Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14680
"Az én autómban -10 fokos elindulás után kb 4-5 perccel már jó idő van. 20 perc szerintem túl sok, talán gond van azzal az autóval."

nincs azzal semmi gond. dizel a lelkem, es takarekos.

az sem szar, ha nem -10 fokos szelvedovel indulsz, amire azonnal rafagy a rafreccseno vizpermet, meg meg sorolhatnam. de minek.

vajk
Előzmény: Mekk Elek ezermester (14674)
Jesu Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14679
Nem kell a gyereket annyira félteni ám. :) Ahova mész ott úgyis ki kell szálni, kocsiban babát meg felöltöztetni rémálom. A mostani kocsik, főleg a kis dízelek mind elektromos fűtésrásegítővel vannak építve, pont azért, mert alig akad hulladékhő, jó a motor hatásfoka. Ez azonnal fűt! Annak meg nem sok értelme, hogy a kocsit magát melegen tartsd. Az állófűtés valóban nagyszerű dolog: nagyon kíméli a kocsit, évekkel/+200-300E km-el minimum meghosszabítja a motor élettartamát, főleg ha télen intenzívn van használva!

Nekem régóta az a véleményem, hogy az egybeépített garázs luxus. Pont az irreális többletköltségek miatt. 1nm ház 120-150E, passzívból 200-250E (legjobb esetben is!). Ezért is nem terveztem bele a garázst a sajátomba, nem tellik rá ennyiért.
Amiért mégis építek, és külön, az pont az extra tároló és az, hogy az építkezés végére maradt annyi cucc, hogy nem kerül "szinte" semmibe. No meg így jobb helye is van, mert temperálja a talaj, nem kell fűteni, pincegarézsnak készül. (viszont ezért szigetelnem kell víz ellen komolyabban)
Előzmény: Krisz_bp (14675)
botsinkai Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14678
Új Volvóba rendelhető extra. :-)

Az egyéb extra igényeket (kényelem) pedig meg kell fizetni. :-)
Előzmény: Krisz_bp (14677)
Krisz_bp Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14677
akkor se fogok kivinne egy pelenkásat szakadó hóesésben egy szál kezeslábasban a csillaggarázsig mert a kocsiban már 20 fok van... tisztelt kolléga pedig nem állófűtésről hanem egy új volvoról beszélt :P
Előzmény: botsinkai (14676)
botsinkai Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14676
Egy állófűtés csak 300e kb. :-)
Előzmény: Krisz_bp (14675)
Krisz_bp Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14675
:DDDD azért nem vagy semmi... 1-2-3 milla sok a garázsra, de a 12millán induló említett felszereltségű volvo teljesen normális.... :DDD

-10ben kocsiba beülni percek kérdése felfűtés... aha... hány gyerkőcöd van? nekem van egy másféléves a másik augusztusban születik és tervben van még egy... ha magam miatt nem is de a párhonapos/éves srácaim miatt biztos hogy rászánom azt az 1-2-3 milliót hogy ne legyen -10 a kocsiban, vagy hóban fagyban, esőben szélben keljen betenni őket... több szempont is van egy zárt garázs mellett akár a pincében van az a garázs akár a ház mellé "ragasztva"...

de ezen kár vitatkozni szerintem is, mert mindenkinek mások a szempontjai, én is csak írtam kettőt... :)
Előzmény: Mekk Elek ezermester (14674)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14674
"marha kenyelmetlen telen feloltozni durvan, beulni a -10fokos autoba, es 20 perc mulva a lampanal probalni levetkozni."

Az én autómban -10 fokos elindulás után kb 4-5 perccel már jó idő van. 20 perc szerintem túl sok, talán gond van azzal az autóval.
Amikor nagyon felöltözve ülök autóba (pár perces utak), akkor nem (nagyon) fűtök, hogy ne kelljen az autóban vetkőzni.
Hosszabb út esetén pedig sima zakó/pulcsi és valahogy kibírom azt az első öt percet.
Szóval azért a pár percért sajnálnám azt a rengeteg garázsfűtéspénzt. Persze nem vagyunk egyformák.

