Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toas79 Creative Commons License 2023.07.07 0 0 17

Az előző Dacia a mi családunkban szintén az R12-es leszármazott 😀. Egy 90-es 1310 TLE. 96-ban amikor átvettem a jogsimat azt az autót vezettem először. 3 hétre rá egy román állampolgár visszautasíthatatlan ajánlatot adott apámnak. Azóta nem volt szerencsém a márkához. 

Előzmény: laca151 (16)
laca151 Creative Commons License 2023.07.07 0 0 16

Háromhengeres, ez ilyen. Meg lehet azért sem foglalkoztak ennél mélyrehatóbban vele, merthogy úgyis leállítja a start-stop. Na olyankor egész kellemes :D Persze aztán jön a "hőkomfort előnyt élvez" és hasonló 'kifogások', hogy miért nem áll le :) de nekem nincs bajom vele.

A hangját is én kifejezetten szeretem, egész sportautós mormogása van :)

Váltójával nincs bajom. Főleg az előzőhöz képest ég és föld :D (az előző Daciát 1989-ben vettük át apámmal, azt újonnan alig lehetett kettesbe tenni, két kézzel izomból). Hogy 20e km után milyen lesz, az még nekem odébb van, januári átvétellel most járunk 2.500km környékén :) Ősztől lehet többet fog menni, a cégnél leadom a 7üléses autót, és 5személyest kapok helyette, lehet többet lesz szükség a Joggerre, de hát pont ezért lett véve

Előzmény: toas79 (15)
toas79 Creative Commons License 2023.07.07 0 0 15

Az enyém is benzines 110le. Alapjáraton egyenetlen a járása, remeg az autó, a hangja sem kellemes. A probakörön kipróbált 90le sandero sokkal finomabb járású volt. 140km van eddig az autóban így ezen most nem lovagolok tovább ez talán idővel ahogy bejáratódik javul.

Az előző kocsink egy Clio 1.2tce kb 20e km után egy teljesen más autó lett. Addigra valahogy összeért az egész szerkezet, a váltó akadások elmúltak, a kapcsolási érzet nagyon jó lett. 

Előzmény: sequelguru (14)
sequelguru Creative Commons License 2023.07.06 0 0 14

Hmm. Nekem a váltó nagyon tetszik - az enyém könnyen jár az elejétől kezdve. Talán picit akadt néha, de az hamar elmúlt. Nem volt rossz sosem. Ugyanígy a motorhang - alapjaraton semmi extra nincs, mormogós hangja van, mint egy nagyköbcentis motornak, vicces... Nem tudom a tiéd milyen... Nekem csak benzines van. 

Előzmény: toas79 (13)
toas79 Creative Commons License 2023.07.06 0 0 13

Véletlen elküldtem mielőtt befejeztem volna. 

Szóval a motor járása és hangja borzalmas. Ez csak az elején ilyen amig be nem járatódik vagy később is? 

Összességében a benyomásom jó az autóról. Ami célnak vettük annak meg fog felelni. Sajnálom, hogy a hibrid változat még nem elérhető valszeg azt választottam volna a felár ellenére is. Egyelőre ennyi majd későbbi tapasztalatokat írok. 

Előzmény: toas79 (12)
toas79 Creative Commons License 2023.07.06 0 0 12

Ma délelőtt átvettem az autót. Vegyesek az érzéseim. A mérete több mint elég így ami miatt választottuk - sok cuccolás - annak tökéletesen meg fog felelni. A belső formájával, kialakítása rendben van, mint Renaultos családból származó azonnal otthon éreztem magam. A sok kiegészítő és funkció hiánya okán egy 130km- es kezdeti út elegendő volt, hogy elsajátítsam az autó kezelését. A futómű nagyon tetszett sztem tökéletes a hangolása. Inkább kényelmes ami egy ilyen autónál előny. A központi kijelző egyszerű, minden funkció magától értetődő, az android auto gyorsan csatlakoztatható, ami viszont idegesítő, hogy eleinte folyton elvesztette a kapcsolatot a telefonnal, de kb 30km után végül összebarátkoztak. A belső anyaghasználaton, külső dekorelemeken észrevehető a spórolás, de ez nyilván látszik a vételáron is.

