Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

undark Creative Commons License 2007.06.21 0 0 22656

Ugyanez a dolog másképpen megfogalmazva. Sokan anyázzák a rendőröket, hogy sunyi módon ott büntetnek, ahol alapvetően nem lenne rá szükség.

Sztem aki szabálytalankodik, az igenis fizessen érte. Nem lehet minden méterre rendőrt állítani, de ha mindenki tudomásul venné, hogy egy jelentős sebességtúllépésért el lehet venni a jogsiját akár városon belül / kívül, (és ezzel a yardok élnének is), akkor másképpen közlekedne mindenki.

 

Igenis járjon büntetés egy záróvonal átlépés miatt is. Ha valakit megbüntetnek, az legközelebb nagyon is meggondolja majd, hogy hogyan csapat meg hogy rohan. Akinek sietnie kell az gondolkozzon hamarabb és üljön autóba időben szerintem.

 

Ez az én véleményem. Autópálya az amúgy is közút, de mivel arra felhajtani csak díj fizetése ellenében lehetséges, (és ezért nem mindenki használja, továbbá biztonságosabb sokkal mint egy kétsávos út) ezért ott kevésbé kellene ellenőrizni szvsz.

szmeagol Creative Commons License 2007.06.21 0 0 22655
felsejlik itt egy korábbi autópályás sztori, amin itt vergődtünk, motorral, átlagsebességgel, meg számolni nem tudókkal...
délelőtti tötyörgős, baszkolódós, kamionos hétköznapokon a szeged táblától az egyetemig (nem tudom melyikig pontosan, de a csentróban vannak szétszórva) nem lehet elérni ennyi idő alatt...
Előzmény: fastcar (22654)
fastcar Creative Commons License 2007.06.21 0 0 22654
Ja. 25 km 6 perc alatt, azaz egytized óra alatt, az 250-es átlagsebesség. Ezt a tempót el kellene érni, onnan meg kellene állni, ezzel be kellene kanyarodni mindenhol, stb. SZVSZ 16 perc alatt teljesíti ö ezt az utat és még akkor is nagyon gyorsan ment. Az 93-as átlag, amit ilyen rövid távú haladásnál lakott területröl indulva és oda érkezve, igen kemény produkálni.
Előzmény: bucsher (22653)
bucsher Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22653
az a haverod egy kicsit hazudós!
Előzmény: Opelfan (22650)
fastcar Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22652
Na, majd mindjárt kapsz Dulifulitól! :)
Előzmény: sZoMy (22651)
sZoMy Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22651
GPS-el is nézted már az óráját?:)

Egyik nap bérautóval voltam kénytelen menni, egy csodás Octavia 1,6 75LE....
nem akartam gyilkolni, mivel úgy se megy, de egyébként meg szeretek sietni, főleg autópályán. Óra szerint 160al mentünk néztem is hogy milyen kényelmesen elérte... csak olyan lassúnak tűnt :) ekkor néztem meg GPS-el szóval 160-nál kemény 142Km/h volt a valóság :)

A Volvomnak pontos az órája, és azzal mentem már ~230-al az érdin felfele :)

Előzmény: VDaNi (22592)
Opelfan Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22650
Mondjuk amit mondasz... van benne valami tényleg. Valóban több rendőr kellene és vasszigor ahogy mondod. Én egy 30 km/h övezetben lakom, néha trafiznak itt a zsaruk de rettentő kevés alkalommal, sokkal többször lenne rá szükség, mivel általában 60-nal húznak el mellettem, a másik pedig, hogy a jobb kéz szabályt senki nem tartja be, csak mennek mint a vakegér. Mondjuk nagy f*szok a rendőrök is, a 14 éves gyerekeket egrecéroztatják amikor Simsonnal meg Jog-al stb szir-szar motorokkal megállnak dumálni a és hülyéskedni a környékünkön a nagymotorosok akik 150-nel húznak el a 40-es korlátozásnál meg bent a 30-as övezetben azokkal nem csinálnak semmit.