Fűtött garázs helyett: Egy barátom ősszel vett egy Volvo-t (reglám heje:) mínusz öt fokban beszállva kb 20-30 másodperc múlva meleg van az egész utastérben (nem langyi, rendes meleg). Gondolom elektromos fűtés lehet, vagy valamilyen kis dízelkályha. Baromi hidegben (színházból kijövet) azt mondja haver a parkolóban hogy vegyük le és dobjuk a csomagtartóba a kabátokat, úgy kényelmesebb. Azt hittem, hogy megőrült de végül igaza lett.
Előzmény: halaloszto (14672)
peter513 Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14673
Csatlakozom.
Előzmény: halaloszto (14672)
halaloszto Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14672
"Az, hogy nincs összeépítve a garázs a lakóépülettel nem jelenti azt, hogy sokkal messzebbről kelljen bemenni a lakásba és azt sem, hogy fedetlen legyen az a rész amin keresztül kell menni."

hat nem tudom, ha a garazs kozel van a hazhoz, es egy fedett valamin lehet atmenni, aminek netan oldala is van, hogy a csapo esotol se azzak el, azt hivom en osszeepitesnek. lehet hogy masnak mast jelent ez a szo, nekem pont ezt.


a futott garazs/nem futott garazsrol meg annyit, hogy a szelvedett zart tarolo a kocsinak lehet hogy jo, de
- egyreszt marha kenyelmetlen telen feloltozni durvan, beulni a -10fokos autoba, es 20 perc mulva a lampanal probalni levetkozni.
- masreszt egy garazst autoszerelesen kivul is lehet egy csomo mindenre hasznalni, a tarolastol kezdve a paradicsombefozesen at barkacsolasig, amelyeknel mindnel hasznos ha futheto, van benne folyoviz, biztonsagosan zarhato, stb.

vajk
Előzmény: Boery (14668)
peter513 Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14671

Abban sem vagyok biztos, hogy jót tesz egy autónak, ha kvázi fűtött vagy jól temperált helyen legyen tartva.

 

Szerintem: A szoci autók azért rohadtak, meert nem volt rendes a felületvédelem. A só eszi az autót 0 fok alatt is, meg fűtött helyen is. Az akkumulátornak, a motornak meg nem mndegy, hogy milyen a környezeti hőmérséklet, akár a vezetőnek.

 

Mi 25 évvel ezelőtt "slaggal leverettük az autót" mielőtt beálltunk a garázsba(, ami nem volt fűtött). (Nem használtuk minden nap.)

Előzmény: Boery (14668)
peter513 Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14670

A Hőszigetelés topikban feltettem a kérdést, ott nem kaptam választ, hátha itt:

Isocellről: ...ásványi sókkal impregnáljuk... A bór ásványi só fontos szerepet játszik az anyag tűzállóságában. (olvasható a honlajukon)

Milyen arányban van benne a bór? Esetleg annak valamilyen vegyülete? Az ásványi só netán nátriumklorid? (Nem akarok otthon konkurens üzemet építeni!)

Boery Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14669
Ha sokat járatod a garázsban az autód vagy esetleg gázos (LPG) autód van akkor egyetértek, de egyébként semmi ok az aggodalomra.
Előzmény: h.z.cs (14667)
Boery Creative Commons License 2009.05.14 0 0 14668
Az, hogy nincs összeépítve a garázs a lakóépülettel nem jelenti azt, hogy sokkal messzebbről kelljen bemenni a lakásba és azt sem, hogy fedetlen legyen az a rész amin keresztül kell menni.
Számtalan megoldás van arra, hogy ezt megvalósítsuk.
Abban sem vagyok biztos, hogy jót tesz egy autónak, ha kvázi fűtött vagy jól temperált helyen legyen tartva. Régebben még a szoci gyártású időkben a "fűtött" garázsban tartott autók sokkal hamarabb rozsdásodtak, persze a mai kocsik már másképp készülnek , de szerintem egy autónak bőven elég egy szélvédett zárt tároló.
Persze az megint más ha valaki autószerelő műhelyt épít magának .....
Előzmény: halaloszto (14654)
h.z.cs Creative Commons License 2009.05.13 0 0 14667

Sziasztok!

Bocs abelepofázásért, szerintem a garázst nem szabad "légzárásra" épiteni, sőt biztosítani kell a légcserét.

