Elébb a NAT-ot, most pedig a NAT-ot tanító tanárok züllését Takaró Mihály okozza. Ő magát irodalomtörténészként aposztrofálja, viszont magyar-ének szakos általános iskolai tanár, majd a különbözeti képzés elvégzésével középiskolai tanár lett. Vagyis nem irodalomtörténész. De arra is rájött, hogy ebből ő nem fog az általa vágyott módon megélni.
Novák Katalin hűséges maradt az Orbán-kormányhoz, aláírta a tanársztrájk korlátozását
Aláírta a pedagógusok sztrájkjogát korlátozó törvénymódosítást Novák Katalin államfő, annak ellenére, hogy a tanári érdekképviseletek azt kérték tőle: a szöveget küldje el az Alkotmánybíróságnak normakontrollra.
Mert Mao a munkások érdekében cselekedett? Egyébként én mind a kettõnek megengedem hogy a szándékuk ez volt, más kérdés hogy a megvalósítás aztán nem annyira sikerült. Az ugyanis már akkor is úgy volt, hogy valaki vagy okos vagy szocialista, akár nemzeti az illetõ akár nemzetellenes.
Veszünk majd? Rég onnan vesszük. Teccettek volna vagy 30 éve nem kínába telepíteni az európai cégeket.
Illetve teccettek volna nem olyan képzést csinálni ami arra koncentrál hogy nehogy a kis hópelyhecske pici lelke megbántódjon mert csúnyán néz rá a tanító néni, és nem terheli mindenféle gondolkodást igénylõ dolgokkal, hanem olyat ami felkészíti a gyereket arra, hogy a globális munkaerõpiacon azokkal a kicsi kínai mérnökökkel kell versenyeznie akik nem gender szakon végeztek, és nem az volt a legfõbb problémájuk hogy az oviban babát kapjanak a kisfiúk játszani a szent gendersemlegesség nevében.
Nincs olyan, hogy Orbánék. Orbánék mi vagyunk, magyarok. És mi magyarok őket választottuk - te is - hogy a képviseleti demokráciánkban 2022-ig ők intézzék dolgainkat. Mert elfogadtuk, hogy elfogadjuk a többségi döntést.
Ha tehát azt írod "Orbánék csak azt felejtik el", akkor azt írod "csak azt felejtjük el."
Aztán, ha azt gondolod, hogy :Orbánék "ők", akkor tavasszal segíthetsz rajta.
így is van, minek is a kémia meg hasonló faszságok, az orvosnak is elég azt tudni, hogy a gugliban hol találja meg a beteg panaszaira a leginkább hasonló diagnózist, a többit meg elolvassa a beteg, ha meg akar gyógyulni ;-)
"Az pedig teljességgel az országról állít ki bizonyítványt (!!), hogy egy ilyen dumával választást(!) lehet nyerni, hogy "ne kelljen iskolába járni, éljen a szakmunka". "
Te lenézed a szakmunkát.
Egy autószerelőnek, gázszerelőnek, villanyszerelőnek, műszerésznek 5 évente újra kell tanulni a szakmát...
no nem a menetvágást...
Mellesleg megnéznélek a marógép előtt amikor előtolást, fordulatszámot és fogás mélységet kell választanod.....
Én is errõl beszélek. Ha lenne természettudományos oktatás akkor azok a zöldek akik minden civil szervezet közül leginkább felelõsek a globális felmelegedésért, most nem léphetnének fel mint a globális felmelegedés elleni küzdelem élharcosai.
Volt egy elhíresült próbálkozás, még valamikor, nagyon is régen. Egy amolyan íróféle ember vállalkozott
egy, a fővárostól nagyon távoli, akkori magyar mezővároska gimnáziumában valami olyasmire, hogy ha
adnak a keze alá egy abszolút kezdő és abszolút nem e célra összeválogatott gyerekekből álló osztályt,
úgy megpróbálkozik azzal, hogy a testnevelésen és még egy - két készség-tantárgyon (ének, stb.) kívül
minden főtárgy tanítására vállalkozik abban az osztályban és lássuk meg, hogy mi sül ki ebből. Hosszas tűnődést követően mind az iskola, mind az akkori tankerület és a város akkori elöljárósága úgy döntött,
hogy helyt ad ennek a kísérletnek. A móka végeredménye szinte brutális volt. A teljesen átlagos otthoni közegből (környezetből) étkezett, átlagos képességű gyermekek közül (akiket kíséréleti célból felvettek - beírattak ebbe az osztályba) az érettségit követően, a legtöbbjüket simán felvették azután valamelyik felsőoktatási intézménybe (Szegedre - Debrecenbe), mert - hogy valahogy ezek estek útba az akkor kis viharsarki mezővároska "közelébe". Szóval egyszeri kísérlet volt. Igaz a szóban forgó iskolamester (mert
ez a minősítés illett reá a leginkább) ilyen, azóta is megismételhetetlen eredményt produkált harminc - egynéhány kisvárosi - környező falusi bejáró és egynéhány távolabbról érkezett kollégista kisgyerekkel,
nyolc röpke év alatt. Csak - hát ehhez valóban egy valódi "iskolamester" kellett abban a korban (is).
Nem egészen. Bizonyos szakmák jó eséllyel el fognak tûnni, mások át fognak alakulni. Ami el fog tûnni, az a brazil gépsor: az ipari robotokhoz szükséges mechanika és elektronika ára drasztikusan csökken, igazából ma már leginkább csak a programozásuk a probléma. De az MI terjedésével egy rakás más szakma is csökkenõ tendenciát mutat, Pl. az indiába telepített telefonközpontosoké. És ez csak terjedni fog ahogy az MI okosodik: valószínûleg mennek majd a levesbe a kamionsofõrök, a taxisok, a buszsofõrök, a menedzserek jó része (fõleg alsó/közép szinten), és igen, szerintem középiskolától felfelé valószínûleg a tanárok jó része is. Ami viszont biztosan sokáig velünk maradnak, az olyan szakmák amik változatos vizuális környezetben dolgoznak: ilyen Pl. egy vízvezetékszerelõ akinek néha elég hülye és össze-vissza helyeken kell szerelnie. Lehet hogy erre is megoldást találnak mondjuk 20 év múlva, de jelenleg az ilyen problémák okozzák a robotoknak a legnagyobb problémát.