Amivel nehezen tudok kibékülni az a motor és a váltó. Ez utóbbinál a kapcsolás borzasztó, de remélem idővel hozzákopik a gazdi kezéhez legalábbis korábbi Renaultos tapasztalatok alapján.

A motor viszont borzasztó. A teljesítményével és fogyasztásával nincs bajom azok kellemes csalódások, de a járása főleg alapjáraton borzalmas. 

sequelguru Creative Commons License 2023.07.06 0 0 11

a csomagtartó világítás lekapcsol kb 1 perc alatt, nem lehet rendesen kipakolni (lecsuk, felnyit, és kapsz megint 1 percet)"

 

Nem tudom, a tiéd kártyás-e, az is megoldás, hogy a kártyán megnyomod  világítás gombot.

 

--Kulcsos. Azon a nyitás gombot kell nyomkodni, de ennél talán gyorsabb le-felnyitni...

 

"Rádiót nem lehet tankolás közben hallgatni"

  

Én nem is akarom, inkább becsukok ajtót-ablakot, ne menjen be a benzinszag :)

 

--Én sem, de a gyerekek igen, ők meg jó esetben az ablakon belül vannak :)

Előzmény: laca151 (9)
saválló Creative Commons License 2023.07.06 0 0 10

Családban van 7 üléses Jogger, a 3 unoka egymás mellett ült a 3 gyerekülésben a második sorban, ők elfértek, ennyit tudok.

Nekem maga az autó tetszik, ennyiért sok mindent kap az ember, tágas, kényelmes, a 7 üléses a +2 üléssel is megéri a pénzét.

Vannak érdekességek is...középen véget érő balra néző kipufogó, zseniális alufelninek kinéző dísztárcsa.:)

Egy ideig azt hittem ez alufelni....

 

 

Előzmény: laca151 (9)
laca151 Creative Commons License 2023.07.06 0 0 9

Én a múltkor próbáltam, nekem sem sikerült, két centi híja volt, és úgy becsatolni is nagyon nehéz lett volna az öveket. Ugyanaz a 3ülés a Touranban simán elfért. Szerencsére nem kell napi szinten 3 gyerekülés, egyedi alkalom volt.

 

"A fiam 7 hónapos így a második üléssor lábtere jó sokáig nem lesz téma"

 

Két év múlva már téma lesz :)

 

"a csomagtartó világítás lekapcsol kb 1 perc alatt, nem lehet rendesen kipakolni (lecsuk, felnyit, és kapsz megint 1 percet)"

 

Nem tudom, a tiéd kártyás-e, az is megoldás, hogy a kártyán megnyomod  világítás gombot.

 

"Rádiót nem lehet tankolás közben hallgatni"

 

 

Én nem is akarom, inkább becsukok ajtót-ablakot, ne menjen be a benzinszag :)

Előzmény: saválló (8)
saválló Creative Commons License 2023.07.06 0 0 8

 " Sztem nem fér be 3 gyerekülés normálisan."

 

Belefér simán (7 üléses verzió) , és így még megmaradt teljes értékben a csomagtér is.

Előzmény: sequelguru (6)
toas79 Creative Commons License 2023.07.05 0 0 7

Köszi a kiegészítést. A hibamentességhez annyit, hogy ez sokáig maradjon így. A többit amit írtál a 2.-4. bekezdésben a Cliomban sem volt másként, viszonylag gyorsan lekapcsolt mindent. A fiam 7 hónapos így a második üléssor lábtere jó sokáig nem lesz téma ( legalábbis remélem 😀). A fogyasztási adatok sztem rendben vannak ekkora méret és tömeg alapján. 