Csanád

Előzmény: znemeth (14653)
dcsabi8 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 14666
Nekem 6,2x6-os garázsom van, 5m-es Hörmann kapuval kb. 1,6M-ban van. Én 50e m2 árral kalkuláltam. Nekem a ház alatt van, úgy hogy egyben a teteje terasz is. A garázs tető lejjebb van 20cm-el mint a ház szintje(erre a helyre+szigetelés megy), igy a hőhidat valamennyire kivédtük. Illetve monolit födém erről oldalról is teljesen le van szigetelve körbe.
Előzmény: Unimatrix 0 (14664)
peter513 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 14665
A házam van, mellett kétállásos garázs a ház oldalában, kamra alatta pince, kis helyiség, előtte nagy terasz. Az egész mintha >80 nm-es épület lenne. Falak és a tető van meg, kb. 1,3 M körül tartok.
Előzmény: Unimatrix 0 (14664)
Unimatrix 0 Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14664

Szerintem Mekk Elek úgy értette, hogy egyáltalán nem épít garázst.. egyébként pedig valóban ott van a költség 3-4M körül. Nekem 36m2-es kétállásos garázsom lesz (egybeépítve a házzal, egy közös fallal)m ami gyors számításom szerint 80-90e Ft/m2-be került, ha levonom a bútorok és burkolatok ráeső részét.

 

De én is úgy vagyok vele, hogy ha esik eső, hó, fúj a szél, akkor semmi kedvem a kocsiban felöltözni, hogy eljussak a házig.. akár csomagok nélkül is, de ha valóban van vásárfia, akkor pláne...

 

Persze a megoldás valóban nem passzív házba való, de én is közel ugyanúgy szigeteltem és van benne külön kapcsolató fűtés is. A garázst a háztól 30NF választja el. De az enyém csak alacsony energiás lesz.

 

Ciao, U0

Előzmény: halaloszto (14658)
Jesu Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14663
Természetesen. Nálunk itt délen szépen beérik. A füge is 2* egy évben.
Előzmény: kissunk (14662)
kissunk Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14662
Kiwi ?!?! Szuretelni is fogsz?


unk
Előzmény: Jesu (14661)
Jesu Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14661
Egybe garazsra nincs jo megoldas. Elverzik a fodem, padlo csatlakozasnal, ajtonal, stb. Irrealisan dragabb, mivel ezek a csomopontok es maga a szerkezet is neheziti.

Ha kulon kerul, barmibol csinalhatod. Nekem pl. bontott teglabol, (nagy kismeret, b30,stb)+pincefalazobol keszul nemsokara (2 oldala foldben), fodem maradek fodemelem, rajta zoldteto (maradek vizszigetelo, drenlemez, kavics), csak par gerendat kell vennem, minden mas megvan. A haz bejarataval pergola koti ossze(~4m), amit befuttatok novennyel (kiwi, akac, stb.)
halaloszto Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14660
Total ismerem a szituaciot, mintha az en hazamrol irnal. Annyi nehezitesem van, hogy a hazat mar a 70-es evekben felepitettek, az elokert feloli oldalan nincs pince es 1.2m magasan van a foldszint az udvarhoz kepest.

Tehat en meg ha akarnek sem tudnek a hazban garazst csinalni, a haz udvar feloli oldalan lesz a garazs, ami egyben terasz.

vajk
Előzmény: znemeth (14659)
znemeth Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14659

Ha volna annyi helyem a telken, hogy mellétegyem - én sem tettem volna a házba a garázst. Még egy rövid fedett átjáró is befért volna, szóval meg sem áznék.

 

De mivel az előkert távolságát a többi ház megszabta így a ház elé sem tudtam tenni a garázst.

 

Maradt volna még a kert vége, a ház mögött.

Végig kellett volna betonozni az előkertet, ház mellett és a hátsó udvart.

Ráadásul egy gépkocsi fordulónyi területet is le kellett volna betonozni, mert tartok tőle tolatva egyszer-kétszer a ház falát találtam volna el 10 éves viszonylatban

Meg télen havat lapátolni (30m hosszan), hogy kiálljak.

Elvett volna a gépkocsi beállás 30 x 2,5 méter beállást + 6 x 6 méter fordítót = 100m2 - de nem mellékesen a hátsóudvart nagyon elkeskenyítette volna.

Inkább betettem a garázst a házba --- persze szívok a passzívházzal.

 

Bár szerintem hacsak a házat nézzük ugyanannyi hőszigetelés kell ha a ház oldalára teszem, vagy garázs és a ház közé. Mindegy, hogy a fődémet hőszigetelem vagy lemezbeton alatt - feltéve a garázs alapja nincs termikusan összekötve a házalappal.

Ez persze csalóka, mert ha a garázs nem volna a házban, akkor kisebb alapterületű vagy kisebb felületű ház kellene, kevesebb hőszigeteléssel.

Előzmény: halaloszto (14658)
halaloszto Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14658
szerintem nem kerul harom-negy millaval tobbe a haz melle epitett garazs a kulonallo garazsnal.

vajk
Előzmény: Mekk Elek ezermester (14657)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14657
"az emberek azert teszik a garazst a hazba, mert hamar van hazuk, meg kocsijuk is, akkor semmi kedvuk megazni amikor esoben ernek haza a tescobol."

