Keresés

Részletes keresés

(.) (.) Gibson Creative Commons License 2021.11.13 -1 1 157

Na mi a pálya vészmadarak, kifogyott már ?

Rikácsoljatok már róla valamit ...

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.13 -1 4 156

A kormányunk befagyasztotta a kapzsi benzinkutak drasztikus áremeléseit. Köszönjük.

pert2 Creative Commons License 2021.11.13 0 1 155

Jovo hettol mar lesz adblues dizel, sot csak az lesz a kutaknal, mivel annak az ara nem lesz korlatozva. Es maximum csak a rafizetessel gyarthato meg eladhato 480 forintos normal dizelbol lesz majd nemi hiany. Fe szerencsere a dragabb es kjobb dizel meg benzint barmelyik autoba be lehet tolteni.

Előzmény: Jaka46 (154)
Jaka46 Creative Commons License 2021.11.01 0 2 154

Az AdBlue miért hasznos?

A modern dízelautók egy része automatikusan korlátozza a motorteljesítményt,ha kifogy az AdBlue a tartályból,de van olyan is,hogy be sem engedi indítani az autót,ha nincs benne AdBlue.

Jaka46 Creative Commons License 2021.11.01 0 2 153

Ezek az autók már nem olyanok amiket csak úgy buherálni lehetne,már egy égő cserét is a szervizben kénytelen az ember kicseréltetni.

Előzmény: pert2 (152)
pert2 Creative Commons License 2021.11.01 0 1 152

Valoszinuleg minden dizel mukodik adblue nelkul is, legfeljebb picit meg kell buheralni az elektronikajat.

Előzmény: Törölt nick (149)
Laikus No2 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 150

akkor talán elfogyott a víz, v. mitől lett hiány a pisa?

 

Előzmény: Troll Lee (148)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.29 0 1 149

Csak ott a bibi, hogy pl. a mezőgazdasági munkagépek jelentős része is adblue-pozitív, ahol aztán gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy mennyi Co2-t meg NO-t bocsát ki ....

És ha ott nincs adblue, akkor a vezérlés letilt.

Előzmény: Troll Lee (148)
Troll Lee Creative Commons License 2021.10.29 -1 1 148

Az addblue külön tartályban van és soha nem keveredik a dizelolajjal. A tartályból a kipufogó rendszerbe kerül és ott a nitrogénoxidokkal lép reakcióba. Az autó tud működni addblue nélkül is, csak akkor nem teljesíti azokat a környezetvédelmi normákat, amelyre engedélyezve lett a forgalomba helyezése.

Előzmény: King_of_Giants (137)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.29 0 2 147

Nekem inkább az a gyanúm, hogy mesterségesen próbálnak meg hiányt generálni a piacon, hogy a most kínálatban lévő, agyonbonyolított és rövid élettartamú autókat minél drágábban tudják rákényszeríteni a vevőkre.

Mert új autót fognak venni, főleg azok, akik eddig is 3-4 évente cserélték az autójukat.

Csak a mostani helyzetben ezek nagyrésze is kivár, próbál az előző autójával még járni.Viszont emiatt sokkal jobban le fog pusztulni a használt gépkocsipark, több alkatrész kell, ott is lehet szépen emelgetni az árakat....

Előzmény: Laikus No2 (146)
Laikus No2 Creative Commons License 2021.10.29 0 2 146

"x árakat kellene látnunk"

 

lehet épp ennek előzménye a létrehozott hiány. merugye a hiány áremelést generált eddig, hiszen a hiányzó mennyiséghez képest nagy kereslet ellensúlya a magas ár. a magas árat kevesen képesek kifizetni, ezért elég a kevés mennyiség is. na most egy kicsit az lehet, hogy a csökkenő keresletet próbálják a magas árban realizálni, ézért a magas árelőzménye lesz a hiány. a drága alkatrész, drágult készárut eredményez. :O

 

Előzmény: Törölt nick (145)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.28 0 2 145

Jogos észrevétel.

Annyit tennék hozzá, hogy a felsoroltak a normál autókban is ott van, tehát ez sem indokolja az állítólagos plusz chip-hegyeket az elektomos autóban.

A generátor témához annyit, hogy a fékezés-visszatáplálás miatt nem kell plusz generátor a villamos autóba, mert ezt vagy a villanymotorral meg lehet tenni, vagy ha mégis külön építenek be, akkor ugyanolyan generátor kell, ami a normál autóban az ottani akkut tölti.

Ellenben a villamos autóban nincs turbó, ami ismét egy szenzor és chip-gyűjtőhely a hagyományos autónál.