Előzmény: sequelguru (6)
sequelguru Creative Commons License 2023.07.05 0 0 6

Huuu, pörög a topic!  :)

 

Lassan egy év után a következőkkel egészíteném ki az eredeti írásomat - tehát egy 18 éves Toyota Corolla Verso-ból átülve:

-Hiba nincs, megszoktam, ami viszont továbbra is idegesít, hogy mindenféle elektronikát nagyon limitáltan lehet kikapcsolt motornál használni, és semmit, de semmit nem tudsz ellene tenni:

  -a csomagtartó világítás lekapcsol kb 1 perc alatt, nem lehet rendesen kipakolni (lecsuk, felnyit, és kapsz megint 1 percet)

  -Rádiót nem lehet tankolás közben hallgatni, pár perc múlva röhögve leáll

   -Belső lámpa szintén

 

-A második üléssor szűkebb mint a Toyota, a gyerekek panaszkodnak rá már, és tényleg, igazuk van (igaz, a referencia-autó híresen kényelmes a 2. sorban). Sztem nem fér be 3 gyerekülés normálisan.

 

Viszont nagyon jól pakolható, hosszú cuccok is remekül elférnek benne (bár én mondjuk a tetőrudat tuti nem fogom rögzítésre használni, sajnálnám ha megkarcolódna)

 

Nagyon jól fogyaszt, és a computer sem csal sokat (országúton 5l körül is el lehet lenni, 110-nél 5.5 körül, de pályán 130-nál azért megjön az étvágy (7+l), 150-nél meg már padlógáz, és saját benzinkút szükséges. 130 felett érezhetően nem szereti, még a 110 lovas motor sem.

 

Én összességében elégedett vagyok vele, egyelőre nem bántam meg a választást.

 

Előzmény: toas79 (3)
toas79 Creative Commons License 2023.06.30 0 0 5

Szia! Nagyon köszönöm a leírásodat. Én egy szalonban álló bemutató autót vettem meg. Talán a jövő héten át tudom venni, de ez a pluszban kért vonóhorog függvénye. Szintén 110 lovas Extreme kivitel.

A céges autóm egy Skoda Rapid szintén 1,6 crtdi motorral. Nem várok hasonló dinamikát, de, ha az eddig olvasott leírások igazak elégedett leszek a motor teljesítményével. Korábban egy 2018-as 1,2tce clio kombim volt kis megszakítással ennek helyére jön a Jogger. Meglepve tapasztaltam, hogy a Dacia mennyivel korszerűbbnek hat a Renault után. Jelenleg egy gyerek van, de tervezünk bővülni és mivel sokat cuccolunk emiatt döntöttünk a nagyobb bódé mellett. A harmadik üléssorra nincs szükségem, be mivel csak ilyen modellek vannak az országban így kénytelen leszek ezt tárolgatni.

Tapasztalatot, benyomást később írok.

Legyen sok örömötök a Joggerben és balesetmentes kilómétereket kívánok! 

Előzmény: laca151 (4)
laca151 Creative Commons License 2023.06.30 0 0 4

Én januárban vettem át.

110 lovas csak benzines Extreme kivitel, extrákkal, egyedül a navit nem kértem bele, azért sajnáltam annyi pénzt kiadni, mikor a telót letükrözve azonnal tudok navigálni.

Nem sokat megyünk vele (500km/hó), második autó a családban, de azért némi tapasztalat már van. Az első számú autó egy 7 üléses (céges) Touran, azzal összehasonlítva is tudok írni tapasztalatokat. A második üléssorban hozzászoktam a 3 külön üléshez, és a hosszirányú állíthatósághoz. A Joggerben 60/40 a második üléssor, és nem állítható hosszirányban. Mögötte a harmadik sorban elég lábhely van nekem is a 180 centimmel, cserébe az első sorhoz közelebb van, de ez csak akkor zavaró, amikor gyerekülés van mögöttem, a gyerekek lába így nem fér el olyan jól. Széltében kicsit keskenyebb, 3 gyerekülés nekem nem fért el benne. Vezetőülés picit kényelmetlenebb, ill. puhább, hosszú távon jobban kedvelem a keményebb töltetű ülést, és a háttámla picit alacsonyabb. Vezetés szempontjából viszont van, ami a Joggerben jobban tetszik, könnyebb a váltás, puhábbak a pedálok, és érzésre jobban húz, mint az 1.6crd.