Én úgy vagyok ezzel, hogy három-négy millióért (két autós garázs pluszköltsége) inkább ázok évente néhányszor 1-2 percig.
Ez kb 200 ezer forintos órabér (adómentesen!), egyszerű esőben mászkálásért. Igaz, hogy nem ideálisak a munkakörülmények, de szerintem elég jól meg vagyok fizetve :)
Előzmény: halaloszto (14654)
teszvesz Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14656
Nalam a garazs tobbfunkcios (auto, kacat, gepeszet, hobby-butykoles), ezert a hazban bent lesz, atjarhato, csak epp nem kell allandoan a haz homersekleten legyen, jo ugy is ha valamivel hidegebb telen. Errol nem vagyok hajlando lemondani, ezert is lett a hazba tervezve, az eszaknyugati oldalra. Ugy probalok ra tekinteni, mint a haz egy olyan reszere, amely tampont kepez a kinti hideg es a benti meleg zona kozott (kintrol ugyanugy szigetelem mint a hazat, mar csak esztetikai okokbol is).

szamoltam egy kicsit az adataiddal (200 kg 80 fokon, 120 kg 22 fokon, 800 kg kinti homersekleten -25...+30 fokig , haz homerseklete 20 fok, cP vas minden esetben), berakom az eredmenyeket. Az elso abra kWh-ban mutatja a bevitt-kivitt homennyiseget, a masodik tuzifaban, 80%-al elegetve. Ugy nez ki valahol 0 - 5 fok kozott kiegyenliti a motor melege a karosszeria hideget, ennel nagyobb hidegben negativ, nagyobb melegben meg pozitiv az energiamerleg. Tuzifaban kifejezve sem tunik jelentosnek, -10-ben negyed kilo faval visszafutom 20 fokra a kocsit.
Előzmény: Mekk Elek ezermester (14652)
Johannes Angelos Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14655
"Express hőszigetelés habbal történő ragasztással...:


http://www.ceresit.hu/docs/ct84_leaflet.pdf"

Hasonlót használtunk a házunknál (Insta-Stik) és nagyon jól jött az XPS ragasztásánál. A kettős szelemen gerendáira mással nem is nagyon tudtuk volna felragasztani a 20-30 cm xps elemeket hőhídmentesen, úgy h. a fához is ragadjon. Belül is kellett ragasztgatni plafonra EPS-t és ott is sokkal könnyebb volt vele mint a szürke flexibilissel.

Persze nem olcsó, de külső szigetelésnél is lehetnek helyek, ahol jó elővenni.

A hőkés mellett a ragasztós pisztoly az ami szerintem évek múlva is vissza fog térni álmaimban.

http://rwbautech.hu/images/upload/Insta_stik_MP_flakon.pdf
Előzmény: memorix (14639)
halaloszto Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14654
az emberek azert teszik a garazst a hazba, mert hamar van hazuk, meg kocsijuk is, akkor semmi kedvuk megazni amikor esoben ernek haza a tescobol.

vajk
Előzmény: znemeth (14653)
znemeth Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14653

Kicsit sarkosan fogalmaztok a garázs és passzívház kapcsolatáról.

Az emberek többsége azért teszi a házba a garázst, mert nincs helye --- a ház frontoldalát az építési előírás megszabja (ahogy a többi ház is elhelyezkedik), ez elé nem fér be garázs, oldalra általában nincs hely (keskeny telkek) - legfeljebb egy fedett gépkocsibeállóra. Ha a ház mögé tesszük, akkor sok havat kell lapátolni, hogy kiálljunk. A családban manapság inkább 2 autóvan (főleg aki most igényes passzívházat épít), nem szerencsés olyan beálló, ahol a két kocsi egymás mögött áll.

 

Emiatt az építtetők egy része beépíti a garázs a ház oldalába.

Szerintem egyszerűen figyelembe kell venni a garázs sajátosságait.

Nem kell betenni a garázst a ház termikusburkába, bár talán érdemes szigetelni, hogy ne kelljen ezt se fűteni.

A ház és garázs csatlakozásánál a ház oldalán márcsak annyi hőszigetelés kell, hogy tudjuk a garázsban 5-10 C fok alá nem fog csökkeni a hőmérséklet. Szóval felesleges 20-30cm EPS szigetelés. Viszont a garázs feletti lakótér miatt szigetelni kell a garázs tetejét (mint a pincét). Ügyelni kell a hőhidakra - ha a garázs egy része kiugrik a ház területéből ott inkább érdemes megszakítani a falat --- a ház oldali részt rendesen hőszigetelni kell, míg a ház területen kivüli részt a hőszigetelésen túl önálló falként folytatjuk. Ha a garázsban a födémet oszlopok tartják, akkor azt kivülről szigetelni kell.

