Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23499

mentsegere legyen szolva olyan 130cal mehetett :)

 

sb

bence_f50 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23498
En sem szoktam, de a pulzusom azért megy szépen az egekbe... :) aki ilyen sebességkülömbség melett kijön eléd, attol el kéne venni a jogositványt, egyszerüen alkalmatlan.
Előzmény: Törölt nick (23497)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23497

en szerencsere alapvetoen nyugodt ember vagyok, meg csak villogni se szoktam az ilyenre. legutobb akkor villogtam, amikor eleg kozel kijott elem valaki, es a sebessegkulonbseg olyan 140km/h lehetett :)

 

sb

Előzmény: bence_f50 (23494)
bence_f50 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23496
Nem szeretném még hosszan ragozni a szennyezés témát, de még ezt hozzá teszem...:) Van egy 13 éves Volvo 850-em, imádom, nagyon kezes kényelmes és praktikus autó, senki nem irigyel érte, senki nem néz úgy rám vele mint egy szennyező szemét terroristára, holott többet fogyaszt és sokkal több (többször...) komoly káros anyagot köpköd (CO, NOx, szoval ami mérgező...) mint a másik két autóm, melyek erősebbek.
Saughassy Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23495
Melyik resze :)
Előzmény: Calver_ (23493)
bence_f50 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23494
Úgy látom mi itt pontosan egyforma dolgok miatt szoktunk agyvérzést kapni ! :D Nincsen semmi bajom azzal aki 97-el előzi a 94-el haladó kamiont ha ennyit bir az 1.4-es verda, nem lenne szép dolog, viszont egy dolog uncsi, a kisautó tulaj bármint mondhat a szemét szennyezőre, a másik irányba viszont már gusztustalan megkülömböztetés... :) Tetszik ez az egyenes szöveg ami itt megy ! :)
Calver_ Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23493
"gps altal hitelesitett"

muha
Előzmény: Saughassy (23492)
Saughassy Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23492
Arrol mar nem is beszelve, hogy ezeknek az onjelolt keresztes lovagoknak vajon gps altal hitelesitett orajuk van, hogy tudjak mennyi a pontosan 130? Ehh :)
Előzmény: Törölt nick (23489)
Saughassy Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23491
Azzal mondjuk legyen boldog, ha muszaj sietnem akkor kikerulom jobbrol, hatha mindketten osszetorjuk magunkat... de a konvojozas az rohadt idegesito, benzinpazarlo es veszelyes tud lenni. Amikor pedig mar felgyult 2-3 ilyen egy kamion mogott, mar eselye sincs egy tisztesseges autonak sem. Johet az anyazas, aztan vki egyszer csak hibazik...
Előzmény: Törölt nick (23489)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23490

Az az 1,4-es motor ugy van belove, hogy mar fel gaznal padlon megy, hogy csorokam azt higyje, milyen rohadteros autoja van.

 

Aztan ilyenkor szarik minden emisszios ertekre, es okadja ki a VALOBAN karos anyagokat, ugymint CO, HC, NOx.  

 

Es kozben buszken nez kifele a 3,2es A6-ra, meg az 530i-re ami hasonlo tempoban nulla karosanyagot bocsat ki :)

 

sb

Előzmény: Saughassy (23486)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23489

Meg ezek szoktak voroslo fejjel 125-tel a belso savban feltartani, mert ok tudjak hogy csak annyival szabad menni, es mindenkinek a qrva anyjat akinek jobb autoja van, meg gyorsabban akar menni.

 

sb

Előzmény: Saughassy (23486)
giornalista Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23488

azok a kamionosok biztos a sznobok, mert Fabiaval is húzhatnák a 10 tonnányi húst :)

Előzmény: Saughassy (23486)
bence_f50 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23487
De még ha nem is, akkor sem sokkal takarékosabb...

