Hadd kérjek tőletek kis segítséget: 2009. januári, 2.0 literes, turbódízel mazda 6 kombim van. Most készülök a 20ezres szervizre. Tudtok-e jobb/olcsóbb alternatívát a Mazda Mirainál? Sajnos nincsenek jó tapasztalataim velük...
Gondoltam arra, hogy vinném az olajat. Milyen olajat ajánlanátok? (részecskeszűrős)
Van egy tribute-om, 2.0 16V, 124Le, 175 Nm. Ez az autó nagyon szerethető, de egy halott a motorja. Nem tudnátok segíteni, hogy vki vállalja-e a csippelését vagy vmi mást, hogy alacsony fordulaton legyen benne egy kis élet?
Most az a kérdésem, 626 GE-hez vki gyártott már "után" kalaptartót, esetleg van szabásmintája? Ilyen bézsesszürkés belsőhöz (bordó a verda) szeretnék majd anyagot fabrikálni rá, és nem a gyári vékonyan lengő tartót szeretnék. Ami most van, az jó, de van rajta két ovál luk (hanszóróráccsal), ami nem kéne rá és már a rétegelt lemez kicsit meg van törve. Újat szeretnék kézzel gyártani esetleg, a zsanér (stift) a parám, hogy azt miből lehet megvalósítani, és még agyalok azon is, hogy a GC-hez hasonló, önmagában zsanéros tartót kéne csinálni..
Ha esetleg mésnak is van szüksége ilyenre, akkor adjuk össze először fejben, mink van, hol tudunk anyagot venni, stb..
Hali Premacyhoz keresek jobbos ködlámpát(2000 évj) ill javítási kézikönyvet, Használatit találtam de csak lengyelül. A 626-é nem ua? Mintha a lökhárító megegyezne. Kösz ha valaki tud segíteni akár mailban is.
Probléma még van, de kikerültem... Valószínüsítem, hogy az a relé, vagy az azt vezérlő hőgomba lett ergye, ami biztosítja, hogy leállított motornál, levett gyujtással is menjen még a hűtőventillátor amíg az őt vezénylő gomba azt nem mondja, hogy elég... Ugyanis a termosztátházban lévő érzékelő akkor bont, amikor túlmelegedett a motor, és hidegen kapcsol vissza. Tehát kell lennie egy relének, ami ezt "megfordítja" levett gyujtás esetén.De csak akkor, hogy kivett kulcsnál ne legyen "élő" áramkör, mer az -ha lassan is- szívná az aksit. A logika ennyi lenne, aztán persze nem látok a bősz szamurájok fejébe... Kapcsolási rajzom van, de a pálcikások annyit variáltak ahány helyre szállítottak, ez meg svájci volt a lelkem... Legrosszabb esetben "visszaadom" egy plusz vezetékkel meg egy kapcsolóval a +12V a relére, magától leégni nemigen tud, ez lesz a nyári üzemmód mint a trabinál a motortakaró steppelt paplan... :) Ugyanis ha megállás után visszaadom a gyujtást -a motor áll- akkor nem nyomja ki vizet, mert a ventillátor dolgozik még 5-8 percet, majd megáll magától. Meg a víz se fogy, olaj se termelődik, és a kipufogó mögé téve a kezem nem nyom párát...
A gondom mindössze annyi, hogy nem sikerült "szimulálnom" a rossz valami jóságát, mert nem tudom melyik gomba vezényli ezt, vagy melyik relé... Majd kibogozom, csak már megint meleg van....
Mazda 626 1.8i 16v 1994es évjárat fekete és sötétzöld színű autók bontott alkatrészei eladók.Akit érdekel alkatrész irjon a zoleee16@hotmail.com címre vagy hívjon 20/5992511
Ezt sajnálom, de mivel nekem messze van nem jegyeztem meg a címet, de a Gyár területén van valahol. Ha www.mazda3klub.hu -n Gebriel nicknevűt srácot keresed Ő a szerelő - írj neki 23254 hozzászólás is az Övé vagy visszaolvasva megtalálod a címet is Sok sikert.
Hát az bizonyos, hogy nem éltél hiába.. :) Tanácsaidnak köszönhetően megmenekedtem kb 150000-es kiadástól -alsó hangon-, és jobban megismertem a gépet, ami öregecske autóról lévén szó korántsem mindegy... Új autóval, szervízasszisztenciával a pulikutya is tud közlekedni... Mindenesetre most nyugodtabban viszem a gyerekeket nyaralni augusztusban...
Ja, a vízből -trükkösen leállítva- nem fogyott semmi, így a hengerfej környékén nem sok keresnivalóm van.
Köszönöm, a bontókat, egyiket sem ismerem, viszont a csepeli szerelő elérhetősége érdekelne, az "lőtávolon" belül van... Üdv!
Na látod ? Akkor már lehet hogy nem hiába éltem! Mazda bontó és hozzáértő jó szerelő van Csepelen, bontó meg Dunaharaszti felé a Dél utcában www.mazdaalkatresz.hu és Szentendrén a Japker , de ezeket biztosan ismered.
