, azért leírom a lényegét Neked még egyszer hogy legalább most elolvasd: Nem a maximális nyomaték a döntő! Hanem az ami már alapjárattól a rendelkezésedre áll, attól még nem tudsz rugalmasan autózni ha mondjuk 3500-nál jelentkezik a max nyomaték ami nagyobb mint ugyanabban a kategóriában a dieselnek. Most hagyjuk a Te V6-osod... hétköznapi kocsikról pl 1,4-es benzines Astráról beszéljünk, annak váltogathatsz vissza a forgalomban mert 2000 alatt halott. Vagy nézzük inkább a szívó 1.7-es F Astrát (60 Le és 105 Nm 2400-nál) és hasonlítsuk össze az 1,8-assal, az hiába 90 lovas és 145 Nm 3000-nél a nyomatéka, annyira nem rugalmas a motorja, hogy ne kelje visszakapcsolni lassításnál, mondjuk ha 5-ben 50-alá mész vele, az 1,7-essel ezt meglehet csinálni. Szóval nagy kaland, hogy a max nyomaték nagyobb, persze, hogy nagyobb amikor 30 lóerővel erősebb, csak 1000-2000 közt haldoklik...