 

További gond a hőszigetelt lemezalap. Egyik megoldás, ha külön alapot csinálunk a garázsnak --- illetve a födémtartó oszlopoknak külön pontszerű hőszigetelt alapot. Némi problémát okozhat ha ezen alapok külön mozognak, idővel megrepedhet a garázs fala az illesztésnél.

Másik lehetőség, hogy a lemezalap egyben a garázs alapja is. Ekkor a garázsban érdemes belülre hőszigetelést tenni, hogy a ház melege ne szökjön meg a lemezalapon keresztül a garázsba.

Ha jó a a talaj, akkor én inkább a külön alapokat javaslom, de én kivülálló vagyok, nem szakember.

 

Ha az épület tájolása rossz, és pont a garázs néz délre, akkor esetleg felhasználható lenne passzív napcsapdának. Ehhez esetleg olyan hőcserélő kellene, amelynek két be és két kimenete van, azaz a garázsban is cseréljük a levegőt, de nem keverjük a ház levegőjével. Bár ebben az esetben kivitelezhetőbb egy aktív napcsapda - azaz a garázs tetejét használjuk napelemeknek.

 

A garázsajtó hő és légszigetelése külön probléma, ezzel akkor kell foglalkozni, ha a garázst passzívan "fűteni" szeretnénk. Szekcionált garázsajtó légszigetelését nehéz megoldani. A billenőgarázsajtónál a perem (+ küszöb) növelésével, precizebb illesztésével és gumiperemmel javítható a légzárás, de a vasajtót még így is nehéz hőszigetelni, fából meg nehéz lenne merevajtót csinálni. Szerintem kétszárnyú hőszigetelt fa vagy műanyag ajtóval megoldható lenne a hő és légzárás, elektromos mozgatása nem sokkal bonyolultabb. Ez sem teljesíteni a passzív előírásokat, csak sokkal kevesebb hő szökne el a garázsból. 

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14652
Egy garázst passzívház mellé csak úgy tudok elképzelni ha az egyáltalán nem része a passzívháznak. Tehát a garázs független a ház külső hőszigetlésétől (nulla hőhíd) és természetesen nem része a lakórész hermetikusan zárt légterének sem.
Valahogy úgy képzelem el, hogy egy passzívház mellé készítünk egy olyan helyiséget (épületet), amelynek a ház felőli oldalfala hiányzik, majd óvatosan odatoljuk a passzívházhoz, hogy éppenhogy érintse annak külső burkolatát.
Ettől fogva viszont külön épületként kezelhető, így tökmindegy hogy milyen a hőszigetelése (és van-e neki egyáltalán) vagy hogy a garázsajtó hőszigetelt-e vagy csak egy pléh lemez.

"... meg az utasterben is jelentos tomeg 20 fok korul van. Vajon osszessegeben mit jelent ez?"

Kb 200 kiló motor+váltó+kipufogó kb 80 fokon
kb 120 kiló utastér kb 22 fokon
a maradék tömeg meg az aktuális külső hőmérsékleten
Az egyszerűség kedvéért az egész átlagát számold a vas hőkapacitásával.
Előzmény: teszvesz (14646)
Boery Creative Commons License 2009.05.12 0 0 14651
A garázs egybeépítése a házzal nagyon nem szerencsés dolog. Nem csak azért az 1x vagy 2x 700 kg hideg vas miatt, hanem mert a garázsajtót - még- nem tudod megoldani hőhíd mentesen a légtömörséget meg el lehet felejteni egy garázsajtónál. Arról nem is beszélve, hogy a jelenleg elterjedt hőszigetelt garázsajtók kb. 5 cm vastag szigetelésűek, már pedig ez igen kevés egy passzívházhoz.
Aztán meg minek drága szigetelésre költeni a garázson.
Ha meg nem szigeteled le és egybeépíted akkor jelentős hőt fog elvonni a háztól.
A garázs lehet a ház mellett, de teljesen külön épületként kell működnie.
Egy másik gond a garázs-ház kapcsolatnál, hogy kell vegyél még egy méregdrága bejárati ajtót is, mert gondolom nem a garázson keresztül lesz a főbejárat.
Előzmény: teszvesz (14646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!