Van egy öreg Fiatunk azzal ha kimegyek a főútra (konkrétan a 47-esre) max 80-90-nel nyomom, amikor a Kiámba átülök akkor olyan 100-110-el megyek, igazából nem merek gyorsabban menni mert félek a rendőröktől, lényeg, hogy 20 km alatt legalább 10-15-en még így is rám előznek, szóval az emberek nem félnek a zsaruktól, én konkrétan ezért keveslem a rendőröket, ha valaki annyira marha, hogy jelentősen túllépi közúton a megengedettet akkor az szerintem gombolja ki a pénztárcát rendesen vagy vegyék el a jogsit tőle... Van egy agyalágyult haverom aki ha megy vizsgázni a fősulira állítása szerint 6 perc alatt teljesíti a Hódmező-Szeged távot (kb 25 km) úgy hogy helyenként (pontosabban ahol 4 sávos az út ami így kb olyan széles mint az M3 csak itt nincs mindenhol szalagkorlát ellenben van traktor és lovas kocsi is...) 230-cal megy apukája Jetta TSi-jével. Mondtam is neki, hogy lehet egyszer nem fogsz hazaérni :). Viccet félretéve: legalább 10 évre be kellene vonni az ilyen jogsiját...
Előzmény: undark (22642)
THT Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22649

akkor most rosszabul élünk mint 30 éve......

 

 

:DDD

 

Hagyd el a nick-ed ből az "un"-t

Előzmény: undark (22644)
Saughassy Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22648
De tenyleg mi van, ha 80al megy a kamion. Akkor vonatozik, vagy szabalyt szeg.?:)
Előzmény: Hooshee (22647)
Hooshee Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22647
LEhet hgoy azért fosik az asszony, mert megy 89el előtte a kamion, és ő bizony öntudatos szabálykövetőként 90el előzi :)
Előzmény: fastcar (22640)
Saughassy Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22646
Nem is eltel 30 eve ember :)
Előzmény: undark (22644)
bucsher Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22645
az autópálya nem közút? megint újat tanultunk.
Előzmény: undark (22642)
undark Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22644
Ahhoz képest ami 30 éve volt
THT Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22643

"Dulifulinak igaza van, igenis a közlekedési morál változott meg gyökeresen"

 

Mihez képest?

Előzmény: undark (22642)
undark Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22642

Én továbbra is kitartok a nézetem mellett. Butaságról beszéltek!

Dulifulinak igaza van, igenis a közlekedési morál változott meg gyökeresen. Bunkók mindig is lesznek, sajnos balesetek is.

 

Az autópálya az más tészta, mert ott relatíve másként működnek a dolgok. Egyenesen menni 160-al egy töketlen is tud, és nem is nagyon lehet balesetet okozni.

Itt a hangsúly a közúton van. Ma már azért nem lehet normálisan közlekedni, mert mindenki nagyon-nagyon gyorsan megy. És ez amiatt van, h. a mai autók 100%-a gyakorlatilag olyan erős, h. ha csak véletlenül rápöccintesz a gázra, akkor már réges régen túllépted a megengedett seb. határt. Dulifuli Fabiájával is meg lehet ezt tenni, de a mai modern autók többsége ettől is 2-3x erősebb minimum. Most akkor képzeld el ugyanezt egy 200 LE-s autóval. És azért van mindez mert a sofőr egyáltalán nem is érzékel ebből semmit. Úgy suhansz 200-al, h. közben suttoghatol az utasfülkében és mások hallhatják mit mondasz. Az útról meg nem jön semmiféle visszajelzés, cask csend és nyugalom.

Az emberek meg rájöttek, h. gyorsan menni nagy élmény, suhan a táj, meg az autónak ez meg se kottyan. A seb. határok nem azért vannak, mert tájékoztató jellegűek és csak a gördeszkásokra vonatkoznak.

 

Ha mindenki betartaná őket, akkor sokkal kevesebb baleset történne.

 

Azt sem értem mit anyáztok itt. Bunkók vagytok ti is. Mégpedig azért mert csak a gázt tudjátok nyomni. Arra nem gondoltok, h. ha véletlen kilép valaki elétek akkor azt elüthetitek mert nem tudtok megállni. Arra se gondoltok, h. lehúzódjatok. Még ti kezdtek el itt anyázni, h. mit mutogat a másik, emg miért nem húzódik le... Nevetséges, egyszerűen az ilyen embertől ÖRÖKRE el kellene venni a jogsit.