Mondjuk az elég beszédes, hogy a hibrid autók ára nem lényegesen magasabb a hagyományos autókhoz képest, holott ott aztán (elvileg) van a normál motorhoz is minden meg az elektromos hajtáshoz is..... ha igaz lenne az autógyárak marketing dumája, akkor 2x-3x árakat kellene látnunk.

Előzmény: Laikus No2 (143)
Laikus No2 Creative Commons License 2021.10.28 0 3 144

lehet a pálinkapárolók átmennek fáradt étolajpárolókká? :O

 

Előzmény: Törölt nick (141)
Laikus No2 Creative Commons License 2021.10.28 0 2 143

bizonyos értelemben vett generátor (áramfejlesztő) van, hiszen a fékezés, lassulás által létrejött energia az akksiba töltődik vissza, v. nem használ az autó abból áramot. persze a vezérlő egység (computer) milyen eszközökből tevődik? v. a menetközben működő megfigyelő eszközök, sávtartó (mármint az autót a sávban tartó), követés megfigyelő (tood a ütközés megelőző), önparkoló szenzorok, ...?

no és természetesen ezek nem csak az elektromos autók eszközei lehetnek. persze a légnyomását figyelő szenzorok és a fékek kopását figyelők is ott vannak, hogy említsünk még párat ...

tudatosan nem írtam szaknevén egyiket sem.

 

Előzmény: Törölt nick (139)
L. Freamon Creative Commons License 2021.10.28 -1 1 142
Előzmény: King_of_Giants (137)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.28 -4 0 141

Friss rendkívüli friss hírek!            Panaszkodnak a fuvarozók, fogy az Adblue mindenhol

 

 

 

 

                               Megszólalt a Momemtum - a klímakatasztrófa az oka az adblue hiánynak!

 

 

 

                                               Nemzeti adblue gyártásra szerződött Simicska Lajos cége,

                                              az Adblue Hunor, felvették a kapcsolatot a kormánnyal

 

 

 

 

                                                    Sokan indokolatlanul vásároljál fel az adblue készleteket,

                                                 mert a nagy része a vásárlókra rá fog romlani

 

 

 

 

                                              Nemzeti adblue gyártásba foghat a kormány, a Linde Gáz Zrt

                                             és az Első Vegyi Industria Zrt fogják gyártani Budapesten

                                             az adalékanyagot, és a Közgép fogja szállítani a műtrágyát ehhez,

                                           Simicska Lajos és Mészáros Lőrinc közös cégében az Adblue Hunor

                                           cég irányításával

 

 

 

                                     Ne is próbálkozzon a kormány az adblue kiiktatásával ,

                                     klímagyilkosokra nem szavazunk, mondta Donáth Anna  (Momentum)                                    

altimus Creative Commons License 2021.10.27 0 0 140

kulon tartalyban van az adblue.

Előzmény: King_of_Giants (137)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 4 139

Ismétlem: a chip és a szenzor nem ugyanaz.

Egy elektromos autóban nincs befecskendező-rendszer, nincs kipufogórendszer, nincs váltó, nincs hűtés, nincs DPF, nincs lambdaszonda, nincs generátor, nincs kuplung.

Ezekhez kellenének a szenzorok és chipek.

Ha szigorúan vesszük, egy elektromos autónak max. a felébe szabadna kerülnie egy hagyományos autóhoz képest.

Mivel a fentiek hiányoznak az elektromos autóból, ezért se chip, se szenzorok tömege nem kell hozzá.

Ezért marketing bullshit az autógyártók propagandája, hogy milyen bonyolult és komplikált az elekromos autó és mennyi chip kell oda.

Előzmény: (.) (.) Gibson (138)
(.) (.) Gibson Creative Commons License 2021.10.27 -4 2 138

Gunnar Herrmann, a Ford európai vezérigazgatója, aki úgy látja a CNBC beszámolója szerint,

A GLOBÁLIS CHIPHIÁNY MÉG 2024-BEN IS FENNÁLLHAT.

Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy nehéz pontosan megjósolni, hogy mikorra állnak helyre teljesen a beszállítói láncok. Herrmann hangsúlyozta azt is, hogy a félvezetők hiányát tovább fokozza az elektromos autózásra történő átállás. Példakánt egy belsőégésű motorral szerelt Ford Focust említett, amely durván 300 chipet tartalmaz. Ezzel szemben egy új típusú tisztán elektromos modellben mintegy 3000 félvezető kerül felhasználására a gyártás során.

