Tényleg jó volt. Nekem is tetszett. Ezaz fiúk, ezt vártuk. Legalábbis én. :) A használtautós tényleg kicsit összecsapottnak tűnt, de nem baj. Vagy én nem figyeltem, vagy tényleg nem mondták, hogy sikerült-e a kísérlet, vagy nem? Vagy az csak kamu volt? Mindegy, de az is bejött. Észrevettétek, hogy Winkler gyakran használta a "tehén" szót különböző értelmekben. Vajon miért? ;)
Jah, most már mindig így lesz, hogy a páros adások lesznek a jók? Na ugye, hogy mennyivel jobb volt a stúdió helyett ez a kaszkadőrös majomkodás átkötésnek?
Tényleg nem lehet nagyon belekötni. Talán azt tudnám mondani, hogy ez a használtautó-vásárlós rész volt kicsit gyengébb. Nem is tudom, talán megérdemelt volna még pár percet, kicsit jobban bemutatva az alternatívákat meg magát a kocsit is.
Ezaz, ez kell :) Nagyon tetszett, gyakorlatilag nem tudok belekötni az adásba. Jó volt az operatőri munka, a vágás, a zenék, a tesztek, jó volt Winkler és Karotta is, jó volt a stúdió mellőzése, érdekesek voltak a témák, szóval csak így tovább! :)
Épp ezt akartam írni... a beírásod előtt egy perccel klikkeltem véletlen a Belsőségre, és tök megörültem, hogy épp időben figyelmeztettek a kezdésre, és most nem fogom elmulasztani. Erre tessék...
www.totalcar.hu
Betilthatják a gyors autókat Európában?
Az Európai Parlament egyik brit képviselőjétől származik a meglepő javaslat: Chris Davies 160 km/h-ban maximálná az új autók végsebességét. A képviselő szerint így csökkenthetnék az autók szén-dioxid-kibocsátását, mivel kisebb sebességhez elegendő volna kisebb teljesítményű és fogyasztású motorokat használni. "1994 és 2004 között 28%-kal nőtt az autók átlagos teljesítménye, pedig a sebességkorlátozások nem nőttek" – mondja Davies.
Sajnos a brit politikus logikája mindkét lábára sántít. Egyrészt épp az EU által bevezetett biztonsági előírások miatt több száz kilogrammal nehezebb lett az autók karosszériája, ami a teljesítmény növelése nélkül drasztikusan rontotta volna a gyorsítóképességet. Ennek a folyamatnak csupán mellékterméke, hogy a végsebesség, amely kevéssé függ a karosszéria tömegétől, növekedésnek indult. A sebesség korlátozásával tehát nem lehetne elérni a kívánt célt: ettől még nem készülnének 100 lóerős luxusautók, akkor sem, ha ennyi erő elvben bőven elég a 160-as tempó eléréséhez.
Ráadásul a fogyasztás, és ezzel a károsanyag-kibocsátás elsősorban nem is a motor teljesítményétől, hanem a légellenállástól, a vezetési stílustól és a karosszéria tömegétől függ elsősorban, azaz egy nagy karosszériában, állandóan padlógázon használva egy apró és gyenge motor is zabálja az üzemanyagot. Másrészt egy ilyen korlátozást gyakorlatilag nem lehetne betartatni. Ha a nagy gyártók 160 km/h-ra korlátoznák az autók sebességét, akkor kis tuningcégek szakosodnának a korlátozás feloldására. Az is előfordulhatna, hogy a gyártók kiszivárogtatnák, melyik drótnak kell a motortérben véletlenül elszakadnia, hogy a korlátozás feloldódjon.
Mindeközben a sportosabb modelleket készítő cégek komoly nehézségekkel néznének szembe, hiszen a végsebesség-adat elsősorban marketingeszköz. Kevés olyan sofőr akad, aki folyton 200 km/h felett használja az autóját, és a legtöbbjük nem is hosszú életű, de a vásárlásnál a többieknek is fontos, hogy mennyivel lehetne száguldani az autóval, ha a szabályok engednék. Ki venne Porsche 911 Turbót, vagy Ferrari F430-ast, ha az autópályán nem lehetne vele megelőzni egy alapkivitelű VW Golfot sem?
de tegyük hozzá, a "nm tudják megcsinálni" szöveg számomra a sok leírás alapján azt jelenti, hogy NEM AKARJÁK megcsinálni!!!mondjuk a hiba előjön, tehát egy rakás sz@r az autó, de a szervíz is tehet róla, nem is kicsit!!!