Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Na jól kitoltam veled. Mivel ezt a mailt csak ritkán nézem, így mikor írtál már elengedtem. Ezer bocs. Nagyon szégyellem a dolgot. Ma elküldtem a rendes címemről.
Szétrohadt a hátsó lengőkar és egy nagybevásárlás után menet közben eltört. A hidraulikaolaj folyt minden felé, de végül kb. 2 km-t vontatva elért hazáig (úgy, hogy elöl maradt fék valamennyi).
Aztán kiderült, hogy az alja eléggé el volt rohadva (küszöbök, csomagtartó oldalsó része stb). Utána vettem egy kombit (special), ami nem tünt olyan rossznak karossziailag. Abba átment a CUX belseje, mert az jobb volt (mégiscsak Pallas :)).
A kombinak egyszer felrobbant a motorhűtő ventilátora, amit a CUX-ból pótoltam. De aztán el kezdett folyni az olaj belőle és a friss gyerekkel nem volt olyan kellemes a téli utazás. Próbáltam orvosolni a hibákat, de aztán családilag az lett a döntés, hogy legyen egy 4 éves Xsara. A kombi sokáig várta a feltámadástt, de az is elkezdte a rozsdásodást (nem volt garázs).
Így -ha fájó szívvel is- ez is bontásra került.
Azóta is hiányzik a kényelmük és nem lett azóta sem hidrós Citroenenm. Most egy Cactus van, buborék mentesen és a PHC-s futóművel. Időnként előjön benne némi emlék a hidrós ringatózásra, de nem ugyanaz. De sokkal kényelmesebb, mint a Xsara vagy a C4 MKI volt (ill. a C3 Aircross, ami még versenyben volt a kiválasztásnál).
Szóval a CUX is átkerülhet az 'emlékünkben élnek' kategóriába...
Ja, hát öregszünk, meg sok a dolgunk (nekem legalábbis.:))
De a BXM-et két éve eléggé rendberaktam műszakilag, csak a belseje hiányzott (még mindig, mert Taksofttól is úgy vettem, hogy azt még meg kell csinálni). Csak úgy megrohadt benne a benzin, hogy nem tudom, mit csinált, Szóval kéne egy-két szabad hét, hogy működőképes legyen és mehessen műszakira.
A DZS, az szerintem nyugdíja projekt lesz 2040 körül.
Nem emlékszem pontosan, olyan 2006-7 körül. Nála volt, de annyira el volt rohadva az alja, hogy nem kezdték el megcsinálni. Egy ideig a DZS-t használta, aztán az visszakerült hozzám. Az azóta is megvan, de sokmindent kellene vele csinálni, pl. egy Trabant! beletolatott a bal első ajtóba, azt is cserélni kell, meg a küszöbeit is.
Viszont lehet, hogy jobb lenne ha inkább a citromagazin KUKAC gmail PONT com-ra küldenéd, mint az itteni pubikus (egyetemi) email címre. Oda ui. szinte bármekkora csatolmány befér.
Szia! Nagyon-nagyon kiindulópontnak tudom mondani, de a honlapon levő egykori gyűjtemény egyes darabjai még lehet, hogy megvannak valahol. Aki néha ír ide, annak többnyire van kép ott az (egykori) autójáról. Sajna évtizedes a lista (legfőbb ideje lenne frissíteni ...). Szegeden sokáig volt eladósorban egy világoszöld példány, végül nem tudom mi lett vele.
Van talán két-három motortartó bak, amiből kettő elvileg új, de gyakorlatilag álltában öregednek, van két valamilyen első fényszóróm, azt hiszem egy műszeregységem is akad, bal kormánykapcsoló egység, hátsó lámpák, van egy hűtőventilátor lapát szíjtárcsával, talán ez az egy a legizgalmasabb közülük. Valamilyen külső tükröm is akad, az egyszerűbb verzióból. Aztán van még egy új- vagy csak újszerű indítómotorom is.......ezek jutottak hirtelen az eszembe.
Átalakították a szintemelőt, bowdennel működik az emelés (egy előre, egy hátra), de az első bowdent kiváltották elektromosra, villanymotor végzi a működtetést.
Szeretném visszaállítani az eredeti működtetést, ehhez keresek mozgatókart és rudazatot.
Szeretnék érdeklődni, hogy idehaza ki árul bontott GSA alkatrészeket? Valamint kihez fordulhatnék szakmai tanácsért? Van egy 82-es Pallas-om, szeretném életre kelteni. Köszönök minden segítséget! 😃