Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy az 1015cc (G10/613) és az 1129cc (G11/631) motorok kipufogó leömlője csereszabatos-e? Külsőre (képen) ugyan úgy néznek ki, de nem tudom hogy a méreteik megegyeznek-e? Esetleg valakinek nincs felesleges ilyen alkatrésze 1129cc-hez? Köszönöm, további szép napot!
2021. szeptember 25-én a vecsési Aeroparkban találkozót szerveznek a nagytesó rajongói. Bővebben az eseményről a CX barátok FB csoportjában olvashattok.
És tényleg. jó kis gép ez a BDW-667. mondjuk a képek tanúsága szerint itt is műszerfalcsere történt valamilyen okból, 2013 körül. a régi egység egy kései GS változatra lett cserélve.
Ó, de jó. :) találkozhatnánk már valamikor mi is, egyelőre a Peugeot van itthon velem Szegeden. de lassan tervezem a Pallas felkészítését is a szezonra (ülés javítás, egy kis lakatosmunka kell még). Te is ott voltál a Citroenes meetingen, vagy ez csak szóló ride volt helyileg? épp láttam a sárga GS-t a képen, a rendszámot nem tudom kiolvasni, pedig kíváncsian csekkoltam volna a JSZP-n. történetesen a BX Hungary Facebook csoportban is benne vagyok, ott láttam, hogy a DS-es Farkas András is toboroz embereket. mondjuk ő egy elég aktív arc, sok helyen megfordul, mindig benne van valamiben. Totalcar erőmérőben is volt a DS-el.
Ma végre mentünk egy jó kis kört. Ha rajta múlt volna a világból is kimegy ... A FB-n szerveződött egy ad hoc Budaörs - Velence túra. Volt ott egy citromsárga GS. Nem ismeritek véletlenül?
Az enyém is már nagyon ki szeretne kéreckedni az óljából. A múlt vasárnap tervben is volt egy kis kiruccanás, aztán valahogy mégis rövid lett a hétvége hozzá.
A GSA műszerfal tényleg futurisztikus. Mondjuk nekem ezen a vonalon talán a korai/középidős GS műszerfal a legszebb, ami Andráséban van (nagyítóüveges, forgószámlapos, jobbról a féloldalas fordulatmérővel). De szerintem a többi alkatrészt sem azért cserélték le, mert tönkrement volna, pl. lökhárítók, hűtőrács. Viszont amit megfogalmaztál az jó támpont, elképzelhető hogy ez egy homemade facelift. 80-as éveket írunk, az autó 74-es, a tulaj szeretne dobni egy tízest az autó korán, aztán erre volt büdzsé. Az üveggel együtt nyíló hátsó ajtó kialakítása is lemaradt valahogy, hehe. :D Szerencsére a szép különrészes-krómkeretes hátsó lámpák megmaradtak.
A 90-es években ez egy 30-40 ezer forintos autó volt itt nálunk, szóval lehet, hogy azt raktak rá, ami volt a bontóban.
A műszerfalat én speciel érteni vélem, a GSA műszerfala mindig is az "ezt nem hiszem el" kategória volt, és a kezelőszervei is a legjobbak, amit autóba valaha raktak szerintem.:)
Szóval az érthető, hogy a GS unalma után miért cserélik ilyenre.:)
Wow, ez elég fura szerzet. GSA lökhárítók, hűtőrács, műszerfal, kilincsek. A króm ajtókeret, a napfénytető és a tanksapka valóban GS Pallas-ra hajaz, viszont a felni szerintem GS Club-ról való. De mégis ki tesz ilyet? :D Érdekes lenni ismerni a törénetét.
2019-ben egyszer már hirdették (ld. 3968-as hozzászólást 2019.07.09). Akkor még csak 500 ezret kértek érte. Az állapota láthatóan nem javult azóta ... :(
Szerintem GS Pallas lehetett újkorában, aztán kapott egy otthoni faceliftet.