 

Ha 10x ennyi rendőr lenne a közutakon és a büntetések 100x ennyibe kerülnének, akkor megnézném hogy vagánykodtok. Én vasszigort vezetnék be, és tutira kevesebben halnának meg.

 

A versenymotorokat meg forgalomba tilos lenne helyeztetni (nyilván lenne egy teljsesítménylimit), mert amit ma a motorosok ezekkel a mai "halálrakétákkal" csinálnak, az félelmetes és gáz.

 

Ja és mégvalami. Winkler mai levelével egyetértek, de a belsőségen írt a Mecseki balesettel kapcs. egy Bike-os szerkesztő (CAT?). Annak meg a K**** anyját.

fastcar Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22641
Közlekedési morálról:
Egy hete a Genfi tónál volt egy érdekes szitu. Az autópályát az országúttal összekötö egy szük, egysávos, 30-40 méter hosszú hídon megy át. Délutáni forgalom, nagyon sokan jönnek az autópálya felöl, de nem tudnak ráhajtani az országútra. Ráadásul a hídon az országúttól az autópálya felé tartóknak van a táblák szerint elsöbbsége. Mégis negyed órát álltunk a híd torkolatánál, mert a kettövel elöttünk lévö autós nem tudott feljutni a hídra, mert az a másik oldalról mindig megtelt, odaát egy sem vette figyelembe sem a táblát, sem azt a gyakorlati helyzetet, hogy alkalmasint el kéne engedni a szembejövöket, mert öt ezzel veszteség nem éri, hisz a másik oldalon vagy a híd közepén ácsingózna a becsatlakozás lehetöségére várva, míg végül nagysokára akadt egy, aki némi dudaszó meg egy határozottabb kormánymozdulat hatására végül is megakasztotta a szünni nem akaró sort
Előzmény: Opelfan (22629)
fastcar Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22640
Borzalommal vegyes sajnálat ébred bennem, amikor látok 60-100 lóerö közötti autókat belemenni olyan elözésekbe, amikbe én kétszer akkor teljesítmény birtokában sem megyek bele, és nem azért mert nem férne el, hanem azért, mert nem bízom a megelözendö önkéntes rendörben és a szembejövöben sem, hogy valóban tudja-e, hogy van vagy nincs veszélyhelyzet. Ha melletted meg az asszony is fosik egy-egy elözésedkor, akkor milyen jogon osztod itt az észt állandóan a szabályos közlekedésröl?
Előzmény: Dulifuli (22610)
Dulifuli Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22639
Dzsá, he! Miféle 32? Hogy jön az ide?
Előzmény: ghosty9 (22637)
bucsher Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22638
hol van a mutogatós, anyázós, bucsher a hibás pedig ott se volt szabály? :)
Előzmény: ghosty9 (22637)
ghosty9 Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22637
29 nyilvan akkor erdekes, mikor az ember epp iranyt valtoztat; ha viszont ma' regota megy a szembesavba', visszamenni meg nem tud az ott parkoloktol, es kozbe' feltunik valaki mas vele szembe', akkor jon 32.

(bucsher, figyelsz, ugye? ;-) )
Előzmény: Törölt nick (22634)
bucsher Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22636
most már rólam beszélgetünk? te nem adtad meg az elsőbbséget, aztán mutogatsz, végül fel vagy háborodva, és még én vagyok a hibás :) ez egyre szebb lesz
Előzmény: Opelfan (22629)
Dulifuli Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22635
Ugyanilyen? Mikor csináltam én ilyet, meséld már el!
Előzmény: GGerg (22632)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22634

Kresz:

 

29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.