Csomagtartó talán 2 centivel keskenyebb, átraktam a Jogger csomagtér-tálcáját a Touranba, és éppen csak lötyögött széltében. A harmadik üléssor ülései a Joggernél nem tűnnek el a padlóban, de ha előre van hajtva, van mögötte jó nagy a hely, általában elég. Ha mégis kevés lenne, a 6-7. ülés pillanatok alatt kivehető. A roló mindkettőnél hátul elfér keresztben, tehát nem kell otthon hagyni.

A LED-es tompított mellett a Touran halogén fénye gyertyalángnak tűnik, pedig alapvetően annak is elég jó fénye van. A halogén reflektort még nem volt alkalmam annyit próbálgatni sötétben lakott területen kívül, az kicsit gyengének tűnik, de lehet csak a tompított fényéhez viszonyítva, illetve a más színhőmérséklet picit fura (hidegfehér tompított / természetes fehér refi). A Touran 7 üléses verziójában nincs hely pótkeréknek, ebből a szempontból a Jogger jobb, bár szerencsére kb. 10 éve kellett volna utoljára pótkerék.

 

Reagálva sequelguru néhány mondatára:

 

"kártyás az indítás, azt meg köszönöm, nem szeretném"

 

Szerintem teljesen jó, első olyan autóm, ami nem kulcsos indítású, pillanatok alatt megszokható. Volt 1-2 furcsaság az elején, de ha tisztában vagy a működésével, jobb, mint a kulcsos. Pl. a csomagtér-ajtó akkor is nyílik, ha a kártya csak a zsebedben van, nem kel nyomogatni (pedig az automata nyitás le van tiltva), ez akkor jön jól, mikor mindkét kezed tele van csomaggal vagy gyerekkel.

"NAGYON halk a motor, autópálya tempónál is. NEm hangtalan, de egyáltalán nem zavaró"

A Tourant sokan dicsérik, hogy milyen halk, a Joggerben a szélzaj minimálisan nagyobb 100fölött, de tényleg tök halk az is.

"de a computer alapján... 4.8l/100km... tartok tőle hogy csal a computer"

Nekem abszolút vegyesben kb. 6,5-6,7 a computer szerint (sok rövid városi szakasz, kevés országút/nullás, nejem+fél liter :) ), valóságban kb. 2 decivel több. 1-2x mentem hosszabb pályás szakaszt, kényelmesen, max. 100-as tempóval ki lehetne hozni belőle 5 literes fogyasztást is akár.

"Az automata klíma eléggé limitált - ha jól látom, csak a hőmérséklet automata, más nem"

Ha automata módba kapcsolod, minden IS automata, még a klímát is ki-be kapcsolgatja igény szerint. Ha belenyúlsz, kikapcsol az automata mód, de azon kívül, amit állítottál, minden mást hagy automatán. Ha jól emlékszem, télen rányomtam az első szélvédő párátlanításra, automatikusan a hátsó ablak fűtését is bekapcsolta, feltételezte, hogy akkor az is le van fagyva, és persze azzal együtt a tükörfűtés is indul.

A Touran 3 zónás klímája sem nyújt többet, talán csak a maradékhő-fűtéssel (leállítás után még vagy 20 percig tudsz fűteni, ha a kocsiban maradsz). Mondjuk a többzónás klímák az én szememben inkább tűnnek parasztvakításnak, mint tényleges fícsörnek. Hidegben ugyanúgy 22 fokra állítva hamarabb és jobban befűt, mint a Touran, pedig abban rásegítő fűtés is van.

"SOKKAL kevésbé pattog el kanyarban... nagyon jól fekszi az utat"

A nagy hasmagasságához képest tényleg jól fekszi az utat, miközben nem túl kemény a rugózása, és nem dől kanyarban zavaróan. Egyedül a teljes széltében levő keresztbordák nyüszögtetik meg kicsit jobban.