Nem akarom elkiabálni, de bejött a szélkerekezés, eszibe nem jutott kinyomni a vizet, és kb. 10 perc alatt visszahűtötte a rendszert termosztátnyitási hőfokra, vagy kissé tán alá... Pedig a városban 35 fok volt. Éjjel hazafele 28 (!) fok volt, éjjel háromkor (!) és meg se nyekkent.. Most lehet az esetleges vízfogyást figyelgetni...
Akkor mostan jön a madzagolás, de így nyugodtan járok, legfeljebb leállás után üldögélek negyedórát... :)
Közben tanáltam egy mazdabontót, hátha valaki nem ismeri www.bontoteka.hu. Postán is szállítanak.
Bonyolódik... Mindenesetre a hűtő tetején nincs gomba.
Azt gondoltam, beérkezésem után, rögvest visszakapcsolom a gyujtást, ezzel leállított motorral is megy a venti, és járatom-figyelem, mi történik. Ha ez megoldja, akkor valóban az a kör a hibás ami kikapcsolt gyujtásnál hőfokfüggően tovább működteti a szélkereket...
Ha jól tudom négy szonda van benne. a ventilátort kapcsoló a termosztát után a hőfokot mérő a termosztát előtt a hűtő aljában a hűtőmérő -tulmelegedés gátló? ami szintén a vent kapcsolja hűtő tetején a levegő -víz mérő szonda - hűtőfolyadék mennyiség- azaz hengerfej hiba jelző mérő??!! ennek ikonja a "múzeum " ikon
mindez feltételezve, hogy van a gépen. De egy kapcsolási rajz- vagy egy autóvill ember?! tutira megmondja
Mióta megvan a gép sose maradt a venti ha leállítottam a motort!
Elképzelhető, hogy ezt a funkciót a hűtő aljába majdnem a kifolyásnál lévő hőgomba vezényli? Merugye a ventit a termosztátházba lévő érzékelő kapcsolja be.
Szerintem a ventilátorodnak kellene menni a leállított motornál is egy pár percig, hogy lehűtse a hűtőben a trutyit, mert ha megáll a szivattyú ott pang a lé. Az enyém így tesz!
Sajna kivett termosztáttal is csinálja, de az egész csak 25 C-fok felett érvényes, és csak motorleállítás után... Ma 34C-fok volt, üzemidő kb 1,5 óra, budapesti forgalom, leállítás után kicsit bugyogott, és a vízfogyás a tágulótartályból teljes kihűlés után kb 3-4 dl. Most (03 30) hazafele jövet persze semmi baja, csodásan suhant a rakparton érezhetően "szeretett élni", kb 80-as tempóval... A hőfokmérőt még ki kellene mérnem ellenálláskaszkáddal, hogy ok-e, vagy a hőgomba is elöregedett -joga, 21 éves-...
Igen, én is 4-5000 ft-a emlékeztem, ezért vágott mellbe a 14... Gondolom a Mirai elvtárs aktuális macáját is el kell tartani valamiből... Nem jártam még ott, de ha benéznék szerintem csak garanciális autót látnék, esetleg taxit, de az úgyis lenyúlja az utason... Nem hiszem, hogy háromszoros a szakértelmük... Mer' az alkatrész ugyanannyi, valódi garanciát meg ezek sem vállalnak, akármit is firkálnak alá...
Mindenesete jólesik a törődéstek, ritka ám manapság!
Ne kapkodd el! Én először kivenném a jónak ítélt termosztátot (tíz perc) ! Most meleg van nincs rá szükség. Ha hengerfejes akkor az nem csak álló állapotban nyomja a buborékot hanem menet közben is, és jelez a műszer. A kompresszió mérhető!!! Autószerelők!!!!!!! 4-5000.Ft rezsióradíjért dolgoznak!
Köszönöm, megnézem! Közben érdeklődtem egy márkaszervíznél, mennyiért cserélnének hengerfej tömítést, a jóember közölte, kb 4 óra -ezt el is hiszem, mert macerás tud lenni- és az óradíj 14000 ft. Nem tudtok egy ilyen állást? Ennél még a luxuskurvák is kevesebbet keresnek... :) Persze, így még az alkatrészt se ott veszem meg...
üllői út 629 .Ez egy lepukkadt műhely jó szerelővel,de ki kell várni,mert egyszerre 5 autót csinál. A másik tisztább műhely ,az is az üllőin van a Béke tér előtt 3 vagy 4 sarokkal, a villamos oldalán. Remélem te sem jársz velük rosszul.
Pesterzsébeti vagyok, érdekelnének a szerelők, és pont jó, hogy édesapádék felujítanak, mert akkor egy bejáratott körben menne a dolog, nem nekem kell keresgélnem, azt se tudom, hol kéne kezdenem...
szerintem igen ,ha van normális szerelőd.Fateromék motorfelújítással foglalkoznak, de jó szerelőt keveset ismernek. Azért van.Merre laksz,ők Pestlőrincen vannak.