és

 

32. § (1) Az egymás mellett ellentétes irányban (szemben) elhaladó járművek között megfelelő oldaltávolságot kell tartani; ennek érdekében - a szükséghez képest - a járművekkel kölcsönösen az úttest széléhez kell húzódni.
(2) Olyan keskeny úttesten, amelyen a járművek egymás melletti elhaladása nehéz vagy lehetetlen, a járművekkel meg kell állni és az elhaladást az útpadkára húzódással vagy hátramenettel kell lehetővé tenni. Hátramenni azzal a járművel kell, amelyikkel ez - a járművek adottságait és a körülményeket figyelembe véve - könnyebben megtehető.
(3) Ha az úttest mindkét irányból belátható szakaszon egy forgalmi sávra szűkül és a közúti jelzésekből más nem következik, a szembejövő járművek közül annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik útját irányváltoztatás nélkül tudja folytatni; a másik jármű vezetője az áthaladást lassítással, illetőleg - a szükséghez képest - megállással biztosítani köteles.
(4) Állati erővel vont járművel, illetőleg hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében, ha a vezető feltartott karral jelzi, vagy egyébként megállapítható, hogy az állat ijedős, a jármű sebességét csökkenteni kell, illetőleg - a szükségeshez képest - meg kell állni.

Előzmény: Opelfan (22629)
Opelfan Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22633
Tisztasor, én is ugyanezt a kikerülési szabályt írtam le :)
Előzmény: =Daniken= (22631)
GGerg Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22632
Te ugyanilyen önkéntes rendőr vagy, ne aggódj:)
Előzmény: Dulifuli (22617)
=Daniken= Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22631

alapvető probléma Magyarországon, hogy az előzékenységet hírből is csak ritkán ismerik.ami pedig ezen felül hiányzik, az a logikus gondolkodás.tovább akarok jutni, vagy megéri anyázva hőbörögni? felmérem a helyzetet, és ha én kiengedem a beragadt vagy seggfej szabálytalanul közlekedő beszorult delikvenst és -Láss csodát- megindul a sor és Te is, akkor nem megéri?

rátartiságból direkt ott rohadni mondjuk egy kereszteződésben oltári butaság.

 

Én úgy tanultam a Kreszben, hogy útlezárás, vagy útakadály esetén az ad elsőbbséget  az akadálytalanul továbbhaladónak, aki csak kikerüléssel tud tovább haladni.de ha megkezdte a kikerülést, akkor lehetőség szerint nem rongyolok bele, csak azért mert nekem elsőbbségem van...

Előzmény: Opelfan (22629)
=Daniken= Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22630
én ezt úgy kezeltem tegnap, hogy a Westenden szembe mentem a megszabott iránnyal, mert pont a menetiránynak megfelelő sávban(oldalon) egy Brisk-es Toyota Hiace "vesztegelt", legalább egy bő 3/4-ed órát, majd intett a zőrzővédő szolg. hogy kerüljek(vagy húzzak másfelé? rosszul olvasok szájról és akkor is csak szelektíven).a másik oldalon jött egy hondás kissrác, vágta a pofákat, de hagyott helyet, én meg lehúztam az ablakot, szerintem várta hogy beszóljak, de tudtam, hogy nem tudja miért kell kerülnöm, így csak átvigyorogtam és megköszöntem, időm sajnos nem volt litániázni.minden esetre egy rossz szót sem tudott szólni:-)
Előzmény: Opelfan (22622)
Opelfan Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22629
Látom szerinted az ilyenkor a teendő, hogy vissza kell tolatni. Bocs de nem felejtettél a KRESZ-ből egy keveset? Ha útlezáráshoz érsz mert mondjuk az utat feltúrták a szembejövő sávjában akkor ezek szerint Te nem várod meg, hogy a szembejövő végigjöjjön a sávodon (igaz ő már hamarabb ott volt mint Te azaz ő már a sávodban van amikor Te odaérsz) hanem csak azért is behajtasz hozzá mert az ő sávja van lezárva és tolasson vissza ha nem akarja a kocsiját összetörni? Az általam említett szituációban pontosan ez volt a helyzet. Ez egy érdekes hozzáállás, mindenesetre KRESZ tanfolyamon nem ezt tanítják.

Úgy látom Te csak ellenkezni jársz ide...
Előzmény: bucsher (22628)
bucsher Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22628
nem :P
Előzmény: ghosty9 (22627)
ghosty9 Creative Commons License 2007.06.20 0 0 22627
Lenyeg a lenyeg, elismered, hogy megse a masiknak volt elsobbsege? ;-)
Előzmény: bucsher (22626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!