530i 1000km-et megy 70 literrel 140-es stabil tempóval, szerintem ez nem egy rémes szennyezés, és 140km/h = 2600-as fordulat, semmi zaj, kényelem, tiszta zene, hallod amit mond az utas...stb :)
Előzmény: Törölt nick (23485)
Saughassy Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23486
Es akkor meg azt a reszet nem is pedzegettuk, amikor az alulmotorizalt autok miatt gyulik fel a kamionok mogott kilometernyi sor... Vicc amilyen autokat kinalnak ma, 1.4es motor, 70-90 le, klima, boven 1200 kilo felett, lehetoleg kombiban. Na ha azt meg meg is pakoljak, akkor igazan tuti. De kornyezettudatos a tag, mert 1.4est vett. Nem is ertem miert nincs erre veszelyessegi szorzo a biztositoknal. :)
Előzmény: Törölt nick (23485)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23485

Azt ugye tudod, hogy a Fabiad 130-nal jobban szennyezi a kornyezetet mint egy izmos V8as?

 

Sot, ugy altalaban mindig?

 

sb

 

Előzmény: Dulifuli (23478)
bence_f50 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23484
A fogyasztás egy érv anyagi szempontbol, természetvédelmi szempontból szerintem giornalista elmondta a lényeget. Ha ennyire érdekel a természet, akkor gondolom utána néztél hogyan, miböl, mivel gyártották a fábiat, kiváncsi lennék mennyire volt a gyártása környezetbarátabb mint egy kézzel gyártott Pagani Zondáé ami ráadásul sokkal kevesebbet lesz használva, kérlek, ne gyere ezzel...:)

Egy korszerü 911 Turbo 13-14 litert fogyaszt átlagosan, ez kb annyi, mint 20 éve a "nem szemét sznob" ember autója, most miért szemét a tulaj ? :)

Az hogy téged esetleg nem érdekel hogy milyen egy autó teljesitménye csak rád vonatkozik, és szép dolog hogy gondolsz a környezetre, de azért ne hülyézzük azokat akik szeretik, élvezik az erős gépeket, lehet hogy más téren sokkal kevésbé szennyeznek, mint te.

Ggerg: egyet értek, de ne provokáljunk mert kikapunk. :)

Előzmény: Dulifuli (23478)
giornalista Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23483

te nem érted, hogy mit írtam.

 

próbálkozz vele újra.

Előzmény: Dulifuli (23481)
Dulifuli Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23482
Na ja, ha nem is minden, de ez relatív: valóban vannak jóval durvábbak is. Na de mi van, ha egy szabvány Trabanthoz hasonlítod? :-)
Előzmény: GGerg (23480)
Dulifuli Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23481
Ha ezzel azt akarod mondani, hogy mindenki helyesen jár el, aki megveszi a nagy batár SUV-okat, meg ál-terepjárókat (amelyek kétszer-háromszor annyit fogyasztanak, mint egy normális autó), csak azért, hogy villogjon velük, akkor Te vagy az ökör!
Ha meg nem hiszed el, hogy én akkor sem vennék ilyen üzemanyag-zabáló nagy batárt, ha tízszer ennyi pénzem lenne, akkor egy kicsit bunkó vagy! :-)
Előzmény: giornalista (23479)
GGerg Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23480
Egy 200 lóerő körüli autó nem is megy olyan durván:)
Előzmény: Dulifuli (23478)
giornalista Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23479

De ha a nagyobb azt jelenti, hogy minimum 5 és fél méter hosszú, illetve legalább 200 lóerő, akkor az már tényleg sznobság, azt hiszem, hiszen erre már tényleg nincs semmi szükség. És ha ez azzal jár, hogy a gép kétszer annyit fogyaszt, akkor nem csak sznobság, hanem bunkóság is, mert kétszer annyira szennyezi a környezetet, illetve apasztja az olajkészletet, mint kellene.

 

Hagyjuk már ezt a butaságot. Komolyan. Légyszi.