"miért Fahrenheitben írja ki a hőmérsékletet Android Auto közben"

Nekem ki se írja, csak amikor visszakapcsolok a Dacia kijelzőre, az androidos képernyőn nem jelenik meg a hőmérséklet, ez zavar picit. Viszont nekem nem vált fahrenheitre.

Amit még tapasztaltam: van egy ECO-gomb, amivel ECO üzemmódot kapcsolhatsz. A gázpedál reakciója csökken tőle, finomabban lehet adagolni a gázt. Viszont ECO-módban tempomatot kapcsolva jobban "hullámzik" a sebesség. Ezért a tempomat kapcsolgatásával párhuzamosan az ECO-módot is van, hogy kapcsolgatom ki-be (ellentétesen a tempomattal).

A keresztbe fordítható tetőkorlát zseniális, nem kell aggódni, hogy épp nincs nálad kereszttartó, 3 perc alatt át lehet szerelni.

Összességében nem rosszabb, mint a Touran, pedig azt hinné az ember, hogy más kategória, de nem, ár/érték arányban übereli. Először én is mást rendeltem, féltem a Daciától, de amikor tavaly novemberben hirtelen minden más alternatíva 3-4M-t drágult, ez maradt reális lehetőségként, és végülis abszolúte nem bántam meg.

Előzmény: toas79 (3)
toas79 Creative Commons License 2023.06.30 0 0 3

Üdv! Eltelt pár hónap a leírásod után, gondolom mentetek jópár kilométert azóta. Mi a hosszabbtávú benyomásod, tapasztalatod? 

Előzmény: sequelguru (2)
sequelguru Creative Commons License 2022.08.14 0 0 2

Hallelujah, át tudtam venni a kocsit (Comfort néhány plusz extrával). Extreme-et kifejezetten azért nem kértem, mert abban kártyás az indítás, azt meg köszönöm, nem szeretném. Az átadás sajnos húzódott.

Egy 18 éves Toyota Corolla Verso-ból (7 személyes) ültem át, amit 12 évig használtunk. Nagyon szerettem, irtó praktikus és megbízható volt, de sajnos kezdtek előjönni a bajai, ezért a csere.

 

Első tapasztalataim a Joggerrel:

 

Minőségérzet:

    -Ülés abszolőt kényelmes, a második sorban simán utaznak 15-16 éves gyerekek, kényelmesnek mondják

    -Első ülések teljesen hibátlanok

    -Ajtók kulturáltan csukódnak (bár kicsit erős bennük a határoló)

    -"bőrkormány" kicsit ragadós, olcsó hatású

    -Az "ajtókárpit" teteje slaggal mosható műanyag - menet közben nem zavar, de körbenézve rontja az összképet

    -Műszeregység nagyon ízléses, profi

    -Az első ajtók belső falcán (látható helyen) van egy csavar ami nincs lefújva színre  ez gagyi

    -Motortérben módjával festegettek, több helyen csak rá van ködölve az alapozóra a szín

    -Viccesen magas és vastag az antennája (hajlékony egyébként), nem tudom mit akart kompenzálni a tervező, de pont beleérhet alacsonyabb garázskapukba

 

Motor (A 110 lovas benzines változatot kértem - nem tudom elképzelni a külföldi nyaralást sok gyerekkel pótkerék nélkül.) EZ az első turbós motorom, tehát rácsodálkoztam pár dologra

    -Bár alacsony fordulaton nagyon erőtlen a kocsi (olyan 1800-ig), az elindulást ügyesen megoldja  gáz nélkül simán elindul, kompenzál magától az elektronika

    -Start-stop rendszer nem valami híres - piros lámpánál induláskor ha túl gyorsan teszem sebességbe a kocsit kupplung lenyomás után, akkor csattan a sebváltó. VAgy várni kell egy kicsit kupplungolás után hogy normálisan beinduljon a kocsi, vagy ki kell kapcsolni ezt a funkciót...