 

Már nem csak az autógyártókat sújtja a globális chiphiányhttps://infostart.hu › Gazdaság2021. szept. 9. — Mennyivel több chip kell egy elektromos autóhoz? ... egy átlagos Ford gyártásához 300 chipet használnak, míg egy elektromos Fordhoz 3000 ...Felkereste már ezt az oldalt, ekkor: 2021.10.26..
A VW, a Ford és a Daimler attól tart, hogy a chiphiány egy ...
https://hu.bitcoinethereumnews.com › News2021. szept. 6. — Technikusok dolgoznak a Volkswagen német autógyártó elektromos ... Például egy Ford Focus jellemzően nagyjából 300 chipet használ, ...
Katasztrófa, ami történik: a szemünk láttára zúzzák darabokra ...
https://www.portfolio.hu › global › katasztrofa-ami-tort...2021. szept. 25. — A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki ... egy új típusú tisztán elektromos modellben mintegy 3000 félvezető ...

Előzmény: Törölt nick (134)
King_of_Giants Creative Commons License 2021.10.27 0 2 137

Így leirni hülyeség szerintem. Nem mintha értenék hozzá, de úgy értelmezhető hogy vesz a traktoros 100L gázolajat amihez a kút automatikusan bekever X mennyiségű adbluet, de ő még vesz + 50 litert

Elfogy a dizel az adblueval egyszerre

Vagy nem igy van?

Előzmény: Törölt nick (127)
boldog Bulldog Creative Commons License 2021.10.27 0 3 136

A mosónők korán halnak.

A félvezető gyárak pedig könnyen kigyulladnak.

Ezt mi magyarok tudjuk a legjobban ¯_(ツ)_/¯

Előzmény: pirinyócsipa (131)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 2 135

Nem csak japán autógyártók érintettek, hiszen a Renesas az autóipari félvezetők globális piacának 30%-át birtokolja.

 

 

Érdekes módon a francia és az amerikai gyártóknál valahogy nincs chip-hiány. A VW 6-12 hónapos szállítási határidőt ad meg új autónál, a Citroent meg 6 hétre megkapod.

Előzmény: (.) (.) Gibson (122)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 2 134

Egy átlagos autóba 300, egy elektromosba 3000 chip kell .

 

 

A szenzort ne keverd a chip-pel.

Chip-ból egy elektromos autóba kb. 45-50 darab kell.

A vicc az, hogy egy Euro-6/d-s autóba meg vagy 50-100. A sok felesleges kontroll egység és gázanalizátor egység miatt.

Előzmény: (.) (.) Gibson (122)
altimus Creative Commons License 2021.10.27 0 2 133

sok a nagyon gyulekony anyag egy ilyen kocerajban. anno a magyarok is felegettek a sajat gyarukat.

Előzmény: pirinyócsipa (131)
rocky cellar Creative Commons License 2021.10.27 0 2 132

De még van nekik adblue:-)

Előzmény: Törölt nick (128)
pirinyócsipa Creative Commons License 2021.10.27 0 3 131

 Az egész azzal kezdődött, hogy a japán Ashai Kasei Microdevices gyárában tűz pusztított, majd a koronavírus-válság hatásait rosszul mérték fel az autógyártók. Most március 20-án pedig egy újabb japán üzemben, a Renesas nevű cég Naka városában található gyárában leégett az autóipari félvezetőket gyártó egyik – a termelés kétharmadáért felelős – gépsora.

 

 

Ezek a Japán gépsorok, ajaj....

Miből vannak ezek, kiszáradt fából, hogy ilyen gyúlékonyak? :D

Előzmény: (.) (.) Gibson (122)
altimus Creative Commons License 2021.10.27 -2 0 130

akkor megoldodott a rejtely. megse globalis osszeeskuves van az autoipari chip hiany mogott. kicsit megnyugodtam.

Előzmény: (.) (.) Gibson (122)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 2 129

Most jó lenne ide az a mém, hogy visszatérünk a gyökerekhez! :-D

Előzmény: Törölt nick (128)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 4 128

Az apokalipszis egy folyamat.  🥴

Előzmény: Törölt nick (127)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 1 127

Somogy megyében pánikfelvásárlás miatt már kifogyott az adblue a kutakon, és emiatt az ottani

kamionsofőrök kénytelenek más megyébe menni megvásárolni az alapanyagot.

https://www.napi.hu/magyar-gazdasag/adblue-adalek-dizel-hiany-energia-benzinkut.739078.html

Előzmény: Törölt nick (126)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!