 

Most annyi pénzed van, amennyi. Ha tizedennyi lenne, akkor sokkal ritkábban tennéd meg ezt az 500 km-es távot, ráadásul vonattal mennél, vagy busszal. Kevésbé szennyezve.

 

Ha meg a putriban laknál, akkor gyalogolnál a bótig, utcai kútból mernéd a vizet és tizedannyi szemetet termelnél, mint most.

 

Szerinted te pont megfelelő mennyiségű olajat fogyasztasz, és pont eléggé szennyezed a levegőt? Aki nálad sokkal jobban, az már szemét? És aki nálad sokkal kevésbé szennyezi, annak te szerinted nem vagy bunkó? Vagy sznob? Hogy nem jó a MÁV, a Volán, a BKV, hanem saját autó kell?

 

Ne legyél már ökör!

Előzmény: Dulifuli (23478)
Dulifuli Creative Commons License 2008.04.15 0 0 23478
Én sem forgatom 5000-ig a Fabiát az autópályán, pedig az csak 64 lovas. De már 4200 körül eléri a 130-at. Az persze igaz, hogy kellemesebb lenne az utazás, ha egy kicsit nagyobb lenne mind az autó, mind a motor teljesítménye, de azért az nem törvényszerű, hogy minden nagyobb autóban több száz lovas motor van.
Ami pedig a jót illeti, hát nekem jó a Fabia. Négy embernél több ugyan nemigen fér el benne, de mi ketten a Zasszonynal nagyon szépen meg tudunk tenni vele alkalmanként úgy 250 km-t. Igaz, hogy közben megállunk legalább egyszer, de Ő úgyis szeret néha kávézni, nekem meg nem árt egy kicsit kinyújtóztatni néha a tagjaimat vezetés közben. Tankolni ilyenkor nem szoktam megállni, mert az állítólag 45 literes tank (azért állítólag, mert a múltkor a pestlőrinci Tesco-nál - legalábbis a kút műszere szerint - ennél valamivel többet töltöttem bele) bőven elég ahhoz, hogy még visszafelé is meg tudjam tenni a 250 km-t. Nekem ettől jó egy autó; többek között ezért cseréltem le a 100 lovas Astrámat a Fabiára. No meg attól jó, hogy nem került annyiba, mint a lakásom, csak alig több, mint a negyedébe, és nekem mégis elég kényelmes, és elég jó vezetni. Klíma ugyan nincs benne, de én azt úgysem szeretem, ami nekem kell, az meg van, mert úgy kértem.
Persze, ha valaki azt mondja, hogy neki márpedig nagyobb autó kell, azzal nincs semmi gond. De ha a nagyobb azt jelenti, hogy minimum 5 és fél méter hosszú, illetve legalább 200 lóerő, akkor az már tényleg sznobság, azt hiszem, hiszen erre már tényleg nincs semmi szükség. És ha ez azzal jár, hogy a gép kétszer annyit fogyaszt, akkor nem csak sznobság, hanem bunkóság is, mert kétszer annyira szennyezi a környezetet, illetve apasztja az olajkészletet, mint kellene. Én akkor sem lennék ilyen bunkó, ha ezerszer annyi pénzem lenne, mint most - bár az igaz, hogy akkor a Fabia helyett valószínűleg én is Octaviával járnék, de semmi esetre sem RS-sel, mert arra az égvilágon semmi szükség nincs. Azt választanám, amelyiknek a legszolidabb a fogyasztása.
Előzmény: bence_f50 (23476)
giornalista Creative Commons License 2008.04.14 0 0 23477

"Ami pedig a hülye sznobokat illeti, ki az aki megtagadja magától a jót ?"

 

Ez egy remek mondat, teljesen egyetértek vele. Ha heti 15 milliót keresnék, nem szaroznék a Sierrával. És senki más nem venne Astrát ilyen összegek mellett.

