Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Nőt a GSA közelébe nem engedünk! :) műszakija még nincsen, arra készítem fel. Eleje megvan már(karosszéria, folyások, futómű) Csak az a rohadt rángatás/egyenetlen alapjárat. Padlólemezzel lenne még gondom, de azt karosszériásra bízom ;) Kezdek elbizonytalanodni az egész karburáto/megszakító rendszerrel kaocsolatban. Eddig azt hittem, h. értem. De mikor megjött a másik moci, elment a hitem. Van egy vákumos előgyujtás szabályozó a megszakítón, ebből cső a karbiba. Igen ám, de a másik karbin ez le van dugózva egy gyárinak tűnő csavarral!
ééééss
Még egy cső a karbiból, ez egy másik vákumos miafenébe megy bele. Feltételezem ez az Economizer(előmelegítő).
Csak egyszer legyen kész, megyek vele franciakörútra. :D
Én most berágtam mint a hatos anya, és kitaláltam ha egy forintom lesz azt is a kocsira költöm. (csaj van a dolog hátterében, nem fityorgtattjuk). Hát mondhatom szép gyerek vagy te is. :)) Műszaki sincs gondolom. :) Figyelj. Mostmár izgat engem is problémád. Meg fogom kérdezni ezt a fulladás problémát. Nem mondom, hogy holnapra, de meg fogom kérdezni. De amúgy én a napelemben is benne lennék lassan csak menne már a gép!
áhhhh, fenét! Napelemes GSA! Hangtalan hydropneumatikus csoda! :D Minap szereztem egy GSA mocit és csillant a remény, h. hátha most! Talán ezegyszer!!! De nem. A karburátor csere sem segített. Ugyanúgy fullad. Mi több! A olajszivattyún a gumibizb@szt is tőből letépték. Ennek 'örömére' berágtam, mint egér a szárazkenyérbe. Összetaknyoltam a gumiizét bele, adtam neki egy alacsony alapjáratot (1500) és mentem egy lendületeset motorházfedő és eleje nélkül(130km/h). Tapasztalat, h. megnő ez esetben a légellenállás és repkednek az otthagyott rongydarabok. De jó móka kipuff nélkül. Lényeg a lényeg. Rossz a szelepvezérlés. sztem. 5let? A komplett gyujtásrendszert kicseréltem... Üdv! Feri
Szerintem manapság senki sem vesz 98-ast. Kivétel ez alól, akinek mindegy(pénzügyileg).
Egyre borzalmasabb!!! Vettem a minap 1000HUF-ért 95-öst kannába. És kétszer is meg kellet néznem, h. valóban van e benne valami! Komolyan mondom, koplalni fogok! :)
Én inkább szomjan halok, de nem vonom meg kedvenc GS szájától a falatot :))
Amúgy üzemanyag tekintetében nekem inkább az a bajom, hogy nem nagyon vesz már senki 98-ast, és a kutak közül nem kevés pancsolja ennek okán. Kevés az olyan kút, ahol nyugodt szivvel meg merem etetni a GS-t. :((
FORRADALMAT! Össze kéne haverkodni egy sejkkel vagy összedobni egy kis pénzt és megvenni az egyik arab országot! Aztán pattoghat a MOL. Apropó: van egy Romet kadett smkp-m. Egyszer kipróbáltam egy talált házi pálinkával, h. mit produkál. Ment mint a rakéta! Pálinkafőzőüzem? :)
Hát ez igen elkeserítő. De a gázt nem fogom bekötni a Gs-be. (remélem nem visz rá a kényszer) A gyógyszeripar után itt vannak a legnagyobb lehúzások. De ha 300 kiló fölé megy akkor nem fogok enni. Lefogyok és autózni is tudok. :)
Sajnos :( Lassan ki kellene találni a bármivel menő autót! Az a szörnyű, h. az amerikai válságra hivatkoznak, holott az exportjaink 10%-a származik onnan!! De sztem ha 300 fölé fog menni literje, akkor sokak nem fogják tétlenül nézni ezt(reform). Tisztán a benzin kb 100HUF!!!! A többi adó!!!!!