    -A hat sebességnek (és a három hengernek) köszönhetően NAGYON halk a motor, autópálya tempónál is. NEm hangtalan, de egyáltalán nem zavaró

    -A szélzaj az kb ugyanakkora mint a 18 éves toyotának - összességében a Dacia jóval csendesebb nagy tempónál (is)

    -Telerakva (6 személy és fullos csomagtartó) is abszolút jól mozog a kocsi, emelkedőn is

    -A váltássegéd sztem túl hamar akar felváltatni - akárhogyis, 6. fokozat sík úton mehet 80-tól, alatta kínlódás van

    -Még nem tankoltam, de a computer alapján (bejáratós módban vezetve!) abszolút vegyes (város, országút, autóút) 4.8l/100km-t mutat jelenleg. Ha ez tényleg ennyi, akkor ez zseniális, azért tartok tőle hogy csal a computer (ilyen használatban a Toyota kb 6l-t mutatott és 7.5-t evett)  

 

Egyéb

     -Az automata klíma eléggé limitált - ha jól látom, csak a hőmérséklet automata, más nem. (AC, befújás iránya, sebessége sem) Ez lehet előny és hátrány is

     -Tolatókamera - hát, nem egy HD minőség, ráadásul tényleg csak mutatja a képet, de nem mutat semmilyen felülnézetet sem (Comfort kivitel, extra media csomiag nélkül)

     -Van benne telefonkihangosító - na ezt nem is tudtam. Ráadásul meglepően jó minőségú!

     -Úgy tudtam, csak az Extrém-hez jár kibillenthető hátsó ablak. Ebben van.

     -Az ablakemelők - csak a vezetőé automata (viszont gyújtás levétele után is működnek egy ideig), a hátsó ablakok meg sajna nem mennek le teljesen, egy 2-3cm-es sáv fennmarad.

     -A hátsó traktus (B oszloptól hátra) sötétített - de nem csak úgy "hővédő üvegezés" szintjén, hanem rendesen, szerintem legalább 90-95%-osan. Szuper, mert így nem kell rá plusz fólia

     -Menet közben van hátul valami nyiszorgás, ezt még meg kell keresni

     -A futóműve meglepő - SOKKAL kevésbé pattog el kanyarban mint a 18 éves toyota, nagyon jól fekszi az utat, miközben jóval csendesebb, és kényelmesebb is. Nem egy hajó, de rossz úton is kevésbé ráz.

     -Próbálgatom az Android Auto-t a fedélzeti képernyőn, egész jól működik. Az fura mondjuk (de ez nem a kocsi sajátossága, hanem az Androidé) hogy pl a Waze funkciói limitáltak (nem lehet pl benne a beállításokat megnyitni), de jó és gyors a megjelenítés. Ja, ha valaki tudja miért Fahrenheitben írja ki a hőmérsékletet Android Auto közben, az megoszthatná velem...

 

 

Hát ennyi mostanra, hátha van hozzáfűznivaló...

sequelguru Creative Commons License 2022.07.06 0 0 1

Téves. Mint ma megtudtam, Mar0kkóban gyártják a Joggereket (gondolom a prémium modellek (sic!) a román gyártásúak csak)

Akárhogyis, infó: a mostanság leszállított Daciák még a régi jelvénnyel / hűtőráccsal érkeznek, gondolom beletelik pár hónapba mire mindenütt átállnak az új logóra.

Jó hír, hogy bár a listaár rendesen megnőtt a decemberi megrendelés óta, tudták szállítani az eredeti áron. Sajnos ez ma már nem triviális.. :(

 

Van aki be tudta már tenni a hátsóját egy sajátba?

 

Előzmény: Kormányváltó hangulat (0)
Kormányváltó hangulat Creative Commons License 2022.07.05 0 0 0

R0mánia?

sequelguru Creative Commons License 2022.07.05 -1 0 topiknyitó

Sziasztok,

 

még decemberben rendeltük a Joggert úgy, hogy csak képen láttuk. Azóta már fut pár az utakon, és fognak gyűlni a tapasztalatok, kérdések is. 

Ha minden igaz, jövő héten mi is átvehetjük a kocsit - de hátha van már valakinek valós tapasztalata vele? Pl fogyasztás ezekben a benzin-zivataros időkben?

 

Én pl azt sem tudom hol gyártják...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!