Előzmény: bence_f50 (23476)
bence_f50 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 23476
Szerintem nagyon is van. Sok lóerő = nem 5000-es fordulat az autópályán. Mindig van kivétel, de azért általában nagy kényelmes autó = erő, csend...stb Hidd el nekem, gyakran megyek +1300km-t amit tettem régebben Astrával is, hidd el, Astrával gyakran volt pihenő, másnap halott, nagy autóval pedig csak tankolni állok meg.

Ami pedig a hülye sznobokat illeti, ki az aki megtagadja magától a jót ?

Előzmény: Dulifuli (23461)
Leadfoot Creative Commons License 2008.04.11 0 0 23475
A Linea szerintem nem rossz, pénz/hely arányban nem sok igazi ellenfele van. Én az 1.4 T-Jettel venném.

Azért azt megjegyzem, a Linea nem középkategória, inkább alsó vagy alsóközép. Alsó, mert a Grande Puntóból ment bele sok minden (pl. belső), tehát néhány helyen inkább alsó kategóriások a megoldásai, tulajdonságai, és alsó-közép, mert a helykínálata tulajdonképpen van akkora.

Alternatívája lehet mondjuk a C4 Pallas. Bár a Linea jól néz ki, a C4 sedan meg elég csúnya (szerintem)... Most az alap C4 1.6 16V 4millió kereken (2 légzsák, klíma, tempomat, ABS, 4 villanyablak, fed.comp).
Előzmény: Haky23 (23468)
Haky23 Creative Commons License 2008.04.11 0 0 23474
Hello,
Köszi szépen a gyors választ.
Mindenképpen hosszútávon gondolkodom, több évre szeretném a kocsit. és azonnal fizetném, tehát nem hitelre. Az 1.4es motorral nagyon sokat fogyasztana? Mert jelenleg a családi kocsit, az új Skoda Octavia-t használom 1.9 TDI-vel, és úgymond megy mint állat. Nagyon jól gyorsul, mégis ha 110el megyek 5litert fogyaszt. Az 1.4 T-Jet Lineáról nincs sok infóm. Főleg fogyasztást illetően.
Főleg az ár végett maradok a Linea-nál, na meg tetszik is. Csak a Fiat-tól félek kicsit, mert hát, hosszú távra tervezek, nem tudni mennyire stabil a motor, maga az autó, na meg régen nem a biztonságról volt hires a Fiat. Kevés autót találni jelenleg a piacon ilyen áron, ilyen felépitéssel, vagy ha mégis, külsőre még nem jött be egy sem - EDDIG.
Előzmény: giornalista (23470)
giornalista Creative Commons License 2008.04.11 0 0 23473

túlélte az autó és mi is :)

 

de azt teljesen adom, hogy sokkal kényelmesebb lett volna (hasamraütök) egy Mondeóban vagy valami még nagyobb és luxusabban. de meg lehet szokni.

Előzmény: sixpack525i (23472)
sixpack525i Creative Commons License 2008.04.11 0 0 23472
Merész :)
Előzmény: giornalista (23471)
giornalista Creative Commons License 2008.04.11 0 0 23471

de a végsebességével is lehet utazni :)

Előzmény: sixpack525i (23469)
giornalista Creative Commons License 2008.04.11 0 0 23470

Active és Dynamic felszereltségben 500-500 ezer forint különbség van a dízel és a benzin között, a fogyasztásuk között pedig 2 liter különbség van 100 km/-re.


Dízellel tehát 19-20, benzinnel 24-25 forint egy km. Egy km-en tehát 5 forintot spórolsz a dízellel.

 

Elméletben tehát 100 ezer km használat után jön be a dízel ára. Ha hitelre veszed és sokat használod, inkább dízel, ha azonnal kifizeted, akkor az olcsóbbsága miatt inkább a benzin. Ha meg a teljesítmény és a vezetési élmény kell, úgyis az egynégy benzint veszed, akkor nem köll a dízel :)

 

Amúgy a jelenlegi felhozatalból ha választhatnék, a Lineát vinném haza.

Előzmény: Haky23 (23468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!