Ezen alapon elgondolkodtató az a tény, h. miért 'vándorol ki másfélmillió emberünk' ?
Szerencsésnek mondhatod magadat alkatrészügyileg! Csak rád ne boruljon, aztán én örököljem az egészet :D Láttam a DS-t, meg az XM-et is! De az SM-et vinném inkább. Rá kellene kérdezni a másik SM-re, de sztem az sem 2 HUF lenne!!
Jó nagy lett itt a kavar. :) Igen, a miénk a piros kombi. De van még egy zöld Pallas is. Plusz a két szürke az öszesen négy. Ez van GSA-ból. Van egy Acadiane, meg egy pár Ami is. Az az SM gyönyörű! Nem mindennapi gép. De azért láttad a háttérben a DS-t is remélem. :)
Én a napokban fogom feltenni a kis DS matcboxomat a Vatera-ra. Kicsit megviselt, de veszek helyette másikat. :)
Akkor miért nem Szeged van megadva lelőhelynek? Félrevezeted a topictársakat! :) Mocira akartam ráálni, mert építeni akarok egy rally gépet ;) plusz a gumik is tetszetősnek tünnek....
Szereztem egy mocit, de azt alkatrésznek szeretném....
Kitagadtok, ha veszek egy Mazda RX-7-et a BX és a GSA mellé?:)
A régi franci a filmek? Hát az alap!! :) Képzeld van hatalmas DS poszterem. Az ami a Fantomasnak volt. Repül meg minden. Nagyon állat. Vettem neki nagy üvegkeretet. Tök jól néz ki!
Az a kombi a miénk! :) Nem tudtad? Egyenlőre nem tudom a sorsát. Valószínű szét lesz bontva.
Emléxem ám erre! Azt mondom mint akkor. Beturbósodott! :) Turbul a gép! A kicsi kocsi újra száguld ha tele a tank! :))
Amúgy a hidralika lehet szerintem. A fővezérhidralika középen? Az asszem tud kiadni turbóhangot. Lehet, hogy tudathasadása van és turbnak képzeli magát. Sok volt neki az oktánszám állítsd le a 100-as benyáról! :)
A psa honlapon nagyon korrekt képek vannak az összes vala gyártott Citroenről! Nézzétek meg! ui: eretnekségnek számít ha megnézem a "Hörbis" filmet? Meg a "Hazárd megye lordjait is fövettem a várakozási listára.
Lehet, h. már volt téma, de nem vagyok benne biztos. Leírom még egyszer.
Bizonyos időközönként, kb 2500-3000-es fordulat között, de volt már példa alacsonyabb főtengelyfordulatnál is, elkezd sípolni valami a motortérből. Biztosan valami a hydraulika rendszerből, de nem vagyok benne biztos. Olyan mintha a leszabályzásig csinálná, aztán csend, de nem szabályszerűen! Felmerült 5letként a rejtett Turbó. Mivel teljesítménynővekedést nem észleltem, maradt az első variáció. :)
sztem ez az un. króm díszléc teljesen műanyag, amiben belül van egy aluminiumfüst réteg.
Na az idők folyamán a műanyag rondán megsárgul ...
Ezzel nem nagyon tudsz egyebet tenni mint cseréni - nem igazán kapható sehol, vagy a fóliával bevonod, ami egy vékony műanyag fólia mely valszeg hasonló módon felvitt alufüst réteget tartalmaz. Én legalábbis igy hiszem ..., de nem vagyok biztos benne, hogy ez az igazság.
Szóval ezt frankón rá lehet ragasztani a ronda megsárgult műanyag díszlécre és máris olyan mintha új lenne.
később ha ezt is cserélni kell, hát ... azt nem tudom mennyire könnyen lehet majd az esetleg teljesen odakövesedett fóliát leoldani ... de ez legyen majd a problémám 10 év múlva. A fóliabevonat nekem most kb. 3 éves és olyan mint amikor felraktam. Igaz az autó is védve van az időjárás viszontagságaitól.